Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VT-x & VT-d Benchmarks. Waar?

Pagina: 1
Acties:

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Ik ben nu al een tijd aan het zoeken naar de werkelijke gerealiseerde voordelen van VT-x & VT-d. Maar heb nog geen benchmarks gevonden mbt virtualisatie. Dus benchmarks met VT-x & VT-d aan en uit, het liefst op een i2500 of i2600 icm virtualbox.

Dus wat zijn de echt behaalde voordelen van VT-x & VT-d icm virtualbox (het draaien van Linux (x64) en Windows (x64) workstation VM's op je eigen workstation (Windows x64)). Iemand iets gezien? VMware benchmarks zijn ook welkom.

Ik ben namelijk aan het kijken voor welk platform ik ga mbt mijn nieuwe workstation. Ivy Bridge (Overclocken OF VT-d (verwacht ik weer net zoals de i2600k/i2500k geen VT-d hebben)) of Sandy-bridge-E X79 (Overclocken en VT-d)?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik ben nog niet zo lang met virtualisatie bezig maar zover ik weet:

VT-x is nodig om 64-bits systemen te kunnen virtualiseren, geen VT-x geen 64-bit maar 32-bit
VT-d is nodig om hardware direct toe te kunnen wijzen aan een virtuele machine, het is alsof het in die machine zit ingebouwd (andere virtuele machines kunnen dan niet meer communiceren met het toegewezen apparaat. Bijv een TV-kaart/NIC/RAID controller)

Specifieke benchmarks zal je dus niet tegenkomen, het is pure functionaliteit.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 17:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Door middel van VT-d is het inderdaad theoretisch mogelijk om bijvoorbeeld een complete videokaart aan een VM toe te wijzen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Je zou hier eens rond kunnen snuffelen
Zuinige ESXi Server

Of hier;
[Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*

Gaat wel over esx(i) (bare metal virtualisatie), maar de techniek word goed behandeld.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals MdBruin al zei, VT-x is nodig voor 64 bit Guests. Je kan dus geen benchmark uitvoeren met jouw set up. En net als de anderen zeggen, VT-d is voor hardware passthrough, het levert dus geen extra performance op, tenzij je een specifiek stuk hardware naar je VM stuurt.

Over VT-d gesproken, bij VB kan je hardware naar je VM sturen ermee, maar werkt alleen op Linux Host en een videokaart zal niet lukken, omdat alleen hardware die niet gebonden is aan GART. Handleiding quote:
Essentially this feature allows to directly use physical PCI devices on the host by the guest even if host doesn't have drivers for this particular device. Both, regular PCI and some PCI Express cards, are supported. AGP and certain PCI Express cards are not supported at the moment if they rely on GART (Graphics Address Remapping Table) unit programming for texture management as it does rather nontrivial operations with pages remapping interfering with IOMMU. This limitation may be lifted in future releases.
Ik denk dat je met Google al een heel eind komt. Je toont niet dat je daar al hebt gezocht. Er zijn namelijk genoeg tests mee gedaan waar VMware met VB wordt vergeleken iig.

Commandline FTW | Tweakt met mate