Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Graag wat Advies over Mobo

Pagina: 1
Acties:

• TommieB
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste tweakers,

Een vriend van mij wil een nieuwe PC aanschaffen (Processor, mobo, Voeding, Geheugen en GFX kaart).
We hebben natuurlijk meteen bij de BBG gekeken en de high end pc van November (http://tweakers.net/reviews/2351/4/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2011-high-end-gamesysteem.html) leek ons wel wat. Ze raden in deze BBG de Asrock P67 Extreme4 Gen3 mobo aan. Eén van de voordelen is dat deze ook de Ivy Bridge-processors ondersteund. Mijn vraag is of dit ook echt een heel groot voordeel is en daar later veel profijt van zal hebben en daar door de investering waard? Zoniet, wat is dan een goed alternatief voor een mobo die wel SLi/Crossfire ondersteund (voor intel)?

Alvast bedankt,
Tom

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Het is hier wel de bedoeling dat je zelf eerst wat inzet getoond hebt.

In de pricewatch kun je een selectie maken op basis van je eisen.
Kijk daar eerst even, en als je een paar gekozen hebt zijn er hier vast wel mensen die je op de voor en nadelen van je keuze kunnen wijzen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vraag me af waar ze uit opmaken welke mobo's ivy bridge ondersteunen. Ivy bridge komt op s1155 (net als sandy bridge dus, zelfde socket) en volgens mij is het nog helemaal niet bekend welke mobo's ivy bridge ook daadwerkelijk zullen ondersteunen. Het is dus sowieso een gok (tenzij iemand mij hierin grandioos gaat verbeteren), dus ik zou gewoon kijken welk mobo nù geschikt is.

Over welke mobo's met SLI/CF goed zijn, de keuze is reuze dus doe je voordeel met de reviews. Enige waar ik op zou letten is of de PCIe-sloten wel beiden (minstens) 8 lanes hebben (x16 en x4 kom je ook nog wel eens tegen).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TommieB
Prima, dat snap ik, maar dan vraag ik het anders. Is het een groot voordeel om een mobo te hebben die Ivy Bridge-processors ondersteund? Als iedereen namelijk zegt, "ja dat is later echt een groot voordeel", is de keus snel gemaakt.

groet,

Tom

• TommieB
mm ok bedankt voor de info bwerg. Dat van 8 lanes is ook nieuw voor mij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem ook **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door. Daarin staat waar je allemaal op kunt letten bij het kiezen van een nieuw mobo.
Pagina: 1