Nvidia Geforce 8600GT niet herkend na install nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Vandaag heb ik via de website van Nvidia nieuwe drivers geïnstalleerd, nr. 285.62.

Nu wordt mijn videokaart niet meer herkend. Bij beeldscherminstellingen staat enkel de standaard onboard VGA kaart. Wat moet ik nu doen? In de lijst met software (verwijderen) staan nu 6 nieuwe programma's van Nvidia. Ik heb de drivers nog eens opnieuw geïnstalleerd. Een standaard windowsupdate die er stond mislukt. Kan ik die 6 programma's verwijderen en dan nog eens proberen?

Edit: bij apparaatbeheer staat de videokaart wel maar met een waarschuwing: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43).
Stuurprogramma's bijwerken helpt niet, want kan geen nieuwer stuurprogramma vinden komt er dan te staan.

Hier kan ik ook onder tabblad stuurprogramma's kiezen voor Installatie ongedaan maken. Kan dit de problemen oplossen? Gaat dan alleen de laatst geïnstalleerde driver weg?

Bedankt

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mhsyyq.jpg

Time of this report: 11/9/2011, 14:55:28
Machine name: PC_VAN_GEBRUIKE
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.110617-0336)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 09/13/07 11:13:56 Ver: 08.00.12
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2 CPUs), ~2.2GHz
Memory: 2046MB RAM
Page File: 996MB used, 3335MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 7.00.6002.18107 32bit Unicode

Display Devices
---------------
Card name:
Manufacturer:
Chip type:
DAC type:
Device Key: Enum\
Display Memory: n/a
Dedicated Memory: n/a
Shared Memory: n/a
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (1Hz)
Monitor:
Driver Name:
Driver Version: ()
DDI Version: unknown
BGRA Supported: No
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: , 0 bytes
WHQL Logo'd: n/a
WHQL Date Stamp: n/a
Device Identifier: {D7B70EE0-4340-11CF-E025-7137AFC2CB35}
Vendor ID: 0x0000
Device ID: 0x0000
SubSys ID: 0x00000000
Revision ID: 0x0000
Revision ID: 0x0000
Video Accel:
Deinterlace Caps: n/a
DDraw Status: Not Available
D3D Status: Not Available
AGP Status: Not Available

[ Voor 9% gewijzigd door Schavuitenmars op 09-11-2011 16:57 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

Nemesizz

Untouchable

Drivers verwijderen in veilige modus, evt met een drivercleaner er nog over, dan opnieuw opstarten en kijken of je dan wel weer drivers kan installeren.

Verwijderd

Kan ook zijn dat je videokaart toevallig net stuk is gegaan, want dat is normaal voor o.a. dit type videokaart.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:41:
Kan ook zijn dat je videokaart toevallig net stuk is gegaan, want dat is normaal voor o.a. dit type videokaart.
offtopic:
Ik dacht, ik probeer het eerst positiever aan te pakken door eerst oude drivers te laten verwijderen en mogelijk opnieuw installeren voordat ik meteen begin over mogelijk dooie GPU. In het 8000-defecten topic word ik, en een aantal veel-posters daar al uitgemaakt voor "fanboy" die alles na speuren opzoek naar defecte nVidia's ;)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vrees ook het ergste eerlijk gezegd....

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
ik zou het ff testen met een usb-stick met ubuntu, maar zoals de rest ook al zegt, waarschijnlijk is de kaart gewoon overleden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Nemesizz schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:16:
[...]

offtopic:
Ik dacht, ik probeer het eerst positiever aan te pakken door eerst oude drivers te laten verwijderen en mogelijk opnieuw installeren voordat ik meteen begin over mogelijk dooie GPU. In het 8000-defecten topic word ik, en een aantal veel-posters daar al uitgemaakt voor "fanboy" die alles na speuren opzoek naar defecte nVidia's ;)
Het is een bekend probleem, en een mogelijkheid. Maar ik zou toch eerst eens wat soft en hardware truukjes uithalen om te kijken of de het geen foutje is in de software.

Dus bijvoorbeeld een linux disk nemen als het vervangen van drivers niet werkt. Temp installatie van windows maken op een aparte schijf. Of de videokaart in een ander systeem drukken.

Alle stekkertjes nalopen, kast openschroeven en ontstoffen + checken van voedingsspanning kan ook nooit kwaad.

-_-

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Opgelost!

Op het forum van NVIDIA kwam ik het volgende tegen:

How do I uninstall my NVIDIA Forceware display drivers?

For Windows Vista/Windows 7:

1) Press the Windows key on your keyboard. This will bring up the Windows Start Menu
2) In the Search field, type in "Programs and Features". Then press ENTER on your keyboard
3) A "Uninstall or change a program" window will appear showing all of the installed applications on your computer
4) Search for "NVIDIA Drivers" and then select the "Change/Remove" button to begin the uninstall process. If your PC features other NVIDIA components, then Windows will list the other devices. Choose "Remove only the following" and then click "NVIDIA Display Driver" and finally click on the "Remove" button.

Dat gedaan, vervolgens moest ik een paar keer opnieuw opstarten en opeens kwam er rechts onderin beeld op het bureaublad de melding dat de 8600GT drivers geïnstalleerd waren en dat ik opnieuw moest opstarten. Dat dus nog eens gedaan en het werkt weer als voorheen. Ik snap nu alleen nog steeds niet welke driver er nu gebruikt wordt en waar die ineens vandaan gehaald is. Ja, natuurlijk stond de goede (weet niet welke) nog ergens, maar waarom is die dan ineens automatisch gekozen? Nu staan er dus allemaal nutteloze andere drivers op m'n pc... iig doet ie het weer.

Bedankt voor de reacties en ik hoop dus niet dat ie binnenkort "doodgaat".
Pagina: 1