PC start wel op maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:32
Sinds vandaag doet mn pc opeens raar.
Normaal gesproken start deze op waarbij alle ventilatoren even maxen en daarna terugvallen naar een normaal niveau. Vandaag bleven de ventilatoren veeeel langer gemaxt dus dat viel me al op.
Daarnaast duurde het veel langer voor het systeem om volledig op te starten voor het windows welkomsgeluidje klonk.
En ik zeg klonk omdat ik niet kan zien dat windows opstart. Ik hem namelijk totaal geen beeld.
Het is niet het beeldscherm want het lichtje daarvan knippert gewoon en ik kan wel in het menu kijken van het beeldscherm. Het ligt dus aan de uitvoer van mijn pc.

Verder draaien gewoon alle ventilatoren en ik krijg geen piepjes van het moederbord van foutmeldingen.
Wat zou het kunnen zijn? De voeding, het moederbord of de videokaart?
het systeem:
asus P5k
MSI 8800GT OC
Coolermaster 620 W voeding

Als zou de videokaart kapot zijn zou je dan niet nog steeds de bios moeten kunnen zien? Ik zie totaal niks, ook geen opstartscherm van het moederbord.
Iemand die dit probleem kent/een oplossing heeft?

bedankt iig alvast!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GFX kaduuk

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Kabeltje los?

Verwijderd

Geen video output, dan ook geen bios.
Het kan ook nog steeds je beeldscherm zijn, dus vervang deze ook ff, kleine moeite.

Als dat ook niet werkt zul je een andere GFX moeten proberen

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Oh, een 8800GT OC die nog leeft? Deze kaarten hebben veel vaker problemen. Meestal zie je artifacts en gaat het beeld op zwart.
Deze is dus zo goed als zeker de boosdoener.

www.ping-win.nl

• Bruinbaard
bedankt voor de reacties.
Weten jullie zeker dat t niet de voeding of het moederbord zouden kunnen zijn?
Ik vind het namelijk zo raar dat het opstarten ook zo veel langer duurt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die serie grafische kaarten staan er om bekend on er mee uit te scheien en windows start wel op (geluidje).

we weten het net zo zeker als ....

Stel je doet je voordeur open en je ziet dat je tuin in de brand staat. en daarnaast staat een jongen met een brandende aansteker.

Heeft die jongen je tuin aangestoken ?

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 03-11-2011 13:56 ]

Iperf

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 11:40
fish schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:54:
Die serie grafische kaarten staan er om bekend on er mee uit te scheien en windows start wel op (geluidje).

we weten het net zo zeker als ....

Stel je doet je voordeur open en je ziet dat je tuin in de brand staat. en daarnaast staat een jongen met een brandende aansteker.

Heeft die jongen je tuin aangestoken ?
Het was de aansteker die het aanstak, niet de jongen!

• Bruinbaard
ok bedankt dan bestel ik wel een nieuwe kaart, het begon toch wel een beetje tijd te worden voor een upgrade en hij gaf al vaker kuren als bsod's enzo.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:18
Geen andere kaart (of onboard) om het even te testen? Grote kans dat het je GFX is, maar meten is weten!

• Bruinbaard
Heb net een sapphire 6870 besteld. Ik vond het sowieso wel tijd worden voor een upgrade. Hopelijk krijg ik hem morgen nog :)
Als dat het niet is moet ik verder gaan zoeken maar ik verwacht het wel. Een 8800GT die 4 jaar meegaat schijnt nogal zeldzaam te zijn xD

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 11:56
Mijn 8800GT doet t ook nog prima :P. Zelfs battelfield 3 trekt ie nog (op low)

• Bruinbaard
ja deed ie bij mij ook nog best prima, vandaar dat ik nog niet had geupgrade. Hij is het geld iig waard geweest

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kleine kick van dit topic.

Heeft de nieuwe kaart nog geholpen? Ik heb hetzelfde probleem en ik heb ook een 8800GT in mijn systeem. Maar bij mij start Windows niet eens meer op. De PC deed het perfect totdat ik een paar SSDs bij geprikt had en daarvoor de PC even op z'n kant gelegd had (natuurlijk alle stroom eraf). Daarna kreeg ik geen beeld meer. Een andere GFX kaart heb ik niet (ik ga vanavond proberen met een geleende kaart).

Ik heb mijn 8800GT al sinds heb begin watergekoeld. Maar dus blijkbaar is een oude 8800GT een zeldzaamheid. Is het verstandig om 2de hands een andere te kopen (ivm het waterkoelblok), of beter een andere nieuwe kaart te kopen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen nieuwe kaart uit die serie kopen, ze hebben de neiging om voor hun tijd dood te gaan door een slechte underfill. Zie ook het topic dat gaat over het bakken van die kaarten.

Ik zou voor een andere kaart zoeken.
Stel dat je toch een 2e hands kaart uit die serie koopt vraag er dan gelijk bij of hij al is gebakken. Mensen willen hem wel eens bakken en dan verkopen.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nieuwe kopen is beter

Johann Sebastian Bach

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als ik het topic over het bakken bekijk hadden ze bijna allemaal last van artifacten. Mijn kaart doet gewoon helemaal niks meer, ineens. De monitor gaat gewoon in power saving omdat ie geen signaal ziet. Zou dat het zelfde euvel zijn? Anyways, ik heb een oude Matrox kaart kunnen lenen, daarmee test ik vanavond wel even of het de GFX kaart is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1