Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Hallo Tweakers,

Wij zijn vanmiddag via de telefoon benaderd door KPN/ Zij wilden ons een goedkoper abbonnement verkopen dan wij nu hebben. Alle voorwaarden zouden blijven zoals die nu zijn, maar de service zou bij dat abbonement verbeterd worden.

Ik vond dit een erg raar verhaal. Niemand zegt dat je betere service krijgt bij een ander abbo, vooral niet bij consumenten.

Het verhaal deed me meteen denken aan het hele debacle met Pretium Telecom. Ik heb ze gezegd dat ik geen beslissing kan maken (en dat is ook zo want ik ben niet the man of the house:P) en ze bellen later als mijn vader er is.

Ik heb KPN gebeld en zij wisten van niks. Ook vertelede de persoon aan de lijn dat hij de laatste dagen al vaker telefoontjes krijgt van klanten die benaderd zijn door "KPN", terwijl het bedrijf er niks van weet.

Wat denken jullie?Gaat het weer dezelfde kant op als 3 jaar geleden met Pretium en co? En is er iets nog iets wat ik kan doen om er achter te komen van wie dat telefoontje was?

BTW: meestal als wij een telefoontje krijgen kan ik zien vanaf welk nummer er gebeld word, maar er stond geen nummer op het display, dus ik heb ook geen telefoonnummer die ik kan opzoeken ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door thefal op 05-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 14:13
Dat het onbekend is hoeft niet zoveel te betekenen, ik mag mijn vodafone abbonement binnekort verlengen, dus daarvoor bellen ze me zo nu en dan op om me een aanbieding te doen; dat doen ze ook met onbekend nummer.
Voor zover ik weet kun je niet echt achterhalen welk nummer dat nou was.

Voor de rest is KPN natuurlijk een dergelijke grote organisatie dat het zomaar zou kunnen dat de ene afdeling niet van de bezigheden van de ander afweet.

Other than that klinkt het in ieder geval wel heel erg vaag, waarom zouden ze je zomaar zo'n aanbieding doen? Het zou me niet verbazen als ze gewoon niet meer terugbellen. Ik zou in ieder geval om een vorm van bevestiging vragen dat het inderdaad KPN zelf is.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubu op 05-11-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Volgende telefoontje beantwoorden met "Hartelijk bedankt voor het aanbod, nee." en dan ophangen :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Het klinkt allemaal wat vaagjes, maar ik word ook om het half jaar\jaar gebeld door KPN. Vragen ze me gewoon of ik tevreden ben op dat moment of dat ik nog problemen heb die opgelost moeten worden. Vind ik eigenlijk wel netjes. Ze bellen dan ook gewoon met onbekend nummer. ;)

Volgende keer gewoon gegevens vragen die alleen KPN kan weten, abonneenummer ed.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De reden dat KPN je wil overtuigen te switchen naar het nieuwe contract is omdat je dan sowieso weer een jaar vast zit aan een nieuw contract. Een jaar zekere inkomsten dus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn oma is ook deze week gebeld, door Pretium (of hoe dat maffia-bedrijf ook heet).
Ook daar zeiden ze dat ze van KPN waren en mijn oma haar telefoonkosten naar beneden kon krijgen.
Ze hoefde alleen haar bankrekeningnummer door te geven.
Week later lag er een contract op de stoep, gelukkig hebben we dit kunnen onderscheppen.

Maar belachelijk hoe ze (oudere) mensen onder druk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1038495

Ook ik ben vorige week benaderd door iemand die uit naam van KPN belde. Ik heb een kapsalon en dus druk en dan overvallen ze je met een prachtig verhaal.
Het verhaal was dat de huistelefoonlijnen er in 2019 uitgaan en ik nog een korting kon krijgen op mijn abonnement en telefoonkosten en blablabla en ik nog doorvragen nee alles klopten en was in opdracht van KPN.

Ik dacht daar tuin ik nooit in maar dus wel. Vanmorgen de KPN gebeld en die weten van niets. Hoe stom kan ik zijn en hoe uit genast de dame aan de telefoon van het betreffende bedrijf waar ik door het snelle verkooppraatje de naam al weer van kwijt ben.

Hoe ik hier weer vanaf kom? Geen idee, KPN zei mijn email goed in de gaten te houden en direct annuleren als er een vreemde email binnen komt.
Als ik even pech heb, heb ik de medische encyclopedie in het Fins gekocht voor een tig bedrag. _/-\o_

Schandalig dit soort praktijken en laten we eerlijk zijn! Wie kan je nou nog vertrouwen in Nederland :-(

Sylvia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@Anoniem: 1038495: zelfs als het kpn wel was zou het e niets verbazen als de medewerkers van de klantenservice daar niets van weten, zulke opdrachten worden aan callcenters uitbesteed. Als het echct goedkoper is wat je is aangesmeerd ga je er mogelijk alleen mar op vooruit. wacht dus even af wat je qua post of mail krijgt, vergelijk het met wat je nu hebt en beslis dan wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:31
@Anoniem: 1038495
Heeft misschien hiermee te maken? Ingetuind door Garantiebellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mogelijk om aangifte te doen van (poging tot) fraude? Als je dit doorzet, kan je telefoonmaatschappij waarschijnlijk het nummer wel achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1038495

Dank je wel. Ik ga er iets mee doen.
Pagina: 1