Toon posts:

30Gb kwijt op de HDD en per dag wordt het minder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik nu mijn C-schijf aan het volgen, want die lijkt per dag kleiner te worden. Eerst dacht ik dat het had te maken met wat rendering-bestanden van video's.
Nadat ik deze had opgeruimd had ik nog 20gig vrij, tot een paar dagen geleden, toen was er nog minder dan 10 gig vrij. Hierna nog wat bestanden opgeruimd en had ik weer 14 gig vrij. Gisteren eindigde ik de dag met 10,1 gig vrij en zijn er weer 4 gig verdwenen.

Het vreemde is dat het niet terug te traceren is. Ik heb zojuist weer wat bestanden naar de externe HDD verschoven en geprobeerd de oorzaak terug te vinden.
Volgens 'Computer' is er van de 112GB nog 21,2 gig vrij
Volgens 'Eigenschappen' is er van de 112GB 79,5 gebruikt en 33,1 gebruikt
Volgens 'Windirstat' is er 60,7GB gebruikt en zou ik nog een kleine 50GB moeten overhebben.

De computer is virus- en adware vrij, daarnaast is het standaard Acer Recovery-systeem uitgezet en systeemherstel van Windows heeft maar 3 herstelpunten in het systeem staan.

Waar komen deze verschillen vandaan en wat kan ik er aan doen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk, maar over welke HDD hebben we het hier 8)7?

Wat zegt je BIOS erover? Dit staat teminste vrij van het OS.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38
Gebruik Treesize eens.

Verwijderd

Topicstarter
De HDD zou een Western Digital 2500 ATA moeten zijn ( standaard issue HDD met de pc meegeleverd), ik ben nog niet in de BIOS gedoken, dat zal ik zo ook nog even doen.

@Catch; bedankt, ik ben hem nu aan het runnen.

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 10:16
Wat zit er in de Prullenbak, System Volume Information (systeemherstel), Local Settings (tijdelijke bestanden)?

Verwijderd

Topicstarter
Prullenbak is schoonleeg,SVI geen idee, dat gaf windirstat niet aan ( ik zie dat treesize dat wél aangeeft, dus dat krijg je zo nog van mij ) en local settings moet ik even opzoeken, kan dat zo gauw niet vinden in treesize

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01 16:48
Ik vermoed dat een windows update niet goed gaat en dat de pc daarom steeds deze update download en niet installeert. Althans dit probleem had ik enkel met Windows XP.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien een hele oude koe, maar gebruik je Norton als antiviruspakket?
Zie: Windows Clients - FAQ

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 08-11-2011 12:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
De uitkomst van Treesize:

GEbruikt: 83,4 GB
Windows: 24,7GB
SVI: 19,9 GB
Program files: 14,1 GB
Users: 13,4 GB

Volgens dit zou er dan nog een verschil van 7Gb tussen wat 'computer' aangeeft en treesize, valt op zich mee, ware het niet dat het per dag groter wordt.

@LAmzero; ik ga dat uitzoeken, ik kom er op terug

@Outerspace; klopt, sinds de licentie een paar dagen geleden is verlopen, ben ik deze nu aan het verwijderen, bedankt voor de tip.

Terwijl ik dit zit te typen, geeft 'computer' plots aan dat er nu 32,4GB vrij is....vaag.. Ik denk nu hard-op, ik vermoed dat dit is vanwege Norton, die is nu klaar met de un-install.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
Even tussendoor... Hou er rekening mee dat de ruimte die Windows aangeeft de echt beschikbare ruimte is. Programma's als Treesize tellen namelijk hard links mee als bestanden, hetzelfde als wanneer je de eigenschappen van een map opvraagt met daarin hard links. Berucht bij Windows Vista en 7 is daarbij de winsxs map.

Bijvoorbeeld: Treesize geeft bij mij aan dat er 45GB gebruikt is op mijn C partitie welke 48,7GB groot is. Windows geeft echter aan dat er nog 9,5GB vrij is wat neer komt op 39,2GB gebruikt.
Pagina: 1