Toon posts:

Samsung Syncmaser 940BF: (bijna) alle pixels groen

Pagina: 1
Acties:

• Intru
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-09 22:08
De topictitel zegt het al, bijna alle pixels van m'n Samsung Syncmaster 940BF zijn continu groen. Er lijkt een soort scanline overheen te gaan, waarbij soms een horizontale rij pixels even niet groen is. Wanneer ik het scherm aanzet zonder input signaal gebeurt het ook, het lijkt dus echt in het scherm te zitten.
Aangezien een plaatje waarschijnlijk veel meer zegt in dit geval:

Het probleem als zodanig is opeens ontstaan, maar ik hier eerder (een aantal maanden terug) wel eens vaker een aantal groene pixels het beeld gehad. Dit leek toen toen te maken te hebben met de beeldscherminstellingen + drivers onder linux. Ik heb toen een aantal instellingen veranderd, waarna alles goed was. Dit probleem kwam ook alleen voor in het OS. Hier heb ik ook nog een fotootje van.

Mijn gevoel zegt dat hij gewoon kapot is, maar ik ben toch benieuwd naar het 'hoe en wat'. Kan ik nog wat proberen met dit scherm? En hoe zou zoiets kunnen ontstaan, heeft het oude probleem met enkele groene pixels hiermee te maken?

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
Ik denk dat het de draad kapot is, want op school doet de beamer dat ook (roze, groen, blauw,...)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Intru
CDA441 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:08:
Ik denk dat het de draad kapot is, want op school doet de beamer dat ook (roze, groen, blauw,...)
Helaas, ik denk het niet. Wanneer ik niks aansluit op het scherm zijn ook alle pixels groen. Hetzelfde geldt wanneer ik de vga aansluiting gebruikt in plaats van dvi.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
wat zie je als je de monitor aansluit op andere PC met ander OS en videokaart?

~

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-09 10:43
zit er nog garantie op? zo ja dan zou ik even contact met samsung opnemen :)

hebben uit ervaring erg nette helpdesk.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Seraph1987
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-08 20:20
Je kabels (vga en dvi) komen via een connector binnen op een printplaat deze heeft vervolgens weer intern draden lopen naar het scherm, het zou best eens kunnen zijn dat er iets mis is met rood en blauw en dat je dan alleen groen overhoudt. maar als ik jouw was zou ik via de menu knop eens zoeken naar de fabrieks instellingen en deze proberen.

• Intru
MrJayMan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:51:
wat zie je als je de monitor aansluit op andere PC met ander OS en videokaart?
Precies hetzelfde. Het maakt ook niet uit of ik de DVI of VGA ingang gebruik.
Verderf schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:52:
zit er nog garantie op? zo ja dan zou ik even contact met samsung opnemen :)
Helaas, volgens mij komt een scherm met 2 of 3 jaar garantie, maar deze is ondertussen rond de 4 jaar oud. Wat mij betreft nog steeds te jong om het te begeven trouwens.
Seraph1987 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:54:
Je kabels (vga en dvi) komen via een connector binnen op een printplaat deze heeft vervolgens weer intern draden lopen naar het scherm, het zou best eens kunnen zijn dat er iets mis is met rood en blauw en dat je dan alleen groen overhoudt. maar als ik jouw was zou ik via de menu knop eens zoeken naar de fabrieks instellingen en deze proberen.
Zou inderdaad goed kunnen dat er aan de binnenkant iets mis is. Zou ik hier nog iets mee kunnen? Want aan het scherm in zijn huidige staat heb ik helemaal niks. Resetten naar de fabrieksinstellingen heb ik ook nog even geprobeerd, en maakt geen verschil.

• Seraph1987
Als je de stroom eraf haalt kun je opzoek naar eventuele schroefjes aan de achterkant. Daarna kun je met een dun object (mes, schroevendraaier) voorzichtig de rand om het beeld en de achterkant scheiden. (zit meestal geklikt) dan zie je aan de achterkant een metalen bescherming over de printplaten die moet je los schroeven. Als je 2 kleuren print platen hebt dan is het makkelijk uit te leggen, namelijk de gele is waar de stroom binnen komt en verwerkt wordt. de groene is de grafische verwerking waar je dvi/vga binnen komen. Je moet voorzichtig zijn met het gele bord daar zitten wat dingen die hun spanning behouden. Op het groene bord kun je beginnen met de stekkertjes aan te drukken (alle kleuren draadjes samen op meestal een wittig blokje). Dat heeft mij al eens een roze scherm weer naar normaal geholpen. als dat niet helpt moet gaan zoeken naar soldeer werk dat er raar uit ziet en de verbinding niet meer normaal aanwezig is. Dan zou je aan de slag moeten met solderen.

• Intru
Seraph1987 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:13:
Op het groene bord kun je beginnen met de stekkertjes aan te drukken (alle kleuren draadjes samen op meestal een wittig blokje). Dat heeft mij al eens een roze scherm weer naar normaal geholpen.
_/-\o_
Fantastisch! Ik heb net je instructies gevolgd, alle stekkertjes even aangeduwd, en alles lijkt nu in orde! Bedankt!

• Seraph1987
Fijn dat het heeft geholpen :) soms zijn de simpele dingen al doeltreffend en soms lukt het gewoon helemaal niet.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee