Azerty garantie sticker

Pagina: 1
Acties:
  • 2.694 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Hallo,

Ik heb RMA aangevraagd voor mijn videokaart die artifacts aangaf in spel battlefield 3.
Ze vroegen naar de garantie sticker die voor de helft eraf was.
Ik zei sorry, ik wist bij uitpakken niet dat het garantie sticker was, ik dacht dat het gewoon bij het "bescherm hoesjes" hoorde(er was een aantal aan de kaart vandaar).
Ze komen met een bericht we kunnen op je kaart geen RMA aanvragen bij de fabrikant we willen dit graag terugsturen naar je adres nadat ze verder hebben gecontroleerd en geconstateerd dat het verwijdert is.

Ik zeg nee, is niet verwijderd er zit nog voor de helft erop, als ik iets wilt modifieren op de kaart is dat waarschijnlijk onmogelijk door het halve sticker die erop staat.
jullie geven aan dat jullie verder hebben gecontroleerd wat gewoon grote bullshit is(heb gewoon ongeloofwaardig gezegd) omdat ik aangeef dat er niets met de kaart is gebeurd en dat het per ongeluk is.
Dus hoe hebben zij zogenaamd gecontroleerd dat het sticker VERWIJDERD is?

Kan iemand mij enig idee geven waar ik recht op heb?
Al heeft de fabrikant geen wettelijk plichten met garanties in tegendeel zij maken deze garantie regels zelff maar kom op een klein beetje begrip is toch niet zo onmenselijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Ik begrijp niet waar je het over hebt aangezien je verhaal wat details achterlaat, maar als de sticker op het GPU zelf (Over de schroefjes van de koeler) beschadigt is staat Azerty in haar recht om garantie te weigeren.

Bij het verwisselen van de koeler verlies je namelijk garantie (Al doen sommige fabrikanten -Club3D bijv bij mij- er niet altijd moeilijk over). Ookal heb je de koeler niet vervangen maar slechts de sticker beschadigt kan Azerty lastig zeggen of jij er niet een andere koeler op hebt gedaan en hem hiermee gesloopt hebt.

Als het om een volledig systeem gaat waar op de kast een stickertje zat welke scheurt als je hem open maakt is er niks aan de hand. Je hebt als consument het recht om je PC te openen om te kijken of alles aanwezig is en/of het geheugen/HDD te vervangen.

Edit: Misschien een foto om het te verduidelijken?

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 11:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Oke heb al nieuw mail van hun.
Ze zeggen dat het gaat om 2 stickers.
1tje die voor de helft weg is doen ze niet zo moeilijk.
maar er is een tweede dus die compleet weg is waar de serienummer op staat.
Nu kan ik de lul zijn maar ik kan me zo'n sticker niet herrineren.
Is er een ander mogelijkheid om aan mijn serienumer te komen?
Gaat om een MSI gtx 460 Hawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Hoe oud is de kaart?

Je kan het hoogstens gooien op wanneer het binnen 6 maanden is dat zei moeten kunnen aantonen dat er geen garantie meer op zit. Meestal staat er op zon sticker meestal "if removed warranty voided" en gaat je eerste argument dus helaas niet op.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die stickers zitten er altijd op anders word de kaart geneens ingepakt namelijk 8)7 .
Flappiewappie schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:11:
Meestal staat er op zon sticker meestal "if removed warranty voided" en gaat je eerste argument dus helaas niet op.
Dit zegt nog niks ;) dit heb je bij laptops ook altijd maar je hebt als consument het recht om het geheugen of de HDD te bereiken/vervangen. Ookal moet je hierbij stickertjes slopen.

Maargoed op een GPU hoor je deze intact te laten omdat er niks te vervangen valt zonder de garantie te verliezen.

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Mensen over die warranty sticker dus ze niet moeilijk en willen ze best garantie aanvragen maar nu gaat het om een tweede sticker waar het serienummer opstaat.
Ik wist niet eens dat serienummer sticker op je product(als verwijderd) je garantie kan vervallen, mits het daadwerkelijk zo is.

Is er een alternatieve?
Op de bon? ergens op de product? MSI website? ergens?bij hun in de systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:12:
Maargoed op een GPU hoor je deze intact te laten omdat er niks te vervangen valt zonder de garantie te verliezen.
Zo'n sticker zegt niets hoor. Acer probeert het ook altijd, maar je hebt gewoon garantie. Punt. Sticker aanwezig of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:07:
[..]

Ik zeg nee, is niet verwijderd er zit nog voor de helft erop, als ik iets wilt modifieren op de kaart is dat waarschijnlijk onmogelijk door het halve sticker die erop staat.

[..]
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:12:
[..]

Dit zegt nog niks ;) dit heb je bij laptops ook altijd maar je hebt als consument het recht om het geheugen of de HDD te bereiken/vervangen. Ookal moet je hierbij stickertjes slopen.

[..]
Er is een verschil met hardware vervangen, en hardware modificeren. Als je gaat modificeren vervalt gewoon de garantie, logisch ook, want je past iets aan.

Een sticker op een de achterkant van de kast zodat ie niet open mag om een extra harddisk of pci-kaart te vervangen houd geen stand, maar dat is natuurlijk niet modificeren, zoals de TS zegt.

Als ik met een harddisk de cover er af haal, om daar 1 van plexiglas op te maken omdat ik de platters wil kunnen zien draaien, is het ook bye bye garantie.

Denk dat de TS hier aan het kortste einde trekt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Trommelrem schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:15:
[...]

Zo'n sticker zegt niets hoor. Acer probeert het ook altijd, maar je hebt gewoon garantie. Punt. Sticker aanwezig of niet.
Nee ;) deze stickers verhinderen de toegang tot de schroeven, en zonder deze stickers word de videokaart geneens ingepakt. De sticker moet dus of in de computer ergens liggen, of in het antistatische zakje waar de videokaart in zat.

Bij een Videokaart vervalt de garantie namelijk (bij vrijwel de meeste fabrikanten) als je de koeler er af haalt en/of vervangt. Hier staat de fabrikant ook geheel in haar recht omdat een gewone (niet overklokkende) consument echt geen betere koeler nodig is.
Dit zeg ik ook :Y .

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dat probleem heb ik ook gehad.
Die sticker zit op het vaak op het PCB aan de onderkant.

Bij mij was hij door warmte los gelaten, in eerste instantie niet gezienen dus kaart op gestuurd, enfin serienummer was onbekend.
Ik kijken in de behuizing, lag hij wel op de bodem :').
Opgestuurd en 2 weken later nieuwe kaart terug gekregen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:14:
Mensen over die warranty sticker dus ze niet moeilijk en willen ze best garantie aanvragen maar nu gaat het om een tweede sticker waar het serienummer opstaat.
Ik wist niet eens dat serienummer sticker op je product(als verwijderd) je garantie kan vervallen, mits het daadwerkelijk zo is.

Is er een alternatieve?
Op de bon? ergens op de product? MSI website? ergens?bij hun in de systeem?
serienummer hebben ze waarschijnlijk nodig om te controleren dat het bonnetje bij het product hoort.
Anders kun je bvb nu een GTX 460 kopen, en je oude waarvan de garantie was verlopen terugsturen. Maar dit soort dingen staat vrijwel nooit (alleen) op een stickertje (die wissel je namelijk zo om), maar ook op de printplaat en/of op de flashchip.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:22:
[...]
Bij een Videokaart vervalt de garantie namelijk (bij vrijwel de meeste fabrikanten) als je de koeler er af haalt en/of vervangt. Hier staat de fabrikant ook geheel in haar recht omdat een gewone (niet overklokkende) consument echt geen betere koeler nodig is.
Stel dat je 6 jaar geleden een nieuwe nVidia kaart hebt gekocht met de soldeerbug. Je verwijdert de koeler, je schroeft hem erop en je stuurt hem terug. nVidia mag reparatie niet weigeren, mits jij kunt aantonen dat het probleem al aanwezig was bij de verkoop. Dat kan worden aangetoond, want nVidia gebruikt brakke soldeermaterialen.

Stel dat je 3 maanden geleden een nieuwe nVidia kaart hebt gekocht met de soldeerbug. Je verwijdert de koeler, je schroeft hem erop en je stuurt hem terug. nVidia moet repareren, tenzij zij kunnen aantonen dat het defect door jouw toedoen is ontstaan. Het verwijderen van een koeler van een videokaart die niet in het systeem zit zorgt niet voor een defect. nVidia moet dus repareren.

Zo'n sticker staat er volledig los van. Bijvoorbeeld Acer weet dit dondersgoed, toch proberen ze het steeds weer. Daarom levert bijna niemand meer Acer aan bedrijven, omdat je altijd zo moet doorzeuren voor je garantie waar je vaak gewoon recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
RocketKoen schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:23:
[...]

serienummer hebben ze waarschijnlijk nodig om te controleren dat het bonnetje bij het product hoort.
Anders kun je bvb nu een GTX 460 kopen, en je oude waarvan de garantie was verlopen terugsturen. Maar dit soort dingen staat vrijwel nooit (alleen) op een stickertje (die wissel je namelijk zo om), maar ook op de printplaat en/of op de flashchip.
Flashchip? Kan dit Azerty boven halen?
En wat is een printplaat als ik vragen mag?

Wat ik niet begrjip is, ik heb toch de kaart opgestuurd dat er op de bon staat?
Dus hoe kan ik dan 1euro goedkope videokaart opsturen en dan splinternieuwe terug gestuurd krijgen?
Is de serienummer van mijn facturen op azerty-> mijn gegevens genoeg?

EDIT: Mail gestuurd. Ik ging wat defensief email terug sturen en vroeg om een uitzondering.
Ik vind gewoon dat ik mijn 2jaar garantie moet hebben.
Ik ben al paar jaartjes genaaid door Sony wat betreft het splinternieuwe PSP t.w.v 250euro wat zij gewoon niet eens terug wouden sturen(nu ik terugdenk WTF).

[ Voor 16% gewijzigd door mustiej op 08-11-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De Nvidia soldeerbug is een uitzonderings geval waarbij ze in elk geval garantie moeten leveren.

Maar stel jij koopt nu een HD6850 en vind de fan wat te luid. Je plaatst er een nieuwe koeler op en je kaart gaat enkele weken later kapot. Dan sta jij als consument niet zo heel gek sterk meer tegenover een webshop :') ..

Tenzij het in de eerste 6 maanden gebeurt ofc.

Maargoed, het modificeren (Vervangen van bijv fan) van een Videokaart valt niet onder de standaard garantievoorwaarden en de webwinkel/fabrikant is hierbij (Onder normale omstandigheden) niet verplicht aan gratis reparatie en/of vervanging te doen.

Als consument moet jij PC onderdelen kunnen vervangen, denk hierbij aan je Videokaart, RAM of HDD. Het verwisselen van de koeler op een los onderdeel, welke onder normale omstandigheden niet vervangen hoeft of kan worden (GPU koeler of RAM heatsinks bijv) valt niet onder de standaard garantievoorwaarden (Tenzij anders is vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Mail terug:
MSI accepteert geen producten zonder serienummer stickers.
Misschien heb ik meer geluk als ik ze zelf bel.

Wat moet ik nu doen?
Ik bedoel Azerty mag zijn klanten toch wel beetje verdedigen tegenover MSI wat betreft een stom sticker die 2x365dagen garantie kan laten vervallen op een product van meer dan 160euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze willen controleren of de kaart die jij nu terugstuurt ook de kaart is die jij gekocht hebt en niet de kaart is van iemand anders of een kaart die al buiten garantie valt.
Die stickers zijn echter wel zeer discutable, ze laten erg makkelijk los en zeker wanneer er sprake is van warme kan zo'n sticker erg snel loslaten en vind je hem niet altijd terug.
Echter staat op zulke stickers wel altijd vermeld dat je garantie vervalt zodra de sticker verwijderd is.

De printplaat is waar alle onderdelen op vast zitten, die grote rechthoekige plaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bewijs jij maar eens dat het ook daadwerkelijk de gekochte videokaart is. En niet een of andere kaart die je gekregen hebt van een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:42:
[...]

De Nvidia soldeerbug is een uitzonderings geval waarbij ze in elk geval garantie moeten leveren.

Maar stel jij koopt nu een HD6850 en vind de fan wat te luid. Je plaatst er een nieuwe koeler op en je kaart gaat enkele weken later kapot. Dan sta jij als consument niet zo heel gek sterk meer tegenover een webshop :') ..

Tenzij het in de eerste 1 maanden gebeurt ofc.

Maargoed, het modificeren (Vervangen van bijv fan) van een Videokaart valt niet onder de standaard garantievoorwaarden en de webwinkel/fabrikant is hierbij (Onder normale omstandigheden) niet verplicht aan gratis reparatie en/of vervanging te doen.

Als consument moet jij PC onderdelen kunnen vervangen, denk hierbij aan je Videokaart, RAM of HDD. Het verwisselen van de koeler op een los onderdeel, welke onder normale omstandigheden niet vervangen hoeft of kan worden (GPU koeler of RAM heatsinks bijv) valt niet onder de standaard garantievoorwaarden (Tenzij anders is vermeld).
Kunnen jullie AUB eventjes on-topic blijven en mij te helpen i.pv jij versus hij? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is een discussieforum ;) .. Als je zulke concrete hulp verwacht moet je de helpdesk van Azerty bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:44:
Bewijs jij maar eens dat het ook daadwerkelijk de gekochte videokaart is. En niet een of andere kaart die je gekregen hebt van een vriend.
Dat is niet aan hem want < 6mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:47:
[...]

Dat is niet aan hem want < 6mnd
Dat is wel aan hem want de videokaart is niet compleet en mist het serienummer.

Ook bij garantie moet je het volledige product (Boekjes en het doosje daarbuiten gelaten) kunnen terugsturen. Onderdeeltjes en stickers op het product geplakt vallen hier ook onder.

Edit: Plug je videokaart eens in en start GPU-Z eens. Kijk even bij Device-ID en kijk of er ergens op de doos van de videokaart een overenkomend (serial) nummer staat :) .

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Azerty vroeg zelf niet om boekjes etc en ze willen gewoon een vorm van garantie zien(sticker was hier geen probleem) maar wel de serienummer sticker.
Ik bedoel een sticker? kom op het is een sticker, hoe kan 2 jaar lang garantie bewijs een sticker op het product zijn?
Ik ben nu op stage en zal thuis direct gaan kijken(of nee zij hebben nu mijn kaart,oh Sony 2.0?)
Wat kan ik nu tegen hun zeggen mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:47:
[...]

Dat is wel aan hem want de videokaart is niet compleet en mist het serienummer.

Ook bij garantie moet je het volledige product (Boekjes en het doosje daarbuiten gelaten) kunnen terugsturen. Onderdeeltjes en stickers op het product geplakt vallen hier ook onder.

Edit: Plug je videokaart eens in en start GPU-Z eens. Kijk even bij Device-ID en kijk of er ergens op de doos van de videokaart een overenkomend (serial) nummer staat :) .
Kaart is bij Azerty, ik kan dit aan hun laten proberen.
Doos heb ik niet maar ze kunnen wel vergelijken met de factuur details toch?

[ Voor 10% gewijzigd door mustiej op 08-11-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:52:
Ik bedoel een sticker? kom op het is een sticker, hoe kan 2 jaar lang garantie bewijs een sticker op het product zijn?
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:44:
het nummer op de sticker moet overeenkomen met de serial op het PCB en op de BIOS van de videokaart. Zo kunnen ze uitsluiten dat het niet een andere videokaart is.

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:52:
Doos heb ik niet maar ze kunnen wel vergelijken met de factuur details toch?
Moet kunnen ja :) .

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Er MOET gewoon een ander oplossing zijn.
MSI kan dit gewoon toch onderzoeken wat het ID van dit kaart is?
Kom op zji produceren dit kaart zelf.
Zij kunnen heus wel zeggen van: Hey! dat is onze 23899238de product genaamd Jan(ID dus).
En dan mijn factuurbewijs en tada!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Ik voel me cartman die door zijn moeder(in it geval door Azerty) word gefucked.
Ik pik dit echt niet meer.
Eerst Sony, daarna TNT, nu Azerty EN TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Welkom in de grote mensen wereld... Dat je recht op iets hebt, of denkt te hebben, betekent niet dat je het krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Mensen kan iemand mij hoop inschreeuwen:D><
ik bedoel wtf? MSI accepteert dit product zonder ID sticker niet.
HET IS DOOR HUN GEMAAKT.
Net als als je zegt dat het niet je kind is dat je hebt laten adopteren aan iemand zonder zijn DNA bewijs en het bonnetje waarin staat dat je je kind hebt laten adopteren.

[ Voor 20% gewijzigd door mustiej op 08-11-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:21
mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:04:
HET IS DOOR HUN GEMAAKT.
Net als als je zegt dat het niet je kind is dat je het hebt geadopteerd.
Er is al meerdere malen uitgelegd hierboven waarom MSI het product niet accepteert. En de vergelijking met dat kind slaat natuurlijk nergens op, want MSI beweert toch niet dat de videokaart niet door hun gemaakt is?
Als je nou gewoon contact opneemt met Azerty of MSI en even navraagt of zij het serienummer uit kunnen lezen en of ze dit ook willen doen. Daar schiet je meer mee op dan hier steeds hetzelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37

iichel

Gazoooo

Ik vind het wel raar dat het serienummer alleen op een stickertje staat.

Normaal staat zo'n serienummer -als al eerder genoemd- ook op het PCB of een chipje.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Als je logisch nadenkt hoeft elke ding/leven/iets zijn eigen Identificatie op die ding/mens/dier ZELF.

Erin geschroefd, chip, DNA, bloed/speeksel.
Volgens mij is dit zelfs wettelijk verplicht.

Inmiddels Mail naar MSI gestuurd om mijn ID naar boven te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:04:
HET IS DOOR HUN GEMAAKT.
Net als als je zegt dat het niet je kind is dat je het hebt geadopteerd.
Kijk gewoon even onderin je kast of de sticker niet daar ligt.

Als je het over kinderen hebt... weet ik nog wel een mooie voor je.
Als een baby geboren wordt krijgen ze een bandje om hun pols met daarop de gegevens van die baby (wie het is, ouders, etc). Dan komen ze nog wel eens op een kinderafdeling te liggen met misschien nog wel 20 andere babies. Stel dat al die babies nou niet dat bandje om hun pols hebben. Hoe weet je dan welk kind van wie is, etc.
Het zelfde geld voor jouw videokaart. Er staat een serienummer op en aan de hand van dat serienummer is te achterhalen door/voor wie de kaart gemaakt is, hoe oud de kaart is, etc. Staat het serienummer er niet meer op, dan kan MSI niet zien dat het hun kaart is, en of de kaart nog binnen garantie valt.

De kaart die jij opgestuurd hebt, wie zegt dat het de MSI kaart is die op jouw bon staat? Voor het zelfde geld is het een ASUS of Club3d kaart. Tegenwoordig zijn veel kaarten het zelfde en zie je alleen het verschil aan het serienummer wat bij jou ontbreekt.

Zoek nog even naar de garantie sticker on je kast. Kijk even op je bureau en op de vloer of hij daar misschien niet ligt, en kijk anders eens in het doosje. Waarschijnlijk zit er op het doosje de zelfde garantie sticker geplakt. Desnoods peuter je die er voorzichtig af en stuur je die op. Beetje stof op de plaklaag doen en zeggen dat je hem onderin je kast hebt gevonden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
mail terug van Azerty:
MSI kan niets voor ons betekenen wanneer er geen serienummer meer aanwezig is op de videokaart.

Het maakt dan ook niet uit wat wij hier op zeggen, MSI geeft aan dat ze niets voor ons kunnen betekenen.

En reactie op: E-Vix.
Oke, maar MSI kan dit gewoon achterhalen?
In de kaart kijken(denk hierbij ergens op het systeem zoeken,kaart uitelkaar halen,software gebruiken zoals iemand hier al cpuz al voorbeeld geeft.
Over die baby's.. Wat dacht je van bloedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:47:
Doe dit vanavond nou maar eerst voordat je je weer druk maakt ;) ..

En wat hierboven werd vermeld over babies is slechts een voorbeeld. MSI kan van het PCB en de BIOS zien welke serial erbij hoort, maar hiertoe zijn zij niet verplicht. Jij hebt je niet aan jouw eind van de garantievoordwaarden gehouden (Sticker mist) en MSI moet dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Volgens mij is het toch gewoon heel simpel?
Jullie sturen mijn kaart op samen met een kopie van mijn factuur bewijs en een notitie.
MSI haalt de ID van mijn kaart naar boven en vergelijkt met de ID op mijn factuur bewijs.
Bevestig de ID en klaar is Kees?
Of snap ik het onwijs verkeerd?
MSI heeft geen keus, ze moeten dit gewoon doen.

@DANGER als MSI dit niet moet maar simpelweg niet doet.
Dan serieus big fuck you naar hun.
Ik stuur dan gelijk mijn videokaart met c4 kneedspul erin naar MSI hoofdkwartier en boem!
haha nee ff serieus.
Zo klantvijandig kunnen zij niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:21
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:27:
[...]

Doe dit vanavond nou maar eerst voordat je je weer druk maakt ;) ..

En wat hierboven werd vermeld over babies is slechts een voorbeeld. MSI kan van het PCB en de BIOS zien welke serial erbij hoort, maar hiertoe zijn zij niet verplicht. Jij hebt je niet aan jouw eind van de garantievoordwaarden gehouden (Sticker mist) en MSI moet dus niks.
Volgens mij ligt zijn kaart nog bij Azerty als ik zijn eerste post goed begrijp.
mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:29:
Jullie sturen mijn kaart op samen met een kopie van mijn factuur bewijs en een notitie.
MSI haalt de ID van mijn kaart naar boven en vergelijkt met de ID op mijn factuur bewijs.
MSI heeft geen keus, ze moeten dit gewoon doen.

@DANGER als MSI dit niet moet maar simpelweg niet doet.
Dan serieus big fuck you naar hun.
Ik stuur dan gelijk mijn videokaart met c4 kneedspul erin naar MSI hoofdkwartier en boem!
haha nee ff serieus.
Zo klantvijandig kunnen zij niet zijn.
Volgens mij heb ik wat gemist, waar staat dan dat MSI dit moet doen?
En dat kinderachtige gedoe kan je wat mij betreft wel achterwege laten, als ik als Azerty of MSI dit soort dingen zou lezen zou ik al helemaal geen extra moeite meer voor je doen!

[ Voor 46% gewijzigd door Haazzz op 08-11-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:29:
Dit kost tijd, en tijd == geld. Jij hebt je niet aan de garantievoorwaarden gehouden. En een simpel mailtje versturen waarin dit word vermeld kost ze een stuk minder tijd (En dus geld 8)7 ).

Ik ben het volledig met je eens, maar zo werkt deze wereld nou eenmaal :| .

Vraag azerty of ze met GPU-Z de ID willen vergelijken met die van de factuur. Ik heb dit ook al eens gedaan en hier hebben ze toenertijd niet heel moeilijk over gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
DANGER sorry maar dat houding van je blijft deze kut wereld altijd zo.
We moeten gewoon het zelf veranderen.
Als we allemaal zeggen zo werkt het eenmaal blijft het altijd zo.

Waarom kost het tijd?
het is fractie van 2 minuten tijd om je kaart in een van hun 4triljard systemen te zetten en de bios in 10seconden in te gaan en 5seconden dit ID te verglijken.
De kaart word toch daar weer gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
mail terug: De vraag is of er ?berhaupt een serienummer op de kaart staat (software matig), dit denk ik niet.

Echter krijgen wij gewoon te horen dat er niets voor ons gedaan kan worden.

ik neem aan dat ze/hij gewoon uberhaupt bedoeld.
Wat bedoelt hij/zij hiermee?
Proberen ze te zeggen dat mijn kaart niet geregistreerd is? en dus illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:34:
DANGER sorry maar dat houding van je blijft deze kut wereld altijd zo.
Start jij maar een boze menigte, ik doe graag mee :+ .
Waarom kost het tijd?
het is fractie van 2 minuten tijd om je kaart in een van hun 4triljard systemen te zetten en de bios in 10seconden in te gaan en 5seconden dit ID te verglijken.
Al kost het ze nog geen seconde. Jij hebt je niet aan jouw eind van de garantievoorwaarden gehouden en ze zijn dus tot niks verplicht.. Wat is denk je goedkoper, jouw videokaart repareren/vervangen of jouw een mailtje sturen dat je pech hebt 8)7 .

Simpelgezegt: Tenzij jij die sticker of ander fysiek bewijs terugvind dat dat ook echt 100% de exacte kaart is die je hebt gekocht bij azerty ga jij geen garantie krijgen. Ik heb het zelf ook al een keer gehad bij (gelukkig veel goedkoper) RAM. Stickertje eraf gehaald omdat ik er heatsinkjes op plaatste. RAM ging enkele maanden later kapot (Errors in Memtest86+ op stock instellingen in verschillende systemen). Garantie kon ik echter vergeten :/ .

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:37:
[...]

Start jij maar een boze menigte, ik doe graag mee :+ .

[...]

Al kost het ze nog geen seconde. Jij hebt je niet aan jouw eind van de garantievoorwaarden gehouden en ze zijn dus tot niks verplicht.. Wat is denk je goedkoper, jouw videokaart repareren/vervangen of jouw een mailtje sturen dat je pech hebt 8)7 .
Goedkoper is videokaart repareren of vervangen.
Want anders namelijk is Azerty EN MSI mij voorgoed kwijt.
En zal dus geen verdere bestelling onder mijn hele familie de naam staan, ooit.
Om dezelfde reden waarom MSI ALS ze klanten verliezen, verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het geld van je videokaart hebben ze al, toekomstige aankopen zijn ze niet van verzekerd.
Rekening houdend met dit is jouw een pechmailtje sturen dus goedkoper.

Edit: Je kan wel zo boos doen op de webwinkel/fabrikant. Maar het is jouw fout dat het stickertje mist. Als deze al afwezig was toen je de GPU uit het doosje haalde had je hem RMA moeten sturen 8)7 .

Er staat netjes in de garantievoorwaarden (Welke in het boekje staat welke je bij je GPU kreeg) dat zonder stickers je geen garantie krijgt. De webwinkel mag er na 7 dagen wel vanuit gaan dat jij de voorwaarden gelezen hebt en gecontrolleerd hebt of je videokaart eraan voldoet.

Ik verwacht nu een bericht met "maar niemand leest die blahblah" als je dit van plan was: Met die instelling red je het niet in deze wereld 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
mail gestuurd: Als je in een systeem mijn kaart erin doet kan je toch gewoon op de BIOS zien wat de ID ervan is?

Misschien heb ik aan de eindvoorwaarde niet gehouden omdat ik onbewust de sticker eraf gehaald hebt(misschien is hij zelf vandoor gegaan).

Maar jullie of zij kunnen heus wel klantvriendelijk zijn om mijn ID naar voren te halen en te bevestigen.

Ik ga later op de dag MSI bellen en dit van hun vragen. Ik neem aan dat mijn eerder verzonden mail naar hun toch niet serieus word genomen.

Stom stuk sticker van 1centimeter diameter ter waarde van 161euro.

Laat mijn kaart maar voorlopig bij jullie.

Nu ben ik gewoon pissed the fuck off.
fucking piep klein domme sticker.
De ID is daar.
DAT WEET IK!
Maar ja juridisch gezien ben ik dus fout?
ahah als zij juridisch gezien willen handelen dan doe ik dat in de rechtzaak.
Neem ik mijn pctje mee.
Stomp ik die kaart erin en laat ik bij bios mijn ID zien.
EN tada.
Compensatie voor emotie schade en mijn tijd te verdoen.
En ik heb mijn zakgeld voor de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

Als we even een stapje terug doen en het juridisch gaan bekijken, komen we snel een stap verder.
De TS heeft een overeenkomst met Azerty, niet met MSI. Elke zin waarin het woord "MSI" voorkomt, is dus niet van toepassing. Ergo: het argument van Azerty is niet rechtsgeldig.

Wat wel van toepassing is: hoe oud is de kaart? Is er iets aan gemodificeerd? Is het antwoord daarop minder dan 6 maanden en nee, dan heeft Azerty geen poot om op te staan, tenzij ze misbruik kunnen aantonen. (het ontbreken van een sticker valt niet onder misbruik.) Het is absoluut niet de verantwoordelijkheid van de consument dat een artikel nog beschikt over een serienummer.

Gegeven mijn (uitgebreide) ervaring is dit de standaardhandelswijze van Azerty, het zou me niets verbazen als ze MSI niet eens gecontact hebben. Koop nooit iets bij die zaak...

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:42:
Het geld van je videokaart hebben ze al, toekomstige aankopen zijn ze niet van verzekerd.
Rekening houdend met dit is jouw een pechmailtje sturen dus goedkoper.

Edit: Je kan wel zo boos doen op de webwinkel/fabrikant. Maar het is jouw fout dat het stickertje mist. Als deze al afwezig was toen je de GPU uit het doosje haalde had je hem RMA moeten sturen 8)7 .

Er staat netjes in de garantievoorwaarden (Welke in het boekje staat welke je bij je GPU kreeg) dat zonder stickers je geen garantie krijgt. De webwinkel mag er na 7 dagen wel vanuit gaan dat jij de voorwaarden gelezen hebt en gecontrolleerd hebt of je videokaart eraan voldoet.

Ik verwacht nu een bericht met "maar niemand leest die blahblah" als je dit van plan was: Met die instelling red je het niet in deze wereld 8)7
Misschien moet je niet veel conclusies over mij trekken, want je bent er echt slecht in.

Het is een stom stuk sticker wat eigenlijk 161euro kost.
Dit is veels te onverantwoordelijk.
Als dit weg is en hiermee de regels van hun schendt is dit gewoon 1 dikke fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:47:
ahah als zij juridisch gezien willen handelen dan doe ik dat in de rechtzaak.
Neem ik mijn pctje mee.
Stomp ik die kaart erin en laat ik bij bios mijn ID zien.
EN tada.
Voor de zoveelste (En nu laatste, als je echt mijn reacties niet gaat lezen..) maal: Jij hebt je niet aan jouw eind van de garantievoorwaarden gehouden. Zij (Azerty/MSI) zijn dus niet verplicht om uit te vinden voor jouw wat de serial is aangezien je juridisch gezien geen recht op garantie hebt 8)7 .

Anyhow, het is al eerder vermeld: Maar als je videokaart minder als 6 maanden oud is moet azerty bewijzen dat het niet jouw kaart is.
Arunia schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:49:
Gelukkig heeft die sticker geen 1 centimeter diameter, maar breedte. Alhoewel, als hij door de warmte opgerold is, dan kan het wel.

Maar goed, ook ik ben van mening dat je even in de kast moet kijken of hij daar toevallig nog in ligt. Dan in de doos waar hij uit kwam (mits je die nog hebt) of het zakje.

Heb je dat niet, jij bent zo stom geweest om alle stickers er af te slopen.
Het scheelt hen heel veel tijd om naar die sticker te kijken.

Sorry, maar ik ben het op dit moment gewoon eens met de fabrikant. Had je garantie gekregen, was het coulance geweest.
:Y :Y :Y Zoals ik ook al meermaals vermeld heb dus.

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Gelukkig heeft die sticker geen 1 centimeter diameter, maar breedte. Alhoewel, als hij door de warmte opgerold is, dan kan het wel.

Maar goed, ook ik ben van mening dat je even in de kast moet kijken of hij daar toevallig nog in ligt. Dan in de doos waar hij uit kwam (mits je die nog hebt) of het zakje.

Heb je dat niet, jij bent zo stom geweest om alle stickers er af te slopen.
Het scheelt hen heel veel tijd om naar die sticker te kijken.

Sorry, maar ik ben het op dit moment gewoon eens met de fabrikant. Had je garantie gekregen, was het coulance geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:49:
[...]

Voor de zoveelste (En nu laatste, als je echt mijn reacties niet gaat lezen..) maal: Jij hebt je niet aan jouw eind van de garantievoorwaarden gehouden. Zij (Azerty/MSI) zijn dus niet verplicht om uit te vinden voor jouw wat de serial is.

Anyhow, het is al eerder vermeld: Maar als je videokaart minder als 6 maanden oud is moet azerty bewijzen dat het niet jouw kaart is.
Als mijn 2 jaar lang garantie afhankelijk is van een stuk stom sticker wat volgens jullie makkelijk eraf kan.
Dan vind ik dat die regel gewoon ontkracht moet worden.
Wat is dat nou weer een oplichters regel?
Daar kan ik eigenlijk wel een aanklacht indienen.

Over dat ID sticker kan ik me niets herrineren.
In mijn kast? waarschijnlijk niet heb het al 2 keer schoongemaakt.
Ik zal nog erin kijken maar denk van niet.

Jullie zijn zo typisch gewoon.. Puur volgens het boekje..
Maar het probleem is dat juist.. dat boekje.
In dat boekje staat dus sticker weg=garantie weg.
Dat is gewoon domme onzin.
Je kan de ID naar boven brengen wat je HEEL WEINIG tijd kost(hoeveel geld hun kost boeit me niet).
Als zij hier moeilijk over gaan doen.
Dan ga ik ze in de rechtzaak ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

Arunia schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:49:
Ten eerste: de fabrikant is geen partij in dit dispuut. Dit betreft een wederzijdse, wederkerige koopovereenkomst tussen TS en Azerty. Azerty is aansprakelijk op het uitvoeren van haar deel van de overeenkomst, namelijk het leveren van een deugdelijke kaart. Azerty is dus ook de partij die de garantie dient te verzorgen. De voorwaarden van de fabrieksgarantie zijn niet van toepassing, aangezien er wettelijk helemaal niet zoiets is als 'fabrieksgarantie'. Daarnaast, zoals aangegeven, is de voorwaarde van het niet ontbreken van een stickertje onredelijk bezwarend, en dus niet rechtsgeld ook al waren de voorwaarden wel van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan vind ik dat die regel gewoon ontkracht moet worden.
En ik niet, juist door deze regels (Voorwaarden) kunnen bedrijven heel strak handelen. Ikzelf heb dit soort problemen nooit (Tenzij ik weet dat het mijn eigen fout is) omdat ik alle producten netjes controleer.
Wat is dat nou weer een oplichters regel?
Daar kan ik eigenlijk wel een aanklacht indienen.
Leef je uit, je bent niet de eerste en ook zeker niet de laatste die het (gaat) probeert.
Jullie zijn zo typisch gewoon.. Puur volgens het boekje..
Volg gewoon de regels en er is geen wolkje aan de lucht 8)7
Maar het probleem is dat juist.. dat boekje.
In dat boekje staat dus sticker weg=garantie weg.
Dat is gewoon domme onzin.
Hoezo is dit domme onzin? De Serial is gelinked aan de kaart, op deze manier kunnen winkels/fabrikanten achterhalen of het wel dezelfde kaart is als jij zegt dat het is.
Je kan de ID naar boven brengen wat je HEEL WEINIG tijd kost(hoeveel geld hun kost boeit me niet).
Als zij hier moeilijk over gaan doen.
Dan ga ik ze in de rechtzaak ontmoeten.
Veel succes, zie hierboven *O* .

LordofWhatever schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:56:
[...]

Ten eerste: de fabrikant is geen partij in dit dispuut. Dit betreft een wederzijdse, wederkerige koopovereenkomst tussen TS en Azerty.
Niet geheel correct. De TS levert een onvolledig garantieproduct, azerty geeft dit aan en weigert dus (gratis) reparatie uit te voeren. Gewoon netjes zoals het hoort en bij elke andere winkel ook zal gaan (Onder normale omstandigheden). Dus kon de TS een poging gaan doen bij MSI zelf. MSI zelf zegt exact hetzelfde (En nogmaals: Ze hebben groot gelijk) en weigeren dus ook garantie te verlenen.

Begrijp me niet verkeerd maar ik ben het volledig met de TS eens dat het eigenlijk onzin is, maar zo steken de regeltjes nou eenmaal in elkaar.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
[...]

Ten eerste: de fabrikant is geen partij in dit dispuut. Dit betreft een wederzijdse, wederkerige koopovereenkomst tussen TS en Azerty. Azerty is aansprakelijk op het uitvoeren van haar deel van de overeenkomst, namelijk het leveren van een deugdelijke kaart. Azerty is dus ook de partij die de garantie dient te verzorgen. De voorwaarden van de fabrieksgarantie zijn niet van toepassing, aangezien er wettelijk helemaal niet zoiets is als 'fabrieksgarantie'. Daarnaast, zoals aangegeven, is de voorwaarde van het niet ontbreken van een stickertje onredelijk bezwarend, en dus niet rechtsgeld ook al waren de voorwaarden wel van toepassing.
Jij bent mijn advocaat van vandaag:D als dat wel mag natuurliijk.
Maar Azerty blijft maar zeggen:
MSI kan voor ons niets betekenen als wij het ID nummer niet hebben.
fabrikanten hebben geen wettelijke plichten, deze maken zij zelf.
Vandaar dat ze waarschijnlijk zo koppig doen.

Wat heb jij hierop te zeggen?
Als ik mag kan ik jou text kopieren en in het mail naar azerty sturen?
Zonder je informatie mee te nemen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat boekje is er voor regels. En regels zijn er om onzin garantieclaims te voorkomen. Weet je hoeveel zo'n bedrijf zou verliezen als ze elke onzin garantie claim zouden moeten verwittigen? Sorry, maar dan zouden ze allemaal failliet gaan.
Jij zal best een echt claim hebben, maar die sticker zou er gewoon op moeten zitten/hebben gezeten.
Zo niet, had je dit moeten hebben gezien en meteen aan de bel hebben getrokken.

Overigens een tip, ik zou even opletten met mailen naar Azerty. Ze zijn nu nog best behulpzaam, maar dat zal uiteindelijk nog eens tegen gaan vallen. Als ik jouw mailtjes binnen zou krijgen, zou ik ze op een gegeven moment gewoon weg donderen.

Rechtszaak? Sorry, maar voor dat geld kan je een nieuwe kopen want je wint het echt niet.

@LordofWhatever,
Azerty heeft contact met de fabrikant, de fabrikant stelt een eis. Azerty vind (net als ik) dat de fabrikant gelijk heeft. Het is namelijk iets wat de koper niet na komt voor garantie. Ongeacht wat de reden is.
Je hele lap tekst gaat niet over waar ik het over heb. Dat ik de fabrikant noem heeft niks met jouw opmerking te maken.
Probeer je gelijk maar eens te krijgen.

@TS,
Het enige wat je nog zou kunnen helpen is een hele nette mail sturen naar Azerty of bellen en vragen of zij de ID kunnen en willen uitlezen. In mijn ogen is dit coulance als ze dat doen. Maar dat zou je enige oplossing op dit moment zijn.
Maar let op hoe je je mails schrijft, want op dit moment denk ik dat je je coulance wel kan vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 08-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Arunia schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:01:
Dat boekje is er voor regels. En regels zijn er om onzin garantieclaims te voorkomen. Weet je hoeveel zo'n bedrijf zou verliezen als ze elke onzin garantie claim zouden moeten verwittigen? Sorry, maar dan zouden ze allemaal failliet gaan.
Jij zal best een echt claim hebben, maar die sticker zou er gewoon op moeten zitten/hebben gezeten.
Zo niet, had je dit moeten hebben gezien en meteen aan de bel hebben getrokken.

Overigens een tip, ik zou even opletten met mailen naar Azerty. Ze zijn nu nog best behulpzaam, maar dat zal uiteindelijk nog eens tegen gaan vallen. Als ik jouw mailtjes binnen zou krijgen, zou ik ze op een gegeven moment gewoon weg donderen.

Rechtszaak? Sorry, maar voor dat geld kan je een nieuwe kopen want je wint het echt niet.

@LordofWhatever,
Azerty heeft contact met de fabrikant, de fabrikant stelt een eis. Azerty vind (net als ik) dat de fabrikant gelijk heeft. Het is namelijk iets wat de koper niet na komt voor garantie. Ongeacht wat de reden is.
Je hele lap tekst gaat niet over waar ik het over heb. Dat ik de fabrikant noem heeft niks met jouw opmerking te maken.
Okey, je antwoord is puur 100% boek.

En wat als jij de MSI fabrikant bent.
En ik vraag wil je mijn ID van mijn videokaart naar boven halen?
Ga jij dan zeggen dikke pech?
Waar is de klantvriendelijkheid dan?

En wat als ik alleenstaande kind ben?
En ik wil mijn DNA hebben? zodat ik mijn ouders kan vinden ooit..
Gaan zij ook vragen voor een paspoort of een identiteits pas?

kan een slechte vergelijken zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Een ding, probeer ten allentijde de betreffende winkel, leverancier redelijk en openlijk te benaderen.
In je eerste zinnen begin je al te vragen om een rechtzaak. Denk je dat het voor de winkel wat uit maakt?
Ze zijn je nu liever kwijt dan rijk.

Als je ze openlijk benadert, en probeert om een oplossing te zoeken, dan is er niks aan de hand en zal de winkel zich ook redelijk op stellen.

Bijvoorbeeld dit topic: PC reboot spontaan
Hier is de des betreffende zaak heel netjes, omdat die TS zich anders op stelt als jij.

Samen naar een oplossing zoeken, en niet denken dat je overal ten allen tijde gelijk hebt. Misschien heb je dat wel, maar dan moet je niet eisen dat je dat hebt, maar met feiten aan komen.

Dit begint nu een heel interessante discussie te worden, maar als je blijft 'ikke ikke en rest kan stikke' gedrag blijft vertonen kan hij nu wel eens heel snel op slot gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 08-11-2011 13:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:04:
En wat als jij de MSI fabrikant bent.
En ik vraag wil je mijn ID van mijn videokaart naar boven halen?
Ga jij dan zeggen dikke pech?
Ja, want ik ben er niet verplicht toe 8)7
Waar is de klantvriendelijkheid dan?
Die is er gewoon, maar jij hebt een onredelijke eis dat je namelijk garantie wilt op een product waar geen garantierecht op hebt 8)7 .
En wat als ik alleenstaande kind ben?
En ik wil mijn DNA hebben? zodat ik mijn ouders kan vinden ooit..
Gaan zij ook vragen voor een paspoort of een identiteits pas?
Waar slaat deze vergelijking nou weer op :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
mensen eventjes over mijn houding.
Ik heb mijn levensverhaal verteld in het mail.
met alle zakelijke regeltjes en etc. maak je daar niet druk om.
Ik heb gezegd dat ik mijn laatste geld uitgaf aan spellen om op dit videokaart te kunnen genieten.
Ik heb gezegd dat ik nog lang geen geld heb voor een vervanger.
Ik heb 3x excuses aangeboden als ik lastig klant bent, of een regel heb overgetreden.
Heb alles gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ten eerste, stop met die domme vergelijkingen. Regels zijn voor dat soort dingen heel anders.

Wat Quad zegt is wat ik ook bedoel. Je zult je binnen die regeltjes moeten bewegen. Misschien dat je dat niet gewend bent of iets (zo kom je over, sorry als dat niet zo is).
Of je het er nu wel of niet mee eens bent.

Die regels veranderen is wellicht mogelijk. Vind maar eens een advocaat die het het waard vind en daarnaast de juiste rechter die je gelijk geeft. Het kan, maar denk dat je dat geld niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:59:
Als ik mag kan ik jou text kopieren en in het mail naar azerty sturen?
Zonder je informatie mee te nemen natuurlijk
Ga je gang. Kijk ook even rond op consuwijzer.nl, en verwijs eventueel naar art. 6:233 sub a burgerlijk wetboek (vernietigbaarheid van clausules in algemene voorwaarden), art. 3:37 lid 3 BW (totstandkoming overeenkomst) en 3:296 lid 1 BW (vordering tot nakoming van een overeenkomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

LordofWhatever schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:09:
[...]

Ga je gang. Kijk ook even rond op consuwijzer.nl, en verwijs eventueel naar art. 6:233 sub a burgerlijk wetboek (vernietigbaarheid van clausules in algemene voorwaarden), art. 3:37 lid 3 BW (totstandkoming overeenkomst) en 3:296 lid 1 BW (vordering tot nakoming van een overeenkomst)
Het probleem is dat de TS een kritiek onderdeel mist om aanspraak te kunnen doen op garantie, en dat is namelijk het serialnummer van de videokaart.

Stel dat de fabrikant om een of ander onbelangrijk beschermdopje voor de DVI poort vroeg. Dan waren ze onredelijk.

De beste actie die de TS nog kan ondernemen is het terugvragen van de videokaart en zelf met bijv GPU-Z de serial achterhalen en deze op screenshots ect plaatsen. Ik vind het echter wel wat onredelijk dat Azerty dit zelf niet wil doen, maar als ik de bovenstaande berichten over het E-mail verkeer van de TS lees. Vind ik dit niet zo heel gek..

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:10:
[...]

Het probleem is dat de TS een kritiek onderdeel mist om aanspraak te kunnen doen op garantie, en dat is namelijk het serialnummer van de videokaart.

Stel dat de fabrikant om een of ander onbelangrijk beschermdopje voor de DVI poort vroeg. Dan waren ze onredelijk.
Als je mijn argumentatie goed leest, is dat geen kritiek onderdeel. a) de voorwaarden waaruit die eis ontstaat, zijn niet van toepassing. b) de eis is onredelijk bezwarend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Heb het niet terug kunnen vinden, maar wat is de leeftijd van die kaart?
Zal in dit geval niet uit maken denk ik, omdat het om de serienummer gaat van de kaart die op de sticker staat.

Je kan het beste een mail sturen of bellen met de vraag wat de beste oplossing kan zijn, want je wilt natuurlijk wel weer gamen.
Geef aan dat je gefrustreerd was en dat je het op een nette manier wilt oplossen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Arunia schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:07:
Ten eerste, stop met die domme vergelijkingen. Regels zijn voor dat soort dingen heel anders.

Wat Quad zegt is wat ik ook bedoel. Je zult je binnen die regeltjes moeten bewegen. Misschien dat je dat niet gewend bent of iets (zo kom je over, sorry als dat niet zo is).
Of je het er nu wel of niet mee eens bent.

Die regels veranderen is wellicht mogelijk. Vind maar eens een advocaat die het het waard vind en daarnaast de juiste rechter die je gelijk geeft. Het kan, maar denk dat je dat geld niet hebt.
het gaat om de principe.. al is het om een centje of een klein regel.
het moet worden gedaan.
Geld heb ik niet nee helaas.
Weer zie je dat de rijkere weer rijker worden.
Mag ik nu zeggen dat ik: I'm part of the 1% ben? :P

Maar jullie hebben gelijk.
Ik moet het volgens het boekje doen al is het onzin.
Ik ga vandaag of nu gelijk bellen en vragen of zij dit kunnen doen.
Ik verwacht eigenlijk niet dat zij recht in mijn gezicht gaan zeggen nee.
Of we bellen je later terug en dan dat ik mail krijg sorry niet mogelijk.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mustiej schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:14:
Ik moet het volgens het boekje doen al is het onzin.
Die boekjes en onzin zorgen er juist voor dat jij als consument recht hebt wanneer je recht hebt. En jij hebt in dit geval geen recht (zinsopbouw :') )
Ik ga vandaag of nu gelijk bellen en vragen of zij dit kunnen doen.
Stuur ze een nette brief/mail, zo heb je teminste op papier staan dat je het hebt gestuurd ;) .
Ik verwacht eigenlijk niet dat zij recht in mijn gezicht gaan zeggen nee.
Mits je je brief netjes, formeel en zakelijk houd niet nee. Maar schreeuwbriefjes met "Maar ik heb mijn laatste zakgeld gestoken in deze kaart :'( . Het is het einde van de wereld zonder deze kaart :'( . Gaan je niet echt verder helpen. (Sorry als dit wat bot/gemeen overkomt, maar zo zou ik het wel zien als webshop)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
LordofWhatever schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:11:
[...]

Als je mijn argumentatie goed leest, is dat geen kritiek onderdeel. a) de voorwaarden waaruit die eis ontstaat, zijn niet van toepassing. b) de eis is onredelijk bezwarend.
Ik weet misschien niet veel over rechten(ben trouwens wel geinstereseerd erin hoor! heb namelijk er brede interesse)maar jij zegt dus de voorwaarden die zij maken is ongeldig?
Maar waarom?
de datum dat ik RMA vroeg was 5 dagen over 6maanden(kut:P).
Dus zij hebben paar poten om te zeggen nee.
Maar fabrikanten maken hun eigen eisen zelf.
Dus als ze zeggen nee want geen sticker.
hebben zij dan niet gelijk?

Sorry als je dit al eerder hebt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

Arunia schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:01:
@LordofWhatever,
Ik stel voor dat je mijn argumentatie nog eens leest:
[...]
Ten eerste: de fabrikant is geen partij in dit dispuut. Dit betreft een wederzijdse, wederkerige koopovereenkomst tussen TS en Azerty. Azerty is aansprakelijk op het uitvoeren van haar deel van de overeenkomst, namelijk het leveren van een deugdelijke kaart. Azerty is dus ook de partij die de garantie dient te verzorgen.[...]
Meningen zijn in dit geval simpelweg niet van toepassing, aangezien dit juridisch volkomen duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:17:
[...]

Die boekjes en onzin zorgen er juist voor dat jij als consument recht hebt wanneer je recht hebt. En jij hebt in dit geval geen recht (zinsopbouw :') )

[...]

Stuur ze een nette brief/mail, zo heb je teminste op papier staan dat je het hebt gestuurd ;) .

[...]

Mits je je brief netjes, formeel en zakelijk houd niet nee. Maar schreeuwbriefjes met "Maar ik heb mijn laatste zakgeld gestoken in deze kaart :'( . Het is het einde van de wereld zonder deze kaart :'( . Gaan je niet echt verder helpen. (Sorry als dit wat bot/gemeen overkomt, maar zo zou ik het wel zien als webshop)
Azerty geeft steeds korte en zinloos berichten terug.
Ze jagen mij gewoon indirect weg.
Bellen is meer natuurlijk, ik wil mijn antwoorden ook nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De voorwaarden (eisen als jij dat zo wilt noemen) zijn er omdat de fabrikant zich wilt indekken voor onredelijke zaken als in dit geval.
Als Azerty de fabrieksgarantie in acht neemt, nemen ze de voorwaarden van de desbetreffende fabrikant over, ze zullen dat ook vermelden als goed is.

In die voorwaarden staat dat de garantie geldig is wanneer je een factuur hebt (leeftijd van de kaart), garantie sticker (is de kaart niet door gebruiker kapot gemaakt?) en de identificatie (gaat het wel om de juiste kaart?). Dit alles bepaald of je garantie hebt of niet.

In dit geval kunnen ze niet identificeren of het om de juiste kaart gaat en daar hebben ze naar mijn idee gewoon gelijk in.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Wacht is even... wat discussieen hier wij allemaal?
LordofWhatever geeft prachtig aan dat MSI geen partij hierin is.
Dus als ik het goed begrijp.
Heb ik recht op mijn perfecte werkende videokaart(de juiste).
Of ik de sticker heb of niet dat regelt Azerty maar met MSI.
Er is dus geen Ik vs MSI maar Azerty vs MSI.
Azerty is mij verplicht correcte product in correcte staat te geven.
Mits Azerty met misbruik kunnen bewijzen.
Sticker is geen misbruik.

Klopt dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

En jij stuurt ze steeds zinloze berichten toe ;) . Als de webshop (redelijk) kinderlijke berichten ontvangt. Verwachten ze natuurlijk niet heel veel van de persoon die de berichten verstuurd. Begrijp me niet verkeerd deze instelling is nogal fout vanuit Azerty zelf.

Maargoed ik weet niet hoe jouw eerste mail begon.

Mijn RMA/Garantiemailtjes gaan meestal meer in deze richting: (Copy-pasta van m'n laatste garantieaanvraag bij een webshop)
Beste heer/mevrouw,

Ik heb begin augustus bij Bax-Shop een setje "Skullcandy Titan" oordopjes gekocht. Deze zijn deze week echter bij het uitdoen kapot gegaan. (Een helft bleef letterlijk in mijn oor zitten)
Hieronder staan 2 foto's waarop te zien is wat er kapot is gegaan, een van de 2 oordopjes is namelijk letterlijk doormidden gesplitst.

http://tweakers.net/ext/f/xL3NnCkS1Nbj2sd2jdK9QxIO/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/68dpQezlP5Asco2l9IAns0Bq/full.jpg

Het oordopje functioneert nog wel aangezien de bekabeling niet beschadigt is geraakt, het enige wat kapot ging was de lijn waarop de 2 helften zijn samengevoegd.
Ze zijn verder in perfecte staat en worden altijd netjes opgeborgen in de meegeleverde pouch.

Ik heb de factuur jammerlijk genoeg niet meer, echter heb ik nog wel de iDeal betalings gegevens:

[gegevens hier]

Ik wou even weten welke stappen ik moet ondernemen voor garantie.Met vriendelijke groet, [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48
Topicstarter, je koelt eerst maar eens een tijdje af. Zoals je in dit topic bezig bent is in elk geval waardeloos. Ik ben het opgefokte herhalingen van antwoorden in elk geval zat en sluit dit topic. Er is werkelijk geen enkele reactie waarin je fatsoenlijk en leesbaar formuleert (waaronder hele zinnen schrijven, niet elke zin op een nieuwe regel, maar gewoon samenhangende paragrafen met tekst, etc.). Ook is het nuttig om eens goed te lezen wat anderen zeggen en in plaats van direct te reageren een en ander eerst eens op je in te laten werken voor je een nieuwe E-mail stuurt of reactie plaatst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.