[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.749 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
megadoom schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:04:
[...]

idd, ocz ssd's krijgen velen bsod's en gaan snel stuk, ik zou voor een m4 of een samsung 830 gaan.

kwa moederboord, een pci-e 3.0 gaat je niet lukken met een 2nd generation intel core. ze zullen dan op x8/x8 2.0 draaien.
hoe is het trouwens mogelijk dat die OCZ's juist zo snel kapot gaan?
ik bedoel, het zijn toch de SSD's met de beste "valued" datarates! en de vertex 3 is bijna het icoon van de SSD's geworden!

dit is geen fanboy-praat maar puur verbijstering!

SORRY DUBBELPOST! had even niet door dat ik de laatste alweer was!

[ Voor 5% gewijzigd door w4v3g0d op 05-02-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
uhhh, ooit verhalen gehoord over de sandforce controllers die ze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:53:
[...]
donder nou eens op met die ouwe Mugen 2! :)
koop een Ninja 3, die heeft net iets betere prestatie's dan de mugen 2 en is slechts 1 euro duurder in de pricewatch :D
De Mugen 2 is juist beter (zie reviews van de 3), en ook nog eens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
megadoom schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:51:
uhhh, ooit verhalen gehoord over de sandforce controllers die ze hebben?
jah maar die zijn toch juist wel goed?
voor de rest weet ik niet zo veel af van die sandforce controllers :$
mitsumark schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:52:
[...]

De Mugen 2 is juist beter (zie reviews van de 3), en ook nog eens goedkoper.
SRSLY? wow o,O heb zelf een Ninja 3 en die koelt een 2500K beter dan de mugen 2 (van een maat van me :P) op 4,0 ghz
DIE 2500K IS OVERIGENS NIET VAN MIJ!

[ Voor 37% gewijzigd door w4v3g0d op 05-02-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Uit ervaring:

2600k is echt wel ff een stuk sneller met video bewerken dan de 2500k:

Ik neem zelf af en toe wat Battlefield 3 gameplay op, de grootte van de files die ik dan krijg zijn 3.90 gb per stuk, voor een potje zit je al gauw aan de 100gb.. Om dit te resizen (met adobe media encoder, minder dan 1/10 van originele grootte, verlies in qualiteit is best weinig :D)

Ik merk wel dan de 2600k dit echt heel snel doet.

@ hardwarejunk over ssd's:

Ik gebruik hier zelf een vertex 3 max iops (120gb) als bootdisk, hij is erg snel met dingen schrijven ed, maar voor pure bootsnelheid heb je de kingston ssd now 96 gb, het precieze model kan ik nog even voor je navragen, deze doet dit toch wel echt een paar sec sneller (qua write/read is de ocz een stuk beter)

Ik heb nog GEEN blue screens gehad met de V.E.3 M.I. maar ik heb er wel een heleboel over gelezen, er zijn inderdaad toch wel wat mensen die problemen hebben met hun harde schijf, het is echter wel zo dat dit al binnen 1/2 maanden begint te spelen (dus ruim binnen je garantie periode) en je de schijf dan desnoods gewoon naar de winkel terug kan sturen voor een vervangend exemplaar :)

@ ninja,

Misschien heeft die vriend van je zn cooler gewoon faal op die processor zitten :X

[ Voor 4% gewijzigd door Brodo op 05-02-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal2106
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-06 10:21
ik denk toch dat ik voor deze ga in plaats van de vorige
#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D CGAX-67724I HD6770€ 79,-€ 158,-
1Hitachi Internal Drive Kit 0S02572, 500GB SATA-300, 16MB, 7200rpm€ 47,50€ 47,50
1Sharkoon Vaya€ 22,50€ 22,50
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,10€ 14,10
1AMD FX-4100 Black Edition€ 97,20€ 97,20
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 41,90€ 41,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 67,40€ 67,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
mortal2106 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:30:
#ProductPrijsSubtotaal
Je kan beter 1 goede videokaart kopen dan 2 van die... :S 1x 6870 is dus fijner! :D

bijv: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)

[ Voor 61% gewijzigd door Nilsepils op 05-02-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
mortal2106 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:30:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Internal Drive Kit 0S02572, 500GB SATA-300, 16MB, 7200rpm€ 47,50€ 47,50
1Sharkoon Vaya€ 22,50€ 22,50
1AMD FX-4100 Black Edition€ 97,20€ 97,20
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 41,90€ 41,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,55
OH NO WE'VE GOT A BULLDOZER OVER HERE!

*BULLDOZER ALERT GOES OFF*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:58:
[...]

was me nog niet eens opgevallen :o maarja een vriend van me heeft ook die stomme keuze gemaakt :S kwam er later pas achter dat hij het al besteld had :'( 8)7

maar inderdaad die bulldozer (FX-series) kan je beter achterwege laten en gewoon voor een pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Nilsepils schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:52:
[...]

Je kan beter 1 goede videokaart kopen dan 2 van die... :S 1x 6870 is dus fijner! :D

bijv: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Een 6870 is bijna 50% langzamer...
hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:58:
[...]

Niks mis met die processor.
Nilsepils schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:01:
[...]
was me nog niet eens opgevallen :o maarja een vriend van me heeft ook die stomme keuze gemaakt :S kwam er later pas achter dat hij het al besteld had :'( 8)7

maar inderdaad die bulldozer (FX-series) kan je beter achterwege laten en gewoon voor een pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition gaan :D
De FX4100 is gemiddeld net zo snel als de 960T.
Pas als je die laatste 2 cores kunt/wilt unlocken kán hij sneller zijn bij sommige applicaties (vaak dus ook nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
revivespirit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:01:
Uit ervaring:

2600k is echt wel ff een stuk sneller met video bewerken dan de 2500k:

Ik neem zelf af en toe wat Battlefield 3 gameplay op, de grootte van de files die ik dan krijg zijn 3.90 gb per stuk, voor een potje zit je al gauw aan de 100gb.. Om dit te resizen (met adobe media encoder, minder dan 1/10 van originele grootte, verlies in qualiteit is best weinig :D)

Ik merk wel dan de 2600k dit echt heel snel doet.

@ hardwarejunk over ssd's:

Ik gebruik hier zelf een vertex 3 max iops (120gb) als bootdisk, hij is erg snel met dingen schrijven ed, maar voor pure bootsnelheid heb je de kingston ssd now 96 gb, het precieze model kan ik nog even voor je navragen, deze doet dit toch wel echt een paar sec sneller (qua write/read is de ocz een stuk beter)

Ik heb nog GEEN blue screens gehad met de V.E.3 M.I. maar ik heb er wel een heleboel over gelezen, er zijn inderdaad toch wel wat mensen die problemen hebben met hun harde schijf, het is echter wel zo dat dit al binnen 1/2 maanden begint te spelen (dus ruim binnen je garantie periode) en je de schijf dan desnoods gewoon naar de winkel terug kan sturen voor een vervangend exemplaar :)

@ ninja,

Misschien heeft die vriend van je zn cooler gewoon faal op die processor zitten :X
bedankt voor alle info en ervaringen :D wardeer ik erg!

maar over die koeling!
dat kan niet want ik heb 3 verschillende tests gedaan en ze zelf op precies dezelfde manier gemonteerd en onder full load komt de ninja 3 net even wat beter weg dan de mugen 2 (de mugen 2 is ook heel erg goed alleen uit ervaring weet ik dat de ninja 3 net wat beter is) het maakt tenslotte maar een verschil van hooguit 4 graden!

voor alle duidelijkheid: 3 tests gedaan, zelf backplates en koeling gemonteerd( kruislings: links boven, rechtsonder en andersom) en met realtemp gemeten!
mitsumark schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:08:
[...]

Een 6870 is bijna 50% langzamer...

[...]

Niks mis met die processor.

[...]

De FX4100 is gemiddeld net zo snel als de 960T.
Pas als je die laatste 2 cores kunt/wilt unlocken kán hij sneller zijn bij sommige applicaties (vaak dus ook nog niet).
niks mis mee?????
naja in de zin van gewoon gebruik niet nee maar er is (jammergenoeg) het een en ander mis mee :(
ik wou 't eerst ook niet geloven maar na een aantal benchmarks, ervaringen en uiteindelijk het zelf proberen moest ik het wel geloven!
de Phenom 2 x4 955(en alle Phenom 2 x4's) kwam toch wel beter uit de test :S
verder is het helemaal geen slechte processor alleen er scheelt het een en ander aan!

[ Voor 17% gewijzigd door w4v3g0d op 05-02-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Verschil in airflow door de kast?
De Ninja 3 koelt overigens wel goed, maar net als de Mugen 3 maakt ie daarbij meer herrie dan de Mugen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
@hardwarejunk

Ik heb hier een mugen 2 rev. b met push-pull staan: Compleet silent, hoor niks (gewoon de standaard fan van de mugen met de standaard rode led fan die coolermaster levert bij de cosmos s (ik heb alle fans vervangen door blue leds, zitten nu 9 airflow fans in mn case :D)

Hoe dan ook, ik ben heel erg tevreden over de mugen 2, ik heb geen ervaring met de ninja maar ik denk dat als de mugen 2 silent is en de ninja niet, zou ik voor die 4 graden toch echt de mugen kiezen.

Heb je al geprobeert de fan/s van de ninja op de mugen te monteren en andersom? Misschien ligt het gewoon aan de fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:08:
[...]
niks mis mee?????
naja in de zin van gewoon gebruik niet nee maar er is (jammergenoeg) het een en ander mis mee :(
ik wou 't eerst ook niet geloven maar na een aantal benchmarks, ervaringen en uiteindelijk het zelf proberen moest ik het wel geloven!
de Phenom 2 x4 955(en alle Phenom 2 x4's) kwam toch wel beter uit de test :S
verder is het helemaal geen slechte processor alleen er scheelt het een en ander aan!
De 955 en 965 zijn een stuk duurder (tegenwoordig) en hebben een hogere kloksnelheid dan de 960T.
Doordat de FX4100 20% hoger draait dan de 960T is deze gemiddeld genomen even snel.

http://tweakers.net/price...8281;297496;292717;262644
(de 960t is een quadcore versie van de 1075t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

hardwarejunk schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:58:
[...]

over deze informtie beschikte ik eigenlijk wel :$
hij heeft trouwens met HT +8 virtuele THREADS geen cores, dat is een groot verschil ;)
maar mijn vraag is eerder in de zin van: is het ook merkbaar?
Ligt eraan wat je ermee doet. Met encoding of converteren van video materiaal kan het merkbaar sneller gaan.
Met games is HT juist vaak een rem op de FPS. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch.
De vraag is, hoe belangrijk vind jij het dat je cpu video encodeerd. Als je dat maar af en toe doet is dat nml. ook zo niet zo bijzonder. Heb hier een review van Media encoding, met cijfers; dan krijg je een indruk:
http://www.hardwareheaven...eview-media-encoding.html

Weet niet hoe groot dat filmpje was, maar de 2600K doet het 25% sneller, oftewel 30 seconden winst tov van de 2 minuten van de 2500K. Gebruik je echter Arcsoft's encoder, kan je GPU meewerken en die doet nog eens zo'n 20 seconden sneller dan de 2500K ;)

Maar goed, als je amper met video encoding bezig bent boeit dat natuurlijk niet zo.

Wat de koeling aangaat, het maakt weinig uit welke je neemt, de Ninja of de Mugen. Een paar graden hier of daar zet echt niet veel zoden aan de dijk. Neem gewoon wat je lekker vind.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 05-02-2012 22:44 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

revivespirit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:01:

@ ninja,

Ik heb ook geen problemen met mn V3MI 120GB, nouja 1tje dan :S dat hij al bijna helemaal vol zit.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33
Mooi, bedankt! :)
chim0 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:00:
[...]

Ik vind andersom juist. Met de huidige prijzen van harde schijven zou ik juist een SSD halen en straks als de prijzen weer normaal zijn een gewone harde schijf. Heb je er niet eentje reserver tijdelijk?
Mijn overweging was dat als ik er nu één haal, het een te grote hap uit m'n budget zou nemen. Op 64 GB kun je net Windows en twee games kwijt, en dat vind ik te weinig, maar voor 128 GB betaal je bijna 160 euro, dus tachtig meer dan voor de 500 GB harde schijf. Dat kan ik nu niet bijleggen, en ik wil wel graag zo snel mogelijk een nieuwe pc.
Heb je een idee van de prijsontwikkelingen voor SSD's? Denk je dat de 128 GB schijven binnen afzienbare tijd onder de honderd euro zullen duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Malta Soron schreef op maandag 06 februari 2012 @ 00:38:
[...]

Mijn overweging was dat als ik er nu één haal, het een te grote hap uit m'n budget zou nemen. Op 64 GB kun je net Windows en twee games kwijt, en dat vind ik te weinig, maar voor 128 GB betaal je bijna 160 euro, dus tachtig meer dan voor de 500 GB harde schijf. Dat kan ik nu niet bijleggen, en ik wil wel graag zo snel mogelijk een nieuwe pc.
Je moet ze ook niet vergelijken. Een SSD is bedoeld voor snelheid, een harde schijf voor opslag. De prijzen van harde schijven kloppen ook niet want normaal kost die 500GB drie tientjes.

Maar een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB kost 150 euro. Dat kost een 1TB schijf ook bijna als je die nu zou kopen. Als je hier en daar wat inlevert, kan je hem toch nemen?
Heb je een idee van de prijsontwikkelingen voor SSD's? Denk je dat de 128 GB schijven binnen afzienbare tijd onder de honderd euro zullen duiken?
Denk het niet. Het blijft flashgeheugen wat gewoon duur is. Ze worden wel steeds sneller.

Maar ik denk ook niet dat de SSD de traditionele harde schijf gaat vervangen. Het is gewoon een totaal andere technologie. Moet je je voorstellen, 2TB aan flashgeheugen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 05:47:
Maar ik denk ook niet dat de SSD de traditionele harde schijf gaat vervangen. Het is gewoon een totaal andere technologie. Moet je je voorstellen, 2TB aan flashgeheugen. 8)7
Natuurlijk gaat de SSD de traditionele schijf wel vervangen. Vooralsnog is het te duur om een volwaardig alternatief te zijn, maar de grenzen van een HDD worden lastiger en lastiger op te rekken, terwijl de SSD met iederen nieuwe generatie goedkoper en sneller zal worden.

Er worden nu al laptops met 1TB aan SSD's uitgeleverd. Het gaat nog wel even duren voor de HDD helemaal verdwenen is, maar niet al te ver in de toekomst komt er een moment dat we met enig plezier terugkijken naar die ratelende opgeketste platenspelertjes waar je vroeger van afhankelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ja, en hoe lang bestaat het principe van een mechanische schijf al? Juist. En het bestaat nog steeds en zal nog wel even blijven bestaan.
Op 13 september 1956 introduceerde IBM de eerste harde schijf
Wikipedia: Harde schijf

Voordat flashgeheugen de platter gaat vervangen, zijn wij en onze overoveroveroverkleinkinderen, allang en breed dood.

Maar dat is niet het punt. Het punt is, dat mensen een SSD zien als een vervanger voor de harde schijf en dat is fout. Het is bedoeld voor snelheid en niet voor opslagruimte. Je moet alleen de cruciale dingen erop zetten. Waarom heb je 2TB aan snelheid nodig? Al download je een film met 50MB/sec, je internetsnelheid is nog steeds langzamer dan je harde schijf.

Ik vraag me trouwens of hoe performancedegradatie werkt bij een 2TB SSD als het nu al bij 64GB degradeert als een gek. Het is gewoon totaal niet logisch om het concept "SSD" te gebruiken voor opslagruimte. Daar is flashgeheugen niet voor bedoeld. En mocht het zover komen, zal er na flashgeheugen wel weer iets anders komen wat dat weer vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 06:28:
Ja, en hoe lang bestaat het principe van een mechanische schijf al? Juist. En het bestaat nog steeds en zal nog wel even blijven bestaan.

Wikipedia: Harde schijf
Hoe lang bestaat het principe van een SSD al?
The origins of SSDs came from the 1950s using two similar technologies, magnetic core memory and card capacitor read-only store (CCROS).[3][4] These auxiliary memory units, as they were called at the time, emerged during the era of vacuum tube computers. But with the introduction of cheaper drum storage units, their use was discontinued.[5]

Wikipedia: SSD
O, juist ;)
Voordat flashgeheugen de platter gaat vervangen, zijn wij en onze overoveroveroverkleinkinderen, allang en breed dood.
Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ik zou heel gek opkijken als een relevant deel van de computers nog HDD's gebruikt over 15 of 20 jaar. Zo oud hoop ik toch echt wel te worden.

Vergeet voor het gemak niet dat maar iets verder andere kant op in de tijd het gros van de computers nog met bandjes en floppy's werkte. De hele opkomst van de HDD is in de tussentijd gebeurd en de ondergang laat dan ook niet lang op zich wachten, al zal het op specifieke plekken zijn waarde blijven behouden, net zoals tapes nu ook nog her en der een nuttig alternatief zijn. De ontwikkeling binnen de techniek hebben ook de neiging te accellereren in plaats van af te remmen (daar is genoeg over te lezen en horen, onder andere op TED.com), dus de SSD zal de HDD sneller vervangen dan de HDD de floppy heeft vervangen.
Maar dat is niet het punt. Het punt is, dat mensen een SSD zien als een vervanger voor de harde schijf en dat is fout. Het is bedoeld voor snelheid en niet voor opslagruimte. Je moet alleen de cruciale dingen erop zetten. Waarom heb je 2TB aan snelheid nodig? Al download je een film met 50MB/sec, je internetsnelheid is nog steeds langzamer dan je harde schijf.
Het is, afhankelijk van je budget en je behoeftes, wel degelijk al een alternatief voor de HDD. Je hebt echter wel gelijk dat dat vaak niet de meest interessante optie is, want mensen met een groot budget hebben meestal ook veel ruimte nodig. Daarom is het vaak veel zinniger om een SSD als snel medium naast een bulkschijf te hebben, maar dat wil niet zeggen dat de SSD alleen maar interessant is als bootschijf. De bewijzen daarvan zijn al overal te zien: er komen meer en meer laptops met een SSD als enige schijf.
Ik vraag me trouwens of hoe performancedegradatie werkt bij een 2TB SSD als het nu al bij 64GB degradeert als een gek. Het is gewoon totaal niet logisch om het concept "SSD" te gebruiken voor opslagruimte. Daar is flashgeheugen niet voor bedoeld. En mocht het zover komen, zal er na flashgeheugen wel weer iets anders komen wat dat weer vervangt.
Volgens mij maak je daar een denkfout, want als ik de materie goed begrijp zal de degradatie bij zo'n grote SSD juist een veel kleiner probleem zijn dan bij een heel kleine schijf, tenzij je 'm helemaal vol zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja OK, maar voor nu vind ik een SSD + HDD de mooiste optie en veel mensen kiezen hier ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilsepils schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:55:
Sowieso heeft een 2600K HyperThreading, wat betekent dat hij nog 4 virtuele cores heeft :D dus eigenlijk komt dat neer op '8 cores' even kort door de bocht, het is qua performance natuurlijk niet gelijk aan een 8-core ;)
Dat klinkt op papier hartstikke mooi, maar betekent in de praktijk vaak een stuk minder. HT levert, afhankelijk van de situatie meestal tussen de 0 en 15% aan winst. Echter kan het ook in je nadeel werken zoals bij games, want de meeste spellen kunnen slecht met HT omgaan en het kost je dan ook eerder frames dat ze erbij komen :)

Dat Windows acht cores ziet wil niet zeggen dat het daar ook maar iets mee te maken heeft. Een heel klein stukje van de processor/iedere core is dubbel uitgevoerd zodat er sneller tussen taken gewisseld kan worden (een relatief tijdrovende bezigheid) en daardoor kan de processor in de juiste situatie beter gebruik maken van zijn rekenkracht. Echter winnen twee echte cores het altijd van één core met hyperthreading (uitgaande van gelijke overige randvoorwaarden, architectuur etc.).

Tenzij je specifieke dingen doet die gebruik kunnen maken van HT is het maar matig nuttig, terwijl je wel flink meer betaalt. Ik denk dat dat ook de kern van het verhaal is: zoals hierboven al wel blijkt zet Intel de 2600K weg als een hoogwaardiger optie, terwijl de daadwerkelijke verschillen meestal maar marginaal zijn. We stinken er met z'n allen wel mooi in, want iedereen wil die i7 hebben. Ik ben er van overtuigd dat er maar bar weinig mensen zijn die een i7 ook daadwerkelijk op zo'n manier aan het werk zetten dat er een voordeel t.o.v. de i5 ontstaat. Die mensen zullen voornamelijk tot de contentcreërende populatie behoren.

De nieuwe architectuur van AMD zit er weer een beetje tussenin: een module (twee cores met wat gedeelde zut) zal langzamer zijn dan twee volledige cores, maar sneller dan een core met HT.
chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:06:
Mja OK, maar voor nu vind ik een SSD + HDD de mooiste optie en veel mensen kiezen hier ook voor.
Dat is inderdaad voor de meeste mensen het interessantst :) Of een Momentus XT natuurlijk, maar dat is eigenlijk gewoon hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb zelf HT uitstaan aangezien het de gameprestaties drukt en zonder HT kan je ook verder overklokken ;)
Want zovaak encode ik nou ook weer niet.
http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=287

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 06-02-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:25:
[...]

Of een Momentus XT natuurlijk, maar dat is eigenlijk gewoon hetzelfde.
Mja, maar is toch niet hetzelfde als een echte SSD. :P

productreview: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm review door Philflow
SSD-achtige prestaties vanuit cache.
Hoe dat daar staat "achtige". :D :D

Echt zo'n foute reclameslogan. "NU verkrijgbaar bij uw lokale bakker: SSD-achtige prestaties vers vanuit cache!" :D :D :D

Of "Cacheverse prestaties! Nu verkrijgbaar vanuit uw SSD-achtige schijf!" _O-

Haha, sorry, ik heb gelijk de slappe lach. :D

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 06-02-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Een i5 2500K kan toch via PCI-E 3.0 worden aangesloten? Als je moederbord dit heeft uiteraard.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een 2500k heeft 16 PCIe 2.0 lanes beschikbaar, mobo maakt niet uit de CPU heeft gewoon dit en mobo veranderd daar niks aan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ok, bedankt voor je reactie.
Dus pas vanaf 2600K heb je de mogelijkheid om via PCI-3.0 aan te sluiten?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee met alle huidige s1155 CPU's is het hetzelfde, PCIe 3.0 zie je pas bij Ivy Bridge.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar komt wel verdomd dicht in de buurt voor een aanzienlijk lagere prijs. Bovendien hoef je zelf minder na te denken over wat er waar moet staan. Ideaal voor vrijwel iedereen.

Overigens, hoe had men het anders moeten zeggen dan SSD-achtige? Je kan niet zeggen dat het hetzelfde doet als een SSD en dan blijft er al rap maar weinig anders over dan een dergelijke formulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah ok, mijn moederbord is echter wel 3.0 PCI-E Ready had ik gezien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z68-V PRO Gen3€ 164,15€ 164,15

Hier heb je (PCI-E 3.0) met de huidige generatie CPU's dus voorlopig nog niets aan?

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 06-02-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 05:47:
[...]

Je moet ze ook niet vergelijken. Een SSD is bedoeld voor snelheid, een harde schijf voor opslag. De prijzen van harde schijven kloppen ook niet want normaal kost die 500GB drie tientjes.

Maar een pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB kost 150 euro. Dat kost een 1TB schijf ook bijna als je die nu zou kopen. Als je hier en daar wat inlevert, kan je hem toch nemen?
Nah, dan moet ik inleveren op rekenkracht :/ Als ik weer even wat geld opspaar, kan ik hem over een paar maanden kopen. Die 500GB schijf komt toch wel van pas, dus dat is geen weggegooid geld. En het is makkelijker om een schijf bij te prikken dan om de processor en videokaart te vervangen. Bedankt voor alle informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
daffie82 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:02:
Ah ok, mijn moederbord is echter wel 3.0 PCI-E Ready had ik gezien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P8Z68-V PRO Gen3€ 164,15€ 164,15

Hier heb je (PCI-E 3.0) met de huidige generatie CPU's dus voorlopig nog niets aan?
Jawel, PCI-e 3.0 wordt automatisch geactiveerd als er een Ivy Bridge processor in zit en die komen als het goed is in april. Is het wachten wel waard, vind ik, als je geen haast hebt. De desktop processoren zijn zuiniger, sneller en even duur als de huidige. De i5 3750K (ofzo) wordt de nieuwe i5 2500K. Wordt wel een topper, denk ik.
Malta Soron schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:49:
[...]

Nah, dan moet ik inleveren op rekenkracht :/ Als ik weer even wat geld opspaar, kan ik hem over een paar maanden kopen. Die 500GB schijf komt toch wel van pas, dus dat is geen weggegooid geld. En het is makkelijker om een schijf bij te prikken dan om de processor en videokaart te vervangen. Bedankt voor alle informatie :)
Waarom moet je inleveren op rekenkracht?

Wat is je totale budget en wat heb je nu gekozen?

[ Voor 51% gewijzigd door chim0 op 06-02-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Jawel, PCI-e 3.0 wordt automatisch geactiveerd als er een Ivy Bridge processor in zit en die komen als het goed is in april. Is het wachten wel waard, vind ik, als je geen haast hebt. De desktop processoren zijn zuiniger, sneller en even duur als de huidige. De i5 3750K (ofzo) wordt de nieuwe i5 2500K. Wordt wel een topper, denk ik.
Ah ok, bedankt voor je uitleg.
Heb nieuwe PC al besteld, maar dan weet ik in ieder geval dat dit moederbord de nieuwe processors wel ondersteunt.
Kan ik bijvoorbeeld als ik binnen 6-tal maanden een 2de grafische kaart erbij steek eventueel ook de CPU vervangen door een Ivy Bridge processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:41:
Waarom moet je inleveren op rekenkracht?

Wat is je totale budget en wat heb je nu gekozen?
800 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 72,90€ 72,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,50€ 14,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 181,90€ 181,90
1XFX Pro 550W€ 53,80€ 53,80
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Zotac GeForce GTX560 Ti 448 Cores (ZT-50313-10M)€ 245,70€ 245,70
1Asrock H61iCAFE€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil binnenkort zelf een computer gaan bouwen. Ik heb dit nog niet eerder gedaan en zou graag willen weten of ik genoeg heb aan de volgende onderdelen of dat ik nog iets vergeet (kabeltjes e.d.). Kan ik alles zo aansluiten of passen er onderdelen niet bij elkaar?

Kan ik met deze computer de meeste nieuwe games op high (of minimaal medium) spelen? Is de processor goed genoeg of kan ik beter een i5 nemen en, zo ja, waar kan ik dan nog op bezuinigen? Want eigenlijk wil ik niet veel meer uitgeven.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer G225HQVB€ 95,-€ 95,-
1Antec Three Hundred€ 49,95€ 49,95
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 108,20€ 108,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 38,40€ 38,40
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 119,90€ 119,90
1Asrock H61M/U3S3€ 56,20€ 56,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:23:
Hallo,

Ik wil binnenkort zelf een computer gaan bouwen. Ik heb dit nog niet eerder gedaan en zou graag willen weten of ik genoeg heb aan de volgende onderdelen of dat ik nog iets vergeet (kabeltjes e.d.). Kan ik alles zo aansluiten of passen er onderdelen niet bij elkaar?

Kan ik met deze computer de meeste nieuwe games op high (of minimaal medium) spelen? Is de processor goed genoeg of kan ik beter een i5 nemen en, zo ja, waar kan ik dan nog op bezuinigen? Want eigenlijk wil ik niet veel meer uitgeven.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,60
Ga voor een Corsair 430 Watt Builder V2. BF3 gaat je met die grafische kaart niet op Ultra lukken met die resolutie, meer Medium/High.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medium/ High is goed genoeg. Op de website van Sapphire staat dat deze videokaart een 500 Watt voeding nodig heeft. Is die 430 Watt voeding dan wel goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja hoor, die kan het wel trekken. Als je niet extreem gaat overklokken tenminste

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overklokken was ik zeker niet van plan. Is mijn lijstje verder wel in orde? Dat ik straks niet zit met onderdelen die niet op elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
daffie82 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Ah ok, bedankt voor je uitleg.
Heb nieuwe PC al besteld, maar dan weet ik in ieder geval dat dit moederbord de nieuwe processors wel ondersteunt.
Er staat bij 22nm processor dus zou moeten werken met een BIOS update.
Kan ik bijvoorbeeld als ik binnen 6-tal maanden een 2de grafische kaart erbij steek eventueel ook de CPU vervangen door een Ivy Bridge processor.
Ja, beide sloten draaien dan x8/x8 mode maar wel in PCI-e 2.0 modus. Alleen het eerste slot draait PCI-e 3.0 als alleen daar een videokaart in zit en een geschikte processor. Maar volgens mij is PCI-e 2.0 nog steeds voldoende voor de huidige HD7xxx kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, ik zat aan onderstaand te denken. Is 40 euro duurder maar wel SSD en snellere videokaart. Maar je verliest dan idd iets aan processorkracht (200MHz).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400€ 165,90€ 165,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 88,05€ 88,05
1Zotac GeForce GTX 570€ 296,-€ 296,-
1Gigabyte GA-H61M-D2H-USB3€ 55,40€ 55,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 867,25

Maarja, wat je nu hebt is ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:59:
Ja, beide sloten draaien dan x8/x8 mode maar wel in PCI-e 2.0 modus. Alleen het eerste slot draait PCI-e 3.0 als alleen daar een videokaart in zit en een geschikte processor. Maar volgens mij is PCI-e 2.0 nog steeds voldoende voor de huidige HD7xxx kaarten.
Ok, dit wist ik niet.
Dus dan heb je met 2 kaarten eigenlijk nog niet volledig profijt van PCI-e 3.0... Best wel jammer :'(
Dan zou je al 1 super (nieuwere) grafische kaart moeten steken in combinatie met nieuwe Ivy CPU om hier optimaal van te kunnen profiteren...

Dat wordt dan nog een dilemma binnen een 6-tal maandjes denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:59:
Weet je dat zeker? Als ik naar de specificaties van dat bordje kijk zie ik
2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8) *
Het staat er alsof de PCIe van dat bordje toch twee keer 3.0 kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:48:
[...]

Weet je dat zeker? Als ik naar de specificaties van dat bordje kijk zie ik
2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8) *

Het staat er alsof PCIe toch twee keer 3.0 kan doen.
Hmmm, wat is het nu? :?
Wel belangrijk met het oog op de toekomst ;)

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 06-02-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Denk je ? Laat ik voorspellen dat het nog jaren gaat duren eer je noemenswaardig voordeel hebt van PCIe 3.0 ;)
Kijk alleen al naar x8 vs x16, ook dat scheelt nog steeds vrijwel geen ruk, als het al wat uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/HD7970/HD7970-68.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 06-02-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:02:
Nee klopt je hebt er nu idd niks aan. Pas als je er een Ivy Bridge in plaatst kun je de PCI-e 3.0 lanes van de CPU gebruiken in combinatie met een mobo welke het ook kan.
daffie82 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Gewoon wat Camacha zegt en wat ook op de site van Asus staat, twee keer PCI-e 3.0 x8 met een Ivy Bridge CPU.
Madrox schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:23:
[...]

Denk je ? Laat ik voorspellen dat het nog jaren gaat duren eer je noemenswaardig voordeel hebt van PCIe 3.0 ;)
Dan heb je niet de reviews van de HD7970 goed bekeken. In sommige toepassingen (vooral GPGPU) is PCI-e 2.0 x8 namelijk vrij krap zeg maar gewoon te krap.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

-The_Mask- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:30:
[...]

Gewoon wat Camacha zegt en wat ook op de site van Asus staat, twee keer PCI-e 3.0 x8 met een Ivy Bridge CPU.
Hmm, x8 zeg je. Er staat toch x16 ? Die x8 geldt toch enkel als je crossfire gebruikt, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:36:
[...]

Hmm, x8 zeg je. Er staat toch x16 ? Die x8 geldt toch enkel als je crossfire gebruikt, niet?
Klopt. Enkel = x16.
De beide Asus Maximus plankjes kunnen btw. wel twee maal X16 kaarten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:23:
Hallo,

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,60
Ik zou de keuze van het geheugen veranderen naar (verschil in kleur (en prijs)):
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9W Low Profile White
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Ook wordt de volgende dvd-brander het meeste aanbevolen:
pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart

Je zou eventueel de volgende HDD kunnen kiezen:
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Dubbele opslagruimte maar wel iets duurder dan die jij had gekozen (en duurder dan voorheen door de gestegen HDD prijzen wegens overstromingen.. )

Processor wijzigen naar de volgende:
pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition
(wordt vaker aanbevolen voor jouw pricerange)

Maar voor deze CPU heb je ook weer een andere mobo nodig (verschillende socket)..

En ik heb geen idee over de overige componenten, de gpu lijkt mij wel in orde.

Maar ik zou mijn advies nog even controleren, want ik ben nou ook niet bepaald de 'specialist'. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rzn op 06-02-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als ik die pic van Madrox zie hoeven we ons inderdaad niet te veel van PCI-e 3.0 voor te stellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:30:

Dan heb je niet de reviews van de HD7970 goed bekeken. In sommige toepassingen (vooral GPGPU) is PCI-e 2.0 x8 namelijk vrij krap zeg maar gewoon te krap.
Lees jij alle reviews :o

GPGPU prestaties lig ik niet echt wakker van. Sterker nog, ik doe ze nooit.
Maar oke, er zijn hier en daar wat veschillen te meten:
http://en.expreview.com/2...i-e-2-0-test/20390.html/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer de prijs die ik nu heb samengestelt +/- 800 euro
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Ik denk dat de componenten die er nu in zitten nodig heb, Misschien wil ik later nog uitbreiden met een SSD
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nee
Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel nu veel League of Legends maar wil eventueel ook andere spellen zoals mw3 / skyrim gaan spelen. Op 1920 x 1080 of 1920 x 1200 wil ik gaan spelen.

Dit is wat ik nu heb samengestelt zou iemand er naar willen kijken of het past in elkaar en/of er nog verbeteringen in kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 98,90€ 98,90
1Sharkoon T9 Value Red edition€ 51,20€ 51,20
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,10€ 191,10
1Thermaltake Smart M450W€ 47,90€ 47,90
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 230,-€ 230,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,45

*edit*

Ik wil wellicht gaan overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 10:03
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:08:
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Nee
Ik denk dat de componenten die er nu in zitten nodig heb, Misschien wil ik later nog uitbreiden met een SSD
Nee
Ik speel nu veel League of Legends maar wil eventueel ook andere spellen zoals mw3 / skyrim gaan spelen. Op 1920 x 1080 of 1920 x 1200 wil ik gaan spelen.

Dit is wat ik nu heb samengestelt zou iemand er naar willen kijken of het past in elkaar en/of er nog verbeteringen in kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,45

*edit*

Gaat lastig worden om die intell i5 2500k in een AMD socket te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

manmetdehamer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:21:
[...]

Gaat lastig worden om die intell i5 2500k in een AMD socket te krijgen :P
Hard stampen en een moker :P

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:08:
Nee
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,45

*edit*

Voor LoL en Skyrim heb je niet echt zo´n vreselijk krachtige pc nodig. Ik denk je met een 6870 en een goedkoper AMD quadcore'tje prima uit de voeten kan. En dan bespaar je al zo'n 100 euro.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
STOP.......... IT'S HAMMERTIME!

YouTube: MC Hammer - U Can't Touch This

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

VasZaitsev schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:27:
[...]

Voor LoL en Skyrim heb je niet echt zo´n vreselijk krachtige pc nodig. Ik denk je met een 6870 en een goedkoper AMD quadcore'tje prima uit de voeten kan. En dan bespaar je al zo'n 100 euro.
Mjah, de cpu maakt niks uit O-)

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/7/F/315195/original/CPU%20Clock.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan kom ik op dit uit :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 104,90€ 104,90
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,15

Bespaart toch al gauw zon 160 euro :)

Zou ik de games hiermee op highest specs op 1920x1080 kunnen spelen?

En is alles verder compitabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jongens, behalve de 960t, wat nieuwe kasten, de ivy bridges (toekomst) en de 7xxx kaarten is er volgens mij weinig veranderd he? ;)

En ik heb reinmann en blue tiger al een tijdje niet meer gezien? waar is die gebleven?
en leeft ed overigens nog?

weet iemand of ivy bridge wel met latjes van 1,65v om kan gaan? :)

@hierboven
ik weet niet of je er later nog een videokaartje bij wil prikken wanneer je iets meer geld hebt ;)? want dan moet je aan de wat zwaardere voeding

[ Voor 62% gewijzigd door Frozen op 06-02-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stef602

Ja misschien wel, hoeveel watt zou de voeding dan moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
+- 620-650 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zijn nogsteeds meerdere phenom x4´s, beetje flauw van ze om niet neer te zetten welke het is. Ik kan ook wel "Intel i5" gaan neerzetten, en dan de goedkoopste gaan gebruiken.

En met de zwaartste X4 heb je ooknogsteeds gemiddeld boven de 30, dus gewoon vloeiend, maar wel een stukje goedkoper dan Intel

En hij speelt voornamelijk LoL he.

[ Voor 16% gewijzigd door RobinHood op 06-02-2012 19:12 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de XFX 750 Watt gekozen uit het voedingen topic,
Dan denk ik dat deze zo klaar is :),

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 99,70€ 99,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,95

Rekening houdend met een eventuele 2e videokaart en een SSD voor in de toekomst.

Verder nog op/aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
zoiets heb je al meer dan genoeg aan: pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2

heb zelf 2 hd6870 in mijn systeem hangen, en heb pricewatch: OCZ ZS Series 650W met een i5 2500k overklok naar 4.5 ghz doet hij het nog prima, alleen volgens de rest is die corsair beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Die corsair is beter ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:17:
Ik heb voor de XFX 750 Watt gekozen uit het voedingen topic,
Dan denk ik dat deze zo klaar is :),

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 99,70€ 99,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,95

Rekening houdend met een eventuele 2e videokaart en een SSD voor in de toekomst.

Verder nog op/aanmerkingen?
Waarom kiest iedereen voor de AMD x4 960T tenopzichte van de FX-6100 ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0oMuch
  • Laatst online: 19-09 20:19
#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2220HD€ 99,90€ 99,90
1Cooler Master CM 690 II€ 69,-€ 69,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 28,50€ 28,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 87,-€ 87,-
1Asrock P67 Pro3€ 81,50€ 81,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,85

Na nog wat onderzoek te hebben gedaan, krijg ik het idee dat 500W misschien wat weinig is? Is dit zo, en zo ja is 600W voldoende?
Verder iemand nog suggesties om dit systeem te verbeteren (voor dezelfde prijs uiteraard ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipazza schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:25:
[...]

Waarom kiest iedereen voor de AMD x4 960T tenopzichte van de FX-6100 ?
Ik heb voor deze uit de BBG gekozen heb me er verder niet op verdiept omdat ik eigenlijk uitging van een i5 2500k,
megadoom schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:19:
zoiets heb je al meer dan genoeg aan: pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2

heb zelf 2 hd6870 in mijn systeem hangen, en heb pricewatch: OCZ ZS Series 650W met een i5 2500k overklok naar 4.5 ghz doet hij het nog prima, alleen volgens de rest is die corsair beter.
Dan zet ik de corsair erin scheelt me weer 20 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
met een i5 2500k ben je veel mee geld kwijt t.o.v. die amd cpu/gpu verhouding ;)

@t0omuch 500 watt is genoeg, tenzei je een 2e kaart erin wilt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Voor een hoop games niet nee (o.a. Battlefield 3, zie tabel)

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=35137

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

VasZaitsev schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:10:
[...]
Er zijn nogsteeds meerdere phenom x4´s, beetje flauw van ze om niet neer te zetten welke het is. Ik kan ook wel "Intel i5" gaan neerzetten, en dan de goedkoopste gaan gebruiken.
Ey, het is niet mijn review enne, de cores van die Phenom II X4's zijn allemaal hetzelfde, ze lopen alleen op verschillden kloks. Het kan een X4 955 zijn, X4 965 etc.etc. Iig een BE editie, anders kan je al die kloks niet instellen toch ? Nee, daar is niks flauws aan. Er werd gezegt dat het er niet zoveel toe doet, wel doet het dus wel.
En met de zwaartste X4 heb je ooknogsteeds gemiddeld boven de 30, dus gewoon vloeiend, maar wel een stukje goedkoper dan Intel
Die betaal je dan dubbel en dwars teurg met de stroomrekening >:)
En hij speelt voornamelijk LoL he.
Joh! :o
EvaluationCopy schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:37:
[...]

Voor een hoop games niet nee (o.a. Battlefield 3, zie tabel)

[afbeelding]
Joh, ik zie een vette GPU bottlerneck. Jij ook?

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/5/Q/274958/original/F1%202010%201920.png
More power :P

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 06-02-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmaan212
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
Heren graag jullie mening over het onderste,

Ben nog niet helemaal overtuigd of dit past maar ik denk het wel.

Voor we je vertellen wat je het beste kunt kopen, moeten we nog wel een paar dingen van je weten:

De prijs wat er nu staat mag maximaal 50 of 100 euro omhoog.

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?) Wat er nu staat is voldoende,
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? Ja moederboard en cpu en kaart blijven staan. Wil er graag 2 jaar mee doen en ik moet over die 2 jaar ook nog een leuke pc hebben. En wie weet brengen ze een game uit met HyperThreading * toekomst is onzeker maar bereid mij wel voor. Tevens ga ik ook vmware veel gebruiken en daarvoor heb ik wel een beetje extra power nodig.

Wat voor soort gamer ben je? Beste en mooiste games. Shooters bouwen en zoals GTA

Belangrijkste EIS. Het moet passen in de volgende kast. Gigabyte 3d aurora

http://www.google.nl/imgr...A&ved=0CDEQ9QEwAw&dur=459

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 274,-€ 274,-
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 426,71€ 426,71
1Cooler Master Silent Pro Gold 800W€ 129,-€ 129,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 152,50€ 152,50
1Asus P8P67 Deluxe (3.0)€ 179,05€ 179,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.292,18

Ik kreeg het geheugen maar niet in de lijst dus deze apart.

Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT

Schijf heb ik gekozen wegens sata 600.
SSD: Volgens site en gebruikers zeer goed.
Geheugen:Volgens site en gebruikers zeer goed.
Voeding om de gold versie en mogelijk uitbreiding 2e kaart. ( ik neem dus aan zuinig etc.)

Ik hoor het wel wat jullie er van vinden. Misschien een andere kijk hierop. Zeg het maar.

[ Voor 9% gewijzigd door hitmaan212 op 06-02-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnen paar dagen zou als alles goed gaat men PC klaar zijn. :9

Heeft er nog iemand tips hoe je best kan checken als alles optimaal (lees : op zijn snelst) is aangesloten?

Ik ken bijvoorbeeld progjes als CPU-Z en GPU-Z. Hiermee kan je bijvoorbeeld checken of je Ram wel in dual channel staat en op welke snelheid je ram draait.

Zijn er zo nog progjes of misschien gewoon dingetjes in W7 zelf, waar je bepaalde zaken kan checken?
En waar moet ik buiten Ram snelheid nog op letten?

Alvast dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:27:
Ik heb de cijfers zo niet paraat, maar volgens mij kan Skyrim behoorlijk processorintensief zijn, zeker als je nog met ugridstoload en andere leuke instellingen in de weer gaat (zoals het hoort imo). Bijkomend probleem is dat het betrekkelijk slecht multithreaded is, wat niet in het voordeel van de Phenom II's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
hitmaan212 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:46:
Heren graag jullie mening over het onderste,

Ben nog niet helemaal overtuigd of dit past maar ik denk het wel.

Voor we je vertellen wat je het beste kunt kopen, moeten we nog wel een paar dingen van je weten:

De prijs wat er nu staat mag maximaal 50 of 100 euro omhoog.

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?) Wat er nu staat is voldoende,
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? Ja moederboard en cpu en kaart blijven staan. Wil er graag 2 jaar mee doen en ik moet over die 2 jaar ook nog een leuke pc hebben. En wie weet brengen ze een game uit met HyperThreading * toekomst is onzeker maar bereid mij wel voor. Tevens ga ik ook vmware veel gebruiken en daarvoor heb ik wel een beetje extra power nodig.

Wat voor soort gamer ben je? Beste en mooiste games. Shooters bouwen en zoals GTA

Belangrijkste EIS. Het moet passen in de volgende kast. Gigabyte 3d aurora

http://www.google.nl/imgr...A&ved=0CDEQ9QEwAw&dur=459

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 274,-€ 274,-
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 426,71€ 426,71
1Cooler Master Silent Pro Gold 800W€ 129,-€ 129,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 152,50€ 152,50
1Asus P8P67 Deluxe (3.0)€ 179,05€ 179,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.292,18

Ik kreeg het geheugen maar niet in de lijst dus deze apart.

Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB KIT

Schijf heb ik gekozen wegens sata 600.
SSD: Volgens site en gebruikers zeer goed.
Geheugen:Volgens site en gebruikers zeer goed.
Voeding om de gold versie en mogelijk uitbreiding 2e kaart. ( ik neem dus aan zuinig etc.)

Ik hoor het wel wat jullie er van vinden. Misschien een andere kijk hierop. Zeg het maar.
sowieso al zou een game uitkomen met HT, gaat het niet veel verschil worden, prestaties liggen 80/90% aan de gpu. m.a.w. haal een i5 2500k, het is de prijs niet waard. (ook wat valt onder vmware?, heb hier zelf een paar keer windows 8 gedraait geen problemen met mn i5 2500k.)

en vanwaar die verschrikkelijk dure mobo?

kwa kast, alles zou er zo een beetje in moeten passen, het is een e-atx case nogwel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Madrox schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:38:

Joh, ik zie een vette GPU bottlerneck. Jij ook?

[afbeelding]
More power :P
Ja, ik ook. Nogmaals, het scheelt per game. Keus genoeg voor games waar het niet boeit welke moderne quad-core je hebt, hier nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=35131

[ Voor 7% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-02-2012 21:02 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Laatst online: 18-09 19:25
Hallo allemaal,

Rond april wil ik mijn huidige PC upgraden/vervangen. Dit is wat ik nu heb staan, in oktober 2010 gekocht:

- Behuizing: Antec Six Hundred
- Fans: 1 x Cooler Master Silent blue LED, 120mm, 1220rpm (side panel)
2 x Sharkoon System Fan S120, 120mm, 2400rpm (front, controlled by Fan Mate 2)
- Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W (modular)
- Moederbord: ASUS P7P55D-E LX
- CPU: Intel Core i5-760
- Koeler: Noctua NH-U 12P SE2
- RAM: 2 x Kingston HyperX DDR3-1333 4GB (4x2GB)
- GPU: MSI N465GTX-M2DIG
- HDD: 2 x Western Digital WD10EARS (2x 1TB in RAID-0)
- SSD: -
- Optisch: Samsung SH-S223C DVD-rewriter

De i5-760 had ik draaien op 4GHz (stabiel) en de RAM dimms op 1600MHz (stabiel), maar dit werd na verloop van tijd (en bij bepaald gebruik) onstabiel waardoor alles nu weer op stock draait.

Dit was mijn eerste build en met Ivy en Kepler in het vooruitzicht lijkt het mij een prima moment voor een nieuwe build.

Gebruik:
Voornamelijk om te gamen en videobewerking en standaard taken, daarnaast doe ik aan Flight Simulator.

Doel:
Still, schoon, netjes afgewerkt, strak, future proof, hoge overclock en practige performance.
Bij mijn eerste build heb ik bespaard op het stiller maken van de PC en de afwerking, dat ga ik nu absoluut niet doen.
Ook hoop ik een systeem te bouwen dat lang mee gaat en onderhouds vrij is.

Ik zit te denken aan het volgende:

- Behuizing: Corsair 650D
- Fans: 3 x Scythe Slip Stream 120mm, 1700RPM ( 1 voor achter, 2 voor tegen de Noctua heatsink)
2 x Scythe Slip Stream 140mm, 1600RPM ( ter vervanging van top 200mm Corsair)
1 x Corsair 200mm (front, included)
- Fan Controler: mCubed T-Balancer bigNG
- Voeding: Corsair AX850
- Moederbord: ASUS S1155 Z77 Pro
- CPU: Intel Core i7-3770K
- Koeler: Noctua NH-U 12P SE2 (met andere 120mm fans want beige/bruin ziet er niet uit)
- RAM: 2 x Kingston HyperX DDR3-1333 4GB (4x2GB)
- GPU: 'SLI setup met 2x Kepler equivalent van GTX560 Ti'
- HDD: 2 x Western Digital WD10EARS (2x 1TB in RAID-0)
- SSD: 2 x OCZ Vertex 3 120GB (RAID-0)
- Optisch: Samsung SH-S223C DVD-rewriter

M'n RAM, HDD's en heatsink neem ik dus mee naar de nieuwe build.

Ik ga voor een zwarte kleurstelling in de kast, op de fans en met de kabels met blauwe details op het moederbord en op de RAM dimms. Daarnaast wil ik blauwe licht effecten toevoegen in de vorm van een blauwe cold cathode tube. En strakke cable management krijg ik wel voor elkaar met de 650D en de AX850.

Nu zit ik nog wel met een paar vragen:
1. Heeft de 650D al een internal USB 3.0 header voor op het moederbord i.p.v. de stekkers voor achter op het i/o panel?

2. Is het mogelijk om in de 650D een 5,25" drive te plaatsen zonder het paneeltje dat ervoor zit eruit te halen? Ik gebruik namelijk m'n dvd drive bijna nooit en ik wil het strakke uiterlijk niet verpesten door hem zichtbaar erin te zetten...

3. Zijn de Scythe Slip Streams een goede keuze als het gaat om stille fans? Of zijn er stillere?

4. De Corsair 200mm fan is nogal lawaaierig. Wat is een goede vervanger om voorin in te bouwen? (met blauwe LEDS?)

5. Kan in 2 140mm fan filters gebruiken om de 140mm fans bovenin van schone lucht te voorzien?

6. Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SSD's? Is de Vertex 3 nog steeds te beste keus? En wat zit er aan te komen?

7. Is de 8-pin connector van de AX850 lang genoeg om via de cable holes achterlangs naar de connector op het moederbord te gaan?

8. Is er iemand die ervaring heeft met de mCubed T-Balancer? Het lijkt me een geweldige product vanwege de dynamische regeling van de fan speeds, fans staan zelfs uit als ze niet nodig zijn. Maar hoe werk ik dit apparaat en de sensoren het beste weg? Hoe presteert de software over het algemeen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen en als er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Heren nog 1 laatste check.

Ik wil het volgende systeem morgen gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Blade Master 120MM/25MM PWM, 120mm€ 6,60€ 6,60
1Gigabyte GeForce GTX 560 Ti€ 252,60€ 252,60
1Gigabyte GA-Z68P-DS3€ 86,-€ 86,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,70

Ik ga het gebruiken voor games: Skyrim, swtor, misschien BF3

Iemand nog tips/tops?
HDDs heb ik hier nog liggen welke ik voorlopig ga gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iribuya
  • Laatst online: 22-07 17:04
Hoi mensen,

Mijn laptop heeft het begeven, waardoor ik eindelijk wordt gedwongen de overstap naar een desktop te maken. Ik wil deze computer graag zelf in elkaar zetten, omdat dit nogal wat geld bespaard, maar ik heb niet zo'n verstand van alle componenten.

800 euro

Ik heb een full HD (1080*1920) tv waar ik mijn laptop altijd op aan sloot, ik wil hier dan ook verder mee gaan via hdmi als dat kan. Tobo&muis is ook al geregeld en geluid ook.

SSD lijkt me op dit moment nog niet echt een toevoeging, omdat ik dat liever achteraf een keer wil kopen als ik het wat breder heb.
Zoals ik al zei wil ik graag de pc aansluiten op mijn hd tv zodat ik deze als computer scherm kan gebruiken. Dit deed ik ook altijd met mijn laptop en dat beviel super.

Graag 2tb harde schijf, hoeft niet super snel te zijn.
Het liefst zet ik er later een tweede videokaart bij, zodat ik nu wat kosten kan besparen. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Ook ben ik niet zo'n geluidsproductie freak, maar als ik voor 20 euro een hoop geluid kan besparen vind ik dat het wel waard. Ook zou ik graag een draadloos netwerk kaart erin hebben tenzij dit meer dan 50 euro kost.

Ik wil het liefst diablo 3 op de beste kwaliteit kunnen gaan spelen. Skyrim wil ik ook gaan spelen. Verder ben ik niet zo heel erg grafisch ingesteld, als ik maar diablo op het best kan spelen ;) battlefield etc boeit me niet. Soms maak ik wat films, dus zo'n i5 processor lijkt me sowieso top.

Heel erg bedankt alvast voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manmetdehamer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:13:
Ik ga het gebruiken voor games: Skyrim, swtor, misschien BF3

Iemand nog tips/tops?
HDDs heb ik hier nog liggen welke ik voorlopig ga gebruiken
Ben je je er van bewust dat je geen USB 3.0 hebt (en geen PCI-e 3.0, al had je dat met de huidige processors toch al niet)? Op zich is dat misschien wel leuk om de boel wat meer futureproof te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Alles bij elkaar rond de EUR 1000,- inclusief beeldscherm. Als ik substantiële winst kan behalen met een relatief kleine (extra) investering, dan hou ik mij aanbevolen voor suggesties.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak?
Ik heb alleen nog een oude HD van 300GB die ik tijdelijk gebruik voor opslag totdat de HD prijzen weer op het oude niveau zijn. Via mijn werk kan ik goedkoop Windows 7 regelen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de laatste maanden dit topic doorgelezen en de BBG in de gaten gehouden. Ik wil met de PC gaan gamen en een beetje ontwikkelen. Een SSD is een must. Eén videokaart met 2 GB lijkt me voldoende. Ik heb niet de behoefte om meerdere videokaarten in te bouwen. Ik wil graag een 23 inch beeldscherm (1920 * 1080) die ik op een beugel kan plaatsen. In de toekomst wil ik er nog een 2e beeldscherm bij plaatsen. Ik probeer een goede prijs/kwaliteit balans aan te houden.

Ik heb er in totaal 16 GB aan geheugen in gestopt omdat ik vanwege werk 1 of 2 virtuals tegelijk aan heb staan. Ik ben geen die-hard overclocker, maar als het niet te lastig is wil ik die i5 2500K wel een beetje opschroeven. Vandaar ook die extra koeler erbij. Ik hoop dat ik de 6950 kan aanpassen zodat het een 6970 wordt.

Ik hou van shooters en wil BF3 spelen. De 6950 leek me al een videokaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij deze videokaart krijg ik BF3 er ook bij, dus goede deal lijkt me. Ik verwacht BF3 hiermee wel op max settings te kunnen spelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 174,70€ 174,70
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 87,-€ 87,-
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 79,-
1Club3D Radeon HD 6950 Battlefield 3 Edition€ 250,50€ 250,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.007,27

Gaat dit allemaal passen? Heeft de voeding voldoende power als ik de i5 opschroef en de 6950 omtover tot een 6970? Ik heb bespaard op de kast. Hopelijk kan dat geen kwaad en passen alle onderdelen zonder problemen. Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:11:
[...]

Ben je je er van bewust dat je geen USB 3.0 hebt (en geen PCI-e 3.0, al had je dat met de huidige processors toch al niet)? Op zich is dat misschien wel leuk om de boel wat meer futureproof te maken.
Hmm daar had ik eigenlijk niet bij stil gestaan, wat voor een moederbord voor een redelijke prijs biedt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03
iribuya schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:55:
Ik wil het liefst diablo 3 op de beste kwaliteit kunnen gaan spelen. Skyrim wil ik ook gaan spelen. Verder ben ik niet zo heel erg grafisch ingesteld, als ik maar diablo op het best kan spelen ;) battlefield etc boeit me niet. Soms maak ik wat films, dus zo'n i5 processor lijkt me sowieso top.

Heel erg bedankt alvast voor het advies.
Skyrim is vrij CPU afhankelijk, dus ik kan je daarvoor in ieder geval een i5 2500k CPU aanraden. Verder wordt Diablo III volgens mij niet extreem zwaar, dus dat zal wel snor zitten. Kijk even terug naar lijstjes van anderen en adviezen die daarbij gegeven waren. Zodoende kan je een pc samenstellen samenhangend met jou preferenties.
Ik neem aan dat je, omdat je laptop kapot is, z.s.m. een systeem wil kopen? Anders is wat langer wachten tot D3 uitkomt misschien aantrekkelijk i.v.m. de verwachtte prijsdalingen.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
bas.kb schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:17:
Gaat dit allemaal passen? Heeft de voeding voldoende power als ik de i5 opschroef en de 6950 omtover tot een 6970? Ik heb bespaard op de kast. Hopelijk kan dat geen kwaad en passen alle onderdelen zonder problemen. Alle tips zijn welkom!
Ziet er goed uit. Voeding trekt 't wel. En die Mugen moet als het goed is nét in de kast kunnen.
Shit, was niet bedoeld als dubbel post, excuses.
737freak schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:03:
Doel:
Still, (...)

Ik zit te denken aan het volgende:

- Fans: 3 x Scythe Slip Stream 120mm, 1700RPM ( 1 voor achter, 2 voor tegen de Noctua heatsink)
2 x Scythe Slip Stream 140mm, 1600RPM ( ter vervanging van top 200mm Corsair)
Die zijn zeker niet stil :P 800rpm scythes zijn beter ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Dekar op 06-02-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iribuya
  • Laatst online: 22-07 17:04
Dekar1 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:33:
[...]

Skyrim is vrij CPU afhankelijk, dus ik kan je daarvoor in ieder geval een i5 2500k CPU aanraden. Verder wordt Diablo III volgens mij niet extreem zwaar, dus dat zal wel snor zitten. Kijk even terug naar lijstjes van anderen en adviezen die daarbij gegeven waren. Zodoende kan je een pc samenstellen samenhangend met jou preferenties.
Ik neem aan dat je, omdat je laptop kapot is, z.s.m. een systeem wil kopen? Anders is wat langer wachten tot D3 uitkomt misschien aantrekkelijk i.v.m. de verwachtte prijsdalingen.
Zou deze lijst bijvoorbeeld goed zijn? Zit goed in mijn prijsklasse en ik kan battlefield weer doorverkopen. Ik kan inderdaad niet te lang wachten met het kopen van een systeem, omdat ik het ook voor school nodig heb. Mis ik iets belangrijks bij dit systeem? Hoe werkt het trouwens als ik al deze onderdelen bestel? Komt er dan telkens verzendkosten bij, of moet ik ze gewoon bij één winkel kopen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Ik zie geen HDD? pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB is denk ik de beste keus, goedkoopste 2TB 7200 rpm hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-

[ Voor 101% gewijzigd door Frozen op 06-02-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

iribuya schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:05:
[...]
Zou deze lijst bijvoorbeeld goed zijn? Zit goed in mijn prijsklasse en ik kan battlefield weer doorverkopen
Ik hoop dat je lijst goed is ;) Ik heb er niet zoveel verstand van.

Wat betreft de 6950 BF3 editie: Dan kan je net zo goed de Coolstream edition nemen. Is exact dezelfde kaart, alleen dan zonder Battlefield 3 en 20 euro goedkoper.
Hoe werkt het trouwens als ik al deze onderdelen bestel? Komt er dan telkens verzendkosten bij, of moet ik ze gewoon bij één winkel kopen?
Als je bij je wenslijst op "bereken bestelkosten" klikt, kan je aangeven dat je het bij 1, 2 of nog meer winkels wilt bestellen. Je zal per winkel verzendkosten moeten betalen. De Tweakers bestelkosten bereken knop helpt je wel met het uitvogelen van de meest efficiente combinatie, lettende op kosten en levertijden. Let ook op betrouwbaarheid van winkels o.b.v. andere klantbeoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
En aangezien de voorraad indicaties niet altijd helemaal juist zijn zou ik bij zo weinig mogelijk shops bestellen, bij voorkeur 1 of 2.
Anders heb je straks de hele pc thuis liggen maar wacht je nog op een onderdeel van shop 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

iribuya schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:05:
[...]

Zou deze lijst bijvoorbeeld goed zijn? Zit goed in mijn prijsklasse en ik kan battlefield weer doorverkopen. Ik kan inderdaad niet te lang wachten met het kopen van een systeem, omdat ik het ook voor school nodig heb. Mis ik iets belangrijks bij dit systeem? Hoe werkt het trouwens als ik al deze onderdelen bestel? Komt er dan telkens verzendkosten bij, of moet ik ze gewoon bij één winkel kopen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,07
Weet je zeker dat je niet wil overclocken? anders:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 116,50€ 116,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet wilt overclocken kan je eigenlijk ook een 2500 nemen in plaats van de K-variant, al zou ik dat tientje alleen al betalen voor de betere resalewaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Als je niet wilt overklokken is de 2500 inderdaad niet slim met de huidige prijzen, de 2400 daarentegen is wel €25 goedkoper en presteert nagenoeg gelijk.
Ook het moederbord kan dan een heel stuk goedkoper, afhankelijk van de kans dat je later crossfire gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Dekar1 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:39:
Ziet er goed uit. Voeding trekt 't wel. En die Mugen moet als het goed is nét in de kast kunnen.
Kan ik beter een andere kast kiezen? Zodat ik 100% zeker weet dat het past? Het maakt me niet uit hoe het eruit ziet, als het maar geen futuristisch model is. Lekker strak en basic is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
Een snelle vraag; twee AM3+ moederborden voor een gemiddelde gamepc. Voor de toekomst mogelijkheden tot Crossfire.

Welke van de twee?

pricewatch: MSI 970A-G45
pricewatch: Asus M5A88-V EVO

Ik dacht aan de MSI voor de reden dat het twee x16 PCI-E sloten heeft en de ASUS twee PCI-E x16 sloten maar 1 daarvan is 4x modus. Is dit een goede conclusie? Zo nee, wat is een ander goed mobo in deze prijsrange voor Crossfire?

Edit: of misschien toch beter:

pricewatch: Asrock 990FX Extreme3

[ Voor 18% gewijzigd door Fraxor op 07-02-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

EvaluationCopy schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:01:
[...]

Ja, ik ook. Nogmaals, het scheelt per game. Keus genoeg voor games waar het niet boeit welke moderne quad-core je hebt, hier nog eentje:

[afbeelding]
Het scheelt per game en de AMD kan alleen maar.....ehh, ja niet verliezen :>
Sorry, ik zoek mijn games uit die ik leuk vind niet omdat die toevallig wel lekker loopt op mijn cpu.
Als je budget krap is is een AMD het overwegen waard. Zoniet, ben je beter af met ene Intel Sandy. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mitsumark schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:08:
Als je niet wilt overklokken is de 2500 inderdaad niet slim met de huidige prijzen, de 2400 daarentegen is wel €25 goedkoper en presteert nagenoeg gelijk.
Ook het moederbord kan dan een heel stuk goedkoper, afhankelijk van de kans dat je later crossfire gaat draaien.
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:35:
Als je niet wilt overclocken kan je eigenlijk ook een 2500 nemen in plaats van de K-variant, al zou ik dat tientje alleen al betalen voor de betere resalewaarde.
Jeps maar hij wil dus wel CF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ja, maar als hij zegt 'later', dan is het eerste wat in me opkomt altijd: dan kun je tegen die tijd meestal beter gewoon een nieuwe generatie kaart kopen.
Of het plan moet zijn dat al binnen 6 maanden te doen, maar om daar nu al (veel) geld in te investeren lijkt me zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

how about nu al 2 van deze? ;) pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE ze zijn gewoon zo lekker geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Madrox schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 06:40:
[...]

Het scheelt per game en de AMD kan alleen maar.....ehh, ja niet verliezen :>
Sorry, ik zoek mijn games uit die ik leuk vind niet omdat die toevallig wel lekker loopt op mijn cpu.
Als je budget krap is is een AMD het overwegen waard. Zoniet, ben je beter af met ene Intel Sandy. Zo simpel is het.
So true. Ik wilde alleen maar laten zien dat er ook (zat) games zijn waar de CPU absoluut geen bottleneck is (mits quad-core), ongeacht welke. That's all.

Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.