Goudsteeksleutel: Beste laptop

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Volgens mij is niet de complete lijst overgenomen met nominaties. Ik had zelf een stem uitgebracht voor de Macbook air 11" en weet ook dat andere weer de macbook pro 13" hadden genomineerd.
Vanwaar dat deze keuzes niet in de lijst zijn meegenomen?

39

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er wordt een selectie gemaakt van de nominaties. Dat was alle voorgaande jaren zo, dus het lijkt me dat dat nu ook weer zo is. Anders worden de lijsten immens lang, en dat is onwerkbaar. Dus alleen de ~10 populairste worden gekozen in de meeste categorieën.

Verwijderd

Wordt de uitslag hierdoor niet erg beperkt? Gegarandeerd dat alle appelaars nu de enige macbook in het lijstje zullen selecteren. Mijns inziens absoluut geen realistische weergave van de werkelijkheid

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Je vindt het een beter idee om een lijst van 60 laptops te nemen waarbij de #1 wint, omdat 'ie 3 votes meer heeft gekregen dan de #2?

The devil is in the details.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hoe kan je überhaupt stemmen als je geen ervaring hebt met een groot deel van de laptops (of elke andere categorie)? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:10:
Wordt de uitslag hierdoor niet erg beperkt? Gegarandeerd dat alle appelaars nu de enige macbook in het lijstje zullen selecteren. Mijns inziens absoluut geen realistische weergave van de werkelijkheid
Ja, maar dat is altijd al zo geweest. Je moet immers iets.
webfreakz.nl schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:27:
Hoe kan je überhaupt stemmen als je geen ervaring hebt met een groot deel van de laptops (of elke andere categorie)? :?
Het gaat niet om wat het beste is, het gaat er om welk product het populairste is.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:07

Herman

FP ProMod
TERW_DAN schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:44:

[...]
Het gaat niet om wat het beste is, het gaat er om welk product het populairste is.
Bij deze jaarlijks terugkerende verkiezing kunnen bezoekers van Tweakers.net in diverse categorieën hun stem uitbrengen op het in hun ogen beste product.

Nog een bugje:
Bij 'Beste Televisie' wordt er bij de Samsung UE D8000 gelinkt naar de pricewatch van de LG 42LW4500 :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Wellicht een idee om de laptops wel in 2 groepen op te delen, b.v laptops t/m <13" en een groep >13"

edit: idee voor volgend jaar.
Het komt erg geforceerd over de selectie, heb maar de 13" macbook aangeklikt

[ Voor 35% gewijzigd door Fietsbel op 07-11-2011 18:08 ]

39

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

TERW_DAN schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:44:
[...]

Ja, maar dat is altijd al zo geweest. Je moet immers iets.

[...]

Als je het populairste product wilt weten dan is dat zo via de Pricewatch statistieken te vinden.

Het gaat mij er meer om dat vrijwel niemand ervaring heeft met alle producten uit de categorie... "Beste WiFi-router". En als je er dan een kiest als "beste" omdat je die toevalig zelf hebt, dan slaat dan nergens op want je hebt mogelijk / waarschijnlijk 0,0 ervaring met de rest van de producten. Dat je tevreden bent met je eigen router, dat kan. Maar misschien had je veel tevredener geweest als je een andere had gekocht.

Het klinkt mij allemaal nogal subjectief en gevoelig voor fanboyism in de oren, en uiteindelijk komen de uitslagen denk ik vrij overeen met de populairste producten in de Pricewatch voor hun categorie.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1