Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

slideshow bewerken video bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een slideshow van mijn bruiloft van de fotograaf ontvangen.
Niet alle foto's zijn even leuk die ertussen staan.

Nu wil ik het graag 'ontkoppelen' en de foto's dus los van elkaar krijgen, maar weet helaas niet hoe.

Kan iemand mij aub helpen??

Het bestand van de slideshow is een video ts bestand. met de welbekende vob e.d. bestandjes erin.

alvast hartelijk dank.

mvg.
Peter

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aan de fotograaf de losse foto's vragen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Low-budget oplossing:
Speel de DVD af op de PC, en pauzeer als je de gewenste foto in beeld hebt. Maak een screenshot (alt-printscreen), en plak die in een fotobewerkingsprogramma (zelfs paint kan dat). En sla ze op.

Maar de resolutie van een DVD is natuurlijk bizar klein (720 x 576)

Hig-budget:
Bestel de foto's bij de fotograaf in hoge resolutie.

Ey!! Macarena \o/

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Contact opnemen met de fotograaf. Ik weet niet wat je precies hebt afgesproken, maar naar ik aan neem kun je toch wel losse foto's verwachten van een bruiloft. En anders voor je volgende huwelijk een andere fotograaf inhuren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik hoop dat er geen volgende bruiloft komt. Qua feest zou ik het prima vinden, maar al het andere.... Nou nee:)

Contact zoeken met de fotograaf is helaas niet de juiste optie in dit verhaal.
We zijn namelijk in het buitenland getrouwd en alles is afgehandeld en betaald.

De fotos los nabestellen en laten opsturen zou rond de 200,- kosten.

Dus als iemand mij kan uitleggen hoe ik het video ts bestand kan omzetten naar iets dat ik de fotos gewoon los als bijvoorbeeld jpg bestandjes heb, scheelt mij dat weer een rib....

Alvast bedankt

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
200 euro? Kun je niet gewoon een USB stick over laten komen met alle foto's erop? Of een webspace waar hij alle foto's upload? Dat lijkt mij toch niet zo heel prijzig. Of de fotograaf moet er grof geld voor willen hebben.

De makkelijkste oplossing is inderdaad hier al genoemd. Anders zou je kunnen kijken of je de DVD kunt rippen naar een Divx/Xvid, rauwe avi of iets dergelijks. Dat lijkt mij makkelijker dan met de DVD gaan kloten. Daarna kun je er natuurlijk van alles mee doen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zie mij eerdere bericht. Dat is de gratis methode. En de meest eenvoudige. Je kan met AutoGK hem zonder compressie omzetten naar een bestand wat je kan inlezen in video-editing software, en daar kan je ook still exporteren.

Maar video-editing software kost al snel het dubbel van het laten opsturen van hogere kwaliteit foto's.

Misschien dat je uit de voeten kan met wat trial-software. Maar dan blijft de optie die ik eerder voorstelde toch sneller denk ik.

Ey!! Macarena \o/

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met CineGobs Keyer kun je 'image sequences' exporteren in diverse grafische bestandsformaten.

Met het niet gratis Video to Picture kan dat ook en kun je de VOB bestanden direct inlezen. Met Keyer zul je de DVD waarschijnlijk eerst naar een .AVI bestand moeten omzetten.

[ Voor 51% gewijzigd door CaptJackSparrow op 06-11-2011 20:05 ]

• alex3305
  • Laatst online: 22:08
RaZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:28:
Zie mij eerdere bericht. Dat is de gratis methode. En de meest eenvoudige. Je kan met AutoGK hem zonder compressie omzetten naar een bestand wat je kan inlezen in video-editing software, en daar kan je ook still exporteren.

Maar video-editing software kost al snel het dubbel van het laten opsturen van hogere kwaliteit foto's.

Misschien dat je uit de voeten kan met wat trial-software. Maar dan blijft de optie die ik eerder voorstelde toch sneller denk ik.
Video-editing software hoeft niet duur te zijn. Er is ook genoeg gratis software beschikbaar, of dit echter geschikt is voor de TS is een tweede. Maar uiteindelijk is natuurlijk alles te leren. Het is dan aan de TS hoeveel tijd hij erin wilt steken.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad bijna €200,- ik wil dus geen gebruik meer malen van de diensten van deze geldtrekkers.
Ik wil het liever zelf oplossen, maar het lijkt erop dat het moeilijker is dan ik dacht.

Vanavond ga ik het progje van captjacksparrow proberen en laten weten of het is gelukt.
Ook het AutoGK ga ik uitproberen en zal jullie op de hoogte houden.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met Topaz Moments zou het ook moeten kunnen. Dat heeft ook nog ingebouwde functies om de beelden nog wat 'op te klooien'. ;)

(Zie ook aanvulling vorige posting - daar ging even iets mogelijk niet goed zodat het pas later gepost is)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de aanvulling!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Overigens blijft het natuurlijk een beduidend 'mindere' oplossing. De beste is de reeds genoemde optie om de originele foto's op te vragen. Wat mij betreft zou je daar gewoon recht op moeten hebben. Ik zou dat zeker vooraf afgesproken hebben maar als je dat niet hebt gedaan sta je achteraf minder sterk helaas. Werkelijke kosten zijn triviaal. Desnoods gooi je zelf even een FTP servertje on-line en vraag je de fotograaf alle fotobestanden daarheen te uploaden. Moeilijk is dat allemaal niet. Er moet alleen wel de wil van zijn kant zijn om daaraan mee te werken.

Zijn er in dat land geen familieleden (van de bruid?) die er evt. achterheen zouden kunnen gaan?

En nog gefeliciteerd natuurlijk. *O* ^) *O*

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

CaptJackSparrow schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:53:
Wat mij betreft zou je daar gewoon recht op moeten hebben.
Dat is wel erg gemakkelijk geoordeeld. Het copyright ligt in ieder geval bij de fotograaf, tenzij dit expliciet overgedragen is. De fotograaf heeft dus het recht een vergoeding te vragen.
Werkelijke kosten zijn triviaal.
Die paar bytes kosten inderdaad niets, maar de tijd, kennis en apparatuur om deze te vergaren wel. Daar dient natuurlijk iets tegenover te staan.

Een soortgelijke discussie is hier al eens eerder gevoerd.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die andere discussie is totaal iets anders. Daar wordt specifiek om de RAW bestanden gevraagd.

Als je foto's uit een DVD slideshow haalt, hou je 720x576 foto'tjes over. Dat is zelfs te klein om als 10x15cm te printen en in een lijstje te stoppen. Daar heb je minimaal 3 megapixels voor nodig. 720x576 is 6x4,8 cm*.

Hogere resolutie jpg's zou dus prima moeten kunnen, hoeft niet specifiek RAW te zijn natuurlijk.

* vergelijk 72dpi scherm resolutie niet met het drukken op 300dpi wat drukkers doen. Die stills van de slideshow zijn totaal onbruikbaar om te printen.

Ey!! Macarena \o/

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

8088 schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:05:
[...]

Dat is wel erg gemakkelijk geoordeeld. Het copyright ligt in ieder geval bij de fotograaf, tenzij dit expliciet overgedragen is. De fotograaf heeft dus het recht een vergoeding te vragen.
Als je betaald hebt voor een rapportage met foto's, neem ik aan dat je ook gewoon de foto's daarbij krijgt en niet alleen een lage-kwaliteit videootje.

En mocht je daar bespaard op hebben, geef dan alsjeblieft gewoon 200 euro uit voor de hoge kwaliteit foto's, want dat is nog steeds een schijntje. Zul je, als het goed is, de rest van je leven plezier van hebben ;)

Snap niet dat je 200 euro gaat besparen op de foto's van je bruiloft...

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 06-11-2011 23:11 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

RaZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:14:
Die andere discussie is totaal iets anders. Daar wordt specifiek om de RAW bestanden gevraagd.
En dat is nu net niet de reden waarom ik ernaar linkte, het gaat namelijk over meer dan alleen RAW. Het ging mij om de afwegingen die gemaakt worden bij het bepalen van de prijs voor een bepaalde dienst. De eerder genoemde €200 zou namelijk best eens een schijntje kunnen zijn, in tegenstelling tot wat eerder geïnsinueerd werd.
Bosmonster schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:11:
Als je betaald hebt voor een rapportage met foto's, neem ik aan dat je ook gewoon de foto's daarbij krijgt en niet alleen een lage-kwaliteit videootje.
Uiteraard. Maar als je alleen betaald hebt voor een videootje van lage kwaliteit, is het niet meer dan logisch dan dat je daar niet ook nog de foto's bij krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door 8088 op 06-11-2011 23:22 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:03:
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik hoop dat er geen volgende bruiloft komt. Qua feest zou ik het prima vinden, maar al het andere.... Nou nee:)

Contact zoeken met de fotograaf is helaas niet de juiste optie in dit verhaal.
We zijn namelijk in het buitenland getrouwd en alles is afgehandeld en betaald.

De fotos los nabestellen en laten opsturen zou rond de 200,- kosten.

Dus als iemand mij kan uitleggen hoe ik het video ts bestand kan omzetten naar iets dat ik de fotos gewoon los als bijvoorbeeld jpg bestandjes heb, scheelt mij dat weer een rib....

Alvast bedankt
€200,- voor trouwfoto's? Is niet duur.
Je mooiste dag van je leven afgebeeld in foto's zijn onbetaalbaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
@bosmonster, het is, zoals eerder al gevraagd, helaas niet duidelijk afgesproken vooraf. Dit was mijn eerste en hopelijk laatste bruiloft en ook de eerste keer dat ik met dergelijke zaken te maken kreeg.
De foto's die wij hebben ontvangen zijn heel mooi en men heeft daar de juiste aandacht aan besteed.
De reden dat ik achteraf liever geen €200,- eraan uitgeef lijkt me duidelijk, het is gewoon een principe kwestie. Ik werd daarnaast namelijk ook nog een geconfronteerd met de verzendkosten. Deze zaten al in de afgesprokeb prijs van destijds en men zou op eigen kosten (zat waarschijnlij in de prijs) opsturen.

Dit was niet relevant voor mijn vraag, maar al met al hebben een zure nasmaak van de fotograaf gekregen. Gelukkig zijn de foto's zelf wel goed gelukt.

Het is nog niet helemaal gelukt met de ideeen van captjacksparrow, maar we gaan het waarschijnlikk proberen met een ftp server o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:22:
[...]

€200,- voor trouwfoto's? Is niet duur.
Je mooiste dag van je leven afgebeeld in foto's zijn onbetaalbaar.
€200,- zou er bij komen incl verzendkosten van de eerste en tweede verzending plus het bijkomende werk.
Haha, was het maar alleen die €200,-

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:24:
@bosmonster, het is, zoals eerder al gevraagd, helaas niet duidelijk afgesproken vooraf. Dit was mijn eerste en hopelijk laatste bruiloft en ook de eerste keer dat ik met dergelijke zaken te maken kreeg.
De foto's die wij hebben ontvangen zijn heel mooi en men heeft daar de juiste aandacht aan besteed.
De reden dat ik achteraf liever geen €200,- eraan uitgeef lijkt me duidelijk, het is gewoon een principe kwestie. Ik werd daarnaast namelijk ook nog een geconfronteerd met de verzendkosten. Deze zaten al in de afgesprokeb prijs van destijds en men zou op eigen kosten (zat waarschijnlij in de prijs) opsturen.
Wat voor principe kwestie praten we hierover?
Lijkt wel of je niet wilt investeren in je huwelijk ;-).

Maar goed, je kan het beste contact opnemen met de fotograaf om te kijken wat de beste oplossing is.
Maarja, jammer dat je niet een mooie fotoboek hebt laten maken, een bruiloft hoort vereeuwigd te worden, en niet met een simpel dvdtje ;-).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even wat anders...

Er wordt dus 200 euro in rekening gebracht voor het opsturen van de foto's in hogere kwaliteit. Heb je die DVD eigenlijk wel eens in je computer gestopt?

Je zal VIDEO_TS & AUDIO_TS mappen hebben, maar misschien staat er ook wel een map die Photos heet, en heb je ze eigenlijk al. Dat zou de kosten namelijk wel rechtvaardigen, want dan vraag je om een 2de kopie.

Ey!! Macarena \o/

• MueR
  • Laatst online: 19:50

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Goed, nog even los van het feit dat dit echt niks met webdevelopment van doen heeft en het hier dus
niet thuishoort, zijn er ondertussen genoeg oplossingen gegeven. [google=get photos from dvd] geeft ook genoeg hints. Daarbij gaat het ook flink off-topic, dus gaan we er maar een einde aan breien.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.