http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon
De bron vermeldt:
Dus volgens mij klopt het nieuwsitem wel. Wellicht is het dan nog wel handig om erin te vermelden dat het fiscale cijfers betreft.
Dus het fiscale boekjaar volgt niet de kalenderjaren. Periode juli t/m sept. is dus het tweede kwartaal van fiscaal boekjaar 2012. Daarbij is het best mogelijk dat de laatste twee kwartalen van boekjaar 2012 (ofwel okt t/m maart) betere maanden zijn(NASDAQ: THQI) today reported financial results for the fiscal 2012 second quarter ended September 30, 2011.
For the three months ended September 30, 2011...
Dus volgens mij klopt het nieuwsitem wel. Wellicht is het dan nog wel handig om erin te vermelden dat het fiscale cijfers betreft.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Herman87 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:01:
De bron vermeldt:
[...]
Dus het fiscale boekjaar volgt niet de kalenderjaren. Periode juli t/m sept. is dus het tweede kwartaal van fiscaal boekjaar 2012. Daarbij is het best mogelijk dat de laatste twee kwartalen van boekjaar 2012 (ofwel okt t/m maart) betere maanden zijn
Hierin wordt duidelijk gesproken over het feit dat de beste 2 kwartalen van het jaar "er nog aankomen." Terwijl het financiële jaar net is afgesloten. Het zou dus:Hij is blij dat de twee beste kwartalen van het financiële jaar er nog aankomen. De laatste maanden van 2011 worden, volgens de directeur, zelfs de beste uit de geschiedenis van de uitgever.
- óf de eerste 2 kwartalen van het financiële jaar moeten zijn (het jaar is net afgesloten dus de beste kunnen niet "er nog aankomen")
- óf de beste twee van een financieel jaar (wat ook logisch is, gezien de kerst en het voorjaar)
- óf de laatste maanden van het kalender jaar (wat weer aansluit op de beste 2 kwartalen van het nieuwe jaar)
Edit: Typo's
[ Voor 3% gewijzigd door kramerty88 op 04-11-2011 11:48 ]
Of de redacteur de woorden van Brian Farrell goed heeft weergegeven, kan ik niet beoordelen. Maar zoals het er nu staat, lijkt het me wel mogelijk 
Het financiële (fiscale) jaar is dus niet nét begonnen maar dus al halverwege
Ik denk dat hier je denkfout zit. Het fiscale boekjaar 2012 van THQ loopt van 1 april 2011 tot 31 maart 2012. Dus van boekjaar 2012 zijn dus al twee kwartalen verstreken. Die waren niet zo gunstig. Nu zegt Farell dat de beste twee kwartalen van boekjaar 2012 nog moeten komen. Dat lijkt me best mogelijk.kramerty88 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:42:
[...]
[...]
Hierin wordt duidelijk gesproken over het feit dat de beste 2 kwartalen van het jaar "er nog aankomen." Terwijl het financiële jaar net is afgesloten.
Het financiële (fiscale) jaar is dus niet nét begonnen maar dus al halverwege
Dus bovenstaande opties zijn (volgens mij) gebaseerd op een verkeerde interpretatie van het fiscale boekjaar van THQHet zou dus:Optie 2 lijkt mij de beste. Dat "de beste" van een (het nieuwe) financiële jaar er aan komen.
- óf de eerste 2 kwartalen van het financiële jaar moeten zijn (het jaar is net afgesloten dus de beste kunnen niet "er nog aankomen")
- óf de beste twee van een financieel jaar (wat ook logisch is, gezien de kerst en het voorjaar)
- óf de laatste maanden van het kalender jaar (wat weer aansluit op de beste 2 kwartalen van het nieuwe jaar)
Edit: Typo's
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Aah, we hebben het over hetzelfde, maar zij hebben een ander fiscaal jaar dan het grootste deel van de bedrijvenHerman87 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:10:
Ik denk dat hier je denkfout zit. Het fiscale boekjaar 2012 van THQ loopt van 1 april 2011 tot 31 maart 2012. Dus van boekjaar 2012 zijn dus al twee kwartalen verstreken.
[...]
Dus bovenstaande opties zijn (volgens mij) gebaseerd op een verkeerde interpretatie van het fiscale boekjaar van THQ
In dit geval, compleet mee eens! Lekker laten staan
Dit noemen ze een gebroken boekjaar, waarbij de datum van het financiële jaar van een bedrijf niet op 1 januari begint
Dit is onafhankelijk van de regio en kan dus per bedrijf verschillen.
Pagina: 1