Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Bananenspin schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:05:
Je zou ook even sony ericcson op twitter kunnen aanspreken of ze al in de verkoop zijn met qwerty, ben destijds prima te woord gestaan via Twitter!
Antwoord van Sony Ericsson via Twitter:
Vooralsnog is er vanuit onze afnemers geen interesse om te rode versie af te nemen en dus is deze niet verkrijgbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door barchettanl op 08-02-2012 14:48 . Reden: antwoord op bericht van vorige pagina ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update (4.0.2.A.0.62) loopt mijn batterij erg snel leeg (ook gewoon in standby modes). Iemand hetzelfde probleem/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Oef had ik dit nou maar eerder gelezen, heb hem zojuist geupdate.. ik zal het bijhouden hoelang hij erover doet!

edit: Sinds de boven genoemde update maakt mijn camera ook in ene geluid, als in scherp stellen of iets dergelijks... hebben jullie dit ook?

[ Voor 39% gewijzigd door Bananenspin op 20-02-2012 13:23 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 10:30
Wat voegt de update aan waarde toe? Zijn er ook al mensen die er (enorme) spijt van hebben dat ze het toestel hebben aangeschaft?

Ik heb zelf nog een LG GW620. Hier wil ik dolgraag van af. Het toestel is traag, valt regelmatig uit of loopt vast, crashed tijdens het bellen en wordt spontaan enorm warm waardoor de accu snel leeg is. Er zijn genoeg momenten geweest dat ik het ding liever kwijt dan rijk ben en ik hoop met een ander toestel (lees de Xperia pro) hier geen last meer van heb.

Verder vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een carkit (Parrot MKi9200) en deze Xperia pro. Ik las al van Drak0z dat hij problemen met zijn carkit had, wellicht nog iemand ervaringen?

Daarnaast ben ik nog op zoek naar een winkel waar ze het toestel hebben. Voordat ik het toestel koop wil ik weten hoe het toestel aanvoelt. Ik ben al in verschillende winkels geweest, waaronder Mediamarkt, Belcompany, Phonehouse en KPN. Bij KPN vertelde ze me dat de xperia pro 2 jaar oud is en dat je geen qwerty moet overwegen want die gaan er uit.

[ Voor 20% gewijzigd door sander85 op 21-02-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Bij de kpn mag de verkoper dan ontslagen worden :) Toen het toestel (nu zo'n 2-3 maanden geleden?) uit kwam en ik vroeg of ze de Pro hadden dachten ze allemaal dat ik de Xperia mini pro bedoelde die inderdaad twee jaar oud is. Ik heb geen spijt van het toestel en sterker nog ben er zooo blij mee dat ik hem heb dat ik hierna weer een Sony toestel wil. Heb helaas geen ervaring met een carkit voor jou, en toen het toestel net nieuw was, had alleen de PhoneHouse hem exclusief dus die moeten hem toch zeker hebben?

HOI.

• sander85
Oke, bedankt. Achteraf vermoed ik dat de verkoper inderdaad de SE Xperia mini pro bedoelde. Maar ik wees hem de normale Xperia pro aan en daar zou hij op lijken, maar goed.

Ik zal het binnenkort nog eens bij een PhoneHouse proberen. Ik vind het ergens toch riskant om zomaar een toestel te kopen zonder hem eerst eens gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
Mediamarkt in winkelcentrum De Bogaard had hem vorige week liggen. Waarschijnlijk hadden meer mensen op dat moment belangstelling voor het toestel, want hij stond aan en je kon er mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Wat jammer dat die mooie Xperia S niet in Pro (lees: toetsenbord) uitvoering komt.... ~zucht~

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 09:49

AntiPasta

d1 m0z4rella

Weet iemand waar deze tegenwoordig het beste te verkrijgen is? De prijzen die nu op pricewatch staan liggen boven de 271 euro die eerder (meerdere maanden geleden) genoemd werd, en hi.nl (bijvoorbeeld) heeft 'm niet eens lijkt het!

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
De Phonehouse had hem laatst hier aan de muur hangen waar je hem kon testen.. dus gok dat die hem nog wel hebben!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik ben in een vestiging van TPH geweest en deze hadden inderdaad een demo-model liggen

Echter bleek dit toestel niet meer op de reguliere "lijsten" voor te komen en had het hpoofdkantoor er geen meer op voorraad.

Misschien iets aparts met de leverbaarheid

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ja, in Leiden hadden ze 'm ook niet meer. Ik werd zo tureluurs van mijn Nokia N97 mini dat ik maar uit frustratie een rode Xperia Pro op amazon.de heb besteld! 274 euro inclusief verzending, ook niet slecht!

QWERTZ neem ik maar voor lief. Hoe makkelijk is het om het toestel op Nederlands/Engels in te stellen? Misschien een beetje een n00b-vraag, excuses, ik ben voormalig Symbiangebruiker 8)7

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Dat is gewoon een instelling, maar dat zal niet voor het hardware toetsenbord gelden gok ik.. mocht je het willen omzetten naar qwerty zal je even goed moeten zoeken op het internet :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
AntiPasta schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:15:
Ja, in Leiden hadden ze 'm ook niet meer. Ik werd zo tureluurs van mijn Nokia N97 mini dat ik maar uit frustratie een rode Xperia Pro op amazon.de heb besteld! 274 euro inclusief verzending, ook niet slecht!

QWERTZ neem ik maar voor lief. Hoe makkelijk is het om het toestel op Nederlands/Engels in te stellen? Misschien een beetje een n00b-vraag, excuses, ik ben voormalig Symbiangebruiker 8)7
Waarom? Echt voor een tientje meer had je 'm gewoon met QWERTY kunnen bestellen in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Goedkoopste die ik inclusief verzending en rood kon vinden was 305 euro... voor 30 euro wil ik wel een paar instellingen veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07
sander85 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:36:
Wat voegt de update aan waarde toe? Zijn er ook al mensen die er (enorme) spijt van hebben dat ze het toestel hebben aangeschaft?
Neen!

Uitermate tevreden over de telefoon. Ik heb alleen nog geen goed functionerende Wifi toggle geval gevonden.

Dit is exact wat ik zoek;
http://sites.google.com/s...roidapps/auto-wifi-toggle

Iedere tien minuten voor 40 sec de Wifi even aanslingeren. Maar in de praktijk werkt het niet zoals advertized en gaat mn Wifi helemaal niet meer in de lucht. Als ik daar iets goeds voor zou vinden dan doe ik zo een dag of 3 met de accu aangezien in mijn geval de Wifi een grootverbruiker is qua gebruik in accu percentage wanneer ik de telefoon niet gebruik. (ingewikkelde zinsconstructie).

Beetje raar dat deze telefoon niet populairder is hier op Tweakers maar marketing is everything nowadays en de keuze in telefoon is wel reuze.

Ik heb echter een hekel aan typen op een schermpje ipv een dedi QWERTY. En als je QWERTY+Android en een beetje scherm resolutie wil dan is de keuze ineens vrij beperkt. |:(

Maar prima zo hoor. Vind het allemaal mooi ;)
.

[ Voor 40% gewijzigd door nl2dav op 13-03-2012 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

nl2dav schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 02:50:
[...]

Ik heb alleen nog geen goed functionerende Wifi toggle geval gevonden.

Dit is exact wat ik zoek;
http://sites.google.com/s...roidapps/auto-wifi-toggle

Iedere tien minuten voor 40 sec de Wifi even aanslingeren.

[...]
Iedere 10 minuten WiFi aan en na 40 seconden weer uit? Why? :?

Anyway, probeer Tasker - deel 1 eens

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Why? Zodat mn mail wel binnenkomt en WSP berichten etc.

Ik zit in het buitenland waar roaming een dure grap is.

Ik zal er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
nl2dav schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 02:50:

Beetje raar dat deze telefoon niet populairder is hier op Tweakers maar marketing is everything nowadays en de keuze in telefoon is wel reuze.
Het is niet alleen raar dat het toestel niet op Tweakers populair is, het is nog vreemder dat verschillende winkels het toestel niet eens kennen. Het lijkt wel of iedereen gewoon touch wordt opgedrongen en de qwerty in de vergetelheid begint te raken, met name dit toestel. Als je nu een willekeurige winkel binnenstapt en je vraagt om een qwerty toestel wordt je vaak de verouderde HTC Desire Z onder de neus geschoven, terwijl de Xperia Pro volgens mij alles overtreft.

Ik ben trouwens bij de Phonehouse in Meppel geweest. Helaas, ze hadden nog niet meegemaakt dat er iemand naar dat toestel had gevraagd. :(

Voor de geïnteresseerden, ik heb het toestel op basis van de vele positieve reacties besteld. Ik hoop na morgen meer over mijn ervaringen met het toestel te kunnen melden.

[ Voor 7% gewijzigd door sander85 op 15-03-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49
Iemand al succes/ervaring met het rooten met de laatste 062 firmware?

en draaien jullie al custom roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Nee.

Waarom zou ik dat willen?

Heb het bij mn oude HTC Touch Pro wel gedaan maar dat kwam omdat de originele ROM gewoon zoog. :9

Traag, crasherig bladiebla. Dit voelt prima zo.

[ Voor 75% gewijzigd door nl2dav op 19-03-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:57
Na 2 jaar met de Milestone gedaan te hebben ben ik nu wel toe aan een nieuwe. Had eerst m'n ogen op de Milestone 4 maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat deze nog naar Europa komt. Kwam vandaag pas langs deze telefoon, niet eens meegekregen dat deze al uit was.

Waar hebben jullie deze besteld? Het liefst doe ik het i.c.m een abbo van t-mobile (ben ik al klant).

@Bananenspin, ik zie dat je vorige telefoon ook de Milestone was. Zit er veel verschil in performance tussen de Milestone en Xperia pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
Ik gaf eerder aan dat ik het toestel binnenkort zou krijgen. Dat is inmiddels een aantal weken geleden. Ik ben erg tevreden met het toestel. Ik had niet verwacht dat het toestel zo goed aan de eisen zou voldoen. Het toestel werkt vrij lang op de accu vergeleken met wat ik gewend ben. een erg scherp beeld, dat is echt gaaf. Toetsenbord werkt wel aardig, ik moet wel iets wennen aan de grote ruimte om het toetsenbord heen. Het toestel werkt ook zonder problemen op de carkit waar ik het eerder over had. Standaard staat er een Moxier Pro op het toestel, werkt prima met een Kerio mailserver, alleen werkt hij niet met GAL (Global Address List) en daar werkt Moxier Mail (€ 14,95) weer wel mee. Hier maak ik vrij veel gebruik van. Maar Moxier pro (met de mogelijkheid om snel te beantwoorden door enkel toetsenbord open te schuiven) werkt verder perfect. Ik was zowaar verbijsterd hoe soepel Streetview op zo'n toestel werkt. Toen ik het toestel voor de eerste keer aanzette was er ook een update beschikbaar (A.0.2.A.0.62). Deze heb ik geïnstalleerd. Ik had voor de update wel wat crashes gehad (met name tijdens het opladen en dan bleef ie in een loop van aan/uit hangen, erg irritant 's nachts dat het display aan en uit gaat).

Enige echte minpunt is eigenlijk de speaker. Ik krijg vaak klachten van mensen aan de andere kant van de lijn als ik het toestel op speaker zet.

Kortom een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Creadion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:36:
@Bananenspin, ik zie dat je vorige telefoon ook de Milestone was. Zit er veel verschil in performance tussen de Milestone en Xperia pro?
Deze over het oog gezien blijkbaar :) Het verschil in performance is enorm! Op mijn milestone draaide ik nog een custom rom terwijl ik op de Xperia Pro nog steeds tevreden ben met de stock rom. Ook wanneer ik mijn Milestone laatst aanraakte voelde deze zo raar! Dat ik daar mee heb kunnen werken :+
Voor mij was de keuze niet zo heel moeilijk. Ik moest weer een qwerty android phone hebben maar veel is er niet, maar ik heb absoluut geen spijt! Tuurlijk een dual core telefoon met meer geheugen is leuk maar ook duurder, en dus geen toetsenbord. Heb wel het idee dat deze prima nog meekan waar de Milestone, en dat is iets wat veel oude Android phones hebben, gewoon te traag werden.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Ik heb de Pro nu al een paar maanden en ben er erg blij mee.

Ik heb hem al even op mijn monitor aangesloten, maar voor meer dan een beetje foto's laten zien is het niet echt geschikt. De resolutie op de monitor is dan 1280x720, waarbij ik aanneem dat dat ge-upscaled wordt van de 854x480.

Ook heb ik nu een OTG USB kabeltje, zodat ik USB hardware aan kan sluiten. Maar veel ondersteuning lijkt er niet te zijn. USB Storage heb ik nog niet bij gekund, ik denk dat ik daarvoor root rechten moet hebben (men zegt dat er op /usb gemount wordt). Ook lukt het niet om een USB hubje te gebruiken zodat ik toetsenbord én muis kan aansluiten. Samen met HDMI zou de telefoon dan een 'normale' PC zijn. Niet alsof ik dat vaak zou gebruiken (maar de mogelijkheid, daar gaat het immers om!). Hier moet ik nog wat meer mee spelen.

Ik gebruik het uitschuifbaar toetsenbord bijna altijd. Die had alleen wel een klein beetje beter gekund. En helaas kun je de mapping alleen aanpassen met root rechten, dat is toch wel zonde. Graag had ik de punt (.) ook tijdens numerieke invoer willen gebruiken (ip#s, bedragen - hoewel je in Nederland voor de decimalen eigenlijk de komma moet gebruiken). Dat en een paar andere toetsinstellingen zou al een reden zijn om het toestel te rooten. Maar ik ben er wat huiverig voor, als het al kon.

Binnenkort komt de update naar ICS. Ik denk dat ik daar maar eerst even op wacht. Ook al lijkt Sony mensen op voorhand al te waarschuwen dat ICS wat minder draait op oudere toestellen. Terwijl veel mensen hadden gehoopt dat ICS vooral optimalisaties zou brengen, lijkt het vooral meer features toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

Sinds paar dagen heb ik toestel ook, wou eigenlijk de mini pro hebben maar die was (via m'n werk) voorlopig niet leverbaar.
En m'n oude telefoon (htc touch pro) was echt aan vervanging toe.

Prima toestel, net iets te groot eigenlijk (daarom wilde ik ook eigenlijk de mini pro hebben)
Wel jammer dat usb aansluiting aan de bovenkant zit, lastig met carkit die ik wil hebben. (volgens mij zijn er geen carkits waar toestel op de kop ingaat)
En ff wennen met uitschuiven van toetsenbord, heb niet echt houvast aan het toestel als ik keyboard wil uitschuiven.
En jammer dat er geen controltoest op keyboard zit, lastig als je ssh connectie maakt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
In de SSH applicatie die ik een tijdje gebruikt heb kon ik gewoon mappen welke knop ik daarvoor wou gebruiken, dan zet je die op bv Sym?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Maar even aantal clients proberen, connectbot heeft die optie niet.
Heeft wel onscreen ctrl en esc button, maar zit linksonder scherm en met duim reageren die buttons bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ben nu uitgekomen op vx connectbot, die heeft key mappings optie.
http://blog.vx.sk/archives/32-VX-ConnectBot.html
There is an option in settings to turn on custom key mappings for Sony Ericsson Xperia (mini) pro: •Language key (globe): CTRL (pressed 2x = ESC)
•ALT (blue rectangle) + S: pipe
•ALT (blue rectangle) + Z: backslash
•Function keys are accessed with 2x CTRL + number
•Example for pressing F1: Language (globe) + Language (globe) + ALT (blue rectangle) + Q
De trilstand van de xperia pro is trouwens flink minder dan de touch pro die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Iemand idee wanneer de ICS update voor de xperia pro uitkomt ?

http://www.xperiablog.net...-march-to-early-may-2012/
The rest of the 2011 Xperia range (Xperia arc, Xperia PLAY, Xperia neo, Xperia Pro, Xperia mini, Xperia mini pro, Xperia active and Live with Walkman) will then see the ICS update in late April to early May 2012.
Alleen zitten we al over begin mei heen ?

Loopt trouwens niet echt storm in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Zou inderdaad begin mei moeten zijn.. zal dan toch niet meer lang mogen duren?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 11:39

fdh

Ik heb dit toestel nu sinds enkele dagen (mijn eerste smartphone) en één van de zaken die mij opgevallen is, is dat de connectie over 3g onstabiel is, ook al zit ik bij proximus die normaal een goede dekking heeft (en die niet zo ver hiervan een 3G mast heeft staan).
Hierdoor zijn er al een aantal gesprekken verbroken geworden.

In de settings kan ik wel aangeven dat ik enkel gsm (2g) wil gebruiken, maar dan telt dit ook voor data verbindingen.

Zijn er nog mensen met dit toestel die problemen hebben met 3g connecties, terwijl er normaal wel een goede dekking zou moeten zijn?

Is er een mogelijkheid om in te stellen dat je enkel 2g wilt gebruiken voor gesprekken, maar 3g/2g voor data?
Kan dit te maken hebben met een zeer oude sim kaart (>10 jaar oud)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb het toestel sinds Oktober/November maar heb hier totaal geen last van (in Nederland). Wel heel af en toe dat de verbinding weg valt maar daar is het bereik dan ook wat slechter.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Ook nergens last van. En ik zit toch zeer regelmatig in gebieden waarvan ik door de jaren van weet dat deze een slechte (data)dekking hebben.

Durf zelfs te beweren dat het aanzienlijk beter is ten opzichte van mn Touch Pro met andere radio ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

http://talk.sonymobile.com/thread/38384

SI die ik heb staat er helaas nog niet tussen (1248-7737)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik heb dezelfde SI maar ben inmiddels wel geupgrade naar ICS 4.0.4, build 4.1.B.0.431. Documentatie staat op XDA-Developers. ;)

Het boeltje draait beter dan verwacht trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door NiPeng op 05-06-2012 21:55 ]

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik ben van plan dit toestel aan te schaffen (want er zijn vrijwel geen andere QWERTY-Android toestellen te koop), en wil van jullie weten hoe ICS er op draait.

(ICS staat ook op m'n Transformer en ben daar best wel tevreden over)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Duurt wel lang voordat de update voor alle si's beschikbaar zijn, je zou zeggen dat die toestellen toch gewoon direct allemaal een upgrade zouden krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg dit toestel aan te schaffen maar dan, omdat het zo enorm veel scheelt, in DEUTSCHLAND! ;). Ik vermoed dat de verwisseling van xz en y op het toetsenbord snel genoeg went, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 20:26 . Reden: ik tik te makkelijk x+y ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik heb in Duitsland wel eens op een normaal (groot) toetenbord getypt en vond dat een hel! Maar dat komt ook omdat ik al ruim 2 decennia lang 10 vingers blind type.
Ook dit type ik nu blind, maar dan 2 duimen :), op een Motorola Milestone 2 die wat mij betreft aan vervanging toe is.
Anyway, ik zou er niet aan moeten denken om de x, y, en leestekens op een andere plek te moeten hebben.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik heb plaatjes van de twee toetsenborden naast elkaar gehouden en het enige verschil dat ik kan ontdekken is de xz en y omwisseling. Alle andere letters/leestekens zitten op dezelfde plek. Overigens niet erg vergelijkbaar met een standaard toetsenbord.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 20:27 . Reden: Z! het is Z en Y ... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:17:
Hmmm, ik heb plaatjes van de twee toetsenborden naast elkaar gehouden en het enige verschil dat ik kan ontdekken is de x en y omwisseling. Alle andere letters/leestekens zitten op dezelfde plek. Overigens niet erg vergelijkbaar met een standaard toetsenbord.
+1

Qwertz:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lmdV8.jpg

Qwerty:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/02/Front_H_Open_Silver_SCR10.jpg

Enige verschil wat ik kan ontdekken is de Y en Z omgewisseld. Is dat 90 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Maareuh ... ICS al draaiende op dit toestel?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Hij is wel al uitgebracht maar nog niet voor mijn versie.. en ben te druk geweest om te kijken naar de XDA methode helaas..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
[b][message=38359737,noline]

Het boeltje draait beter dan verwacht trouwens.
Zijn nu bijna een maand verder. Nog steeds tevreden over ICS?

Welk topic van XDA bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Zit te kijken naar CM9 maar dan moet je helaas wel een unlocked bootloader hebben, en via de manier van Sony zelf kan je dan niet meer terug en verlies je drm. Iemand een betere manier? Googelen brengt mij niet veel verder dan gaan solderen en dat wil ik nou net niet doen :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Niet meer terug zal ik niet zo onplezierig vinden als het echt beter is. En verlies van DRM.. Is dat zo'n ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Het is niet heel erg, maar ik meen gelezen te hebben dat er ook een manier zonder was.. en misschien nog t belangrijkste dan hoef ik ook niet te wipen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

En inmiddels rolt Google Jelly Bean al uit voor diverse Nexus toetstellen en wij maar wachten op ICS :-(

nieuws: Google rolt Android 4.1 uit voor Nexus-toestellen en Motorola Xoom

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Bananenspin schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:25:
Zit te kijken naar CM9 maar dan moet je helaas wel een unlocked bootloader hebben, en via de manier van Sony zelf kan je dan niet meer terug en verlies je drm. Iemand een betere manier? Googelen brengt mij niet veel verder dan gaan solderen en dat wil ik nou net niet doen :p
Hiermee moet het lukken voor zover ik me nu heb ingelezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1320350

Ik heb mijn Xperia Pro zojuist besteld en ik denk dat ik direct CM9 erop ga zetten, dan kan ik je meer vertellen.

Edit: meer info hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1642480

[ Voor 6% gewijzigd door R_W op 17-07-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik kan dat topic alleen moet je bootloader echt unlocked zijn wil je een custom rom draaien, en dit gaat alleen puur over rooten helaas..

Er is ook nog steeds geen ICS uit voor mijn telefoon versie pff..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Bananenspin schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:51:
Ik kan dat topic alleen moet je bootloader echt unlocked zijn wil je een custom rom draaien, en dit gaat alleen puur over rooten helaas..
Je hebt gelijk, maar met deze methode moet het wel echt lukken:
http://androidflip.com/un...rm-data-track-id-working/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik ken het bestaan van CM9 (heb zelf CM7 op m'n Huawei draaien) maar heeft Sony niet zelf een ICS rom gebakken voor dit toestel? Iemand ervaring daarmee?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
R_W schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Je hebt gelijk, maar met deze methode moet het wel echt lukken:
http://androidflip.com/un...rm-data-track-id-working/
Tja en dan moet je weer gaan solderen enzo, dat risico is mij ook te groot want als je dat verpest.. ;w

@Hierboven de update word mij nog steeds niet aangeboden en met de flashtool de firmware flashen wilt ook niet.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Bananenspin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:41:
[...]

Tja en dan moet je weer gaan solderen enzo, dat risico is mij ook te groot want als je dat verpest.. ;w
Je hoeft helemaal niks te solderen, je hoeft alleen even een pinnetje paar seconde aan te tikken met een veiligheidsspeld. Hele proces is paar minuten werk.

Ik heb zo Cyanogenmod 9 geinstalleerd en dat draait goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ah ik heb inderdaad niet goed gekeken.. Is het echt niet meer dan alleen een veiligheidsspeld?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Bananenspin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:13:
Ah ik heb inderdaad niet goed gekeken.. Is het echt niet meer dan alleen een veiligheidsspeld?
Jep. Scherpe kant op correcte pin houden en de andere kant tegen het ijzer waar de SIM-kaart onder zit (ground).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Hmm die open rondjes zitten er niet boven de SD kaart zoals op dit plaatje. Het ziet er ook onmogelijk uit om het afdek plaatje eruit te halen..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Dat is geen afdekplaatje maar gewoon een sticker, kun je er gewoon afpulken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik zit vast bij stap 4.4, ik krijg niet het bericht van:
SEMC SIMLOCK CERTIFICATE, PROCEEDING
FINISHED

Maar:

25-7-2012 19:15:24 TO CONNECT NEXT PHONES
25-7-2012 19:15:24 X10 Xperia,E10 Mini,E15 Xperia X8,U20 Mini Pro
25-7-2012 19:15:24 LT15 Xperia ARC,MT15 Xperia NEO,R800 Xperia PLAY
25-7-2012 19:15:24 PRESS AND HOLD "BACK" BUTTON...
25-7-2012 19:15:24
25-7-2012 19:15:24 ST18 Xperia RAY,ST15 Xperia Mini,SK17 Xperia Mini Pro
25-7-2012 19:15:24 PRESS AND HOLD "Volume Down" BUTTON...
25-7-2012 19:15:24 PLEASE ATTACH TURNED OFF PHONE NOW

Twee keer geprobeerd.. al lijkt het erop dat bij stap 4.3 ook geen nieuwe hardware was gedetecteerd, tenminste de eerste keer wel maar toen was er geen driver geïnstalleerd..

Hier ook problemen mee gehad?

edit: Na zelf nog maar een keer met de hand de driver lokatie aan te geven werkt het wel _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenspin op 25-07-2012 20:07 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Ik had het zelfde probleem.

Mooi dat het gelukt is, wat ga je er nu opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
CM9, momenteel bezig in adb alleen herkent hij de telefoon niet als ik hem boot met menu knop ingedrukt. Heb ik daarvoor de normale driver nodig van sonyworld?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Als ik me goed herinner heb ik CM kernel met fastboot geflasht (`./fastboot boot boot.img`) en dan bij booten met de nieuwe kernel in recovery console het hele image flashen. Ik heb dit loosely gevolgd: http://wiki.cyanogenmod.c...ia_Arc:_Full_Update_Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ja dat is de juiste methode echter krijg ik een waiting for device want hij herkent hem niet.. Ik denk dat er ook iets conflict met de drivers voor de bootloader wat hij toont nu een s1Boot fastboot device zodra ik mn phone aansluit met menu knop ingedrukt.

edit: Is nu eindelijk geinstalleerd, bleek een 64 bits probleem te zijn, alleen nu crashed ics elke keer met het bericht: De installatiewizzard is gestopt.. Ik heb cm9.0 RC2 geflashed en had eerst een wat oudere gapps maar heb nu ook de nieuwste die te vinden was.. welke gebruik jij?

[ Voor 35% gewijzigd door Bananenspin op 25-07-2012 22:13 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Hmm momenteel boot mn telefoon niet meer na het free xperia scherm..Kreeg in ene last van error status 7 (assert failed) dat betekend dat de naam van mn telefoon niet meer overeenkomt met wat de software verwacht?
Zit een beetje vast nu.. jij nog ideeën? Heb al geprobeerd cm7.2 te flashen maar ook dat lukt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Bananenspin op 26-07-2012 11:39 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Dit klinkt niet echt motiverend allemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Het is me uiteindelijk gelukt :)

De build.prop was blijkbaar gedelete waardoor de software zichzelf niet meer kon updaten, even een nieuwe build.prop erop gezet via ADB en hij deed het weer :) Echter is de telefoon nu in het sony reperatie centre aangezien mijn camera al een heletijd kapot was. Hoopte dat een software update het oploste maar helaas. Wel even de bootlocker weer geload en standaard software erop gezet natuurlijk :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hoi,

Kunnen jullie me vertellen hoelang de batterij het uithoudt als hij thuis verbonden is met wifi, gedurende een werk-schooldag met 3g,er redelijk veel gewhatsapped wordt, je een uur belt en af en toe op internet bent?

Ik lees wisselende verhalen. Sommige mensen zeggen dat bij een dergelijk gebruik de telefoon het meer dan 24 uur uithoudt,anderen zeggen dat je moet rekenen op 14 uuren dus dat ie rond 21 uur weer aan de lader moet.

• negena
pleaseeee reageer, ik wil m misschien kopen!

• Mad Marty

Mad Marty

Allereerst: Het algemeen beleid - Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

Dan, als antwoord op je vraag: dat kun je zo simpelweg niet zeggen. Accuduur is van te veel variabelen afhankelijk. Wel kun je over het algemeen stellen dat de meeste smartphones met gemiddeld gebruik (wat het jouwe is, gok ik) ongeveer een dag mee gaan voor wat betreft de accu. Dat betekent dat je dus sowieso een keer per dag een keertje op- of bij- moet laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 19-09-2012 07:54 ]

Rail Away!

• negena
Mad Marty schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:53:
Allereerst: Het algemeen beleid - Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

Dan, als antwoord op je vraag: dat kun je zo simpelweg niet zeggen. Accuduur is van te veel variabelen afhankelijk. Wel kun je over het algemeen stellen dat de meeste smartphones met gemiddeld gebruik (wat het jouwe is, gok ik) ongeveer een dag mee gaan voor wat betreft de accu. Dat betekent dat je dus sowieso een keer per dag een keertje op- of bij- moet laden.
Vanwege die kutbatterij heb ik mijn Mini Pro teruggebracht. Ik wil dus een telmet een betere batterij, er zal geen superbatterij bestaan,maar een betere moet er wel zijn.

De standbytijd van de Pro is beter dan die van de mini pro, geen idee of dat wat zegt. Gek genoeg is de standbytijd van de ray hetzlfde als die van de pro,maar de ray heeft een kleiner scherm.

Als ik reviews lees, dan zijn er wel verschillen als het gaat om de accuduur. Volgens de meeste reviews gaat de ray redelijk lang mee vergeleken met andere tels zoals de gs2 of de iphone4.

Tot zover mijn overpeinzingen

edit: ik denk toch aan de ray nu, ik hoor negatieveverhalen over de pro wat betreft batterijduur

[ Voor 3% gewijzigd door negena op 24-09-2012 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
geen edit maar een nieuw bericht:

ik ga forums zoeken waar mensen wel vragen beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

negena schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:53:
geen edit maar een nieuw bericht:

ik ga forums zoeken waar mensen wel vragen beantwoorden
:w

Als je geen vraag stelt, kunnen we 'm moeilijk beantwoorden natuurlijk 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 24-09-2012 21:00 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Wil je echt expliciet een genummerde vragenlijst?

De standbytijd van de Pro is beter dan die van de mini pro, geen idee of dat wat zegt.
Vertaling: vraag 1 Zegt de standbytijd iets zinnigs over de telefoon tijdens gebruik?

Gek genoeg is de standbytijd van de ray hetzlfde als die van de pro,maar de ray heeft een kleiner scherm.
Vertaling: vraag 2 Als een groter maar even scherp scherm als dat van de Ray van een telefoon met dezelfde batterij als die van de Ray even lang standby kan zijn als de Ray, is dat dan een indicatie van de zuinigheid?

Als ik reviews lees, dan zijn er wel verschillen als het gaat om de accuduur. Volgens de meeste reviews gaat de ray redelijk lang mee vergeleken met andere tels zoals de gs2 of de iphone4.
Vertaling: vraag 3 Je zegt dat alle smartphones ongeveer hetzelfde zijn qua batterijduur, maar toch lees ik hier en daar dat mensen vinden deze deze tel een betere batterij heeft dan de s2 of de iphone. Zijn er dus itt wat jij zegt wel noemenswaardige verschillen tussen verschillende batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

negena schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:06:
Wil je echt expliciet een genummerde vragenlijst?

[...]
Denk je nu echt dat met zo'n instelling (en de manier waarop je negena in "Het Sony Ericsson Xperia Pro topic" begint bijvoorbeeld) iemand zin heeft om je te helpen? Lees anders je bericht nog eens door, het bestaat volledig uit opmerkingen (of, zoals je zelf zegt 'overpeinzingen'), maar nergens een vraag. Anders mag je me nu direct wijzen op waar ik een vraagteken heb gemist.

Anyway, ik ben de beroerdste niet, en ik zal mijn eerdere bericht verduidelijken.

1. Nee. Zoals ik al aangaf in Mad Marty in "Het Sony Ericsson Xperia Pro topic" is dit van te veel variabelen afhankelijk. In standby worden geen scherm, actieve processen of radio (om te bellen) gebruikt, en dat zijn nu juist de grootste gebruikers van energie. Bovendien heeft ieder persoon natuurlijk een ander gebruikspatroon, iemand die z'n telefoon alleen gebruikt voor bellen en soms een e-mailtje typen en daarom alleen 2G gebruikt doet misschien twee dagen op een batterij, terwijl iemand die de hele dag spelletjes speelt 'm elke twee uur op moet laden. Bovendien hebben de accu's van verschillende telefoons vaak verschillende capaciteiten.

2. Nee, zie 1.

3. Dan moet je m'n eerdere bericht toch beter lezen, want dat zeg ik nergens. Zie verder punt 1, wat een iets verdere uitleg betreft van mijn eerdere bericht.

Het enige wat ik je kan meegeven is reviews lezen waarin daadwerkelijk dagelijks gebruik gemeten wordt, zorg wel dat in de review van beide telefoons dezelfde meetmethode gebruikt wordt, en slechts dan kun je precies een antwoord vinden op jouw vraag.

Overigens - mijn vriendin heeft de Pro, en doet bij haar gemiddeld gebruik zo'n anderhalve dag met een acculading. Dat is eigenlijk continu op WiFi en anders 3G, veel Whatsapp en SMS, zo nu en dan een telefoontje en misschien 15 minuten surfen per dag. Maarja, dat is haar gemiddeld gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door Mad Marty op 26-09-2012 13:25 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Mad Marty schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:34:
[...]

Denk je nu echt dat met zo'n instelling (en de manier waarop je negena in "Het Sony Ericsson Xperia Pro topic" begint bijvoorbeeld) iemand zin heeft om je te helpen? Lees anders je bericht nog eens door, het bestaat volledig uit opmerkingen (of, zoals je zelf zegt 'overpeinzingen'), maar nergens een vraag. Anders mag je me nu direct wijzen op waar ik een vraagteken heb gemist.

Anyway, ik ben de beroerdste niet, en ik zal mijn eerdere bericht verduidelijken.

1. Nee. Zoals ik al aangaf in Mad Marty in "Het Sony Ericsson Xperia Pro topic" is dit van te veel variabelen afhankelijk. In standby worden geen scherm, actieve processen of radio (om te bellen) gebruikt, en dat zijn nu juist de grootste gebruikers van energie. Bovendien heeft ieder persoon natuurlijk een ander gebruikspatroon, iemand die z'n telefoon alleen gebruikt voor bellen en soms een e-mailtje typen en daarom alleen 2G gebruikt doet misschien twee dagen op een batterij, terwijl iemand die de hele dag spelletjes speelt 'm elke twee uur op moet laden. Bovendien hebben de accu's van verschillende telefoons vaak verschillende capaciteiten.

2. Nee, zie 1.

3. Dan moet je m'n eerdere bericht toch beter lezen, want dat zeg ik nergens. Zie verder punt 1, wat een iets verdere uitleg betreft van mijn eerdere bericht.

Het enige wat ik je kan meegeven is reviews lezen waarin daadwerkelijk dagelijks gebruik gemeten wordt, zorg wel dat in de review van beide telefoons dezelfde meetmethode gebruikt wordt, en slechts dan kun je precies een antwoord vinden op jouw vraag.

Overigens - mijn vriendin heeft de Pro, en doet bij haar gemiddeld gebruik zo'n anderhalve dag met een acculading. Dat is eigenlijk continu op WiFi en anders 3G, veel Whatsapp en SMS, zo nu en dan een telefoontje en misschien 15 minuten surfen per dag. Maarja, dat is haar gemiddeld gebruik.
Bedankt voor je antwoorden :>

Ik heb trouwens weer afgezien van de Pro. Ik heb nu de Ray gekocht. Ik denk erover om die te ruilen. De tel is perfect maar ik erger me kapot aan het feit dat er geen flitser op zit en dat foto's in het donker er zo belabberd uitzien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Weet iemand of er tooltje is die werkt de tijd kan syncen ?
Ik heb aantal tools geprobeerd maar ik krijg het met allemaal niet voor elkaar om de tijd in te (laten) stellen.
Krijg netjes te zien dat m'n tijd 3 minuten afwijkt, maar moet het dan alsnog handmatig gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

DDX schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:17:
Weet iemand of er tooltje is die werkt de tijd kan syncen ?
Ik heb aantal tools geprobeerd maar ik krijg het met allemaal niet voor elkaar om de tijd in te (laten) stellen.
Krijg netjes te zien dat m'n tijd 3 minuten afwijkt, maar moet het dan alsnog handmatig gaan instellen.
Je hebt in ieder geval root nodig als je dit door de app (automatisch) wilt laten doen. Imho is ClockSync de meest ideale tool hiervoor.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:23:
http://talk.sonymobile.com/thread/38384

SI die ik heb staat er helaas nog niet tussen (1248-7737)
Iemand hier nog met een Pro met deze versie die hem heeft kunnen upgraden? Heb hem sinds vandaag binnen, en er staat op Android 4.0 upgradable, maar SI 1248-7737 staat nog altijd niet in het lijstje, denk dus niet dat er nog een officiele versie zal komen.... Zou dus graag weten welke versie ik mag gebruiken om hem te upgraden zonder er een dure baksteen van te maken :)

Op de wiki van xda staan verschillende versies (http://forum.xda-developers.com/wiki/SE_Xperia_Pro) maar ik heb geen idee welke versie ik daarvan zou moeten nemen... :X Daarom leek het mij handig moest iemand het hier al gedaan hebben dat hij zou zeggen welke versie hij genomen heeft. Ik zou het liefst bij een stock rom blijven omdat het mij lijkt dat dan alle functies nog zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Mijn vriendin heeft ook de 7737, heb het regelmatig checken van de lijst van Sony inmiddels maar opgegeven...

Als je zelf wilt installeren heb je in ieder geval eentje voor de MK16i nodig, die zijn voor internationale (non-US) toestellen. Verder is een Europese met QWERTY toetsenbord ook wel handig, dus de laatste in de lijst op de wiki van XDA (4.1.B.0.587) lijkt me veilig genoeg. Let op: ik heb geen ervaring met flashen op de Pro ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik ga eerst maar eens informeren bij de leverancier van mijn telefoon.
Die hebben hem verkocht met sticker 'Android 4.0 Upgradable'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:32:
Mijn vriendin heeft ook de 7737, heb het regelmatig checken van de lijst van Sony inmiddels maar opgegeven...

Als je zelf wilt installeren heb je in ieder geval eentje voor de MK16i nodig, die zijn voor internationale (non-US) toestellen. Verder is een Europese met QWERTY toetsenbord ook wel handig, dus de laatste in de lijst op de wiki van XDA (4.1.B.0.587) lijkt me veilig genoeg. Let op: ik heb geen ervaring met flashen op de Pro ;)
Ok, heb het er gisteren op gewaagd en toch maar de upgrade gedaan. En het werkt zowaar ook nog :+ Ging zelfs redelijk makkelijk allemaal. Alle functies lijken nog te werken en heb niet op snelheid moeten inleveren :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Gisteren ook de Xperia Pro van mijn vrouw naar ICS bijgewerkt. Was erg eenvoudig met deze guide: http://talk.sonymobile.com/thread/35239.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Zojuist via PC Companion ICS geinstalleerd op mijn Pro (mk16i). In het begin lijkt ICS traag maar dat lost zich vanzelf op (in mijn geval toch ;-). Fijn!

.

Pagina: 1 2 Laatste