Dat haalde ik er neit direct uit, maar goed. Onkunde? Met zo'n setup mag je best een 1000watter hebben, en ja, ik heb het over de CF setup. Dat is geen excuus, dat is zelfs geen overbodige luxe. Dat is super en voorbereid op de toekomst. Buiten dat, je mekkert over de slechte efficiency bij lage loads. Daar laat ik je cijfers over zien dat dat reuze meevalt en slechts gaat over 3 a 6 watt. Maar nee, daar ik hoor je niet meer over.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 02:05:
[...]
Ik bekritiseerde de combinatie. Het één is overbodig en het enige excuus voor het andere is daarmee ook van de baan. Duizendwatters zijn eigenlijk maar zelden écht nodig en schreeuwen wat mij betreft dan ook onkunde. Het is een gegeven dat het gros van de mensen geen idee heeft wat ze nu reëel gaan verbruiken en het lijkt eerder een verpiswedstrijd dan iets dat je daadwerkelijk nodig hebt.
Behalve dat je met dergelijke absurde voedingen weer onderin je gebruik in de problemen komt. Onder idle trek je namelijk procentueel zo weinig vermogen dat de meeste voedingen bijzonder inefficiënt worden. En de praktijk is dat de meeste computers vaker idlen dan volop aan de bak zijn.
Ach ja, precies. Dat was je eerste reactie. De 1000watter vind je adsurd, de 860 watter van datzelfde merk was wel oke. Wel, zoals ik al heb laten zien is de effiency van deze 1000watt heel goed bij lage loads en scheelt het enkele miezerigge watts tov de 860watter van datzelfde merk. Goh, waarom zou ik die nou gekozen hebben ?
Ach ja, de kwaliteit. De efficiency. Natuurlijk, hij kan het ook af met de 860watter. Maar begin niet over efficiency, dat is echt een non issue tussen deze twee psu's.

Piekverbruik van 600watt, zo'n 550/560 watt gemiddeld bij het testen lees ik. Sorry hoor, maar ik vind een 1000watter helemaal zo gek nog niet met twee van deze videokaarten. 850watt is leuk voor de non-overklokkers.
Als iemand wil verpissen en hij heeft de poen en de zin om het uit te geven, wie ben jij dan om heen terecht te wijzen ? We kunnnen hem hooguit wijzen dat het "over the top" is en niet perse nodig. Als hij dan toch wil, ja; laat lekker gaan.
Ga je mij uitleggen hoeveel een systeme verbruikt ? Omg, heb je mijn systeem weles bekeken ?Voor de vergelijking: ik draai een i5 (weliswaar gecombineerd met een GTS 450) met een 430 watt voeding en ik soepeer bij lange na zelfs dat vermogen niet op. Mocht ik het spul bruut overclocken was blijft dat ook het geval. Moet je nagaan. Nu ben ik de eerste om te erkennen dat een HD7970 eufemistisch gesteld wel een stukje hongeriger is dan een GTS 450, maar pak er voor de lol een daadwerkelijke verbruikscijfer bij en zie dat het allemaal een stuk prettiger is dan veel mensen denken.
44 fps gemiddeld ja, hoe laag zijn de minnetjes ? Sommige nemen geen genoeg met -60 fps, hou je daar ook rekening mee. Wat jij en ik ervan vinden, doet er nml. niet toe. Als hij super framerates wil en als hij voorbereid wil zijn op de toekomst kunnen we hem het beste bijstaan.Ik denk dat wanneer je een HTPC/gamebak neerzet je je serieus mag afvragen of Crossfire/SLI een goede optie is. Ik zou het mensen sterk afraden. 44 fps in een game die erom bekend staat onevenredig zwaar te zijn op de hoogste settings lijkt me een uitstekende score. Als dát niet genoeg is, moet iemand wellicht even zijn prioriteiten opnieuw stellen, want dan ben je op zoek naar combinaties die wat mij betreft op geen enkele manier op een enigszins zinnige wijze goed te maken zijn. Een high-end videokaart is hoe dan ook lawaaiig en daarom misschien niet de beste keuze en dan ga je er ook nog twee van in een klein kastje proppen.
Wat je allemaal zegt heb ik allang gezegt, ook wat het geluid betreft. Als hij desondanks toch zo'n pc wil, wat dan ?
Juist, dan geef ik hem gewoon advies.
Ehm, de HD79** serie valt juist op door het relatief lage stroomverbruik. Prijstechnisch is de highend nooit een verstandige aankoop. Dat weet iedere Tweaker. En toch gebeurt het.High-end kaarten zijn eigenlijk zelden een goede voorbereiding op de toekomstAls je nu maximale performance wilt is het de enige optie, maar in de toekomst zit je met een stel onzuinige, hete kaarten terwijl een midrangekaartje je er binnen niet al te lange tijd uit loopt. Je hebt dan wel een klein fortuin uitgegeven. Dus tenzij je echt per se die absolute performance wilt hebben zeg ik, neem genoegen met ook gewoon fantastische performance. We hebben het over 1080P hè, dat draait als en tierelier op een enkele HD7970.
120mm fans verplaatsen meer lucht en zijn stiller dan welke onboard gpu fans ook, goede gpu waterkoeling zal dus altijd stiller kunnen zijn dan welk onboard koelers dan ook. Temeer als je ook nog eens gaat overklokken.Met lucht kan je tegenwoordig een heel eind komen, daar hoef je helemaal geen exotische setups meer voor samen te stellenPerfect stil zal het nooit zijn (want ook passieve systemen moeten eigenlijk altijd wel ergens een actief briesje overheen hebben), maar onhoorbaar is wel degelijk nodig.
Ja, natuurlijk. Wie ontkent dat dan ? Ik niet. Zijn dat zware configs, die ook stil blijven onder load ?Ik heb systemen samengesteld waarvan ik dacht dat ze het niet deden toen ik ze bootte, zo stil. Op lucht, actief. Betrouwbaar, stil, low maintenance en niet eens zo extreem duur (al kost het je wel wat geld uiteraard).
Met zware, overklokte videokaarten en cpu's ? Cf/SLI setup?
Jij mag het laatste woord want ik heb alles gezegt wat erover te zeggen valt
[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:04 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!