Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Mede-auteur:
  • xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

xon

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/t5rvnp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2qa7epf.jpg
Tijdens de afgelopen MWC 2011 kondige Sony Ericsson drie nieuwe Android-telefoons aan die nog niet bekend waren. Ondertussen zijn er van die drie aankondigingen al twee toestellen wat langer op de markt, namelijk de Xperia Neo en de Xperia Play. De Xperia Pro heeft een lange tijd op zich laten wachten maar ook dit toestel gaat het levenslicht zien. Sinds eind Oktober krijgen winkels dit toestel langzaam binnen en verwacht is dat hij over 2 weken bij alle telefoon winkels te verkrijgen is.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/b6zl9w.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ok53sk.jpg

Qualcomm MSM8255 Snapdragon 1 GHz processor (single core)
Adreno 205 GPU
512MB Ram
FWVGA resolutie (854x480)
Bravia Mobile Engine
8 MP Fotocamera met Exmor R sensor + LED Flash
720p videorecording
HDMI out - via convertorstekker
Android 2.3 Gingerbread (vermoedelijke update naar 4.0)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/f36d6w.jpg

+ Prijs: Advies prijs is 369,- Bron
+ 8 MP Fotocamera (Dezelfde camera als de twee MWC toestellen die uit zijn
+ Full QWERTY toetsenbord
+ Vermoedelijke upgrade naar Android 4.0 Bron

+- Timescape UI, (Launcher pro is te adviseren)

- In Februari aangekondigd, nu pas op de markt. Niet de snelste hardware
- Hoofdetlefoonaansluiting aan de zijkant en oplader aansluiting aan de bovenkant

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nlxx82.jpg

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gwbypg.jpg
Meer volgen snel

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dos1og.jpg

Eindelijk na lang wachten is hij er dan. De mensen die een android toestel zoeken met toetsenbord hebben niet veel keuze. Het is zeker niet de snelste telefoon in vergelijking met alles wat er nu uitkomt maar langzaam is hij zeker niet.

Reviews
Allaboutphones.nl

TS-design is dankzij JupJup

[ Voor 7% gewijzigd door xon op 10-11-2011 09:07 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Op de website van thephonehouse staat hij dan al een paar dagen. Wat we weten is dat hij een adviesprijs meekrijgt van 369 euro. Na wat vergelijkingen met toestellen uitdezelfde prijsklasse en de andere "recente" Xperia toestellen zou hij bij een Hi 30 web abbonement al zeker gratis moeten zijn. Een vriendin van mij werkt in een Hi filiaal en gaat morgen precies uitzoeken wanneer zij hem binnenkrijgt en conreet de prijzen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
En een review van de vrienden van allabouthphones

http://www.allaboutphones...-Xperia-Pro.html?leftmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik noem dat niet bepaald een complete review...
Maar het is wel een mooi toestel met een leuke prijs. Alleen erg jammer van de "verouderde" hardware..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Vinand schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:47:
[...]

Ik noem dat niet bepaald een complete review...
Maar het is wel een mooi toestel met een leuke prijs. Alleen erg jammer van de "verouderde" hardware..
Ik denk dat je niet hebt doorgeklikt..het is een ZEER uitgebreide review?

overigens..de pro kost 309 euro bij T-online in het rood wel te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
Heeft iemand enig idee of er prijsverschil zit tussen de zilveren en zwarte? Want volgens mij zou ik me kapot ergeren aan het glimmende plastic tussen de toetsen bij de zwarte variant en dat lijkt wat minder het geval te zijn bij de zilveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Zo ben nog positiever geworden door die review! Loop momenteel al bijna 2 jaar met een Milestone maar bij intensief gebruik red ik geen dag, alles langer dan een dag ben ik blij mee!

Toestel staat helaas nog niet in de systemen van Hi, maar hoop dat hij binnenkort daar ook leverbaar is!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Ik kan niet wachten. Had hem op de website van ThePhoneHouse 'gereserveerd' op de dag dat dat volgens mij voor het eerst kon. Maar er is wat onduidelijkheid bij het filiaal waar ik ben geweest over wanneer ze het toestel kunnen verwachten en of ze überhaupt de zilveren versie (ook) wel krijgen (en volgens mij waren ze er zelfs in de war met de mini, zucht).

T-Mobile zelf (ik ga voor de abbo verlenging, naar iSmart) heeft nog geen enkele aankondiging m.b.t. deze telefoon. Dus vandaar dat ik bij TPH zit te shoppen.

TPH web team heeft het trouwens over een beperkte voorraad en wachttijd: http://twitter.com/#!/Pho...status/132022212583632896

Nog maar even wachten dan en hopen dat ik een zilveren kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Aah jou naam komt me bekend voor, de gene die mij al die twitter berichten stuurde!

Naast The Phone House heeft niemand ze nog in Nederlands, heb wel gevraagd wanneer ze gaan leveren maar daar nog geen reactie op. Waarom ga je voor zilver? Ik twijfel zelf tussen zwart en zilver.. moet ze eerst in het echt zien denk ik!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik had bij GSMinfo een rminder ingesteld voor wanneer deze telefoon leverbaar werd, ik kreeg vandaag een mail dat deze leverbaar is.

Ik gok dat de telefoon snel op meer plaatsen zal opduiken.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
GoGoHaRrY schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:22:
Ik had bij GSMinfo een rminder ingesteld voor wanneer deze telefoon leverbaar werd, ik kreeg vandaag een mail dat deze leverbaar is.

Ik gok dat de telefoon snel op meer plaatsen zal opduiken.
ehh? mijn post hierboven gelezen?

Telefoon is volllop leverbaar hoor voor 309 op z'n goedkoopst. (zonder abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Had een vraag gesteld op Allaboutphones of er een notificatie lichtje op zit, de vraag is echter krom beantwoord maar ga ervan uit dat deze er wel op zit. Google beweert ja en nee maar voor mij is dit wel een belangrijk puntje aangezien hij vaak op stil staat!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29
Bananenspin schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:40:
Had een vraag gesteld op Allaboutphones of er een notificatie lichtje op zit, de vraag is echter krom beantwoord maar ga ervan uit dat deze er wel op zit. Google beweert ja en nee maar voor mij is dit wel een belangrijk puntje aangezien hij vaak op stil staat!
zowel de arc, de neo en de mini en mini pro hebben het.
dus t lijkt me dat de pro het ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
glaaj schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:54:
Heeft iemand enig idee of er prijsverschil zit tussen de zilveren en zwarte? Want volgens mij zou ik me kapot ergeren aan het glimmende plastic tussen de toetsen bij de zwarte variant en dat lijkt wat minder het geval te zijn bij de zilveren
er zit geen glimmend plastic tussen de toetsen
dimocash schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:05:
[...]

zowel de arc, de neo en de mini en mini pro hebben het.
dus t lijkt me dat de pro het ook heeft.
Xperia Pro heeft het ook

Ik heb de Xperia Pro nu zo'n week of 2 in huis (besteld via Phonehouse). Als je hem bestelt met studenten.net korting (even aanmelden voor een lidnummer) betaal je maar 271 euro. Het is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
bertsmeerink schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:16:

Xperia Pro heeft het ook

Ik heb de Xperia Pro nu zo'n week of 2 in huis (besteld via Phonehouse). Als je hem bestelt met studenten.net korting (even aanmelden voor een lidnummer) betaal je maar 271 euro. Het is maar een tip.
Hmm dat is heel interessant, met een SO van VF met korting bespaar ik meer dan 150 euro dan een abbo! Moet alleen ff wachten op mn salaris :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Bananenspin schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:59:
[...]

Hmm dat is heel interessant, met een SO van VF met korting bespaar ik meer dan 150 euro dan een abbo! Moet alleen ff wachten op mn salaris :)
Hulde aan Bert en zijn tip! ik heb net telefoon besteld voor 271 euro! Echt een koopje voor die specs!

offtopic: Ik snap werkelijk waar NIET hoe ze het kunnen doen om zoveel korting te geven. Ik vond een duitse webshop die de rode voor 309 euro verkocht als allergoedkoopste. Met 271 kom je hier zwaar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Bananenspin schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:59:
[...]

Huh, hoe krijg je dat voor elkaar. Hier in Groningen heeft TPH en ook KPN nog geen idee wanneer die in de winkel ligt.

Ik heb meer dan een week geleden de Xperia Pro via de site van TPH gereserveerd (maar dat zou dan weer via de winkel lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
ArmEagle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:24:
[...]

Huh, hoe krijg je dat voor elkaar. Hier in Groningen heeft TPH en ook KPN nog geen idee wanneer die in de winkel ligt.

Ik heb meer dan een week geleden de Xperia Pro via de site van TPH gereserveerd (maar dat zou dan weer via de winkel lopen).
Kijk dan gewoon eens op de website van The Phone House (blijkbaar is het hip om THP te zeggen).
Als je hem in je winkelmandje gooit dan kan je kijken waar die op voorraad ligt. Bij mij in omgeving Amsterdam/haarlem lag ie gewoon in een stuk of 5 shops op voorraad.

Je krijgt er nog een maatoverhemd bij ook :-)

Ik heb hem overigens gewoon besteld via internet en wacht lekker even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
xon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:16:
[...]

Kijk dan gewoon eens op de website van The Phone House (blijkbaar is het hip om THP te zeggen).
Als je hem in je winkelmandje gooit dan kan je kijken waar die op voorraad ligt. Bij mij in omgeving Amsterdam/haarlem lag ie gewoon in een stuk of 5 shops op voorraad.

Je krijgt er nog een maatoverhemd bij ook :-)

Ik heb hem overigens gewoon besteld via internet en wacht lekker even af.
Ha dat is grappig woon zelf Haarlem, ligt ie inderdaad op vooraad!
ArmEagle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:24:
[...]

KPN/Hi zullen hem waarschijnlijk zelf helemaal niet leveren. TPH *hip* heeft hem momenteel als enigste (en nog een paar websites die hem te duur verkopen icm met abbo ook). Probleem is alleen dat je in de winkels weer meer betaald en niet die leuke kortingen krijgt zoals studenten.net korting. Ben aan het twijfelen of ik hem haal met abbo en 69 bij betalen maar als ik hem los koop ben ik over 2 jaar 150 euro goedkoper uit!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
Ik had me een tijd terug aangemeld voor de reminder service van the phonehouse en heb hem direct besteld toen ik een email kreeg. Had hem de volgende dag in huis omdat hij toen op voorraad was. Hoe de voorraad nu is, geen idee. Je kunt hem ook in de winkel met korting kopen maar dan moet je een studenten.net pasje aanvragen die je naar horen zeggen voor een euro of 6 kan aanvragen.
ik heb er alleen geen maatoverhemd bijgekregen maar wie maalt erom met zoveel korting haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
bertsmeerink schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:54:
Ik had me een tijd terug aangemeld voor de reminder service van the phonehouse en heb hem direct besteld toen ik een email kreeg. Had hem de volgende dag in huis omdat hij toen op voorraad was. Hoe de voorraad nu is, geen idee. Je kunt hem ook in de winkel met korting kopen maar dan moet je een studenten.net pasje aanvragen die je naar horen zeggen voor een euro of 6 kan aanvragen.
ik heb er alleen geen maatoverhemd bijgekregen maar wie maalt erom met zoveel korting haha.
Er staat nu levertijd een tot twee weken. Ik ga even kijken voor zo'n pasje want 6 euro is het alsnog wel waard natuurlijk!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
Bestel je online dan heb je genoeg aan je lidnummer. Koop je in de winkel dan schijnen ze naar je pasje te vragen. Maar misschien tref je iemand die genoegen neemt met het lidnummer. Kun je altijd nog een pasje opvragen als ze moeilijk doen. Het is het proberen waard.
Als 1 van jullie hem in huis hebt ben ik benieuwd of je hebt uitgevonden hoe je een mp3tje als ringtone of smstone instelt. Moet je hem perse aan je pc hangen vraag ik me af. Hij ziet niets staan in de muziekbibliotheek als je het via menu beltonen probeert in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb momenteel een Moto Milestone waar ook Android op staat. Hoe het dan moet is gewoon het nummer opzoeken op je SD kaart via een filemanager bv, het afspelen en dan op de menu knop drukken waaarna ik kan kiezen set as ringtone. Nou heeft een oud klasgenoot ook een SE toestel gehad met Android en daar werkte dit ook niet op kan ik me herrinneren.. maar ze zullen dit er toch niet uitgesloopt hebben?!

edit: Lees eventueel dit even

[ Voor 15% gewijzigd door Bananenspin op 09-11-2011 00:55 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
Ik heb de muziek in de map sd card\music gezet. Ik zie de nummers nu staan als ik klik op de muziek bibliotheek knop onderaan in menu "geluid -> beltoon telefoon". Alleen als ik een nummer selecteer zie ik dat hij aan het rijtje ringtones wordt toegevoegd echter hoor je niet de muziek maar een normale beltone. Heel vaag. Ben benieuwd of jullie dit straks ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Bananenspin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:01:
offtopic:
Aah jou naam komt me bekend voor, de gene die mij al die twitter berichten stuurde!

Naast The Phone House heeft niemand ze nog in Nederlands, heb wel gevraagd wanneer ze gaan leveren maar daar nog geen reactie op. Waarom ga je voor zilver? Ik twijfel zelf tussen zwart en zilver.. moet ze eerst in het echt zien denk ik!
Ik heb hem helaas alleen nog maar op foto's en filmpjes gezien. Maar de zilveren lijkt wat minder glossy/glanzend en naar mijn smaak wat netter. Bovendien is het weer eens wat anders.

Ik denk dat ik hem die eerste dag toen TPH hem beschikbaar had meteen via de website had moeten bestellen (ook al was ik wat laat op de dag). Ik had hem echter gereserveerd 'in de winkel'. Maar dan moet de winkel de telefoon natuurlijk wel eerst hebben. En het lijkt erop dat het hoofdkantoor verder niks bijzonders met deze reserveringen doet.

Ook al zegt support dat het niet uit maakt of je via de website besteld of reserveert. Maar het mag duidelijk zijn dat ze gewoon niet genoeg hadden om en de bestellingen via de site af te handelen en naar alle winkels exemplaren te sturen.

• xon
ArmEagle schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:47:
[...]

Ook al zegt support dat het niet uit maakt of je via de website besteld of reserveert. Maar het mag duidelijk zijn dat ze gewoon niet genoeg hadden om en de bestellingen via de site af te handelen en naar alle winkels exemplaren te sturen.
Eergister besteld..gister had ik hem binnen!

• bertsmeerink
Ik ben er uit met dat ringtone probleem. Je moet de mp3 afspelen in de standaard player en dan kun je hem via de menu knop rechtsonder instellen als ringtone. Zie http://www.sonyericsson.c...ia/xperia-pro?cc=us&lc=en . Via menu beltonen is het niet mogelijk.

• xon
ik mag hier zeker niet zeggen hoe makkelijk je de pro kan rooten he? :)

en voor de freaks:

http://www.xperiablog.net...-xperia-pro-teaser-video/

[ Voor 43% gewijzigd door xon op 10-11-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

xon schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:31:
[...]

Eergister besteld..gister had ik hem binnen!
... ...
Gewoon via ThePhoneHouse website?! En welke kleur, zwart?

[ Voor 5% gewijzigd door ArmEagle op 11-11-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Eerste echte negatieve puntje is toch wel de ontvangstkwaliteit van de radio

Exact hetzelfde hoofdtelefoontje als wat ik gebruikte op mijn minimaar helft zo goede ontvangst. Hoop dat het nog verbeterd gaat worden ( ook al zal dit pas gebeuren denk ik met een custum Rom waarbij iets meer stroom wordt toegekend aan de radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
xon schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:52:
ik mag hier zeker niet zeggen hoe makkelijk je de pro kan rooten he? :)

en voor de freaks:

http://www.xperiablog.net...-xperia-pro-teaser-video/
Rooten is niet illegaal hoor! Dat mag dus gewoon gedeeld worden ;)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Bananenspin schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:19:
[...]

Rooten is niet illegaal hoor! Dat mag dus gewoon gedeeld worden ;)
Bij deze:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1319653

Met windows 7 stonden alle drivers al geïnstalleerd en kon ik met één druk op de knop rooten via een dosboxje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
Wat is het voordeel van rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Als je niet zo'n goede tip had gegeven had ik je doorverwezen naar google haha (waar nog steeds veel meer te vinden is dan dat ik hier tik)

Rooten zorgt ervoor dat bepaalde beperkingen die zijn gereserveerd voor het " systeem" worden vrijgegeven aan (meestal) een applicatie. Bepaalde (staan wel in de market) applicaties werken simpelweg ook niet zonder een geroot toestel. Je kan hierbij denken aan:

- Wifi tethering
- Auto clock sync
- etc etc

Verder heb je een geroot toestel nodig om een ander image te gebruiken die door derden is gemaakt zoals de fantastische http://www.cyanogenmod.com/. Als je die op je telefoon hebt staan wil je niets meer te maken hebben met de standaard firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Die rootmethode is idd poep-easy in vergelijking met mn oude htc legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Net ook mijn bestelling geplaatst bij The Phonehouse. Ben benieuwd hoe snel hij geleverd word.. mocht ik hem ergens anders nog goedkoop en vooraad voorbij zien komen annuleer ik hem gewoon nog! Erg mooi dat Rooten zo makkelijk is, ook een hele verademing als je van de Motorola Milestone komt waar echte custom roms niet eens bestaan.

Wat ik me wel afvraag als je naar CM gaat heb je natuurlijk niet meer de extra apps van SE voor bijvoorbeeld word, powerpoint excel enz he? Zijn deze er weer af te halen uit de standaard?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
En als je naar cm gaat heb je ook geen bravia engine en xloud bijvoorbeeld,niet alles is goud wat er blinkt. >:)
Maar geroot is natuurlijk wel handig om van al die prul af te komen ,die op je toestel staan.

[ Voor 29% gewijzigd door jejeh op 11-11-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Dan root je toch en laat je de stock rom gewoon staan, ik zie persoonlijk het voordeel van flashen pas in als er echt een vernieuwende functie in zit of je telefoon er een stuk sneller van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
glaaj schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:16:
Dan root je toch en laat je de stock rom gewoon staan, ik zie persoonlijk het voordeel van flashen pas in als er echt een vernieuwende functie in zit of je telefoon er een stuk sneller van wordt.
Eens...ik heb hiervoor de xperia mini pro gehad waar op een gegeven moment geen update meer voor kwam maar CM ging wel gewoon verder met ontwikkelen met het gevolg dat ik met een mini zat met 2.3.4 aan android erop.

Maar of ik die bravia engine zal missen.kweet het niet :-)

CM is ook HEEL veel functies erbij hebben waar op zich wel apps voor zijn maar met CM ingebouwd zitten.Allerlei handige mods maar dus ook tooltjes zoals het uit en aan kunnen zetten van beltonen 's avonds/'nachts (dat mis ik nog het meest), ledjes andere kleuren etc etc

Natuurlijk onzin dingen...maar onzin genoeg voor een tweaker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
xon schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:09:
[...]

Eens...ik heb hiervoor de xperia mini pro gehad waar op een gegeven moment geen update meer voor kwam
J e bedoelt waarschijnlijk de X10mini pro,maar dit terzijden,mijn post was alleen om duidelijk te maken dat er ook dingetjes niet werken ,het was puur informeel.
Ikzelf heb een arc s die geroot is en waar de bootloader unlocked is,de vrijheid die je nu hebt vind ik heerlijk. lekker pielen met custom roms/themes enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
trouwens een perfecte screenprotector erop zitten nu. Eigenlijk nog beter dan mijn vaste merk Brando!

Gaat om de Adapt diamond (hier te krijgen http://www.smartphoneshop...-xperia-pro-duo-pack.html)

ik heb er wel eentje verprutst maar en moest helaas de 2e gebruiken. Misschien hebben ze er daar twee voor in een pakje gestopt O-)

de Folie zit echt onzichtbaar op het scherm en is flinterdun..prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 18:55
Ik heb mijn Xperia Pro een paar dagen nu.

Moet eerlijk zeggen dat ik een jaar of 10 zwaar anti Sony geweest ben. De Sony CMD C1 ( 1999 >:) ) was daar mede debet aan, ding zoop accuspanning in tegenstelling wat de specs toendertijd beweerden.

Nu dus deze Xperia Pro, ik kom af van een ander stenen oertijd ding, genaamd de HTC Touch Pro. Al die tijd heb ik geen echt waardige opvolger kunnen vinden. Laatst hoorde ik van de Motorola DROID 3 en heb serieus overwogen om die te importeren alleen vind ik 600+ Euro voor een telefoon simpelweg achterlijk veel geld. Ben toch niet zo'n phone addict anyway en voor dat geld heb je onderhand al een desktop replacement laptop.

300 Euro introductieprijs voor deze telefoon vind ik gewoon erg netjes. Van mij is dual core niet zo heel van belang, zolang de telefoon maar 'snappy' aanvoelt. En dat doet ie. Telefoonbereik is ook prima, m'n gouwe ouwe HTC had hier nog wel eens last van een compleet wegvallende verbinding maar de Xperia Pro scoort hier prima mee. Ook WiFi ontvangst vind ik niet tegenvallen.

De interface werkt naar mijn gevoel goed tot zeer goed. Geen klachten over eigenlijk. Nouja, vind het touchscreen nogal rap / gevoelig reageren maar dat kan ook komen omdat ik minder gewend ben ;). Ook de harde knopjes zijn naar mijn smaak ietsje te iel/klein (aan/uit/stand-by en cameraknop bedoel ik). Maar vooruit, kan ermee door. Dan het accugebruik, tsja, heb er de afgelopen 24u mee lopen spelen op relatief lage brightness en dan is de accu toch wel leeg maar WiFi staat nu ook de hele tijd aan en ik geloof dat 24u op een accu tegenwoordig geaccepteerd is dus vooruit maar.

HDMI out heb ik nog niet getest, was ook een hoofdargument om nou juist deze telefoon te kopen.

USB host ook nog niet, maar lijkt me echt top!

Verder vind ik het QWERTY bordje ook perfect. Desire Z bv. heeft geen pijltjestoetsen.. Deze wel... Dit heeft dan weer 4 rijen ipv 5 dus geen dedicated numeriek rijtje. Maar ik mis dat niet, de functietoets om de getallen te benaderen werkt prima.

Mja, dit stuk is niet bedoelt als serieuze review maar ik ben gewoon tevreden en dat mag ook wel eens gezegd worden na m'n eeuwenlange quest voor een nieuwe telefoon en mijn anti-Sony gevoel.

*O*

[ Voor 3% gewijzigd door nl2dav op 12-11-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Gelukkig bevalt ie! 24 uur batterijduur wanneer je er ook 24 uur mee speelt is erg netjes ja in "smartphone land". Dit wilt nog wel eens verbeteren wanneer je hem de eerste keer helemaal leeg laat lopen al is dat volgens mij bij de huidige techniek van de batterijen niet meer nodig.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Ik las op de site van the phone house dat rom geheugen 'slechts' 320MB is. Hoeveel ruimte hebben jullie nog over na enkele dagen gebruik? Ben bang dat dit voor mij de showstopper is.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
localjoost.nl schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:48:
Ik las op de site van the phone house dat rom geheugen 'slechts' 320MB is. Hoeveel ruimte hebben jullie nog over na enkele dagen gebruik? Ben bang dat dit voor mij de showstopper is.
Dit is voor mij meer dan genoeg hoor! Al was meer leuk geweest.. Ik heb momenteel zelf nog een Milestone waar maar 'slechts' 133 MB vrije ruimte is. Wat de phonehouse sugureert is dat alles op die 320 mb moet maar dat is niet zo! Op de website van SE zelf:

Memory
- Internal phone storage: 1GB (up to 320MB free)

Toegegeven dat er zoveel in beslag genomen was had ik ook niet verwacht (wist wel dat er 1 gig opzat) maar wanneer je hem root kan je natuurlijk programma's eraf gooien die je niet wilt. Op mijn milestone heb ik rond de 90 applicaties geinstalleerd en hij zeurt nu elke keer dat hij vol is als ik nog iets installeer. Bij de Xperia Pro zouden dat er dus meer dan 3x zoveel kunnen zijn! (wel alles wat kon move to SD gedaan!).

Ik lees ook net trouwens dat van die 680 mb die niet beschikbaar is, een 100 mb gereserveerd word voor toekomstige uitbreidingen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Op de MM kreeg ik te snel dat het geheugen vol zat. Daarom de MM geroot & een stuk v/d SD kaart als ext gepartitioneerd. Dat hielp wel iig. Maar als je ziet wat telefoons nu aan geheugen meekrijgen vindt ik 320 echt te weinig. (zeker als je apps van kleine 50MB kan vinden in de market). Maargoed, ieder zijn ding uiteraard :) ik vind het vooral jammer, zou wel weer een qwerty willen , maar die lijken maar niet uit te komen (met specs van nu... en niet een jaar terug)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
Ik vind het maar gezeur over de specs, die zijn prima, overdreven om het een jaar oud te noemen. De Pro is snel en je houdt genoeg geheugen over zelfs na intensief gebruik. Een van de betere telefoons op dit moment als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Er zijn wel snellere telefoons ongetwijfeld maar als je een toetsenbord wilt en je kijkt naar de kwaliteit/prijsverhouding zit je echt goed!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
300% eens met voorgaande reacties.

Wie wil er sowieso apps van 50 Mb? Dat klinkt als heel slecht programmeerwerk of van die vage spelletjes met veel textures ofzo. Als je dat wil moet je gewoon een DS of PSP aanschaffen |:(

Ben Android noob maar waar is überhaupt de vraag gebleven of je een programma op internal of SD kaart wil installeren? Met WM 6.5 van 24 jaar geleden kon dat gewoon.

Ik heb overigens 227 Mb vrij. Staan er ook nog dingen op als Moxier Pro, Officesuite en weet ik niet wat voor onzin maargoed, don't care voorlopig.

Whatsapp, browser, teamspeak, wifi analyser, Facebook, Flitsnav, zaklamp ( >:) ), ssh client.

SMS, bellen...

Dat gebruik ik voorlopig. Al moet ik wel nog een navigatieapp installeren anders dan die van Maps, dat wel.

Maar verder, zou ik niet weten wat ik mis en functioneert de telefoon uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
nl2dav schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:08:
Ben Android noob maar waar is überhaupt de vraag gebleven of je een programma op internal of SD kaart wil installeren? Met WM 6.5 van 24 jaar geleden kon dat gewoon.
Dit doe je door naar applications te gaan en dan op een app te drukken. Dan kan je move-to-sd kiezen, maar volgens mij worden ze automatisch ook al op de sd kaart geinstalleerd? Iig wel op mijn Milestone.

Nog steeds geen Pro binnen helaas, hopelijk nu toch wel binnen een paar daagjes! Vandaag wel toevallig in een telefoon winkel geweest waar ze dummies hadden van andere xperia telefoons en zat met de Play te spelen waarvan ik die hardware knoppen toch wel erg jammer vond.. zijn deze echt zo hinderlijk (vergeleken met die aanraak dingen) of heeft het wenning nodig.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

als je dan toch naar de phonehouse gaat,

hier een coupon met 101 euro aanschafprijskorting
(nog 24 uur geldig) inwisselbaar tot 31 okt 2012...

http://www.groupon.nl/dea...l-the-phone-house/1478606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Silverline schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:30:

Studentenkorting er nog overheen en je hebt hem bijna voor niets >:) (zal overigens wel niet beide kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Silverline schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:30:

Held! Ik wist dat die er was in het verleden maar had hem toen gemist. Gelijk order geannuleerd _/-\o_

edit: Via de website kan het iig niet de studentenkorting er nog eens af, maar dit is al heel wat beter! Had ze wel net aan de telefoon dat ik nog niets gehoord had van the Phonehouse waarop die jongen mij heel slecht geholpen heeft..

[ Voor 20% gewijzigd door Bananenspin op 15-11-2011 16:29 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Staat toch ook duidelijk in de voorwaarden van de PhoneHouse Voucher:

"Niet geldig in combinatie met andere kortingsacties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Dat lijkt een mooie deal, maar:
"De waardebon is te gebruiken voor de bijbetaling van een telefoon keuze," bijbetalen voor telefoon bij abbo dus, niet voor een losse telefoon.

Alleen krijg je de Xperia Pro krijg je bij de meeste abbo's al gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik was hem al van plan te halen icm een abbo. Bij TPH krijg ik hem niet gratis bij de abbo's waar ik naar kijk hoor! En je kan ook accessoires ermee bestellen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
kben miss ook van plan om deze phone met abbo te nemen, maar heb nogal een noob vraag: voor een abbo moet je toch 18(ben 16) zijn? is het ook mogelijk om het abbo op de naam van mijn ouders, maar op mijn rekening te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Alleen krijg je de Xperia Pro krijg je bij de meeste abbo's al gratis.
Je bedoelt op afbetaling, zou best kunnen. Ben tevreden met mijn sim only abonnement.

Met de nieuwste 058 update heb ik trouwens het idee dat de accu een stuk langer mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

nl2dav schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:01:
[...]

Je bedoelt op afbetaling, zou best kunnen. Ben tevreden met mijn sim only abonnement.

Met de nieuwste 058 update heb ik trouwens het idee dat de accu een stuk langer mee gaat!
Ik zat laatst trouwens ook wel aan een Sim-only deal te denken (niet dat deze kortingscoupon daarvoor gold).
Maar nieuwe Sim-only abbo's lijken niet echt voordelig. Hoewel T-Mobile nu een webdeal lijkt te hebben waar je 1 jaar 5 euro betaald voor 800MB 3.6mbps internet (daarna 64kbps). Maar na 1 jaar wordt het een tientje duurder.

Ik ben er nog helemaal niet uit :)

• nl2dav
Geen idee, heb al jaren Vodafone zakelijk tegen de oude voorwaarden als ik het allemaal goed begrepen heb.

Vodafone website is wel al jaren lang een amateuristisch in elkaar gezet zooitje zeg. Ongelooflijk.

Sinds kort nu helemaal. Hele pagina's bestaan niet meer. Wat zit daar voor management joh |:(

• xon
Goed om te weten dat (inclusief verzendkosten) een reserverbatterij op ebay zo'n 5 dollar kost. Meteen even besteld omdat het altijd handig is om er eentje in je tas te hebben.

In iedergeval goedkoper dan zo'n duracel accu ding :*)

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Zojuist ook mijn Xperia Pro binnen! Eerste indruk is erg goed alleen heb ik gelijk een vraag voor xon, namelijk zat er een hdmi kabel bij jou bij? En een link naar ebay zou ook fijn zijn!

Mijn eerste indruk zal straks wel volgen :)

HOI.

• svanlamoen
  • Laatst online: 24-11-2023
Heeft iemand enig idee wanneer deze telefoon in de winkels verschijnt? Ik zit al een maand met smart te wachten, maar geen taal of teken val welke winkel dan ook. Sterker nog tot nu toe heb ik alleen gezien dat je hem via the phone house kunt bestellen. Kan dit dan ook met een abbonement?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

svanlamoen schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:27:
Heeft iemand enig idee wanneer deze telefoon in de winkels verschijnt? Ik zit al een maand met smart te wachten, maar geen taal of teken val welke winkel dan ook. Sterker nog tot nu toe heb ik alleen gezien dat je hem via the phone house kunt bestellen. Kan dit dan ook met een abbonement?

Bij voorbaat dank
Een abonnement kiezen is zo'n beetje het eerste wat je kunt doen op de PhoneHouse website. En ik gok dat de telefoon zo tussen nu en een week de meeste winkels binnendruppelt. Maar goed, dat kan in sommige winkels ook nog wel een maand duren natuurlijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
svanlamoen schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:27:

Bij voorbaat dank
Sorry hoor...ik heb een hekel aan zeurende mods maar ik krijg bijna dezelfde behoefte als ik dit soort vragen zie. Als je gewoon even 3 minuten de tijd neemt zie je dat ie volop te krijgen is en niet alleen bij de PH. Volgens mij heb ik 2 weken geleden zelfs een link gepost naar T-online waar die gewoon te halen is net als vele andere shops.

google.nl
tweakers (prijsvergelijk)
kieskeurig.nl

beetje moeite doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

xon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:33:
[...]

Sorry hoor...ik heb een hekel aan zeurende mods maar ik krijg bijna dezelfde behoefte als ik dit soort vragen zie. Als je gewoon even 3 minuten de tijd neemt zie je dat ie volop te krijgen is en niet alleen bij de PH. Volgens mij heb ik 2 weken geleden zelfs een link gepost naar T-online waar die gewoon te halen is net als vele andere shops.

google.nl
tweakers (prijsvergelijk)
kieskeurig.nl

beetje moeite doen..
'Volop te krijgen' vind ik behoorlijk overdreven. In de winkels zelf (i.i.g. TPH, KPN, maar denk geen enkel) is hij hier in Groningen nog steeds niet te vinden. Ze hebben zelfs nog steeds geen enkel idee wanneer hij in de winkel ligt. Ook zijn er haast geen voorradig in de webwinkels (pricewatch, maar ook op kieskeurig). Laat staan wanneer je de zilverkleurige wil.

Maar goed, dat is op zich natuurlijk ook een antwoord op de vraag. Eentje die zelf gevonden zou kunnen worden met een beetje zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
bedankt voor de reactie armeagle. ik hoop maar dat die binnen nou en een maand in de winkel ligt dan. Beetje domme vraag als ik zo kijk van dat abonnement, maar Xon ik had al op google en kieskeurig gekeken en kan daar niks vinden over wanneer hij in de winkels verschijnt. Op kieskeurig geeft hij ook aan dat hij nog in geen lokale winkels ligt, dus de vraag is toch niet zo gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
svanlamoen schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:16:
bedankt voor de reactie armeagle. ik hoop maar dat die binnen nou en een maand in de winkel ligt dan. Beetje domme vraag als ik zo kijk van dat abonnement, maar Xon ik had al op google en kieskeurig gekeken en kan daar niks vinden over wanneer hij in de winkels verschijnt. Op kieskeurig geeft hij ook aan dat hij nog in geen lokale winkels ligt, dus de vraag is toch niet zo gek?
Na ja hier is ie in iedergeval binnen paar dagen leverbaar dussssss

http://www.typhone.nl/gsm..._Sony_Ericsson_Xperia_Pro

De eerste batch is er blijkbaar doorheen en voornamelijk gegaan richting phonehouse ennnn die heeft ze ook gewoon nog hoor:

http://www.phonehouse.nl/telefoon/sony-ericsson/xperiapro/

doe er even eentje in je mandje en dan kijken op beschikbaarheid in de winkels. Als ik amsterdam invul dan heb je direct een filiaal of 3 die hem gewoon nog op voorraad heeft.

Maar goed...niet volop maar met een beetje zoeken gewoon te verkrijgen...en nuuuu weer over het toestel waar dit topic dan ook voor is bedoeld (of maak anders even een levertijden topic aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
Bananenspin schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:59:
Zojuist ook mijn Xperia Pro binnen! Eerste indruk is erg goed alleen heb ik gelijk een vraag voor xon, namelijk zat er een hdmi kabel bij jou bij? En een link naar ebay zou ook fijn zijn!

Mijn eerste indruk zal straks wel volgen :)
er zit helaas geen hdmi kabel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
bertsmeerink schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:23:
[...]

er zit helaas geen hdmi kabel bij
Ik heb het gemerkt ja, bij alle reviews zat er wel één bij dus ging ervan uit dat het zo zou zijn maar dat was dus blijkbaar alleen voor reviews. Inplaats van een eerste indruk heb ik een review geschreven die ik binnenkort hier op tweakers ga plaatsen om echt een indruk te kunnen geven voor mensen die het toestel in de gaten houden.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Bananenspin schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:21:
[...]

Ik heb het gemerkt ja, bij alle reviews zat er wel één bij dus ging ervan uit dat het zo zou zijn maar dat was dus blijkbaar alleen voor reviews. Inplaats van een eerste indruk heb ik een review geschreven die ik binnenkort hier op tweakers ga plaatsen om echt een indruk te kunnen geven voor mensen die het toestel in de gaten houden.
Hmm, dat valt even tegen. Ik heb ook al een review gelezen waar er niet eens een headset (in-ear, draadje met mic) bij zat. Maar even afwachten wat je via TPH wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
bij Phone House kreeg ik als accesoire in-ear headset bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de laaste update er niet op. Geeft aan dat de servers overbelast zijn, echter is dit al 2 dagen zo.

Iemand al wel gelukt?

• nl2dav
Nee, ik weet niet waarom PC companion dat de hele tijd loopt te roepen. Volgens mij probeert dat programma verbinding te leggen met een niet bestaande server.

Wat je moet installeren is "Update Service" ... Ergens van de Sony site getrokken.. Moet je even zelf kijken.

Met dat programma gaat het in elk geval prima 8)

--
Ow hier denk ik;
http://www.sonyericsson.c...vice/1.349192?cc=gb&lc=en

dat het bij een andere telefoon staat maakt niet uit. Je krijgt een keuzemenu waarbij je de Pro kunt selecteren na installatie.

[ Voor 28% gewijzigd door nl2dav op 24-11-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Ik heb m'n Xperia Pro afgelopen vrijdag binnengekregen. Tipje voor als je bestelt via internet; laat het niet afleveren bij een winkel. Ik heb daar 2 weken op gewacht, de winkel vertelde me steeds dat het niet leverbaar was etcetera. Afgelopen donderdag met de servicedesk van de internet'kant' gebeld. De mevrouw daar wist me te vertellen dat ze nog wel een paar telefoons op voorraad hadden. Via internet besteld en laten bezorgen. Vrijdag middag de postbode aan de deur :)

Korte review:

Ik kwam van een N900. Voornaamste punten voor mijn nieuwe telefoon waren: Qwerty en een OS met WhatsAp ondersteuning (Hoe suf het ook moge klinken. Ik heb een hoop internationale contacten, WhatsAp scheelt me gewoon klauwen geld over smsen). Ik kwam bij deze telefoon uit, nadat ik de Droid 3 had bekeken en niet de moeite wou doen om te importeren. Daarbij, via The Phone House met hun studenten.net aanbieding was deze telefoon 274e incl verzendkosten. Dikke prima :)

Het eerste wat ik mis is de integratie van alle messaging die de N900 zo'n heerlijke telefoon maakte voor mij: Contactpersonen op de desktop, online status erbij (regardless welk IM protocol, een groen bolletje als de persoon op een of meerdere IMs online was). Het ophalen van contactgegevens via deze IM protocollen (en dingen als verjaardagen etc), en fotos.
Zeer waarschijnlijk zijn hier wel apps voor, maar ik heb alleen het weekend met de telefoon kunnen pielen, en ik wou natuurlijk eerst WhatsAp testen en een en ander customizen :)

Ook de bluetooth/handsfree icm mijn 2011 Toyota Auris lijkt niet helemaal goed te gaan. Ik ben voor geen meter te verstaan (alsof ik in een windtunnel loop schijnbaar). Dat is een enorme verslechtering tov mijn N900, die ook al niet ideaal werkte (dus het ligt ook deels aan de carkit van m'n auto :) ) Volgende week (wanneer ik weer in NL ben) probeer ik het met ruisonderdrukking uit, kijken wat ie dan doet.

Ik mis ook iets van een notificatie lichtje, maar misschien is die minder prominent aanwezig dan hij was bij de N900. Daar zat hij aan de voorkant. Het zou kunnen zijn dat dit notificatielichtje aan de zijkant zit (die groen is als de batterij opgeladen is).

Op deze drie minpunten na bevalt de telefoon me eigenlijk best prima. Het 4 row toetsenbord werkt lekker, de ruimte tussen de toetsen maakt dat ik ze niet hoef in te drukken met m'n nagels (wat ik bij de N900 wel moest) en zorgt er dus voor dat het toetsenbord niet nodeloos beschadigd wordt. Het typt erg lekker en ik ga hier zeker veel plezier van hebben. De telefoon voelt goed, snel en soepel aan, zelfs voor 'verouderde' hardware. Zo nu en dan slowdowns, maar niks extreem vervelends... Tot nu toe :) Films heb ik echter nog niet getest.
Via een klein truukje (nuevasync) alle contactpersonen van mijn N900 weten te exporteren en weer importeren in de Xperia. Dat ging allemaal vrij vlekkeloos :) De grote lijst contactpersonen die ik heb weet de telefoon ook goed en snel in te laden (binnen een seconde), dit in tegenstelling tot mijn N900 die makkelijk 5 tot 6 seconden deed over het openen van mijn CL.

Oh, nog een klein minpuntje: Ik was niet helemaal zeker over het roamen, gezien ik deze week naar Schotland moest voor het werk. Wanneer de telefoon in flightmode staat kun je dat dus niet aanpassen. Dat vond ik wel vervelend, gezien ik niet in Schotland aan wou komen, roaming aanzetten om het daarna weer uit te zetten. Gelukkig staat de roaming standaard op 'nationaal roamen'. Much ado about nothing :)

Het is nu voor mij vooral wachten tot Cyanogenmod een stabiele port naar deze telefoon brengt en tot er een fatsoenlijk hoesje in Nederland of de UK beschikbaar is (die van DPair vind ik wel erg mooi), want mijn scherm lijkt wel erg snel te vlekken... En zo vies zijn mijn broekzakken en vingers nou ook weer niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE-Forbearance
  • Niet online
Iemand de zilveren al ergens leverbaar gespot..??

[ Voor 147% gewijzigd door SE-Forbearance op 07-12-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
ik heb bijna de knoop doorgehakt maar zit nog met 2 vragen waarvan ik geen duidelijk antwoord kan vinden op internet, ik zou daarom graag de antwoorden horen van mensen die deze telefoon hebben...

1. Zit er een notificatielampje op deze telefoon die berichten enzo aangeeft? (op internet lees ik dat deze telefoon dat niet heeft, maar ik lees ook dat het aan de zijkant van de mobiel zit.) dus een duidelijk antwoord zou erg fijn zijn

2. Zit er backlight acher het toetstenbord (dus toetsenbordverlichting voor in het donker)? ook hier lees ik de ene keer dat het er wil op zit en de andere keer niet, dus een duidelijk antwoord is erg op zijn plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
svanlamoen schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:26:
1. Zit er een notificatielampje op deze telefoon die berichten enzo aangeeft? (op internet lees ik dat deze telefoon dat niet heeft, maar ik lees ook dat het aan de zijkant van de mobiel zit.) dus een duidelijk antwoord zou erg fijn zijn

2. Zit er backlight acher het toetstenbord (dus toetsenbordverlichting voor in het donker)? ook hier lees ik de ene keer dat het er wil op zit en de andere keer niet, dus een duidelijk antwoord is erg op zijn plaats
Het notificatielampje heeft ie :Y, die zit net boven de volumeknoppen.
Of het toetsenbord verlifht is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Notificatielampje zit er inderdaad gewoon op en het toetsenbord is verlicht!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
hartstikke bedankt crankyhenk en bananenspin, dan word de telefoon nu besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Drak0z schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:05:
Ik heb m'n Xperia Pro afgelopen vrijdag binnengekregen. Tipje voor als je bestelt via internet; laat het niet afleveren bij een winkel. Ik heb daar 2 weken op gewacht, de winkel vertelde me steeds dat het niet leverbaar was etcetera. Afgelopen donderdag met de servicedesk van de internet'kant' gebeld. De mevrouw daar wist me te vertellen dat ze nog wel een paar telefoons op voorraad hadden. Via internet besteld en laten bezorgen. Vrijdag middag de postbode aan de deur :)
Daar ben ik ook wel achter gekomen ja. Ik neem aan dat je ook bij PhoneHouse besteld hebt. Meteen de eerste dag dat PhoneHouse hem op de site had staan 'gereserveerd', oftewel wachten totdat de winkel ook eens een voorraad krijgt. Maar daar zijn dus gewoon te weinig toestellen voor. Geen enkele winkel in Groningen heeft de Xperia Pro. Ondertussen staat op de website van PhoneHouse ook al een tijdje een levertijd van 1 tot 2 weken.

Erg jammer dat PhoneHouse niet gewoon duidelijker over dit verschil van bestellen en reserveren is. Maar ik wil graag gewoon even persoonlijk contact in een winkel. Nou, die heb ik de afgelopen maand dus wel gehad. Maar ik ben er niks mee opgeschoten. Niet dat de medewerkers in de winkels (ook van providers zelf) er iets aan kunnen doen, want hun wordt ook helemaal niks verteld.

Na wat recent contact met iemand van SonyEricsson lijkt het erop dat de volgende levering van de zilveren versie aan PhoneHouse pas met 3 tot 4 weken is. En eerlijk gezegd neem ik aan dat dat pas de eerstvolgende aflevering van ook de zwarte versie zal zijn.

Op dit moment ben ik een beetje telefoon moe na al dit wachten. ;(

Excuses, dit is de laatste keer dat ik het over leveringsproblemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArmEagle schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:32:
[...]

Daar ben ik ook wel achter gekomen ja. Ik neem aan dat je ook bij PhoneHouse besteld hebt. Meteen de eerste dag dat PhoneHouse hem op de site had staan 'gereserveerd', oftewel wachten totdat de winkel ook eens een voorraad krijgt. Maar daar zijn dus gewoon te weinig toestellen voor. Geen enkele winkel in Groningen heeft de Xperia Pro. Ondertussen staat op de website van PhoneHouse ook al een tijdje een levertijd van 1 tot 2 weken.

Erg jammer dat PhoneHouse niet gewoon duidelijker over dit verschil van bestellen en reserveren is. Maar ik wil graag gewoon even persoonlijk contact in een winkel. Nou, die heb ik de afgelopen maand dus wel gehad. Maar ik ben er niks mee opgeschoten. Niet dat de medewerkers in de winkels (ook van providers zelf) er iets aan kunnen doen, want hun wordt ook helemaal niks verteld.

Na wat recent contact met iemand van SonyEricsson lijkt het erop dat de volgende levering van de zilveren versie aan PhoneHouse pas met 3 tot 4 weken is. En eerlijk gezegd neem ik aan dat dat pas de eerstvolgende aflevering van ook de zwarte versie zal zijn.

Op dit moment ben ik een beetje telefoon moe na al dit wachten. ;(

Excuses, dit is de laatste keer dat ik het over leveringsproblemen heb.
Ik was ook lang aan t zoeken naar een leverbaar exemplaar. paar keer naar Typhone gebeld, bij phonehouse binnen geweest, maar liep allemaal op nix uit.

Maar heb het eindelijk gevonden. www.smartphoneshop.nl

Gister besteld(zwarte toestel) om 18.30 werd uurtje later gebeld voor wat gegevens ze konden hem vandaag al leveren, maar kwam mij niet uit. dus komen hem morgen brengen, contract kan je gewoon bij de bezorger tekenen.
Je kan ook kiezen om hem in rotterdam eindhoven of groningen op te halen.

Ze hebben echt superscherpe prijzen ic.m. met abo (vooral t-mobile). voor los toestel zou ik wachten tot phonehouse hem kan leveren ivm de korting.

hoop dat jullie er iets aan hebben

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:06:
[...]

Ik was ook lang aan t zoeken naar een leverbaar exemplaar. paar keer naar Typhone gebeld, bij phonehouse binnen geweest, maar liep allemaal op nix uit.

Maar heb het eindelijk gevonden. www.smartphoneshop.nl

Gister besteld(zwarte toestel) om 18.30 werd uurtje later gebeld voor wat gegevens ze konden hem vandaag al leveren, maar kwam mij niet uit. dus komen hem morgen brengen, contract kan je gewoon bij de bezorger tekenen.
Je kan ook kiezen om hem in rotterdam eindhoven of groningen op te halen.

Ze hebben echt superscherpe prijzen ic.m. met abo (vooral t-mobile). voor los toestel zou ik wachten tot phonehouse hem kan leveren ivm de korting.

hoop dat jullie er iets aan hebben

grtz
Ik zag hem vandaag ook langzamerhand bij meer CoolBlue shops in Pricewatch staan. Zojuist heb ik de knoop maar doorgehakt en heb ik de zwarte versie maar gewoon besteld, met T-Mobile iSmart 200, voor 1 jaar. Dat lijkt op dit moment de meest voordelige optie. Morgenmiddag pik hem op in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE-Forbearance
  • Niet online
SE-Forbearance schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:37:
Iemand de zilveren al ergens leverbaar gespot..??

[ Voor 72% gewijzigd door SE-Forbearance op 07-12-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Heb zojuist een micro HDMI kabel binnen via Dealextreme voor 2 dollar of iets dergelijks, alleen deze moet ik heel hard aandrukken wilt hij ook signaal doorgeven aan de tv. Bij een camera met ook micro HDMI is aansluiten voldoende. Zijn er al mensen die de HDMI out gebruikt hebben op hun pro?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Ik nog niet. Wil het wel doen.

Op mn autoradio wel te verstaan met een verloopkabel. Maar dan moet ik eerst een autoradio gekocht hebben hahaha. (Zo'n 7 inch geval met AV in).

Nee agent, ik heb geen telefoon in mn hand. Wel een toetsenbord met touchpad 8)7 |:( 8)

[ Voor 20% gewijzigd door nl2dav op 07-12-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanlamoen
Heb de Xperia pro nu een weekje in huis en vind het een heel fijn ding. Scherpe camera, menu is heel erg prettig (Afgezien van dat timescape daar doe ik echt niks mee) Fysiek toetsenbord vind ik prettig om te gebruiken en de led verlichting achter de toetsen is heel prettig werken vooral als in een donkere omgeving. Heb alleen een paar minpuntjes en ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft zo ja wat er tegen te doen is

alleereerst als ik mn xperia pro aan het gebruiken ben word hij heel warm, dit is redelijk vervelend en vroeg me af wat hier tegen te doen is??

tweede puntje is de batterijduur, bij mij gaat ie maar zo'n goede 15 tot 20 uur mee, ik gebruik hem redelijk veel, maar dan wel voornamelijk whatsapp en twitter ik weet niet of het dan normaal is dat die zo kort mee gaat?

Een manier om de levensduur van de batterij te verlengen is waarschijnlijk een batterysaver(?) Ik heb deze dus een gedownload "juicedefender". Dit is een prima batterysaver, batterij gaat zo'n 25 - 28 uur mee nu. Alleen ik heb het gevoel dat de telefoon hierdoor slomer is geworden? Heeft iemand ook deze app dan zou ik graag horen of je ook die problemen heb.

En mijn laatste vraag: ik heb nu al een batterysaver, maar ik wil graag van de mensen hier horen of ze een batterysaver aanraden en zo ja welke dan volgens jullie de beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Als je via de Box app jezelf registreert, vanaf een experia toestel, krijg je 50GB online storage i.p.v. de (blijkbaar) gebruikelijke 5GB.

Net een account geregistreerd en heb inderdaad 50GB online storage nu. Nog geen valkuilen kunnen ontdekken maar dan heb ik ook nog weinig ervarig met dit soort zaken.

http://www.theverge.com/2...csson-xperia-box-net-50GB

http://touch.sonyericsson...me/news/?articleId=140211

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
De valkuil is (vind ik) dat er geen windows applicatie is, die is alleen te gebruiken wanneer je een betaald abbo hebt.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
NiPeng schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:41:
Als je via de Box app jezelf registreert, vanaf een experia toestel, krijg je 50GB online storage i.p.v. de (blijkbaar) gebruikelijke 5GB.

Net een account geregistreerd en heb inderdaad 50GB online storage nu. Nog geen valkuilen kunnen ontdekken maar dan heb ik ook nog weinig ervarig met dit soort zaken.

http://www.theverge.com/2...csson-xperia-box-net-50GB

http://touch.sonyericsson...me/news/?articleId=140211
Sync is niet gratis, maar met deze third-pary app werkt het prima: Android Market: FolderSync Lite - Apps op Android Market

En er is wel een office plugin, waarmee je direct kunt opslaan in je box.net account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
ligt het nou aan mij of is die aanbieding van studenten.net niet meer te vinden bij phonehouse. al kijk ik op deze ( http://www.phonehouse.nl/telefoon/sony-ericsson/xperiapro/ )
link is er nergens staat er niets over deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
robinbon schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:11:
ligt het nou aan mij of is die aanbieding van studenten.net niet meer te vinden bij phonehouse. al kijk ik op deze ( http://www.phonehouse.nl/telefoon/sony-ericsson/xperiapro/ )
klik op bestel 'deze telefoon zonder abbonoment.' dan zie je de prijs. daar staat ook: Studenten.net korting (15%): € 0.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
anoniem1 schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:27:
[...]

klik op bestel 'deze telefoon zonder abbonoment.' dan zie je de prijs. daar staat ook: Studenten.net korting (15%): € 0.00.
ja daarom juist, wat jij zegt betekent dat je geen korting krijgt. waar kan je dat studentnr. invoeren voor de korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
robinbon schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:11:
Dat was mij ook al opgevallen. Kan er ook niks meer over terugvinden op de website. Maar in de winkel wist de verkoper mij te melden dat je in de winkel op vertoon van je studentenpas wel gewoon nog steeds 15 procent korting krijgt.

Als je een account hebt bij Studenten.net kan je voor 10 euro zo'n pas aanvragen op www.studentenpas.nl. Maar dat is natuurlijk een klein bedrag als je bedenkt wat je ermee kan besparen op een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margrietda
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik zie dat de zilveren nu te koop is bij belsimpel.nl, maar als ik op dit bedrijf google, schrik ik een beetje..iemand ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Mijn vorige telefoon (Moto Milestone) bij belsimpel vandaan, werd hartstike goed geholpen bij het overstappen van provider en goed op de hoogte gehouden aangezien het toestel door hunzelf werd geimporteerd. Ook hielden ze rekeninging met simpele dingen zoals bv: werd het vrijdag geleverd dan op kantoor, de week daarna thuis leveren. Heb echter geen aftersales van hun nodig gehad dus weetniet in hoe verre daar de berichten slecht over zijn?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margrietda
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2022
Het gaat inderdaad om de aftersales wat ik gelezen heb, slechte service bij defect apparaat, toestellen die uit het buitenland geimporteerd zijn en geen nederlands op staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik ben een PhoneHouse in Vlissingen binnengelopen. Geen Xperia Pro natuurlijk. Maar de verkoper deed een belletje en kan hem maandag in huis hebben. (Woont in Roosendaal waar ze 'm hebben en dat filiaal opent een paar uur vroeger dan Vlissingen, dus kan hij 'm gewoon even ophalen op weg naar z'n werk!). Service!
(maar misschien houd ik de boot aan omdat ik eens iets anders wil dan zwart). Ook zou ik een oud toestel kunnen inleveren, zoals mijn Nokia N95; die is iets van 6 tientjes waard. Op m'n 5110, 6310 en 6610i zaten ze niet te wachten ...

Die studentenpas, moet je echt student zijn? Wordt dat ergens geverifieerd of kan iedereen zo'n ding zomaar aanvragen? Maar nu ik hierboven lees dat de korting er niet meer opzit, laat 't antwoord maar zitten...
Bij TPH zou hij mij 239 euro kosten met een Vodafone Bel+SMS+Web 200 (dat is 400Mb--op mn werk en thuis heb ik wifi en blijk nog geen 200Mb per maand mobiel te verstoken!). Nu heb ik een 275 abo van 42,50 per maand en wil dus een iets goedkoper abo. Aan de andere kant zie ik dat ik voor dat zelfde maandbedrag ook Bel+SMS+Web Smart kan nemen met 1Gb data, onbeperkt SMS en vooral VoIP (Skype neem ik aan) en tethering. Handig met m'n Asus Transformer die geen 3G heeft... Tsja!

Mijn huidige toestel is een Milestone 2, gekocht bij Belsimpel (net als bovenstaande schijver). Op zich niets op aan te merken maar inderdaad lees ik horrorstories over de aftersales. Ook hebben ze me vorige maand een paar keer geprobeerd te bellen (ik heb geen contacten die in 050 wonen), waarschijnlijk om me een nieuw toestel aan te praten omdat m'n contract bijna verloopt. Je kan dit als positieve aftersales of als negatieve spam zien.

~edit~
Ik zie op de Pricewatch dat via Typhone het toestel veeeel goedkoper is. Morgen even kijken bij TPH maar beter niet daar kopen!

[ Voor 3% gewijzigd door barchettanl op 08-01-2012 21:50 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Er zijn nu 3 winkels die de rode MK16i aanbieden. Maar in twee gevallen is de omschrijving "Xperia Pro ROT". Hmm... zou me niet verbazen als er dan ook een QWERTZ (duits) toetsenbord op zit :/
(de 4e aanbieder is Amazon.DE, dus sowieso een QWERTZ tb)

Nu maar wachten op een telecom-aanbieder, zodat ik er ook een abo bij kan nemen (verlengen).

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Je zou ook even sony ericcson op twitter kunnen aanspreken of ze al in de verkoop zijn met qwerty, ben destijds prima te woord gestaan via Twitter!

HOI.

Pagina: 1 2 Laatste