Dit topic is een vervolg van de problemen die ik al eerder had met mijn scherm. M'n Syncmaster 940BF had weer dezelfde problemen (bijna alle pixels groen), dus ik heb hem weer open gemaakt. Ik heb geprobeerd om de kabel tussen het dvi/vga printje en het paneel opnieuw goed vast te drukken, maar hierbij schoot deze kabel los. Helaas niet de hele kabel: de draden van de kabel schoten uit de stekker.
Hierdoor doet het scherm nu (natuurlijk) helemaal niks. De draden terug proppen in de stekker wil echt niet, en dat lijkt me ook niet echt een constructieve oplossing. Het lijkt mij dus het beste om deze kabel te vervangen, maar ik weet niet hoe. Ten eerste zie ik niet hoe ik de kabel aan de andere kant (op het printje) los kan krijgen, het lijkt alsof de stekker op het printje zit gesoldeerd. Daarnaast heb ik geen idee wat voor soort kabel dit is, en waar je zoiets zou kunnen bestellen.
Om het geheel even wat duidelijker te maken, plaatjes:
De kabel waar het om gaat:

De stekker waar de kabel in hoorde:

De kabel die binnenkomt op het printje:

Het printje zelf:

Heeft er iemand enig idee hoe ik zo'n kabel zou kunnen vervangen? En mocht dit niet mogeljk zijn, is het dan mogelijk om de hele print te vervangen?
Hierdoor doet het scherm nu (natuurlijk) helemaal niks. De draden terug proppen in de stekker wil echt niet, en dat lijkt me ook niet echt een constructieve oplossing. Het lijkt mij dus het beste om deze kabel te vervangen, maar ik weet niet hoe. Ten eerste zie ik niet hoe ik de kabel aan de andere kant (op het printje) los kan krijgen, het lijkt alsof de stekker op het printje zit gesoldeerd. Daarnaast heb ik geen idee wat voor soort kabel dit is, en waar je zoiets zou kunnen bestellen.
Om het geheel even wat duidelijker te maken, plaatjes:
De kabel waar het om gaat:

De stekker waar de kabel in hoorde:

De kabel die binnenkomt op het printje:

Het printje zelf:

Heeft er iemand enig idee hoe ik zo'n kabel zou kunnen vervangen? En mocht dit niet mogeljk zijn, is het dan mogelijk om de hele print te vervangen?