Hoe sluit ik dit alles aan?

Pagina: 1
Acties:

• Jeffstyle
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-01 19:28
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem dat ik een nieuwe home cinema set wil kopen maar ik niet precies weet hoe ik alles moet aansluiten.

Hiervoor had ik het volgende:
DVD speler met 5.1 speakers via HDMI naar TV
PS3 via HDMI naar TV (beeld)
PS3 via optisch naar DVD speler (sound)
HD-DVR tuner via HDMI naar TV (beeld)
HD-DVR tuner via digi.coax naar DVD speler (sound)

Opzich werkte dit prima, het beeld kwam goed op mn scherm en het geluid kwam via mn set.

Nu wil ik een nieuwe set kopen (de reden even achterwegend laten) en er komt ook een Wii bij.

Nu zie ik dat de meeste sets in mijn prijsklasse (250-350 euro) minder aansluitingen hebben waardoor ik niet weet hoe ik het nu moet oplossen. Ze missen bijv. de digi.coax aansluiting of een extra aansluiting voor de Wii.

Nu zat ik aan de volgende oplossing te denken, die uiteindelijk ook makkelijker om te bedienen is.
PS3 via HDMI in BR speler (beeld+sound)
HD-DVR via HDMI in BR speler (beeld+sound)
Wii via ... iets (rood/wit tulpjes???) in BR speler (sound)
Wii via ... iets (scart? :\ ) in TV (beeld)
BR speler via HDMI in TV (beeld + ps3 beeld + HD-DVR beeld)

Dit zou er op neer komen dat ik altijd dezelfde source kan kiezen op mn TV, behalve voor de Wii.

De vraag is alleen, kunnen hedendaagse BR spelers wel "filteren" zodat er alleen beeld wordt doorgestuurd naar de TV en geen geluid? En heb ik hiermee nog iets van signaal verlies of problemen met resoluties?
Een andere vraag is of er nog andere mogelijkheden zijn om de Wii aan te sluiten?
En als laatste, ik heb ook nog een NAS met DLNA en ik wil de films graag afspelen. Ik weet dat de PS3 geen 1080 .mkv bestanden aankan, dus moet ik dan kijken naar een BR speler met DLNA ondersteuning?

Ik weet dat veel hiervan zal neerkomen op specs van de BR speler, maar deze algemene aansluit informatie moet in eerste instantie wel kloppen (en logisch zijn) voordat ik iets zoek wat niet kan.

Overigens heb ik al veel gelezen over dit alles, ook zelfs met Sony gebeld over een setje (E280) die ze verkopen, maar het enige wat ze daar kunnen is de spec sheet aan je voorlezen, meer weten ze er ook niet van... Ook heb ik al veel gelezen via google en hier in de FAQ, maar een exact antwoord op mijn situatie heb ik niet kunnen vinden nog.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite en kennis! _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Er zijn Blu-rayspelers/home cinema sets die over HDMI Processing beschikken inderdaad. Dus alles met HDMI naar de Blu-rayspeler/home cinema set en dan één HDMI kabel naar de TV. De set zal het beeld doorsturen naar de TV en het geluid laten horen via de aangesloten speakers. Echter wordt het wel zoeken naar welke sets die doet en welke genoeg ingangen hebben.

Als je op safe wilt spelen én genoeg aansluitingen wilt hebben dan zou ik eerder een losse receiver kopen met daarbij een speakersetje. Alleen zit je dan wel weer in een andere prijsklasse. Er zijn dan zelfs receivers die ook het analoge signaal (component of composiet) van de Wii om kunnen zetten naar digitaal (HDMI) zodat je echt maar één kabel naar de TV hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jeffstyle
Okay bedankt voor de info!
Ik ga in eerste instantie zoeken naar een setje die over HDMI processing beschikt, dat lijkt (vooral qua kosten) voor nu de beste oplossing.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Veel "goedkope" HCS systemen hebben niet al teveel HDMI ingangen. Op zich heb je aan een instapreceiver genoeg volgens mij, die hebben tegenwoordig wel 4-6 HDMI ingangen. Koop daar een paar leuke speakers bij en je bent net zo duur uit als met een HCS set en je hebt meer kwaliteit.

• Jeffstyle
Even wat anders, zijn er eigenlijk nog verschillen in kwaliteit of gemak of wat dan ook tussen een "echte" BR speler en mn PS3?
Ik heb al eens eerder films gekeken op mn PS3 maar ik heb geen idee of dit beter ofzo kan op een echte BR speler.

edit:
nah laat maar ik koop wel een echte BR speler met DLNA ondersteuning.
Ik heb pas geleden een media server op mn PC geinstalleerd om via mn PS3 te kijken, en dat ging goed, behalve 1080 .mkv files, die kon de PS3 niet aan las ik.

Zit overigens nu te twijfelen over de Samsung HTD5500 (die kost 349, bij Megapool inc. verzendkosten)

[ Voor 41% gewijzigd door Jeffstyle op 08-11-2011 11:53 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 06:19

Griffin

Is mythical

Jeffstyle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:36:
Even wat anders, zijn er eigenlijk nog verschillen in kwaliteit of gemak of wat dan ook tussen een "echte" BR speler en mn PS3?
Ik heb al eens eerder films gekeken op mn PS3 maar ik heb geen idee of dit beter ofzo kan op een echte BR speler.

edit:
nah laat maar ik koop wel een echte BR speler met DLNA ondersteuning.
Ik heb pas geleden een media server op mn PC geinstalleerd om via mn PS3 te kijken, en dat ging goed, behalve 1080 .mkv files, die kon de PS3 niet aan las ik.

Zit overigens nu te twijfelen over de Samsung HTD5500 (die kost 349, bij Megapool inc. verzendkosten)
BR is BR. Het enige wat kan verschillen tussen je PS3 en een losse (echt BR speler bestaat niet want dat is de PS3 ook) BR speler is het menu, gebruiks gemak en de interfaces op de speler ivm je PS3.

Wat betreft media op je PS3, kijk hier eens:
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 54

Zelf heb ik het nog niet gedaan, maar staat wel een hele hoop tips and tricks in.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Let er wel op dat DLNA niet zaligmakend is qua codecs.

PS3 is qua 3d niet al te best

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 08-11-2011 12:34 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Jeffstyle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:36:
Ligt vooral aan de versie van de PS3 je hebt, maar er zijn wel degelijk verschillen. Ik heb naast mijn PS3 ook een losse Blu-rayspeler staan. Ik heb ooit eens wat dingen naast elkaar gezet tussen een losse Blu-rayspeler en de PS3. Het was toen nog wel de PS3 Fat, dus niet alles meer zal kloppen maar wellicht kan je er wat mee: FeaR in "[Mini FAQ] Welke Blu-ray speler heb ik nodig?"

En ja, ik merk en zie verschil tussen mijn PS3 als Blu-rayspeler en de Denon DVD-2500BT die ik gebruik. Niet alleen bij Blu-ray, maar ook met DVD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jeffstyle
Ok bedankt weer allen, erg nuttige informatie allemaal!
Pagina: 1