SSD, en wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 09:53
Hallo allemaal,

Donderdag krijg ik mijn SSD binnen (crucial m4 64gb) en ik weet nog niet zo veel dr van af. Ik heb dit forum en google al afgezocht op wat ik moet doen: ik lees hier dat alleen ahci aan moet staan, ergens anders las ik iets over onderpartitioneren etc. Vraag: ik heb een ssd, en wat nu? Ik wil voor alle duidelijkheid windows 7 installeren.

Alvast bedankt voor de hulp.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-01 19:30
Even praktisch om te weten: Gaat het hier om een S-ata (150 / 300 / 600) schijf? (Versie 1, 2 of 3) of is het een IDE ssd?

Partitionering heeft niets met de werking van de schijf zelf te maken. Dat is meer voor je OS, in dit geval Win 7.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sorry, maar hier is echt al voldoende over geschreven en wil je dan ook doorverwijzen naar met name deze twee topic's: [BBG aanschaf] SSD en Het grote SSD topic ~ Deel 9 .

Met Windows 7 is onderpartitioneren in iedergeval niet nodig, omdat Windows 7 al out-of-the-box TRIM ondersteund. Verder moet in de twee genoemde topics voldoende informatie staan om jouw systeem goed te configureren om de SSD goed te laten werken.
D_Jeff schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:48:
Even praktisch om te weten: Gaat het hier om een S-ata (150 / 300 / 600) schijf? (Versie 1, 2 of 3) of is het een IDE ssd?
Elke SSD is IDE, IDE is namelijk zowel P-ATA als S-ATA. :)

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 01-11-2011 22:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.