Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Waarom is trekken van kabels geen optie ?
Hoeveel bandbreedte heeft je digitale tv nodig ?
Powerline als alternatief bekeken ?
Abort, Retry, Quake ???
Powerline kan inderdaad een interessant alternatief zijn, maar hoe krijg ik het signaal van coax geconverteerd naar ethernet en hoe sluit ik dit aan de ontvanger? Bandbreedte lijkt me niet echt een issue, ik kan een dedicated netwerk hiervoor opzetten.aZuL2001 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:20:
Hoe wil jij van Coax naar Wifi en weer terug naar Coax ?
Waarom is trekken van kabels geen optie ?
Hoeveel bandbreedte heeft je digitale tv nodig ?
Powerline als alternatief bekeken ?
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Eventueel zou SmartWi voor jou nog een oplossing kunnen zijn vermoed ik.Hari-Bo schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:24:
[...]
Powerline kan inderdaad een interessant alternatief zijn, maar hoe krijg ik het signaal van coax geconverteerd naar ethernet en hoe sluit ik dit aan de ontvanger? Bandbreedte lijkt me niet echt een issue, ik kan een dedicated netwerk hiervoor opzetten.
Damn, startpost niet goed gelezen. Excuses
[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 07-11-2011 14:27 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Dat is juist het probleemHari-Bo schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:24:
... maar hoe krijg ik het signaal van coax geconverteerd naar ethernet en hoe sluit ik dit aan de ontvanger?
Voor zover ik weet gaat dit niet zomaar.
Dan nog moet dat dedicated wifi netwerk het wel aan kunnen. En moet het draadloze landschap bij jou dat ook toelaten. Scan eerst maar eens met InSSIDer. Dan weet je in ieder geval hoe het er bij jou uitziet.Bandbreedte lijkt me niet echt een issue, ik kan een dedicated netwerk hiervoor opzetten.
Abort, Retry, Quake ???
Coax - digidecoder 1 -> Tv1
Coax - digidecoder 2 -> draadloos video ding ala tv anywhere -> Tv2
Coax - digidecoder 3 -> draadloos video ding ala tv anywhere -> Tv3
dan zit je alleen nog met de remote control
http://www.fransvaneeckhout.be/nieuws/tv-anywhere.php dan krijg je zoiets
[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 07-11-2011 14:51 ]
Leesvoer: Digitale tv op de pc.
[ Voor 35% gewijzigd door blitzkrieg op 07-11-2011 15:02 ]
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
WiFi kennis heb ik genoeg, ik gebruik een spectrum analyzer icm deze tool.aZuL2001 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:46:
[...]
Dat is juist het probleem
Voor zover ik weet gaat dit niet zomaar.
[...]
Dan nog moet dat dedicated wifi netwerk het wel aan kunnen. En moet het draadloze landschap bij jou dat ook toelaten. Scan eerst maar eens met InSSIDer. Dan weet je in ieder geval hoe het er bij jou uitziet.
Maar ik moet verder uitzoeken hoe ik het signaal op één of andere manier kan converteren.
Verwijderd
De vraag is hoe duur, hoeveel ruimte het mag in nemen enz.? Overigens wil je dus dat het signaal wel gedecodeerd is, maar nog geen "zenderkeuze" gemaakt is?
Probleem is volgens mij vooral dat je je zenderkeuze moet maken bij of voor het decoderen. De decoder decodeerd volgens mij maar een paar 'kanalen' tegelijk, pakketen van 3 of zo.
Op zich is het namelijk niet zo moeilijk, maar kan best kostbaar worden:
Een pc met daarin zit een tuner. Die zet het coax om naar videokaart, moederbordje met Wifi. Mocht je aan iets server-achtigs denken voor in de toekomst kan kan je misschien dingen integreren: dubbele tuner en opslag van opnames. Dat is de ene kant op (coax->Wifi). Dan nog de andere (wifi->coax). Je kan natuurlijk kleine pc-tjes maken. Wifi moederbord, videokaart, klaar.
Je stuit volgens mij op de voor mij belangrijkste reden om geen digitale TV te gaan kijken. Het vrijwel niet mogelijk is om met verschillende TV's op 1 decoder te kijken, maar ook niet om naar meerdere zenders tegelijk te kijken/opnemen.
Zeker met verschillende TV's is het al snel dat jezelf naar de ene kijkt terwijl een ander ergens anders naar iets anders wil kijken.