Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een HTC HD2 gekocht via MP, met Android 2.2 erop. Werkt allemaal prima, super telefoon. Maar nu zijn er allemaal nieuwe versies van Android uitgekomen en zou ik toch graag willen updaten naar 2.3.5 met Sense 3.0. Na vele YT-filmpjes zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben maar een klein beetje technisch met telefoon en de computer dus graag jullie hulp.

Ik zoek dus een Android 2.3.5 met Sense 3.0, maar ik heb al een versie van Android op mijn telefoon. Wat is de makkelijkste weg om hier te komen?

M.v.g. Marcel

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Even op xda developers kijken daar staan voor jouw telefoon hele mooie stapsgewijze handleidingen om de laatste nieuwe roms te installeren!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals gezegd zijn hiervoor gewoon handleidingen beschikbaar. Op GoT verwachten we eigenlijk wel dat je die kan lezen en volgen, ondanks het feit dat je kennis wellicht niet volledig toereikend is. Daar zijn die handleidingen nou juist voor :)

Een beetje meer eigen initiatief aub. Wat gaat er precies mis en waar zit je mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad veel informatie vinden op xda, maar misschien wel iets te veel. Er zijn zoveel versies en ik heb liever een iets oudere waar alles bij werkt dan de nieuwste zonder bijv. WiFi.

Maar omdat ik al een versie van Android er op heb staan lijkt het mij dat ik niet helemaal vanaf het begin hoef te beginnen. Ze hebben het in de meeste handleidingen over SPL-2.08 (Kleurenscherm) Dat heb ik al op de telefoon staan. Is er niet een punt wat ik kan overslaan?

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46

Hupske

AFCA

Je hebt dat er allemaal op staan.

Je moet de stappen volgen na magldr. Dat heb je er namelijk al opstaan.

Je moet dan even de rom downloaden die je wilt hebben. Vervolgens moet je even kijken wat voor een recovery de rom nodig heeft.
Vervolgens download je de recovery die de rom nodig heeft. (staat er vaak bij)
Als eerste installeer je de recovery. Vervolgens zet ik altijd pas de nieuwe rom op me SD.
Vervolgens ga je in je recovery en flash je de rom die je wilt gebruiken.

Ongeveer in die trend. Op xda staat bij elke rom wel een stappenplan...

[ Voor 70% gewijzigd door Hupske op 03-11-2011 19:17 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt.

Nu moet ik alleen dat bestand nog vinden wat ik moet verplaatsen naar mijn SD. Een versie van Android 2.3.5.

Iemand een tip voor een werkende?

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46

Hupske

AFCA

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
check ook eerst even of je clockwork erop hebt staan, omdat je nog echt een oude hebt kan het zijn dat die rechtstreeks via DAF erop is gezet. Voor bijna alle recente roms heb je tegenwoordig clockword recovery nodig.

Daarnaast geef je te weinig info in je vraag, wil je een sense rom of een cleane stock android (zoals op de nexus) of misschien MIUI of CM7? allemaal grote verschillen en allemaal 2.3.5 (of hoger)

Ten slotte, als je op XDA naar de populaire topics met veel posts kijkt kan je er vanuit gaan dat de rom beter/completer werkt dan je oude 2.2
(Als je nu bv denkt dat BT goed werkt..... check je accu maar eens bij BT standy, die is in no-time leeg, dit is een paar maanden terug gefixed en die fix zal niet in jou rom zitten)

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 04-11-2011 11:30 ]

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Clockwork staat er wel op. Daarnaast zou ik graag een rom willen met Sense. Deze leek mij goed. http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18313782

Probleem is dat hij in MAGLDR het .zip bestand niet kan vinden. Ik zit dan in het Menu 8. (Instal zip from sd card)
Pagina: 1