Hallo allemaal,
Het is alweer twee jaar geleden dat ik mijn huidige pc heb gekocht, maar sinds de aanschaf van mijn 3D TV merk ik dat de huidige generatie games niet zo goed meer draaien in 3D mode. Daarom is het nu tijd voor een upgrade. (mijn oude pc verkoop ik aan mijn broer voor 350-400 euro)
Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe wil ik de prijs onder de 1000 euro houden, zoveel heeft mijn huidige pc ook destijds gekost en ik vind dit een mooi bedrag.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Razer Naga Muis + toetsenbord heb ik nog van m'n huidge PC, monitor (1080p)/ 3D TV (1080p) ook. Mijn 500 gb hdd neem ik ook mee van m'n huidig systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Mobo + Processor (de nieuwe i5 2500k past helaas niet in m'n huidge mobo socket), 8 gb geheugen (minimaal), een behuizing en voeding (ik wil graag dezelfde als dat ik nu heb), een kleine SSD voor windows + een aantal games en een AMD HD 6990 kaart.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een Intel processor en een AMD videokaart, waarom? Omdat ik goeie ervaringen met deze merken heb en ik mij oog al heb laten vallen op de AMD HD6990, die moet perse in m'n nieuwe systeem komen. Van wat ik heb gelezen op het internet zijn de huidige i5 processors de beste voor gaming dus die wil ik ook graag.
Wat voor soort gamer ben je?
Ik game veel, speel allerlei soorten games (BF3, SC II, Skyrim, Witcher 2, etc etc) en ik irriteer mer eraan als m'n games niet soepel (60+ fps) draaien, maar ik wil ook graag op hoge/ultra settings spelen. Want op deze manier geniet ik het meeste van gamen. Sindskort heb ik een 3D TV in huis en wil ik ook graag in 3D gamen en ik vind het ontzettend jammer dat mijn huidige systeem dit niet zo goed aan kan
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-5280S Zwart | € 16,37 | € 16,37 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 76,85 | € 76,85 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 180,99 | € 180,99 |
1 | Cooler Master GX 750W | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 92,90 | € 92,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Club3D Radeon HD 6990 | € 562,19 | € 562,19 |
1 | Asus P8Z68-V PRO | € 158,- | € 158,- |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.199,19 |
Prijs komt neer op ongeveer 1.199, trek daar 350 (verkoop oude pc) vanaf en dan kom ik uit rond de 850 euro.
De behuizing heb ik gekozen omdat ik die heel mooi vind van m'n huidige systeem. In mijn huidge systeem zit een 700w voeding maar op vele sites werd minimaal een 750w voeding aangeraden als je crossfire/sli of een dual gpu kaart neemt, dus heb ik in dit lijstje een 750w voeding gedaan van hetzelfde merk.
Nu vraag ik me af, passen al deze onderdelen bij elkaar en wat zou ik nog extra nodig hebben? Zoals ik eerder zei, een normale hdd heb ik al, en als het goed is heb ik ook nog ergens een Scythe Mugen 2 Rev. B liggen die ik nooit heb gebruikt.
Ik moet hierbij zeggen dat ik altijd heel erg onzeker ben over mijn aankopen wat betreft pc onderdelen en ik zou heel het heel erg fijn vinden als iemand hier mij zou kunnen vertellen of dit samengestelde systeem / onderdelen goed met elkaar zouden werken. EN of er met een 6990 dual gpu kaart wel genoeg airflow zit in de behuizing die ik heb gekozen. Mijn huidige 5850 kaart zit meestal tussen de 50-70C (in games, idle is is 35 C) in deze kast, wat kan ik verwachten van een 6990?
Alvast bedankt