Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 12:10
Beste mede-tweakers,

Ik heb een Philips 42PFL7676 thuis en ben nu de wondere wereld van 3D aan het ontdekken. Nu is het heel fout, ik weet het, maar ik ben van internet wat test films gaan halen. Nu heb je hier dus een aantal verschillende formats in die worden aangeboden; Side-By-Side (SBS) Half Top/Half Bottom (HT/HB) en 'regulier' 3D. De reguliere zijn vaak de volledige 3D Blurays.

Nu is het spelen van de SBS en HT/HB geen enkel probleem, er zit een optie in het menu om een van deze twee te kiezen, bril op en klaar. Prachtig effect, kwalitatief kan beter maar ligt ook aan het aanbod. Alleen de reguliere 3D kom ik niet uit.

Ik heb mijn pc met Nvidia GTX 550 ti aangesloten op mijn pc. In het driver programma zit een optie om 3d stereoscopisch te activeren en dan geeft mijn tv de optie om 3D daaropvolgend ook te activeren. Doe ik dit, wel iets of wat verandering in het beeld (geen 3D maar wat lelijkere randen om letters enzo) maar dus geen mogelijkheid om reguliere 3D Bluray te kijken!

Ik gebruik voor de SBS en HT/HB WMC, niks bijzonders voor nodig. Dit werkt niet voor de regulier 3D, stereoscopic player gebruikt, Nvidia 3D Vision Player gebruikt, krijg het nergens mee aan de praat. Mijn vraag kan ik op een passieve 3D TV uberhaupt gewone 3D Blurays spelen en zo ja, hoe, wat doe ik fout?

Wie kan mij helpen, mijn dank is vast groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:09
Moet je daar niet de NVIDIA bril voor gebruiken dan ?

[ Voor 62% gewijzigd door BastiaanCM op 08-11-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 15:21

Infinchible

Woef!

3D blurays op de pc speel ik af met Cyberlink PowerDVD 11. Moet je hier even kijken voor een gratis trialversie. Bij mij werkt dit in ieder geval uitstekend. Maar ik kijk ze dan via mijn monitor (120hz) en mijn nvidia 3D vision bril. Maar ik denk dat dit ook wel helpt op je tv. Veel succes! (Ik weet alleen niet of de trial ook 3D ondersteund?)

Tip voor filmaankoop om 3D te showen: Sammy's Adventures. Een kinder-animatiefilm, maar het 3D is echt heel goed verwerkt in deze film. Het komt vaak gewoon je beeldscherm uit!

[ Voor 26% gewijzigd door Infinchible op 08-11-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Hmm, ja dat Nividia 3D Vision pakket heb ik ook gezien.. Werkt zo iets op alle 3D tv's dan? Of is dat een soort decoder die van alle schermen een 3D scherm kan maken? Best prijzig pakket om op de gok te halen..

Sammy's Adventures, ik ga eens zoeken. Ook leuk is van Disney Road Runner! Zeer vermakelijk in 3D :D

Het is ook vooral het aanbod, nog maar weinig SBS en zeker bijna geen HT/HB, onder de 20gig is dit totaal niet interressant omdat je al kwaliteit gaat verliezen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:08
Als het gewoon 3D is, dan hoef je 3D toch helemaal niet aan te zetten :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

3D Vision werkt zover ik weet alleen op (ondersteunde) monitoren/beamers die Dual-DVI hebben en minimaal 120Hz refreshrate hebben. Het werkt dus zeker niet op alle schermen.
SBS is meestal half-SBS en dus heb je maar een resolutie van 960x1080 per beeldje. Daar verlies je dus wel iets kwaliteit mee. 3D-bluray kan ik gewoon afspelen in FullHD (actief-3D, met shutterglasses). Maar aangezien jij passief-3D gebruikt heb je sowieso geen FullHD-resolutie per oog. Maar ik weet niet of Full of Half-SBS voor jou dan veel scheelt?

@alex3305, als je het via de pc afspeelt moet de software het 3D-formaat natuurlijk wel ondersteunen. Ook moeten de video-drivers de goede formaten naar de tv sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Infinchible op 08-11-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
@Alex3305

Nou als je dus de SBS of HT/HB activeert kun je verder ook niks meer fatsoenlijk zien, windows en wmpc zien er dan heel wazig uit (uit een oog kijken helpt dan, maar dan zie je niet het hele beeld). Als je een 3D Bluray afspeelt zie je eigenlijk alles normaal, maar dan is er ook geen 3D effect zichtbaar.
Het is ook heel lastig om het verschil in mogelijkheden te vinden, wat het verschil is tussen passief en actief is op elke site te vinden maar de instellingen en afspeel mogelijkheden niet.

Het doel is eigenlijk om ook 3D bluray bestanden (wel eens waar van internet) te kunnen spelen. Sowieso is het al een hele opgave om zonder powerdvd een bluray te spelen, dat doe ik nu overigens door het filmbestand los te openen met wmpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
@Infinchible

Ja dat kwaliteitsverlies is niet onontkombaar maar het gehele effect is niet zichtbaar. Omdat het aanbod veel bestaat uit 3D Blurays zou ik die ook willen kunnen afspelen en dat lukt me om de een of andere reden niet..

En als je een goede kwaliteit hebt van de SBS en die wordt gehalveerd houd je nog DVD kwaliteit over dus daar kan ik wel mee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Maar had je nou die trial van PowerDVD geprobeerd? En werkte dat of niet?

Hmm, misschien moet je voor je nvidia grafische kaart ook nog 3DTV Play installeren. Van wat ik zo op de site zie. Deze ondersteund dan je 3D-tv waarschijnlijk. Ook voor games en blu-rays dus. Het softwarepakket kost via de site wel 40 Dollar, maar je kan wel een 2 weken trial proberen. Hier kan je deze downloaden. Ik denk dat dit je probleem oplost. Helaas is het dus geen gratis oplossing. Maar het is nog altijd goedkoper dan een 3D-bluray speler kopen, plus je kan games spelen in 3D, wat echt heel gaaf is! Als je daar nog tips voor wilt hoor ik het wel!

Ook heb je nog TriDef 3D en iZ3D die driverpakketten/software aanbieden. Maar hier heb ik verder geen ervaring mee, check de sites zou ik zeggen.

[ Voor 102% gewijzigd door Infinchible op 09-11-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 19:04
Je moet wel bij de instellingen van Nvidia steriscopic 3D inschakelen, Ik heb zelf een ION2 systeem en het werkt perfect.
Wel de laaste drivers even ophalen en PowerDVD 11 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
@Infichtable

Hmm dat dual dvi heb ik niet in mijn tv. Wel gewoon hdmi 1.4 via een 3d en 1.4 compatible onkyo versterker. Ik ga inderdaad even die powerdvd proberen, was daar wat terughoudend voor vanwege de overvolle reclame enzo (heb meer het idee dat het richting blootware gaat dan een dvd programma ;) ).
Ik heb wel Far Cry 2 staan, zag dat dat ook geschikt is voor 3D gaming, ga ik zeker eens proberen! Daar nog speciale software voor nodig?

@rjn27

Met stereoscopisch heb ik het ook geprobeerd. Dan krijg ik inderdaad de melding om 3D te activeren op mijn tv, dit schakelt overigens wel de SBS of HT/HB mogelijkheid uit. Maar ik zie wel dat er iets veranderd want rondom de letters en de algemene indruk van de weergave veranderen wel (blijft scherp en je moet er echt naar zoeken), helaas alleen niet naar 3D en ook de films niet! Maar wellicht dat een powerdvd hier verandering in kan brengen.. Vanavond even proberen.

Weet iemand hoe een 3D film met shutterglazen of een 3D bluray er zonder bril uitziet? Kan het niet gewoon zo zijn dat ik omdat ik een passieve bril heb geen 3D bluray kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 18:03

mr.paaJ

generatie cmd+z

Infinchible schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:10:
Tip voor filmaankoop om 3D te showen: Sammy's Adventures. Een kinder-animatiefilm, maar het 3D is echt heel goed verwerkt in deze film. Het komt vaak gewoon je beeldscherm uit!
3D effect is inderdaad erg groot met die zwemmende dingen, maar ik vind dat die film te vaak ook achter- en ondergronden op de voorgrond probeert te duwen waardoor die door de rand van het scherm gebroken worden. Echt een film voor 3D 'omdat het kan' zonder dat met de beperkingen van 3D rekening gehouden wordt.

Ik heb ook het idee dat deze film veel beter werkt op actieve 3D schermen dan passieve, na vergelijk op Sony en LG tv's. Op het LG scherm heb ik steeds last van dubbel beeld terwijl dat met bijvoorbeeld Despicable Me niet zo is. Despicable Me is veel netter geproduceerd en komt ook op passieve schermen erg mooi tot leven.

Misschien een andere rendering prioriteit, actief of passief is natuurlijk wezenlijk anders in de timing van het linker en rechter beeld.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Gebruik je wel een HDMI 1.4 kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
@rjn27
Ik heb inderdaad een 1.4, ook een versterker die deze ondersteund en doorstuurd. De tv uiteraard heeft hiervoor ook een ingang. Maar de aansluiting zou goed moeten zijn omdat SBS of HT/HB ook werkt en de tv ook de stand stereoscopische 3D herkent (instelling van Nvidia) maar geen effect in de film weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 11:42
Currry schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:37:
@rjn27
Ik heb inderdaad een 1.4, ook een versterker die deze ondersteund en doorstuurd. De tv uiteraard heeft hiervoor ook een ingang. Maar de aansluiting zou goed moeten zijn omdat SBS of HT/HB ook werkt en de tv ook de stand stereoscopische 3D herkent (instelling van Nvidia) maar geen effect in de film weergeeft.
Heb je de laatste drivers? Heb je de nVidia 3D configuratie/initialisatie doorlopen? Heb je in PowerDVD de 3D output op HDMI 1.4 gezet?

Daarnaast is 3D Vision officieel alleen voor PC's en bijbehorende nVidia 3D Vision hardware, officieel is voor HDMI 1.4 3D output naar TV's "3DTV Play" benodigd maar weet bijna zeker dat PowerDVD dit niet nodig heeft om 3D Blu-Rays af te spelen op een 3D TV... (heb zelf een VAIO 3D laptop en een Philips 3D TV, beiden wel actieve versies overigens)

Sowieso geloof ik niet dat het uitmaakt of 3D Blu Ray's afgespeeld worden op actieve of passieve technieken, natuurlijk qua kwaliteit wel maar als het goed is voldoen alle 3D TV's aan de HDMI 1.4-standaard en die schrijft een standaard signaal voor voor 3D en dus zou het ongeacht het type techniek de kwaliteit moeten geven die je van het betreffende scherm mag verwachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 09-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
@rctworld

Bedankt voor de info! Ik ga het straks meteen uitproberen! Is er overigens een gratis programma ter vervanging van PowerDVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 11:42
Currry schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:04:
@rctworld

Bedankt voor de info! Ik ga het straks meteen uitproberen! Is er overigens een gratis programma ter vervanging van PowerDVD?
Geen dank!

En nee, daar is geen gratis alternatief van want de Blu Ray licenties zijn niet bepaald gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Hmm krijg het met PowerDVD ook niet voor elkaar.. Welke modus ik ook kies, hdmi 1.4 3D enabled, 3D ready t.v., nviadia 3D vision capable.. Begin eraan te twijfelen of het met een passieve 3D tv wel mogelijk is om 3D te kijken!

Update: Inmiddels ook de iZ3D geprobeerd, lijkt alsof het allemaal gaat werken, maar nogsteeds geen 3D effect.. ben de wanhoop nabij! Ben bang dat er niks anders op zit en het hele 3D Bluray gebeuren maar af te schrijven als niet mogelijk :(

Niemand die verder een passieve 3D tv heeft met dezelfde problemen? Of een oplossing?

[ Voor 28% gewijzigd door Currry op 09-11-2011 19:59 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 18:03

mr.paaJ

generatie cmd+z

In de specs van powerDVD zie ik 3D polarizer LCD staan, dat lijkt me een geschikte om eens te proberen.

Theoretisch werkt HT/HB op een passief scherm in dezelfde kwaliteit trouwens, dus als je dat kan instellen gaat het ook goed.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• rjn27
Ja hoor ik heb een passive tv LG 47LW5500 en bij mij werkt het perfect met een asrock setje

http://www.asrock.com/net...l.asp?Model=ION 3D Series

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hallo Curry, ik ben zelf ook van plan om die tv te gaan kopen en wil met behulp van mijn iMac dit via dvi hdmi naar de tv gaan streamen.

Ik ben benieuwd of je het werkend gaat krijgen!

wat ik in dit topic tegen kwam:
\[LCD/LED TV] Philips 2011 series
Heb je dit al geprobeerd?:

Even if you upgraded to the 3D-enabled firmware 3.50 and connected your PS3 to a 3D display, the PS3 may not be able to playback in 3D mode.

Games will tell you that it can’t operate in 3D and while playing 3D blu-ray discs you’ll get the following error message “This blu ray disc requires 3D player connected to a 3D display.”

The fix is as simple as changing a setting.

1. While in the PS3′s XMB/menu go to Settings>Display Settings>Video Output Settings
2. Run through the Automatic Detection Process and it should detect your 3D display
3. Enjoy your games and movies in 3D
Hier had iemand het dus met een ps3 als probleem, misschien moet je wat meer proberen in powerdvd

[ Voor 70% gewijzigd door mitchel op 10-11-2011 20:41 ]

Pagina: 1