[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 02:05:
[...]
Ik bekritiseerde de combinatie. Het één is overbodig en het enige excuus voor het andere is daarmee ook van de baan. Duizendwatters zijn eigenlijk maar zelden écht nodig en schreeuwen wat mij betreft dan ook onkunde. Het is een gegeven dat het gros van de mensen geen idee heeft wat ze nu reëel gaan verbruiken en het lijkt eerder een verpiswedstrijd dan iets dat je daadwerkelijk nodig hebt.
Dat haalde ik er neit direct uit, maar goed. Onkunde? Met zo'n setup mag je best een 1000watter hebben, en ja, ik heb het over de CF setup. Dat is geen excuus, dat is zelfs geen overbodige luxe. Dat is super en voorbereid op de toekomst. Buiten dat, je mekkert over de slechte efficiency bij lage loads. Daar laat ik je cijfers over zien dat dat reuze meevalt en slechts gaat over 3 a 6 watt. Maar nee, daar ik hoor je niet meer over.

Behalve dat je met dergelijke absurde voedingen weer onderin je gebruik in de problemen komt. Onder idle trek je namelijk procentueel zo weinig vermogen dat de meeste voedingen bijzonder inefficiënt worden. En de praktijk is dat de meeste computers vaker idlen dan volop aan de bak zijn.
Ach ja, precies. Dat was je eerste reactie. De 1000watter vind je adsurd, de 860 watter van datzelfde merk was wel oke. Wel, zoals ik al heb laten zien is de effiency van deze 1000watt heel goed bij lage loads en scheelt het enkele miezerigge watts tov de 860watter van datzelfde merk. Goh, waarom zou ik die nou gekozen hebben ?
Ach ja, de kwaliteit. De efficiency. Natuurlijk, hij kan het ook af met de 860watter. Maar begin niet over efficiency, dat is echt een non issue tussen deze twee psu's.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1327450545TTJicZSb5S_8_1.gif

Piekverbruik van 600watt, zo'n 550/560 watt gemiddeld bij het testen lees ik. Sorry hoor, maar ik vind een 1000watter helemaal zo gek nog niet met twee van deze videokaarten. 850watt is leuk voor de non-overklokkers.

Als iemand wil verpissen en hij heeft de poen en de zin om het uit te geven, wie ben jij dan om heen terecht te wijzen ? We kunnnen hem hooguit wijzen dat het "over the top" is en niet perse nodig. Als hij dan toch wil, ja; laat lekker gaan.
Voor de vergelijking: ik draai een i5 (weliswaar gecombineerd met een GTS 450) met een 430 watt voeding en ik soepeer bij lange na zelfs dat vermogen niet op. Mocht ik het spul bruut overclocken was blijft dat ook het geval. Moet je nagaan. Nu ben ik de eerste om te erkennen dat een HD7970 eufemistisch gesteld wel een stukje hongeriger is dan een GTS 450, maar pak er voor de lol een daadwerkelijke verbruikscijfer bij en zie dat het allemaal een stuk prettiger is dan veel mensen denken.
Ga je mij uitleggen hoeveel een systeme verbruikt ? Omg, heb je mijn systeem weles bekeken ?
Ik denk dat wanneer je een HTPC/gamebak neerzet je je serieus mag afvragen of Crossfire/SLI een goede optie is. Ik zou het mensen sterk afraden. 44 fps in een game die erom bekend staat onevenredig zwaar te zijn op de hoogste settings lijkt me een uitstekende score. Als dát niet genoeg is, moet iemand wellicht even zijn prioriteiten opnieuw stellen, want dan ben je op zoek naar combinaties die wat mij betreft op geen enkele manier op een enigszins zinnige wijze goed te maken zijn. Een high-end videokaart is hoe dan ook lawaaiig en daarom misschien niet de beste keuze en dan ga je er ook nog twee van in een klein kastje proppen.
44 fps gemiddeld ja, hoe laag zijn de minnetjes ? Sommige nemen geen genoeg met -60 fps, hou je daar ook rekening mee. Wat jij en ik ervan vinden, doet er nml. niet toe. Als hij super framerates wil en als hij voorbereid wil zijn op de toekomst kunnen we hem het beste bijstaan.

Wat je allemaal zegt heb ik allang gezegt, ook wat het geluid betreft. Als hij desondanks toch zo'n pc wil, wat dan ?
Juist, dan geef ik hem gewoon advies.
High-end kaarten zijn eigenlijk zelden een goede voorbereiding op de toekomst :) Als je nu maximale performance wilt is het de enige optie, maar in de toekomst zit je met een stel onzuinige, hete kaarten terwijl een midrangekaartje je er binnen niet al te lange tijd uit loopt. Je hebt dan wel een klein fortuin uitgegeven. Dus tenzij je echt per se die absolute performance wilt hebben zeg ik, neem genoegen met ook gewoon fantastische performance. We hebben het over 1080P hè, dat draait als en tierelier op een enkele HD7970.
Ehm, de HD79** serie valt juist op door het relatief lage stroomverbruik. Prijstechnisch is de highend nooit een verstandige aankoop. Dat weet iedere Tweaker. En toch gebeurt het.
Met lucht kan je tegenwoordig een heel eind komen, daar hoef je helemaal geen exotische setups meer voor samen te stellen :) Perfect stil zal het nooit zijn (want ook passieve systemen moeten eigenlijk altijd wel ergens een actief briesje overheen hebben), maar onhoorbaar is wel degelijk nodig.
120mm fans verplaatsen meer lucht en zijn stiller dan welke onboard gpu fans ook, goede gpu waterkoeling zal dus altijd stiller kunnen zijn dan welk onboard koelers dan ook. Temeer als je ook nog eens gaat overklokken.
Ik heb systemen samengesteld waarvan ik dacht dat ze het niet deden toen ik ze bootte, zo stil. Op lucht, actief. Betrouwbaar, stil, low maintenance en niet eens zo extreem duur (al kost het je wel wat geld uiteraard).
Ja, natuurlijk. Wie ontkent dat dan ? Ik niet. Zijn dat zware configs, die ook stil blijven onder load ?
Met zware, overklokte videokaarten en cpu's ? Cf/SLI setup?

Jij mag het laatste woord want ik heb alles gezegt wat erover te zeggen valt :>

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:04 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:45:
Kan er iemand op mijn vraag antwoorden aub?
Alvast dank !!
Ziet er goed uit. Moederobrd kan wellicht nog wat goedkoper als je toch geen cf/sli gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Your Grandma schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:41:
Ik twijfel alleen nog tussen de volgende mobo's:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,30€ 116,30
1Asus P8Z68-V/GEN3€ 147,-€ 147,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 117,-€ 117,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,30

Ik wil wel gaan overclocken, maar niet tot het gaatje.
Ik houd het lekker bij lucht.
Ook ben ik niet van plan SLI/CF te gaan gebruiken.
Wat zou dan de beste keuze zijn qua mobo en is de rest van de setup ook in orde?
De hdd staat niet in de lijst, die heb ik hier nog liggen en de graka wil ik nog even mee wachten tot de launch van de 7950.
De PC zal vooral gebruikt worden voor BF3, filmpje, office.

Thnx :)
Je hebt geen Cf/sli plannen maar kiest uit drie Cf/SLi geschikte plankjes, waarom ?
dit is een goed alternatief:
pricewatch: Asrock P67 Pro3

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:17

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Ziet er goed uit. Moederobrd kan wellicht nog wat goedkoper als je toch geen cf/sli gaat draaien.
Dank voor je antwoord.
Dus dat ASUS moederbord is te vergelijken met die Gigabyte uit de BBG high end?
En die zalman is ook te vergelijken met de Mugen?
En die voeding ook OK ivgl met die uit de BBG?

EDIT : ben eventueel van plan later nog in CF te draaien... Dus denk hier aan aub :-)

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 27-01-2012 12:13 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Dank voor je antwoord.
Dus dat ASUS moederbord is te vergelijken met die Gigabyte uit de BBG high end?
Nee, dat doet deze Asus niet:
pricewatch: Asus P8Z68-M PRO
Onderaan kan je klikken naar de produktinfo van de fabrikant, kies daar de tab specifications en daar
zie je dat het tweede PCIe slot slechts X4 kan. Niet zo geschikt voor een highend CF setup dus. Als je Asus wil, kan je beter deze nemen: pricewatch: Asus P8P67 PRO (REV.3.1) of deze
pricewatch: Asus P8Z68-V
(p67 en Z68 chipset plankjes met 2x X8 mode voor CF)
En die zalman is ook te vergelijken met de Mugen?
Een beetje minder maar zeker niet slecht.
En die voeding ook OK ivgl met die uit de BBG?
In de BBG zitten twee HD6950 kaarten dacht ik. Jij heb nu 1 HD7970. Met een tweede is een 750watt voeding aan de krappe kant (zie de grafiek hierboven), zou er zelf liever een 850watter inzetten.
EDIT : ben eventueel van plan later nog in CF te draaien... Dus denk hier aan aub :-)
Dank je, dat was ik ff "kwijt" O+

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:12
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Je hebt geen Cf/sli plannen maar kiest uit drie Cf/SLi geschikte plankjes, waarom ?
dit is een goed alternatief:
pricewatch: Asrock P67 Pro3
Ik heb ze daar niet op uitgezocht moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb een Z68 chipset uitgekozen zodat ik even zonder graka zou kunnen draaien in afwachting van de launch van de 7950.
Verder las ik over alle 3 wel positieve verhalen, maar wat zou jij adviseren?
Ik lees te snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Your Grandma schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:23:
[...]

Ik heb ze daar niet op uitgezocht moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb een Z68 chipset uitgekozen zodat ik even zonder graka zou kunnen draaien in afwachting van de launch van de 7950.
Verder las ik over alle 3 wel positieve verhalen, maar wat zou jij adviseren?
Ik lees te snel
Ach ja, dat kan. Zelf zou ik een Asus nemen, daar heb ik de beste ervaringen mee. Maar Gigabyte is ook redelijk, al heb ik met Gigabyte's nooit zoveel geluk gehad. Maar goed, dat is zeer persoonlijk, Genoeg luitjes die meer dan tevreden zijn met Giga en Asrock plankjes.

Deze bij: pricewatch: Asus P8Z68-V

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:20:
[...]

Nee, dat doet deze Asus niet:
pricewatch: Asus P8Z68-M PRO
Onderaan kan je klikken naar de produktinfo van de fabrikant, kies daar de tab specifications en daar
zie je dat het tweede PCIe slot slechts X4 kan. Niet zo geschikt voor een highend CF setup dus. Als je Asus wil, kan je beter deze nemen: pricewatch: Asus P8P67 PRO (REV.3.1) of deze
pricewatch: Asus P8Z68-V
(p67 en Z68 chipset plankjes met 2x X8 mode voor CF)
http://www.dynabyte.nl/asus-p8p67-m-pro-b3-s1155.html

Komt deze overeen met 1 van je suggesties?
Als ik erop klik zie ik geen link naar DynaByte vandaar dat ik even twijfel. Moet wel van daar komen omdat ik hem daar ook laat assembleren. Dank!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:20:

In de BBG zitten twee HD6950 kaarten dacht ik. Jij heb nu 1 HD7970. Met een tweede is een 750watt voeding aan de krappe kant (zie de grafiek hierboven), zou er zelf liever een 850watter inzetten.
Deze dan goed ?
http://www.dynabyte.nl/corsair-tx-850m.html

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja die is prima. En dat is ook niet het goede mobo, bij Asus koop je geen 2x X8 moederborden van intel rond de 100 euro. Die beginnen algauw bij 130 euro. Yep, deze word het bij die shop:
http://www.dynabyte.nl/asus-p8z68-v-gen3-s1155.html

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Ja die is prima. En dat is ook niet het goede mobo, bij Asus koop je geen 2x X8 moederborden van intel rond de 100 euro. Die beginnen algauw bij 130 euro. Yep, deze word het bij die shop:
http://www.dynabyte.nl/asus-p8z68-v-gen3-s1155.html
heel erg bedankt Madrox !
ben ook even dat moederbord wat je linkte aan het checken op ASUS site
1 x PCIe 2.0 x16 (blue) *1
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black) *1
2 x PCIe 2.0 x1
3 x PCI
*1: The PCIe x16_2 slot shares bandwidth with PCIe x1_1 slot, PCIe x1_2 slot.

Lijkt me goed voor CF hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:41:
[...]

heel erg bedankt Madrox !
ben ook even dat moederbord wat je linkte aan het checken op ASUS site
1 x PCIe 2.0 x16 (blue) *1
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black) *1
2 x PCIe 2.0 x1
3 x PCI
*1: The PCIe x16_2 slot shares bandwidth with PCIe x1_1 slot, PCIe x1_2 slot.

Lijkt me goed voor CF hé?
Wel linkje was dat ?
De laatste, naar Dynabyte, naar dat plankje van 153 euro; dat is het goede plankje.

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8) *1
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black) *2
2 x PCIe x1
2 x PCI

* Dat wil je zien: dual X8 mode !

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Wel linkje was dat ?
De laatste, naar Dynabyte, naar dat plankje van 153 euro; dat is het goede plankje.

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8) *1
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black) *2
2 x PCIe x1
2 x PCI

* Dat wil je zien: dual X8 mode !
Ok, thanks!
Was dan een andere link gok ik, zul je waarschijnlijk ge-edit hebben ;)
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Ok, thanks!
Was dan een andere link gok ik, zul je waarschijnlijk ge-edit hebben ;)
Heel erg bedankt!
Ach ja, klopt. Je zit er ook bovenop he _/-\o_
Deze mag ook nog:
http://www.dynabyte.nl/asus-p8p67-evo-b3-s1155.html
P67 chipset, tientje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Inderdaad, zelfs 12 euro goedkoper :)
Maakt voor de rest geen hol uit of het dan 68 of 67 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
Waarom perse Asus? Waarom perse bij dynabyte?
Zelfde voor de voeding, er zijn betere/goedkopere, echter niet bij dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:58:
Inderdaad, zelfs 12 euro goedkoper :)
Maakt voor de rest geen hol uit of het dan 68 of 67 is?
De Z68 heeft onboard vga wat je alleen zou kunnen gebruiken om te testen en je hebt een feature om een SSD als cache voor je harddisk te laten werken. Gebruik je dat niet, maakt het idd geen hol uit.
mitsumark schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:07:
Waarom perse Asus? Waarom perse bij dynabyte?
Zelfde voor de voeding, er zijn betere/goedkopere, echter niet bij dynabyte.
Ja, er zijn betere voedingen maar ook weer niet zoveel beter. Deze Corsair is gewoon een heel goede voeding.
En asus omdat Dynabyte alleen Asus heeft voor hem.

Ook zijn ze als totaalprijs toch 50 eur goedkoper in deze setup + ik spaar 40 euro verzendingskosten en ik heb een winkel dichtbij om terug op te vallen indien defect.
Dat zegt Daffie en ik kan hem geen ongelijk geven.

[ Voor 45% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:
en je hebt een feature om een SSD als cache voor je harddisk te laten werken. Gebruik je dat niet, maakt het idd geen hol uit.
ik heb een SSD in men setup, maar geen andere harddisk. Ik gebruik enkel externe schijven als media-opslag. Dus dan heeft dat moederbord niet veel zin denk ik, toch? Dan pak ik die van 12 eur goedkoper ;)

En idd, zoals Madrox al zei, is dat de reden voor ASUS en voor die voeding :)

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 27-01-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:47:

Ehm, de HD79** serie valt juist op door het relatief lage stroomverbruik. Prijstechnisch is de highend nooit een verstandige aankoop. Dat weet iedere Tweaker. En toch gebeurt het.
Er is maar één HD7000 serie kaart gelanceerd en dat is de meest onzuinige single GPU videokaart die ATi/AMD ooit heeft gemaakt.
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:

Ja, er zijn betere voedingen maar ook weer niet zoveel beter. Deze Corsair is gewoon een heel goede voeding.
En asus omdat Dynabyte alleen Asus heeft voor hem.
Voeding is niks bijzonders of heel goed. Volgens mij ben je bezig met veel te veel want veel dingen die je zegt kloppen niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:05:
want veel dingen die je zegt kloppen niet.
Dat is natuurlijk altijd makkelijk roepen...
Wat zou dan niet kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
Ik heb al eerder een post gemaakt en heb me setting hier en daar aangepast.

Zoals ik al eerder aangaf ga ik hem gebruiken voor te gamen.

Ik zit nog met een paar vraagtekens.

- Ik wil in de toekomst misschien een derder 7960 bijvoegen. Ga ik dit lukken met het huidige moederbord en voeding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Constellation ES ST1000NM0021, 1TB SAS-2.0, 64MB, 7200rpm€ 141,90€ 141,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,60€ 15,60
1Antec Performance One P280€ 111,20€ 111,20
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,52€ 193,52
2XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 523,25€ 1.046,50
1Corsair Professional Gold AX850€ 164,90€ 164,90
1Corsair Performance Pro Series 128GB€ 182,-€ 182,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 141,61€ 141,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.068,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Ik heb dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,-€ 49,-
1AMD FX-6100 Boxed€ 128,70€ 128,70
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
1Asus M5A97€ 81,99€ 81,99
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 229,90€ 229,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 776,64

Ik wil graag onder de 800 blijven. Ik heb zelf thuis nog een harddisk van 500GB die ik erin zet. Kan iemand mij tips / advies geven over het systeem.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Dellmorte schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:29:
Ik heb al eerder een post gemaakt en heb me setting hier en daar aangepast.

Zoals ik al eerder aangaf ga ik hem gebruiken voor te gamen.

Ik zit nog met een paar vraagtekens.
Ik zit maar met 1 vraagteken: Waarom zo'n belachelijk duur systeem?
- Ik wil in de toekomst misschien een derder 7960 bijvoegen. Ga ik dit lukken met het huidige moederbord en voeding?
Denk dat je dan eerder moet uitwijken naar socket 2011 want ook qua processor ga je een bottleneck krijgen met zoveel grafisch geweld.

Maar sowieso, 3x 7970 is gewoon waanzin. En die voeding heeft niet voldoende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
Dus ik ga het niet redden met een i5 2500k, begrijp ik het zo goed?
chim0 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:54:
[...]

Ik zit maar met 1 vraagteken: Waarom zo'n belachelijk duur systeem?

[...]

Denk dat je dan eerder moet uitwijken naar socket 2011 want ook qua processor ga je een bottleneck krijgen met zoveel grafisch geweld.

Maar sowieso, 3x 7970 is gewoon waanzin. En die voeding heeft niet voldoende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Dat begrijp je goed. En met een 850w voeding ga je 3x 7970 ook niet trekken, niet alleen qua aansluitingen maar ook niet qua vermogen. Je moederbord heeft ook maar twee sloten voor GPU's trouwens.

De belangrijkste vraag is: WAAROM.Tenzij je een mooie eyefinity setup hebt of Metro2033-Anti-Aliaising-fetisjist bent heb je er geen reet aan. Ok, als geld geen enkele rol speelt, dan moet je het lekker doen. En dan zal ik buigen in awe voor jouw briljante systeem :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dellmorte schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:56:
Dus ik ga het niet redden met een i5 2500k, begrijp ik het zo goed?

[...]
Dat denk ik, ja. 3x 7970 is echt zwaar gafisch geweld dus je hebt wel een dikke processor nodig die dat aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik zit eens te kijken naar mobo's waarop ik een 960T kan unlocken, maar ik weet even niet of ik nu beter een 790, 890 of 990 chipset kan nemen. Iemand die me hierover kan adviseren? Budget is zo 100-120 euro.

Wellicht is een 890 of 990 een betere optie i.v.m. toekomstige upgrades, maar dan blijft nog altijd de vraag welk mobo met die chipset ook een 960T kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
UntamedNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:50:
Ik heb dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6100 Boxed€ 128,70€ 128,70
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
1Asus M5A97€ 81,99€ 81,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 776,64

Ik wil graag onder de 800 blijven. Ik heb zelf thuis nog een harddisk van 500GB die ik erin zet. Kan iemand mij tips / advies geven over het systeem.

Alvast dank!
Je kan besparen op je voeding, een 500 Watt Corsair is goed genoeg. Je kan ook beter ipv de FX 6100 een Phenom II X4 960T nemen, is goedkoper en presteert niet veel minder.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
chim0 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:02:
[...]

Dat denk ik, ja. 3x 7970 is echt zwaar gafisch geweld dus je hebt wel een dikke processor nodig die dat aankan.
Welke processor zou daar aan voldoen ik zat zelf ook nog te denken aan de Intel Core i7 3930K. Buiten dat om red de crossfire setting het wel met de i5 2500k?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 12:55
Dellmorte schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:24:
[...]

Welke processor zou daar aan voldoen ik zat zelf ook nog te denken aan de Intel Core i7 3930K. Buiten dat om red de crossfire setting het wel met de i5 2500k?

alvast bedankt
Als je toch al zoveel geld te besteden hebt, waarom dan uberhaupt de 2500K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
ik wil gewoon heer graag een crossfire setting van de 7960 en ik hoef niet persee te veel geld aan een cpu te besteden tenzij dit nodig is voor de prestatie van mijn videokaart
advena schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:30:
[...]

Als je toch al zoveel geld te besteden hebt, waarom dan uberhaupt de 2500K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Sniperzkillz schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Je kan besparen op je voeding, een 500 Watt Corsair is goed genoeg. Je kan ook beter ipv de FX 6100 een Phenom II X4 960T nemen, is goedkoper en presteert niet veel minder.
Ik ben ook nog even aan het twijfelen over de gfx kaart. Zou de 6870 ook niet voldoen aan mijn eisen? Ik speel op 1920x1200. WoW en SWtOR zijn bij mij weten geen zware gfx kaart spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Dellmorte - Je spreek constant over de 7960, bedoel je niet 7970 ? :?

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 27-01-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
7970 srry
daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:35:
@Dellmorte - Je spreek constant over de 7960, bedoel je niet 7970 ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik denk dat het wel moet lukken met een HD6870 op 1900x1200. Anders even wat benchmarks opzoeken?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dellmorte schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:24:
[...]

Welke processor zou daar aan voldoen ik zat zelf ook nog te denken aan de Intel Core i7 3930K.
Bijvoorbeeld.
Buiten dat om red de crossfire setting het wel met de i5 2500k?

alvast bedankt
Het is niet echt een kwestie van "redden" want het zal gewoon werken maar hoe het presteert, is een tweede.

Beste is om een benchmark te hebben maar waar vind je een systeem met een i5 2500K + 3x 7970? :D

Bovendien moet je een geschikt moederbord hebben die minimaal 3x PCI-e x8/x8/x8 sloten heeft maar op socket 1155 zal dat lastig worden en ik weet niet of het wel zo goed zal presteren. Alles boven de tri-CFX of tr-SLI, kan je beste een high-end socket zoals 2011 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Er is maar één HD7000 serie kaart gelanceerd en dat is de meest onzuinige single GPU videokaart die ATi/AMD ooit heeft gemaakt.
Volgens mij zit jij teveel met je neus tussen de condensators :F
http://www.anandtech.com/...e-first-semicustom-7970/2
Zuinger dat het hele zooitje onder idle en onder load net zoveel verbruik als een GTX570. Maar wel VEEL sneller!
Wie kraamt hier nou onzin uit :X
Voeding is niks bijzonders of heel goed. Volgens mij ben je bezig met veel te veel want veel dingen die je zegt kloppen niet.
Ach, vergeef mijn ontwetendheid; uwe genadige O+

Performance 9.5
Functionality 8
Value 10
Aesthetics 9.5
Total Score 9.5

Ach, het is niets bijzonders. Het is ook niet het niewste van het nieuwste. Maar het levert wel 840 MAX op de 12v lijn. Het doet wat het moet doen en best goed. Oja, het is geen Seasoni Platinum; helemaal eens.

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Trek het je niet aan Madrox, jij hebt mij heel goed geholpen, hulde ! En andere mensen ook trouwens.

Mensen afzeiken en andere niet helpen is natuurlijk heel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
Maar lukt het dan wel met die 2500k met de crossfire setting dus alleen 2x de 7970?
chim0 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Bijvoorbeeld.

[...]

Het is niet echt een kwestie van "redden" want het zal gewoon werken maar hoe het presteert, is een tweede.

Beste is om een benchmark te hebben maar waar vind je een systeem met een i5 2500K + 3x 7970? :D

Bovendien moet je een geschikt moederbord hebben die minimaal 3x PCI-e x8/x8/x8 sloten heeft maar op socket 1155 zal dat lastig worden en ik weet niet of het wel zo goed zal presteren. Alles boven de tri-CFX of tr-SLI, kan je beste een high-end socket zoals 2011 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:59:
Trek het je niet aan Madrox, jij hebt mij heel goed geholpen, hulde ! En andere mensen ook trouwens.

Mensen afzeiken en andere niet helpen is natuurlijk heel erg makkelijk.
Tja, ik trek het me wel aan. Hij doet dat vaker, met de botte bijl hakken zonder enige toelichting. Dat noem ik niet helpen, maar iemand op zijn nummer willen zetten. Voedingen, zoals deze 850TX (of een zwakker type) die wel goed genoeg waren voor de BBG, worden nu gruwelijk naar beneden gehaalt. Belachelijk gewoon.

Weet je, volgens mij vergeet hij ook nog dat het hier om de verbeterde V2 versie gaat, die koeler is en nog stabieler op de voltlijnen. Oja, en je krijgt 5jr garantie bij Corsair.

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Belachelijk is het inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Tja, ik trek het me wel aan. Hij doet dat vaker, met de botte bijl hakken zonder enige toelichting. Dat noem ik niet helpen, maar iemand op zijn nummer willen zetten. Voedingen, zoals deze 850TX (of een zwakker type) die wel goed genoeg waren voor de BBG, worden nu gruwelijk naar beneden gehaalt. Belachelijk gewoon.

Weet je, volgens mij vergeet hij ook nog dat het hier om de verbeterde V2 versie gaat, die koeler is en nog stabieler op de voltlijnen. Oja, en je krijgt 5jr garantie bij Corsair.
Dat gevoel had ik ook een beetje, aangezien ik in één van mijn comments al schreef dat op aanraden van een forumlid (wie weet ik niet meer, zoveel mensen hebben mij geholpen) een Corsair Builder CX600 V2 heb aangeschaft. Dan slik je wel even als iemand plotseling zegt dat het een waardeloos stuk prul is.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

alexander1685 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:23:
[...]

Dat gevoel had ik ook een beetje, aangezien ik in één van mijn comments al schreef dat op aanraden van een forumlid (wie weet ik niet meer, zoveel mensen hebben mij geholpen) een Corsair Builder CX600 V2 heb aangeschaft. Dan slik je wel even als iemand plotseling zegt dat het een waardeloos stuk prul is.
Mjah. Dat komt o.a. omdat deze psu niet superveel volt op de12v lijn leverd (480 max). Of omdat er wel eens DOA geleverd word. Maar raad eens ? Dat gebeurt zelfs bij de top merken:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151111
Juist 1 van de vier die reageren hier meld een kapotte, ubervette, highend Seasonic Platinum! Het neusje van de zalm!

Zo ken ik mensen, die perse Full HD TV wilden hebben en de beste zo'n beetje. Kochten een Sharp van 1800 euro.
Prachtig beeld (voor een lcd dan, geef mij maar plasma) maar dat kreng ging 6x stuk binnen drie jr.
Daarvoor een peperdure Loewe TV, ook al 1 en al ellende mee gehad. Daar zit ik dan, met mijn 600euro kostende Samsung 42inch plasma, 5 inch groter dan zijn Sharp LCD; hij doet het nog steeds voorbeeldig!

Moraal van het verhaal; je moet ook gewoon mzzl hebben en Alles kan stuk. Alles.

Haha, editors choice gold award Antec:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817371043
plop plop, there it goes >:)

1200watt psu, omg: Pros: Worked fine until the warranty ran out.
Cons: Runs 1 580 but not 2. As soon as I powered on with 2 580s, it died.
:o

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
zo heb ik 2x een stuk scherm achter elkaar gekregen (van iiyama, in de laatste maand)

[ Voor 14% gewijzigd door megadoom op 27-01-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48
UntamedNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:34:
[...]

Ik ben ook nog even aan het twijfelen over de gfx kaart. Zou de 6870 ook niet voldoen aan mijn eisen? Ik speel op 1920x1200. WoW en SWtOR zijn bij mij weten geen zware gfx kaart spellen.
Dat gaat wel lukken. Het systeem ziet er goed uit. Als je niet van plan bent om crossfire te gaan gebruiken kan je ook nog iets besparen op je moederbord.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
  • Laatst online: 27-02-2023
Beste,

Dit is de pc die ik wil gaan bestellen.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B245679%5D=1

Vraag me alleen af of de scythe mugen 2 erin past(kast) en geen problemen levert qua installatie van andere onderdelen.

En is de amd phenom x4 970be goed genoeg voor de recente games?

Ik vind er weinig reviews over dus ik vraag me af waarom deze cpu niet zo populair is?
groet,

[ Voor 14% gewijzigd door at00mb0m op 27-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Robolokotobo schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:01:
@NoxiuZ

Ik zag dat jij twijfelt tussen een i5 en een FX processor. Ik vind de FX keuze ook interessant maar het is zo jammer dat de i5 voor hetzelfde geld wat beter presteerd in games. Aan de andere kant zijn naar verhouding de AM3+ moederborden ook wat goedkoper. Ook schijnen de prestaties van de FX nog wat vooruit te gaan met Windows 8. Ik vraag me ook af wat de performance in games gaat zijn van games die nog uit gaan komen. Ik vond ook nog deze benchmark van Deus Ex waar de FX processor er als beste uitkomt:

http://www.hardwaresecret...-2600K-CPU-Review/1402/14

In die review komt ook met Dirt 3 de Bulldozer er als beste uit. De benchmarks zijn gedaan met een HD6970

Ook zie ik hier de FX 8150 winnen van de i5 2500k in 3dmark11:

http://www.neoseeker.com/...views/amd_fx-8150/10.html

Volgens mij spreken de reviews op het www elkaar nogal wat tegen.
In sommige benchmarks boekt hij anderen eruit, overigens zie ik in veel benchmarks niet het juiste geheugen, hij kan prima DDR3-1866 aan maar velen benchen nog met 1600. Het mooie is dat je voor 180 euro een 8120 hebt en met een beetje prakken heb je er een 8150 voor over. Is een kwestie van de MP omhoog schroeven, zo gedaan, zijn toch unlocked. Ik wil de mijne dan nog wat verder klokken. Ook koop ik mijn PC om een jaar of 4-5 mee te laten gaan en dan wil ik deze keer eens een echte CPU hebben. Mijn afgelopen systemen hebben allemaal mid-end cpu's gehad en nu wil ik eens een CPU uit het high-end klasse, als ik zie hoeveel dingen eigenlijk van mijn CPU afhangen en niet van een HDD :>

Voorlopig ga ik eerst dit aanschaffen, gezien ik een 7970 qua prijs/prestatie wel goed vind is de 7950 nog nét wat beter, 25% goedkoper met een beetje mazzel en 10% (?) prestatieverlies. En ook dat valt goed te klokken :+

Dit wordt mijn systeem dan; ik twijfel alleen tussen het geheugen. De corsairs zijn nét ietsiepietsieniemieniebeetje sneller (9-10-9-27 ipv 9-10-9-28) maar 6 euro duurder. Aan de andere kant staan de corsairs 100% op de lijst, terwijl de G.Skills nét ietsje anders op de lijst staan. (F3-14900CL9D-8GBSR ipv F3-14900CL9D-8GBXL). De keuze hangt een beetje af van hoe snel het geheugen is en of het een beetje overklokt.

Dit wil ik kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,20€ 86,20
3Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm€ 8,60€ 25,80
1AMD FX-8120 Black Edition€ 180,40€ 180,40
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 61,76€ 61,76
1G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL€ 56,-€ 56,-
1Asus Sabertooth 990FX€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 540,06

En dit heb ik nog:
#ProductPrijsSubtotaal
1NEC ND-3550 16x (Dual-layer, Zilver)€ 0,-€ 0,-
1Corsair VX550W€ 77,99€ 77,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,90€ 159,90
1Asus EAH3870 TOP/G/HTDI/512M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,89

En dit wil ik er mee gaan doen:

- Gamen; waarschijnlijk BF3 en WoT en verder is het meer eens een singleplayer uitproberen af en toe. 1680x1050 en meestal niet op zijn hoogst, hoewel dat met Singleplayer anders is (MP vind ik prestaties belangrijker :P)
- Downloaden; ik download op 120mbit dus netwerk moet goed zijn maar ook quickpar en winrar moeten vlot verlopen.
- Films/series kijken; spreekt voor zich. Via DVI > HDMI op de TV.
- Muziek editten; dan voornamelijk exporteren naar MP3
- Zintuiglijk genieten van een rap systeem >:)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
at00mb0m schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:49:
Beste,

Dit is de pc die ik wil gaan bestellen.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B245679%5D=1

Vraag me alleen af of de scythe mugen 2 erin past(kast) en geen problemen levert qua installatie van andere onderdelen.

En is de amd phenom x4 970be goed genoeg voor de recente games?

Ik vind er weinig reviews over dus ik vraag me af waarom deze cpu niet zo populair is?
groet,
ik zou gewoon deze pakken: 1x http://azerty.nl/8-750-44...r-xms3-geheugen-8-gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
aha tnx veel beter.
Maar hoe zit het met de scythe mugen en amd phenom 2,x4 970 BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

at00mb0m schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:54:
[...]

aha tnx veel beter.
Maar hoe zit het met de scythe mugen en amd phenom 2,x4 970 BE?
Op de cpu past die altijd, in je kast past iig een Scythe mugen 3. Een Mugen 2 gaat ook wel lukken.
http://www.tomshardware.c...sembled-time-builder-boot
yup
http://translate.google.c...bih%3D894%26prmd%3Divnsfd

Dan gaat je casefan automatisch als "pull" fan dienen :-)

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Op de cpu past die altijd, in je kast past iig een Scythe mugen 3. Een Mugen 2 gaat ook wel lukken.
http://www.tomshardware.c...sembled-time-builder-boot
yup
http://translate.google.c...bih%3D894%26prmd%3Divnsfd

Dan gaat je casefan automatisch als "pull" fan dienen :-)
Wat houdt dat in ? "pull" fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

UntamedNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:34:
[...]

Je kan met de HD6870 prima gamen, alleen niet op ultra en 8xAA met de laatste shooters.
Hier en daar nog een tientje eraf:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 54,20€ 54,20
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 104,90€ 104,90
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 82,-€ 82,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 154,10€ 154,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 659,20

-M4 Crucial en Samsung 830 zijn aan elkaar gewaagt.
-Gigabyte mobo, heeft 4x usb 3.0 ipv 2.
-XFX voeding, 550watt lijkt me meer dan genoeg.
-Phenom 960t, die je evnetueel kan unlocken naar zes. Zowiezo betere gameprestaties dan de FX6100.
at00mb0m schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Wat houdt dat in ? "pull" fan
pull=trekken, push= duwen. De fan op je koelblok Duwt de lucht door de vinnetjes, de fan aan de andere kant (case!) trekt de lucht naar zich toe (en langs de fan bladen, naar buiten).

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:24:
[...]

Je kan met de HD6870 prima gamen, alleen niet op ultra en 8xAA met de laatste shooters.
Hier en daar nog een tientje eraf:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 154,10€ 154,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 659,20

-M4 Crucial en Samsung 830 zijn aan elkaar gewaagt.
-Gigabyte mobo, heeft 4x usb 3.0 ipv 2.
-XFX voeding, 550watt lijkt me meer dan genoeg.
-Phenom 960t, die je evnetueel kan unlocken naar zes. Zowiezo betere gameprestaties dan de FX6100.

[...]

pull=trekken, push= duwen. De fan op je koelblok Duwt de lucht door de vinnetjes, de fan aan de andere kant (case!) trekt de lucht naar zich toe (en langs de fan bladen, naar buiten).
Probeer anders een airduct te maken, dan maak je van de fan aan de achterkant van je PC een intake recht op je koelblok. Koel je je CPU direct met lucht van 20 graden ipv lucht dat al half lauw is van je RAID arry, mosfets, geheugen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/C5II_feature_02.jpg

Aan de bovenkant een outtake, voor en onderop je sidepanel intake.

Ik heb het in mijn R3 als volgt ingericht.

Voorin geen fans. Op de bodem 1x140 intake, aan de achterkant 1x120 intake op het rad van mijn waterkoeling (Asetek closed circuit) en bovenin 2x140 outtake.

Netto ietsje meer outtake en mijn videokaart en processor worden met verse lucht

Alleen weet ik niet of je onderop een intake kan doen. Daarom kan je ook in de zijkant onderop een fan plaatsen. Vind het alleen vervelend als je dan onderhoud moet plegen die fan er weer aan hangt. Ik heb daarvoor een stukje plakgoot gemaakt en even 2 stekkertjes ertussen gesoldeerd :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik had het niet over onzin uitkramen en mijn stelling klopt gewoon helemaal.
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Waar heb je het nu allemaal weer over, dit is dus wat ik bedoel en de anderen die jouw hiervoor verbeterden vast ook. Als iemand jouw verbeterd moet je niet direct denken dat iedereen je zwart wil maken. En niemand heeft ook ooit gezegd dat de voeding slecht is. In een aantal BBG's geleden zat de 750W versie er nog in.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:20:
[...]

Ik had het niet over onzin uitkramen en mijn stelling klopt gewoon helemaal.

[...]

Waar heb je het nu allemaal weer over, dit is dus wat ik bedoel en de anderen die jouw hiervoor verbeterden vast ook. Als iemand jouw verbeterd moet je niet direct denken dat iedereen je zwart wil maken. En niemand heeft ook ooit gezegd dat de voeding slecht is. In een aantal BBG's geleden zat de 750W versie er nog in.
Zelf had ik al aangegeven dat het niet de beste is, was dat niet genoeg ?.
Je persoonlijke noot over mij zal ik niet verder op ingaan. Je stelling is bot en afwijzend, dat is iig duidelijk.
Volgens mij zit je te mierenneuken, omdat ik "heel goed" zeg. Want Redblader spreek je meerder malen niet aan, terwijl hij psu's uit diezelfde serie aanbeveelt in "jouw voedingen" topic.
Redblader in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29" (TX650M)
Redblader in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29" (TX750M)

Wel, het is gewoon een goede voeding. Klinkt dat beter :O

ps: Er is maar één HD7000 serie kaart gelanceerd en dat is de meest onzuinige single GPU videokaart die ATi/AMD ooit heeft gemaakt.
Dat is bovendien een bizarre stelling. Doh. Het is ook de snelste single gpu kaart en ja, snelheid komt niet gratis aanwaaien. Bovendien is die kaart bijhoorlijk zuinig in idle mode, wat totaal tegen jouw stelling indruist.

Nee dus, jouw stelling is niet overtuigend. Meest onzuinig, omg:

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/AMD/HD_7970/images/perfwatt_1920.gif
Maar wel de beste performance per WATT , op de HD5450 na dan :+

[ Voor 46% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

NoxiuZ schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:48:
[...]

Probeer anders een airduct te maken, dan maak je van de fan aan de achterkant van je PC een intake recht op je koelblok. Koel je je CPU direct met lucht van 20 graden ipv lucht dat al half lauw is van je RAID arry, mosfets, geheugen etc.

Netto ietsje meer outtake en mijn videokaart en processor worden met verse lucht

Alleen weet ik niet of je onderop een intake kan doen. Daarom kan je ook in de zijkant onderop een fan plaatsen. Vind het alleen vervelend als je dan onderhoud moet plegen die fan er weer aan hangt. Ik heb daarvoor een stukje plakgoot gemaakt en even 2 stekkertjes ertussen gesoldeerd :)
Ehm...hij vroeg alleen of een Scythe Mugen 2 past _O-
(en wat pull betekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

De eerste tweaker die ongevraagd advies afkeurt.

Ik probeer die knul alleen maar een zo goed mogelijke airflow te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Volgens mij zit jij teveel met je neus tussen de condensators :F
http://www.anandtech.com/...e-first-semicustom-7970/2
Zuinger dat het hele zooitje onder idle en onder load net zoveel verbruik als een GTX570. Maar wel VEEL sneller!
Wie kraamt hier nou onzin uit :X
Allerbij niet eigenlijk. U zegt relatief zuinig en dat is dan in verhouding met de prestatie die je ervoor terug krijgt wel waar. Aan de andere kant is het ook de meest stroomvretende single gpu die Ati/AMD ooit heeft gemaakt. Echter, het nieuwe 28nm proces meegenomen, weten we helemaal niet of die relatief zuinig is omdat er nog geen andere vergelijkingsmaterialen zijn. Misschien is het relatief gezien wel helemaal niet zo zuinig.
Ach, vergeef mijn ontwetendheid; uwe genadige O+

Performance 9.5
Functionality 8
Value 10
Aesthetics 9.5
Total Score 9.5

Ach, het is niets bijzonders. Het is ook niet het niewste van het nieuwste. Maar het levert wel 840 MAX op de 12v lijn. Het doet wat het moet doen en best goed. Oja, het is geen Seasoni Platinum; helemaal eens.
En het kost ook behoorlijk wat duiten..
Voor hetzelfde geld heb je ook een Silverstone Strider Gold of een Super Flower Golden Green.. ect..
Voeding is wel goed.. maar op dat prijsniveau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 00:05
1. Hij verbruikt ongeveer net zoveel als de 6970 (verschillend per review, soms minder, soms meer) en presteert daarbij 40% beter.
2. Precies mijn punt gister, 120 euro voor die voeding is echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

bladerash schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Allerbij niet eigenlijk. U zegt relatief zuinig en dat is dan in verhouding met de prestatie die je ervoor terug krijgt wel waar. Aan de andere kant is het ook de meest stroomvretende single gpu die Ati/AMD ooit heeft gemaakt.
Ja, en ? Alle hardware gaat meer verstoken, behalve de storage dan; die is zuiniger geworden. 4,6,8 en ik weet niet wat nog komen gaat cpu-cores, alles gaat meer verstoken. Wat is de nieuwswaarde ?
Echt, The Mask komt hier binnen en trapt een open deur in. Nou, gefeliciteerd _/-\o_

Reken mij maar af op het feit dat nog snellere kaarten straks, nog meer gaan slurpen. Welterusten :z

Het is heel simpel nml; zodra die cores efficienter en zuiniger worden en minder hitte genereren, voeren ze de klok en het stroomverbruik weer op, want ja, iemand wil de snelste kaart hebben, nietwaar ? Plus dat er telkens weer een bak shaders bijkomen, wat het stroomverbruik ook weer opschroeft. Meer geheugen ? > meer stroom.

"the road goes up"

http://www.guru3d.com/art...d-7970-crossfire-review/7

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De performance/watt is echt niet zo goed hoor, 28nm is bijna de helft kleiner dan 40nm en als je dan naar de tabel van TPU kijkt naar bijvoorbeeld de 6950 dan valt het toch wel wat tegen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:49:
De performance/watt is echt niet zo goed hoor, 28nm is bijna de helft kleiner dan 40nm en als je dan naar de tabel van TPU kijkt naar bijvoorbeeld de 6950 dan valt het toch wel wat tegen.
Vind je?

http://www.anandtech.com/show/5261/amd-radeon-hd-7970-review

25% meer stream processors
25% meer texture units
5% hogere gpu clock
50% bredere geheugenbus
50% groter frambuffer
pakweg 60% meer transistors

En dan vergelijk ik de HD7970 met de HD6970, notabene. Met de performance per watt is weinig mis, als je het mij vraagt. Voorlopig is het iig op 1920x1200 de beste van de highend kaarten. Kijk hoe zielig achteraan de GTX580 etc staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nu vergelijk je niet de performance maar de bouw terwijl de architectuur heel anders is van beiden, dat kan dus niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:00:
Nu vergelijk je niet de performance maar de bouw terwijl de architectuur heel anders is van beiden, dat kan dus niet.
Het 1 sluit het ander niet uit he. Wat zegt het dat 28nm kleiner is, als je tegelijkertijd 60% meer transistors gebruikt en aldus het oppervlak van de gpu net zo groot zoniet groter word ?

Je simplificeerd het vergelijk tot de transistergrootte. Wel die vlieger haat natuurlijk alleen op, als bij beide de overige variabelen gelijk blijft. Dat is natuurlijk niet zo, en daar ga je mank.

Fabricated on TSMC’s new 28nm High-K process, this gives it a die size of 365mm2, making it only slightly smaller than AMD’s 40nm Cayman GPU at 389mm2.
Woot. Hij is zelfs kleiner, knappe prestatie zeg _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 27-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Technisch zou 28nm transistors 50% minder stroomverbruik op kunnen leveren op dezelfde clocks of 50% hogere clocks voor hetzelfde vermogen per transistor ten opzichte van transistors met een 40nm gatelengte.

Voor hetzelfde verbruik, zou een 28nm chip dus 50% beter moeten kunnen presteren dan een 40nm chip.
De prestaties zijn echter maar met 40% toegenomen terwijl het verbruik ook is toegenomen...
Dat is een beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox je moet eens de discussies terug lezen. Ik zeg iets. Jij gaat er tegen in. Ik kom met bewijs. Jij veranderd lichtelijk van onderwerp. Daarna zeg ik weer wat en jij veranderd het onderwerp weer een beetje net zo lang tot het nergens meer overgaat. Dat werk niet en is elke keer weer zo.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Post verwijder voor de schoonheid van het forum. Zelf censuur :>

[ Voor 120% gewijzigd door Madrox op 28-01-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

De doelstelling van die plank is 3W idle. Da's echt niks, een gemiddelde HDD doet nog meer. De pest is dat meer transistors niet per definitie leidt tot evenredig veel snelheid. En het is een nieuw procedé dus dat het niet zo efficiënt is klopt wel. De 8xxx serie zou dan wél 50% meer kracht moeten hebben enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:42
hallo allemaal.

ik was in het basissysteem topic hiernaar toe gestuurt om het te hebben over budget game builds.
ik heb gebruikers reviews op newegg en dit topic gebruikt om er iets van te maken.

ik speel gratis online spellen, zoals Repulse en AVA online. en wil die graag goed op max spelen 720p. wil youtube filmpjes goed kijken, en goed kunnen internetten.
en ik ga niet overklokken.

ik speelde eerst een spel op medium zonder problemen en nu moet ik het op low spelen omdat waarschijnlijk mn videokaart(gts250) aan zn einde is.
mn processor is ook uit de prehistorie (intel pentium van 1.60 ghz, wrd me vertelt dat het een Conroe was hier op tweakers).
mn moederbord staat op 2GB RAM staat al op max.

Dus ik heb een nieuwe PC nodig.
dit is mn build.
http://www.alternate.nl/h...iew.html?cn=1&tn=BUILDERS
win7 64 bit heb ik zelf niet.
en 55 euro extra voor assemblage kosten.
komt mooi uit op afgerond 600 euro.
alleen is hier nog wat te veranderen waardoor het systeem nog steeds goedkoper is maar toch genoeg kracht heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door cirflexx op 28-01-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ziet er wel redelijk uit. Zou alleen de cpu vervangen voor een Phenom II X4 960T en geheugen nemen zonder die hoge koelribben.

[ Voor 176% gewijzigd door Madrox op 28-01-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:49:
[...]

Oimdat je stelling stompzinnig is, beste man. The Techpowerup, die het getest heeft is het iig helemaal niet met jouw kortzichtige stelling eens:

[i]Power consumption of the AMD Radeon HD 7970 is impressive.[/b]
Moet ik daar nog wat aan toevoegen ? oke, de link.
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7970/26.html
TPU is één van de weinige reviews waar ze uit komen op een zuinigere HD7970.. Het leeuwendeel van de reviews zegt het tegenovergestelde. Wilt niet zeggen dat één van hun fout zijn, het verbruik varieert blijkbaar nogal van kaart tot kaart.. gemiddeld genomen over al die reviews verbruikt de HD7970 meer watts dan een HD6970 bij het gamen.
Oja, ik nog een leuke voor je:

Mijn nieuwe fiets is 50% lichter dus ik verwacht niet anders dan dat ik 50% harder fiets.
Oh wacht, nog eentje: mijn nieuwe auto heeft 600pk, 2x zoveel als mijn oude. Die gaat dan ook 2x zo hard...
(mijn ouwe ging 220, top!).
Ik hoop dat je weet dat luchtweerstand evenredig loopt met het kwadraat van de snelheid?
Een voorbeeld uit de mechanica vergelijken met iets uit de electrodynamica + quantummechanica gaat sowieso mank.
Het onderwerp? Wat was het onderwerp ? Ach ja, de performance van de HD7970. En dat jij die tegen vind vallen en als bewijs 1 element van deze chip eruit licht, 1 element! Weet je, ik geef het op. Tegen jullie ijzersterke logica kan ik niet op ;w
Dat is niet aangevoerd als bewijs maar als wat fysisch haalbaar is, dat is die 50%. Puur door een dieshrink, zonder verandering aan de architectuur of aantal transistors. Wat ze uiteindelijk hebben gehaald met 60% meer transistors is een ander verhaal.
Yup, en daar zitten ze verdomd dichtbij gezien ze 60% meer transistors gebruiken. Snap je het nou nog niet :X

Natuurlijk is het ene beetje jammer maar zo is het; om een snellere kaart te maken hebben ze meer transistors nodig; die worden met elke verkleining weer zuiniger maar ja, als je er dan2x zoveel van gebruikt ben je die winst weer kwijt of erger. Dat zien we al jaren, nietwaar?
Dat is het probleem juist.. ze hebben niet 2x zoveel transistors maar 60% meer. Clocks liggen maar een beetje hoger..Chip is kleiner.
Verbruik ligt hoger dan waar je vanuit kon gaan. Lekstroom ligt erg hoog.. vooral voor een HfO2 isolator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
NoxiuZ schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:51:
[...]

In sommige benchmarks boekt hij anderen eruit, overigens zie ik in veel benchmarks niet het juiste geheugen, hij kan prima DDR3-1866 aan maar velen benchen nog met 1600. Het mooie is dat je voor 180 euro een 8120 hebt en met een beetje prakken heb je er een 8150 voor over. Is een kwestie van de MP omhoog schroeven, zo gedaan, zijn toch unlocked. Ik wil de mijne dan nog wat verder klokken. Ook koop ik mijn PC om een jaar of 4-5 mee te laten gaan en dan wil ik deze keer eens een echte CPU hebben. Mijn afgelopen systemen hebben allemaal mid-end cpu's gehad en nu wil ik eens een CPU uit het high-end klasse, als ik zie hoeveel dingen eigenlijk van mijn CPU afhangen en niet van een HDD :>

Voorlopig ga ik eerst dit aanschaffen, gezien ik een 7970 qua prijs/prestatie wel goed vind is de 7950 nog nét wat beter, 25% goedkoper met een beetje mazzel en 10% (?) prestatieverlies. En ook dat valt goed te klokken :+

Dit wordt mijn systeem dan; ik twijfel alleen tussen het geheugen. De corsairs zijn nét ietsiepietsieniemieniebeetje sneller (9-10-9-27 ipv 9-10-9-28) maar 6 euro duurder. Aan de andere kant staan de corsairs 100% op de lijst, terwijl de G.Skills nét ietsje anders op de lijst staan. (F3-14900CL9D-8GBSR ipv F3-14900CL9D-8GBXL). De keuze hangt een beetje af van hoe snel het geheugen is en of het een beetje overklokt.

Dit wil ik kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 86,20€ 86,20
3Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm€ 8,60€ 25,80
1AMD FX-8120 Black Edition€ 180,40€ 180,40
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 61,76€ 61,76
1G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL€ 56,-€ 56,-
1Asus Sabertooth 990FX€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 540,06

En dit heb ik nog:
#ProductPrijsSubtotaal
1NEC ND-3550 16x (Dual-layer, Zilver)€ 0,-€ 0,-
1Corsair VX550W€ 77,99€ 77,99
1Asus EAH3870 TOP/G/HTDI/512M€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,89

En dit wil ik er mee gaan doen:

- Gamen; waarschijnlijk BF3 en WoT en verder is het meer eens een singleplayer uitproberen af en toe. 1680x1050 en meestal niet op zijn hoogst, hoewel dat met Singleplayer anders is (MP vind ik prestaties belangrijker :P)
- Downloaden; ik download op 120mbit dus netwerk moet goed zijn maar ook quickpar en winrar moeten vlot verlopen.
- Films/series kijken; spreekt voor zich. Via DVI > HDMI op de TV.
- Muziek editten; dan voornamelijk exporteren naar MP3
- Zintuiglijk genieten van een rap systeem >:)
Wat me wel een beetje zorgen maakt is dat ik veel berichten zie dat de Bulldozers aardig heet worden, zelfs zonder overklok en met high end koelers. Het bios van dat Sabertooth moederbord kan niet geflashed worden met een Bulldozer CPU en de FX processor werkt niet op dat bord zonder bios update.
Wachten op de FX-8170 lijkt me ook wel interessant. Standaard 300 Mhz sneller (3,9 Ghz, 4,5 Ghz Turbo) . ik weet alleen niet of dat een betere processor wordt of gewoon precies dezelfde met de multiplier een paar stapjes hoger.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 12:26
Ik gebruik al veel te lang de zelfde computer en ben van mening dat het tijd is voor een upgrade. Ten minste, een upgrade voor, voor mijn computer zal het gewoon volledig vervangen worden zijn, want mijn comoputer gaat al lang genoeg mee dat ik gerust kan stellen dat er geen onderdelen in zitten die de moeite waard zijn om daadwerkelijk te vervangen.

Ik ben wat uitgebreid geweest, dus hier een TLDR: "casual gamer", systeem moet een paar jaar me kunnen, budget 800~1000 euro.

We beginnen met een stukje over mij en wat ik met het systeem wil kunnen. Een belangrijke eis voor het systeem is dat hij weer een tijdje mee zal gaan. Hierbij ben ik wat ik zou beschrijven als een casual gamer. Hiermee bedoel ik dat ik eigenlijk alleen single player spellen speel, dat ik het niet al te erg vind om af en toe een wat ouder spel te spelen (en soms zoek ik juist de goede oude spellen die ik niet gespeeld heb uit) en dat er ook periodes dat ik niet of nauwelijks game. Ik wil dan wel weer graag de mogelijkheid hebben om ook nieuwe spellen te spelen, en wil graag die mogelijkheid met dit systeem een tijdje houden.
Om even een beetje perspectief te geven, ik wilde in eerste instantie wel Skyrim gaan spelen, maar stelde dat uit omdat ik niet verwachtte dat mijn computer het aankon. Uiteindelijk heb ik het toch maar geprobeerd, en tot mijn verbazing het spel toch aan de praat (mijn specs waren ruim onder de minimum van het spel). Ik weet niet of er hier andere mensen zijn die mijn prestaties als speelbaar zullen bestempelen, maar ik heb me in ieder geval vermaakt. Toch hoop ik voorlopig toch betere resultaten te halen - ook op nieuwe spellen.

Verder doe ik ook aan software development, waarbij je compileren zou kunnen aanstippen als een zware taak voor je processor, maar eigenlijk valt dat voor hedendaagse processoren best mee. Het is lang geleden dat ik voor het laatst video heb bewerkt, maar wil daar wel graag de optie toe hebben. Ik hoop ook weer wat tijd te besteden aan 3d modelleren op mijn nieuwe systeem, en daar merk je dus ook de prestaties van de videokaart sterk. Naast dat wil ik ook gewoon een snel systeem samenstellen waarop ik veel dingen naast elkaar kan hebben draaien zonder daar al te veel van te merken.

Ik heb mijn budget op het moment staan op 800~1000 euro. Dat is natuurlijk niet heel precies, maar dat is ook omdat ik me nog aan het voorbereiden ben op het echt maken van mijn keuze. Ik heb het met mijn huidige selectie ook net niet binnen dat budget kunnen houden...

Ik ben begonnen vanuit de BBG (met ook een beetje spieken naar de vorige), maar heb inmiddels een hoop al veranderd.
Hieronder is wat ik nu heb staan. Dit is niet definitief, maar ik wil er wel al graag feedback op horen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 112,49€ 112,49
1BenQ G2220HD€ 99,90€ 99,90
1In Win Mana 136€ 48,50€ 48,50
1Logitech Z323€ 33,-€ 33,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 11,28€ 11,28
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,-€ 24,-
1Thermaltake Smart M450W€ 54,30€ 54,30
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 137,87€ 137,87
1MSI 870A-G54€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,09

HDD (Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB)

Ik wil toch graag die 2 TB hebben. Misschien is het gedeeltelijk gewoon het gevoel van vrijheid en wat minder de praktische kant, maar dat is toch waar ik voor wil gaan.

Monitor (BenQ G2220HD)

Simpelweg overgenomen uit de BBG. Eigenlijk heb ik er weinig kijk op waar ik hierbij op zou moeten letten.

Kast (In Win Mana 136)

USB 3.0 aan de voorkant leek mij handig, en deze kast was mooi en had dat. Hij is helaas maar bij een verkoper te krijgen, maar gelukkig wel een met goede reviews.

Speakers (Logitech Z323)

Ook hier weet ik niet heel goed waar ik op moet letten. Dit setje uit de BBG zag er goed uit.

Muis

Ik moet eigenlijk nog bedenken of ik een game muis (of een met andere "special features") wil of gewoon een goede degelijke muis. Dit staat (op budget na, natuurlijk) op zich vrij los van de rest van het systeem, natuurlijk.

Toetsenbord

Ik heb hier nu het toetsenbord uit de BBG staan. Ik denk dat ik gewoon een keer bij computershop langs moet gaan om verschillende toetsenborden uit te proberen.

Headset (Creative Fatal1ty Gaming Headset)

Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd gewerkt met goedkope headsets (waarvan je bij het kopen ook al weet dat ze relatief snel stuk zullen gaan). Deze uit de BBG is goedkoop, maar toch een hele stap omhoog. Misschien moet ik eigenlijk gewoon een keer de stap naar echte kwaliteit nemen, maar met deze prijs staat het me natuurlijk vrij om dat alsnog een keer te doen.

Voeding (Thermaltake Smart M450W)

UIt de BBG...

SSD (Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB)

De extra performance van een SSD lijkt mij nou gewoon echt de moeite waard. Ik heb een SSD uit de vorige BBG gepakt vanwege het prijsverschil. Eigenlijk moet ik me hier nog een keer in gaan verdiepen en eens exact gaan kijken welk eik zou willen.

RAM

8 Gig geeft een systeem volgens mij echt de mogelijkheid om even mee te gaan. En RAM is natuurlijk ook gewoon niet duur. Deze is nog gewoon uit de BBG.

Processor (AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition)

Misschien een beetje overkill voor wat ik er mee wil doen. Ik ben mogelijk ook gewoon iets te actief aan het proberen een goed systeem samen te stellen. (Ik wil natuurlijk ook een goed systeem...) Vier cores lijkt mij wel "the way to go" al vind ik het moeilijk om te zeggen waarvoor ik het zou gebruiken.

Moederbord (MSI 870A-G54)

En dan komen we bij de dingen waar ik nog over zit te twijfelen. Wat de keuze van het moederbord enorm beperkt is dat er een USB 3.0 header op moet zitten zodat ik ook wat heb aan die poorten op mijn kast. Dit is een erg goedkoop moederbord en de reviews zijn ook niet bepaald positief. Er staat echter wel dat het met een processor die minder vermogen trekt beter zou moeten gaan. Nou heb ik een 95 Watt processor staan, en ontstonden de problemen bij 125 Watt. Moet ik me hier zorgen over gaan maken?

Op prijs het volgende moederbord waar deze processor op kan die ook een USB 3.0 header op zit is de Gigabyte GA-970A-UD3. Daarna heb je heb je voor nog 15 euro meer weer een Gigabyte. Erg veel keuze is er dus niet.
Een andere mogelijkheid is om voor een micro ATX bord te gaan, dan is er wat meer keuze. Zijn er goede redenen om dit juist wel of juist niet te doen?

Videokaart (Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition)

Waarschijnlijk is deze kaart een beetje overkill voor wat ik wil. (Ten minste, dat is wat ik er uit op maak.) Dit komt voort uit het feit dat ik een goed systeem probeer te bouwen, het belangrijk vindt dat het even meegaat en dat ik het wat lastig vindt om videkaarten te vergelijken. Eigenlijk moet ik hier gewoon nog wat meer research naar doen een keer. Dus deze positie ga ik nog een keer goed bekijken voordat ik een definitieve keuze maak.

Processorkoeling

De processorkoeling heb ik weggelaten tov het gamesysteem uit de BBG (want daar lijkt mij systeem toch het meeste op). Dit omdat ik begreep dat het alleen nodig is als wilt overclocken, en dat is iets wat ik niet ga doen.

Tot slot

Ik heb geen ervaring met het in elkaar zetten van een complete pc en ook eigenlijk ook niet met het samenstellen. Ik heb wel een aantal keer onderdelen als HDD en een kaart vervangen/geplaatst. Ik ben ook eigenlijk meer thuis in de software wereld dan in de hardware wereld. Ik hoor het dan ook graag als ik dingen over het hoofd heb gezien. Verder is algemene feedback / suggesties natuurlijk ook welkom.
Als er nog dingen zijn waar ik op moet letten hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn enorme post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:47:
Dat haalde ik er neit direct uit, maar goed. Onkunde? Met zo'n setup mag je best een 1000watter hebben, en ja, ik heb het over de CF setup. Dat is geen excuus, dat is zelfs geen overbodige luxe. Dat is super en voorbereid op de toekomst. Buiten dat, je mekkert over de slechte efficiency bij lage loads. Daar laat ik je cijfers over zien dat dat reuze meevalt en slechts gaat over 3 a 6 watt. Maar nee, daar ik hoor je niet meer over.

Behalve dat je met dergelijke absurde voedingen weer onderin je gebruik in de problemen komt. Onder idle trek je namelijk procentueel zo weinig vermogen dat de meeste voedingen bijzonder inefficiënt worden. En de praktijk is dat de meeste computers vaker idlen dan volop aan de bak zijn.
Ach ja, precies. Dat was je eerste reactie. De 1000watter vind je adsurd, de 860 watter van datzelfde merk was wel oke. Wel, zoals ik al heb laten zien is de effiency van deze 1000watt heel goed bij lage loads en scheelt het enkele miezerigge watts tov de 860watter van datzelfde merk. Goh, waarom zou ik die nou gekozen hebben ?
Ach ja, de kwaliteit. De efficiency. Natuurlijk, hij kan het ook af met de 860watter. Maar begin niet over efficiency, dat is echt een non issue tussen deze twee psu's.
Als je even goed leest zie je ook dat ik CF al afraad. Leuk dat je het dan verder gaat verdedigen, maar dan is enig nut voor een duizendwatter verdwenen. Dan hoeft daar wat mij betreft verder ook geen discussie over gevoerd te worden, zelfs als het extra verbruik onderin meevalt.
Als iemand wil verpissen en hij heeft de poen en de zin om het uit te geven, wie ben jij dan om heen terecht te wijzen ? We kunnnen hem hooguit wijzen dat het "over the top" is en niet perse nodig. Als hij dan toch wil, ja; laat lekker gaan.
Ach, misschien heb je het dan toch gelezen :) Ik zeg juist niet lekker laten gaan. Deze beste man komt hier voor deskundig advies. Mijn volgens mij best redelijke standpunt is dat je op deze manier geen HTPC krijgt en geen prettige gamebak (te veel warmte in een te klein huisje). Ik kan dat best laten gaan, maar dan geef ik geen goed advies en wellicht zelfs slecht advies.

Als iemand zegt: kosten kunnen me niet schelen en ik wil het snelste van het snelste en hij geeft blijk daar echt over nagedacht te hebben vind ik iets dergelijks niet echt een probleem. Echter zijn wij er hier wel om mensen voor fouten te behoeden en bevliegingen wat te temperen. Dat hoort bij kundig advies. Het is fijn als iemand niet alleen over een maand, maar ook over een jaar nog blij is met zijn aankoop.
120mm fans verplaatsen meer lucht en zijn stiller dan welke onboard gpu fans ook, goede gpu waterkoeling zal dus altijd stiller kunnen zijn dan welk onboard koelers dan ook. Temeer als je ook nog eens gaat overklokken.
Je kan ook op lucht met 120 mm koelen ;) Maar goed, zoals zo vaak vergeten mensen voor het gemak dat waterkoeling aanzienlijk duurder is wil je het goed doen. Bij goedkopere setups zit je met lawaaiige pompen en ander ongemak. Lucht is relatief goedkoop, kan niet over je hardware lekken, klokt indien goed gedaan een heel eind richting het maximum van water en is minder onderhoudsgevoelig. Tenzij iemand lekker met water wil prutsen, dat kan immers een doel op zich zijn, zou ik het niet zomaar aanraden. Op papier kan je op water verder klokken en het stil krijgen, maar dan ben je eigenlijk altijd wel veel tijd, geld en moeite verder.
Jij mag het laatste woord want ik heb alles gezegt wat erover te zeggen valt :>
Zo houden we wel een fatsoenlijke discussie over. Maar goed, ik kan merken dat je van verpiswedstrijden houdt, maar laten we vooral in het oog houden dat we hier mensen proberen te helpen en het niet, zoals helaas wel vaker gebeurt, gaat om wie van het meubilair gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zand erover jongens :)
Het is misschien ook maar net wat je gelezen hebt of aan reviews gekeken hebt denk ik zo maar even.
Ik waardeer van iedereen zijn input en inzet. Ook al verklaart iemand mij voor gek ... ik zie het ook als inmput ;)
Het hout jullie zo te zien wel scherp en discussie (mits op een fatsoenlijke manier natuurlijk) geeft alleen maar betere oplossingen denk ik zo :)
Af en toe spint het aardig in de bovenkamer bij mij na +/- 3 dagen haast non stop allemaal reviews te lezen/kijken alle kennis naar binnen proberen te gooien die op fora te vinden zijn, custom oplossingen vinden.. Ik kan me voorstellen dat jullie dat ook doen (hopelijk in mindere mate dan ik nu), als je dan telkens in discussie ligt dan gaat de fun er misschien ook weer vanaf. En als je iemands keuze niet snapt ... kun je toch ook vragen waarom die gene juist dat heeft aanbevolen?
Volgens mij is bij iedereen die hier adviezen geeft de vragende partij het belangrijkste aspect of de fun ervan.

Verder echt onwijs bedankt voor alle inzet, je weet misschien niet half hoe behulpzaam het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 07:14:
Ik kan me voorstellen dat jullie dat ook doen (hopelijk in mindere mate dan ik nu)
Ik ben drie maanden redelijk full-on bezig geweest voor mijn eigen systeem. Talloze reviews per onderdeel, handleidingen, specsheets, chips op onderdelen et cetera met elkaar en elkander vergeleken ;(

De uiteindelijke configuratie scheelt maar nauwelijks met de tijdelijke die ik na twee weken had. Mijn tip is dan ook vooral goed onderzoek te doen, maar het ook niet te gek te maken. Wat ik heb gedaan was heel leerzaam, maar voor de gewone sterveling totaal onzinnig en ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik het een tweede keer zo zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Post verwijderd voor de schoonheid van het forum.

[ Voor 97% gewijzigd door Madrox op 28-01-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oké, aangezien de 955 en 965 niet meer zo heel goed te krijgen zijn, heb ik onderstaande samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 33,-€ 33,-
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 131,-€ 131,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 38,60€ 38,60
1Gigabyte GA-990XA-UD3€ 94,40€ 94,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,90

Plan is om die 960T te unlocken (zou moeten lukken met dat mobo), en hem iets over te klokken. Het moet allemaal in mijn P180, maar dat zal wel passen toch :? Over de koeler twijfel ik nog tussen die hierboven en de Coolermaster Hyper 212. Beide passen wel in m'n kast toch?

Ik neem aan dat mijn 450W voeding wel voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Voeding is voldoende als je er geen zware videokaart aan hangt. De Scythe gaat wel passen.
Misschien een Mugen 2 iets voor je, die koelt toch net ff beter en is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb een 5770 Vapor-X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Geen probleem, totale systeem zal niet boven de 300w uit het stopcontact gaan trekken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
De_Bastaard schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:35:
Oké, aangezien de 955 en 965 niet meer zo heel goed te krijgen zijn, heb ik onderstaande samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 33,-€ 33,-
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 131,-€ 131,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 38,60€ 38,60
1Gigabyte GA-990XA-UD3€ 94,40€ 94,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,90

Plan is om die 960T te unlocken (zou moeten lukken met dat mobo), en hem iets over te klokken. Het moet allemaal in mijn P180, maar dat zal wel passen toch :? Over de koeler twijfel ik nog tussen die hierboven en de Coolermaster Hyper 212. Beide passen wel in m'n kast toch?

Het is niet te garanderen dat het gaat lukken natuurlijk, maar de kans is zeker aanwezig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
ik zou geen ocz ssd kiezen, zijn onbetrouwbaar en krijgen veel bsods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
cirflexx schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:17:
hallo allemaal.

ik was in het basissysteem topic hiernaar toe gestuurt om het te hebben over budget game builds.
ik heb gebruikers reviews op newegg en dit topic gebruikt om er iets van te maken.

ik speel gratis online spellen, zoals Repulse en AVA online. en wil die graag goed op max spelen 720p. wil youtube filmpjes goed kijken, en goed kunnen internetten.
en ik ga niet overklokken.

ik speelde eerst een spel op medium zonder problemen en nu moet ik het op low spelen omdat waarschijnlijk mn videokaart(gts250) aan zn einde is.
mn processor is ook uit de prehistorie (intel pentium van 1.60 ghz, wrd me vertelt dat het een Conroe was hier op tweakers).
mn moederbord staat op 2GB RAM staat al op max.

Dus ik heb een nieuwe PC nodig.
dit is mn build.
http://www.alternate.nl/h...iew.html?cn=1&tn=BUILDERS
win7 64 bit heb ik zelf niet.
en 55 euro extra voor assemblage kosten.
komt mooi uit op afgerond 600 euro.
alleen is hier nog wat te veranderen waardoor het systeem nog steeds goedkoper is maar toch genoeg kracht heeft?
Je hardeschijf kan je leeghalen bij een verse windows installatie.. Er wordt vanzelf aan je gevraagd of je de schijf wilt formatteren tijdens de installatie.. doe ja en hij haalt em leeg en zet er een verse installatie op.

Zelfbouw is eigenlijk niet moeilijk, op youtube staan genoeg filmpjes die laten zien hoe je een pc in elkaar steekt.. Binnen een uur heb je wel geleerd... nog een uur voor het zelf bouwen.. 2 uur werk en je bespaart 55 euro.

Ik zou wat onderdelen uit pagina 1 overnemen, AMD Phenom II 960T bijvoorbeeld.. Deze kan je in de meeste gevallen unlocken naar een 6 core, heb je voor 100 euro een 6 core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

GreatMagicalHat schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 04:49:
Hieronder is wat ik nu heb staan. Dit is niet definitief, maar ik wil er wel al graag feedback op horen.

Voeding (Thermaltake Smart M450W)
Is ook slecht leverbaar en 450watt kan wel, maar je houd niet veel over. Zou als alternatief een XFX550 watt overwegen.
Ook slecht leverbaar en een model van 2010.Geen goede keus. Voor iets minder geld haal je een snellere, niewere disk in huis; de OCZ Petrol van 128GB. Er zijn snellere te koop nu, maar dat kost ook zo'n 40 euro meer.
Deze heeft iig niet de gevreesde sandforce controller.
[Moederbord (MSI 870A-G54)

En dan komen we bij de dingen waar ik nog over zit te twijfelen. Wat de keuze van het moederbord enorm beperkt is dat er een USB 3.0 header op moet zitten zodat ik ook wat heb aan die poorten op mijn kast.
http://tweakz.be/reviews/behuizingen/20088.html
Je hebt 1x usb 3.o vooraan en die word "buitenlangs" aan de achterkant op je mobo aangesloten: de draad gaat dus uit de kast.
Op prijs het volgende moederbord waar deze processor op kan die ook een USB 3.0 header op zit is de Gigabyte GA-970A-UD3. Daarna heb je heb je voor nog 15 euro meer weer een Gigabyte. Erg veel keuze is er dus niet.
Een andere mogelijkheid is om voor een micro ATX bord te gaan, dan is er wat meer keuze. Zijn er goede redenen om dit juist wel of juist niet te doen?
Het is ook niet zo'n nieuwe chipset. Zou hier toch niet teveel op willen besparen; je moederbord is de basis van je pc. Voor 20 euro meer heb je een verse chipset (970) met o.a. 4x USB 3.0 erop. Daar past iig ook de FX processors op (mocht je willen upgraden later).

Dan krijg je dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 112,49€ 112,49
1BenQ G2220HD€ 99,90€ 99,90
1In Win Mana 136€ 48,50€ 48,50
1Logitech Z323€ 33,-€ 33,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 4,90€ 4,90
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 29,95€ 29,95
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,-€ 24,-
1OCZ Petrol 128GB€ 125,90€ 125,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.004,74

[ Voor 40% gewijzigd door Madrox op 28-01-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
@GreatMagicalHat Bij mij en een bekende zijn bij die fatal1ty headset snel kapot gegaan. ik heb nu de pricewatch: Creative Draco HS-850. Stevig model, goed geluid en het microfoontje is veel makkelijker los en vast te krijgen.

Ook Zou ik toch overwegen om een aftermarket CPU koelertje te nemen. Stock koelers zijn vaak alles behalve stil, vooral wanneer ze aan het werk moeten bij bv. gamen. Ik heb het eerst ook geprobeert met een Phenom II X4 955. Dat ding maakte stressed 4000 toeren, de meest luidruchtige koeler ooit...
De pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is niet duur en houdt alles koel en vooral stil.

[ Voor 48% gewijzigd door Dekar op 28-01-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatMagicalHat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 12:26
Madrox schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:03:

Je hebt 1x usb 3.o vooraan en die word "buitenlangs" aan de achterkant op je mobo aangesloten: de draad gaat dus uit de kast.
Dat is apart. De review waar je naar linkt geeft dit inderdaad duidelijk aan. Wat ik dan het vreemde vindt is dat elke specificatie het over twee USB 3.0 poorten heeft, inclusief het lijstje aan de top van de review waar je naar linkt. Ook zijn er reviews te vinden die het zowel over twee USB 3.0 poorten hebben en over een interne kabel.

Wat mij aan de plaatjes opvalt is dat de witte versie wel twee blauwe USB poorten heeft en de zwarte niet. Zou het kunnen zijn dat dit dus een tweetal verschillen tussen de witte en de zwarte uitvoering zijn? Wel lastig dan dat overal de specs van de witte kast worden gebruikt (inclusief door de producent en de verkoper (wat expliciet over de zwarte zou moeten gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B426962%5D=1

Heeft iemand hier nog iets op aan te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Ik zeg, neem de AMD X4 960T, en i.p.v. de fractal design casefan een Scythe Slip Stream 800 rpm. Scheelt je op beiden wat geld, en de scythe is stiller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
Dekar1 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Ik zeg, neem de AMD X4 960T, en i.p.v. de fractal design casefan een Scythe Slip Stream 800 rpm. Scheelt je op beiden wat geld, en de scythe is stiller ;)
Is er een groot verschil tussen 960T BE en 970 BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
at00mb0m schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:07:

Is er een groot verschil tussen 960T BE en 970 BE?
De 960T is in de meeste gevallen unlockbaar naar een 6 core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:42
bladerash schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:49:
[...]

Je hardeschijf kan je leeghalen bij een verse windows installatie.. Er wordt vanzelf aan je gevraagd of je de schijf wilt formatteren tijdens de installatie.. doe ja en hij haalt em leeg en zet er een verse installatie op.

Zelfbouw is eigenlijk niet moeilijk, op youtube staan genoeg filmpjes die laten zien hoe je een pc in elkaar steekt.. Binnen een uur heb je wel geleerd... nog een uur voor het zelf bouwen.. 2 uur werk en je bespaart 55 euro.

Ik zou wat onderdelen uit pagina 1 overnemen, AMD Phenom II 960T bijvoorbeeld.. Deze kan je in de meeste gevallen unlocken naar een 6 core, heb je voor 100 euro een 6 core processor.
oke dan ga ik maar wat overnemen van de eerste pagina.
weer wat geleerd over harde schijf leeghalen.
even kijken op youtube voor filmpjes.
alleen ga ik niet overklokken en unlocken. dat vind ik te veel risico met garantie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
cirflexx schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:43:
[...]
alleen ga ik niet overklokken en unlocken. dat vind ik te veel risico met garantie enzo.
Unlocken brengt weinig risico's met zich mee. Als je eerst een tijdje je pc normaal gebruikt en je zeker weet dat alles werkt kan je het een keer proberen. Zover ik weet is het enigste wat er kan gebeuren dat de boel wat instabiel wordt en je een BSOD krijgt. In dat geval zet je 'm terug naar 4-cores en hij is als vanouds. Even goed inlezen en misschien kan je het later alsnog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
cirflexx schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:43:

weinig risico.. met de juiste moederbord is het 1 druk op de knop..
Werkt het.. prima..
Werkt het niet.. zet je hem weer uit.. zonder dat je garantie vervalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

GreatMagicalHat schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Dat is apart. De review waar je naar linkt geeft dit inderdaad duidelijk aan. Wat ik dan het vreemde vindt is dat elke specificatie het over twee USB 3.0 poorten heeft, inclusief het lijstje aan de top van de review waar je naar linkt. Ook zijn er reviews te vinden die het zowel over twee USB 3.0 poorten hebben en over een interne kabel.

Wat mij aan de plaatjes opvalt is dat de witte versie wel twee blauwe USB poorten heeft en de zwarte niet. Zou het kunnen zijn dat dit dus een tweetal verschillen tussen de witte en de zwarte uitvoering zijn? Wel lastig dan dat overal de specs van de witte kast worden gebruikt (inclusief door de producent en de verkoper (wat expliciet over de zwarte zou moeten gaan).
Er zijn idd verschillende versies in omloop, en het heeft niets met kleur te maken:
http://www.hardwarelook.c...36-case-review_111_2.html
Zwarte kast, 2x blauwe 3.0 usb poortjes. De review die ik "vond" gebruikte waarschijnlijk een oudere reviesie van dat model kast. Zou toch ff de shop bellen of mailen als je zekerheid wil hebben dat je idd 2x usb 3.0 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Neem de mugen 2 ipv 3, scheelt ook weer 1.71 (cheeseburger?) en is net ff beter dan de Mugen3.

De 960t is idd een optie, en met sommige taken sneller. Voor gamen gaat mijn voorkeur naar de 970 BE:
http://www.techpowerup.co.../Phenom_II_X4_970/10.html
De 960t zal qua prestaties in de buurt van de 1055t zitten, omdat dat dezelfde architectuur is.

[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 28-01-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
Madrox schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:33:
[...]

Neem de mugen 2 ipv 3, scheelt ook weer 1.71 (cheeseburger?) en is net ff beter dan de Mugen3.

De 960t is idd een optie, en met sommige taken sneller. Voor gamen gaat mijn voorkeur naar de 970 BE:
http://www.techpowerup.co.../Phenom_II_X4_970/10.html
De 960t zal qua prestaties in de buurt van de 1055t zitten, omdat dat dezelfde architectuur is.
Bedankt voor je reactie, heb inmiddels alle onderdelen besteld.
Heb toch maar een 970BE genomen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:35:

Zonder te weten welke voeding het is zal je onmogelijk een goed antwoord krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
-The_Mask- schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Zonder te weten welke voeding het is zal je onmogelijk een goed antwoord krijgen.
Sorry, het is een BeQuiet 450W voeding van enkele jaren oud. Ik gebruik deze nu op mijn e6600 setup.
Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.