Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:42
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel in het bezit van een Iconia A500 (32gb versie) tablet van Acer.
Opzich tevreden over deze tablet, op één ding na: Toen ik hem gekocht had in mei (bij coolblue) stond er als een van de pluspunten dat hij full-hd kon afspelen.

Laat dat nou net zijn wat ik zocht, maar wat ik niet kreeg. HD video stottert erg, of geeft geen geluid
Na 5 maanden in gebruik is het me duidelijk geworden dat dit probleem niet met software updates verholpen gaat worden (iets wat Acer wel beweerd). Ik heb contact opgenomen met Coolblue hierover, aangezien het hele ''HD'' issue een van de redenen is geweest van aanschaf. Zij vonden het inderdaad ook erg vreemd dat het wél op de productpagina stond terwijl het in de praktijk gewoon niet kan.
Ze hebben het zelf ook gecontroleerd en konden mij het volgende vertellen:

''Eerder heeft u contact opgenomen met onze klantenservice over de Acer icona, u gaf aan dat u graag MKV of MP4 wilt afspelen hierop. Helaas is dit niet mogelijk, hiervoor zijn de proccesor en de kloksnelheid niet hoog genoeg. Dit zal ook niet verholpen worden door applicaties.''

Daarop heb ik nogmaals contact met ze opgenomen en gelukkig begrepen ze mijn probleem. Ik kreeg van hen het aanbod om de Iconia terug te sturen, aangezien het product niet aan beloftes kan voldoen die wel gedaan zijn. Ik zou dan een waardebon krijgen van 400 euro, vrij te besteden bij coolblue.

Toen ik de tablet kocht in mei van dit jaar heb ik er 500 euro voor betaald.
Zelf vind ik hun aanbod wel redelijk, gelet op het feit dat ik de tablet wel 5 maanden heb kunnen gebruiken (alleen niet voor HD, maar gelukkig kent android veel meer dan alleen HD video playback.) Zijn jullie dit met mij eens?

Ik heb laten weten dat ik ze hierover terug zal bellen met wat ik wil.

De reden daarvoor is als volgt:
Ik zoek een vervanger van mijn A500 die WEL 720p kan afspelen zonder eerst elk bestand te converteren, wat erg veel tijd in beslag neemt.
Het probleem is alleen dat naar mijn weten alle android tablets die een beetje naambekendheid hebben (en bij coolblue in het assortiment zijn) op de tegra 2 draaien, en dus vrees ik dat allen hetzelfde probleem zullen hebben.

Wat ik zelf bedacht is wachten tot de Asus TF Prime uit komt, al is hierover nog niets bekend bij coolblue, en ook niet over prijzen (ik zit er niet op te wachten dat ik de deal aan ga en vervolgens de tablet 600 euro kost, zodat ik alsnog 200 euro moet bijbetalen.) Op internet lees ik dat 9 november meer informatie beschikbaar komt.

Nu is mijn vraag: kennen jullie android tablets die wel 720p kunnen afspelen en nu al op de markt zijn?

Voor de duidelijkheid: ik zoek geen oplossingen waarvoor ik mijn tablet moet rooten, het moet allemaal gewoon draaien op de stock rom met evt een speler uit de market. Ook zoek ik geen tablet waarvoor ik elke film eerst moet converteren (wat met handbrake 2-3x zo lang duurt als dat de film lang is).
Ik heb gehoord dat de asus TF dit niet kan (was te verwachten, identieke hardware aan de iconia),
En de Xoom ook niet (zelfde reden als hierboven dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

De Samsung Galaxy Tab 10.1 schijnt wel full-hd te kunnen afspelen. (1080p mkv, h.264 encoded). Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar wellicht het uitzoeken waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Hmm, zie bij de specs van coolblue inderdaad support voor de volgende dingen staan:
Bestandsformaten MP3, AAC, H.264, OGG Vorbis, MPEG4
Alleen hij draait wel op de Tegra 2...
Ik zal vanavond eens wat googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
MrRobin schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:36:
Hmm, zie bij de specs van coolblue inderdaad support voor de volgende dingen staan:
Welke videospelers heb je geprobeerd?
Toch raar, wat mijn LG 2X (ook met Tegra 2) kan in 1080p opnemen en afspelen.
Nou weet ik niet exact welke profile, maar dan zou 720p toch ook moeten kunnen, zou je zeggen.
Ik heb nooit gehoord dat LG nog extra video hardware in de 2X gezet heeft, dus ik zou denken dat de Tegra 2 dit toch echt moet kunnen trekken.

Heb je video afgespeeld vanaf de interne opslag, of van externe media (zoals een micro SD)?
Indien micro SD, wat is de snelheid van je kaartje (welke class)?

En wanneer je Googled op Tegra 2 en 1080p is er genoeg materiaal op bijvoorbeeld Youtube: YouTube: Nvidia Tegra 2 running Iron Man 1080p

Zelf heb ik nu net een Archos 80 en die zou ook aan je eisen voldoen (dual core OMAP op 1 GHz die sneller zou zijn dan de Tegra 2).
Alleen huidige voorraad heeft last van druk op het scherm waardoor je soms wat kringetjes ziet. Ze zeggen dat de Archos 101 G9 hier geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101 natuurlijk :9

Specificaties:
- ARM dual-core OMAP4460 1,0 GHz
- 8GB Geheugen
- MicroSD(HC)
- 10,0" 1280x800 capacitief multitouch touchscreen
- 720P frontcamera
- 36 uur audio, 10 uur websurfing, 7 uur video
- 276 x 167,3 x 12,6 mm
- 649 gram

Features:
- Android Honeycomb 3.2
- Ingebouwde GPS-mogelijkheden
- Ingebouwde vibrate-functie
- Ingebouwde kompasfunctionaliteit
- WiFi (802.11 b/g/n) & Bluetooth 2.1 EDR
- 3,5 mm audiojack
- USB Slave: Mobile Transfer Protocol
- USB Host: Mass Storage Class
- HDMI-output (mini HDMI)
- 1080P afspeelmogelijkheden
- Ingebouwde speakers / tafelstandaard / microfoon en G-sensor

En ja hij kan ook 720P aan, ook 1080P dus helemaal fijn =)
Tevens staat Archos bekend om z'n vele bestandsformaten / codecs die die af kan spelen, ideaal voor films.

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 01-11-2011 18:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
@supremo
heb zo'n beetje elke speler gebruikt die op een willekeurige site staat aangemerkt als top 10..
MXplayer, rockplayer, moboplayer, dice player.... een aantal waarvan ik de namen nog kan herinneren.

Inderdaad erg raar dat jouw LG 2X het wel kan...
Krijg steeds meer de indruk dat het niet per se aan de hardware ligt, maar meer aan wat de fabrikant er daarna nog mee gedaan heeft (bijvoorbeeld codec's etc.). Het probleem hierbij is dat elke tegra 2 op de productpagina zegt dat hij dit zonder slag of stoot kan (zelfs 1080p).

gelet op dat dit ook bij mijn Iconia staat... begin ik te twijfelen over hoe betrouwbaar die beschrijving dan is.
Het nadeel van googelen of tablet X HD kan afspelen, is dat je altijd mensen vindt die het probleem hebben waar je naar zoekt. De vraag is dan dus of het een minimale groep is die met het probleem zit, of dat er een minimale groep is die het probleem niet heeft.

Van de Archos 101 staat bij coolblue alleen de oude generatie online:

http://www.tabletcenter.nl/merk/49/archos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20
De oude generatie kan het ook gewoon afspelen(720p). :) Sterker nog, elke generatie vanaf de 6de kan het. :P De nieuwe kun je trouwens gewoon bij de TPH halen(nu voor 249EUR incl. 3G!), bij de MM of bestellen bij yourtablet.nl.

P.S. Mocht je het dus niet bij de TPH willen halem omdat je bij de coolblue niks anders kunt vinden(telefoon bijv.), zou ik hun even mailen met de vraag wanneer de G9 beschikbaar komt.

[ Voor 29% gewijzigd door exelletor op 01-11-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een Samsung p1000 tab, deze speelt ook hd films prima af mkv ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Ik heb op zowel een Galaxy Tab 10.1 als een Sony Tablet S geprobeerd om high profile *.mkv af te spelen, dit werkt niet vlot. Dit is toch gewoon een gekend probleem voor Tegra 2 tablets? Ze kunnen wel degelijk full HD aan, maar het hangt af van de encoding.

http://www.tech-no-media....ks-at-video-decoding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Je moet even DicePlayer zoeken in de market, deze kan een heleboel afspelen met hardware acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Ik heb in een vorige post al gemeld dat ik Dice Player al geprobeerd heb, was veel belovend, maar helaas werkte het toch niet :(. Ik denk dat het wachten is op de TF prime, wanneer die ook uit mag komen. 9 november schijnt dat bekend te worden volgens geruchten. We wachten af dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08
Een Tegra2 kan geen high profile h.264 (mkv) afspelen dus daar heb je ook "niets" aan.

Het is inderdaad een lastige kwestie, maar het aanbod is zeker niet onredelijk. Op zich kun je stellen dat hier sprake is van non-conformiteit/ 'verborgen' gebrek, maar de vijf maanden dat je het product hebt gebruikt, tja... Overigens, wanneer heb je melding van dit probleem gemaakt en hoe is hier door Coolblue op gereageerd?
Een verkoper moet de koper een zaak leveren die met de overeenkomst in overeenstemming is (art. 1604 B.W.) en hij moet hem vrijwaren tegen de verborgen of koopvernietigende gebreken (art. 1625 B.W.). De eerste verplichting houdt op bij de aanvaarding: de verkoper moet niet instaan voor de gebreken die zichtbaar zijn en die de koper bij de levering heeft kunnen vaststellen (art. 1642. B.W.) De rechtsvordering wegens verborgen gebreken kan ook na de aanvaarding worden ingesteld maar moet binnen korte termijn worden ingesteld (art. 1648. B.W.)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
29 oktober heb ik er melding van gemaakt.
Heb Coolblue toen verteld dat ik de indruk kreeg dat het met een software update opgelost ging worden, aangezien acer dat verkondigde. En als de fabrikant zegt: ''gaat helemaal goed komen in een toekomstige update'', dan zie ik geen reden om ook nog eens de winkel hiervan op de hoogte te stellen. De reden dat ik 5 maanden heb gewacht is dus omdat ik na 2 updates er niet zo zeker meer van was of het überhaupt nog wel ging komen.
Zij snapten de reden en na overleg met een manager konden ze mij het aanbod van 399 euro doen.

De kwestie is inderdaad lastig en ik ben dan ook blij dat Coolblue zo'n goede service biedt. Je zou namelijk kunnen stellen dat het probleem al gelijk geconstateerd is en dus te laat gemeld is.
Maar gelet op bovenstaande kun je het ook uitleggen als: het ''gebrek'' werd mij pas duidelijk na 5 maanden omdat ik toen niet meer vertrouwde in het woord van acer en toen pas zelf heb geconstateerd dat er geen oplossing meer gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caoim schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:00:
Ik heb op zowel een Galaxy Tab 10.1 als een Sony Tablet S geprobeerd om high profile *.mkv af te spelen, dit werkt niet vlot. Dit is toch gewoon een gekend probleem voor Tegra 2 tablets? Ze kunnen wel degelijk full HD aan, maar het hangt af van de encoding.

http://www.tech-no-media....ks-at-video-decoding.html
Ik heb daadwerkelijk geen probleem met het afspelen van 1080P content hoor op mijn SGT10.1.
MX Video Speler Pro(favoriet) en Dice Player. Het komt af en toe weleens (zelde) voor dat een bepaalde mkv file een beetje moeilijk doet. Gewoon met een software programma(Any DVD Converter Professional) omzetten naar mp4(1080p) met de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Overigens heb je (juridisch gezien) gewoon recht op volledige terugbetaling van je 500 Euro vanwege non-conformiteit. In geval van non-conformiteit is er geen grond voor een gebruikersvergoeding (het door de verkoper vragen van een vergoeding voor het reeds genoten gebruik van de tablet). Zie voor meer info het "Quelle" arrest. Overigens zijn de eerder door mij aangehaalde artikelen nog van het oude burgerlijk wetboek, in de nieuwe vorm zijn ze zelfs nog iets gunstiger voor de consument (artikel 7:17 BW).

Let wel dat je recht hebben en het ook krijgen nogal eens ver uit elkaar kunnen liggen en het waarschijnlijk veel meer loont om er met Coolblue uit te komen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je de zaak (alvast) aanmelden, dan kunnen ze je assisteren. Een juridische procedure starten is waarschijnlijk niet zinvol omdat het erg lang duurt en minstens zoveel kost als de tablet.

Vanwege de eerdere "bekentenis" van Coolblue staat in ieder geval vast dat het gebrek bij levering al bestond en dat herstel en vervang niet mogelijk is. Je kunt de koop op basis van artikel 7:22 BW ontbinden en je hoeft geen genoegen te nemen met een prijsvermindering of tegoedbon. Je kunt de koop met een 'vormeloze verklaring' ontbinden, maar het geniet de voorkeur om dit schriftelijk (bv. via e-mail) te doen.

:)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
@hierboven

Leuk dat je juridisch gezien in je recht staat, maar ik vind het aanbod van Coolblue heel redelijk. Het product vertoont immers geen gebreken (behalve het niet HD afspelen) en het is toch 5 maanden gebruikt. Bovendien kan de tablet sommige 720p bestanden afspelen (mijn X10 met een 1 ghz singlecore kan sommige 720p bestanden ook nog afspelen) dus van een echt gebrek kun je imho ook niet spreken. Er wordt immers nergens gedefinieerd wat voor soort 720p bestanden de tablet wel of niet kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Dat zeg ik ook beide keren - "Let wel dat je recht hebben en het ook krijgen nogal eens ver uit elkaar kunnen liggen en het waarschijnlijk veel meer loont om er met Coolblue uit te komen." - en het aanbod van Coolblue vind ik ook wel aardig (zeker voor een eerste aanbod).

Overigens vind ik deze definitie - die op dit moment nog op de Coolblue site staat - vrij strak en helder:
"Uiteraard vergt dit veel rekenkracht en dankzij de 2 processors geeft Acer's tablet geen krimp, zelfs niet wanneer je een Full-HD video afspeelt of grafisch veeleisende games speelt."
Er wordt dus zelfs gesteld dat de tablet 1080p aankan.

Gezien de koper in dit geval zelfs Full-HD prestaties mocht verwachten en de tablet hiervoor ook aanschafte, lijkt me er sprake van een behoorlijk gebrek als 720p al niet lukt.

Edit: Oh rijdt deze auto geen 1op20 maar 1op10? Nouja... hij doet het verder toch gewoon? :+

[ Voor 11% gewijzigd door S0epkip op 03-11-2011 22:18 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:43:
[...]

Ik heb daadwerkelijk geen probleem met het afspelen van 1080P content hoor op mijn SGT10.1.
MX Video Speler Pro(favoriet) en Dice Player. Het komt af en toe weleens (zelde) voor dat een bepaalde mkv file een beetje moeilijk doet. Gewoon met een software programma(Any DVD Converter Professional) omzetten naar mp4(1080p) met de juiste instellingen.
Dan toch geen high profile mkv's. Ik heb verschillende series, films, .. proberen afspelen en die gingen echt niet. Constant haperen. De series waren dan nog 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:43:
Gewoon met een software programma omzetten naar mp4(1080p) met de juiste instellingen.
Iets wat de TS aangeeft als niet te willen doen =) En gelijk heeft die!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Erg bedankt voor de verheldering van de juridische context.
Ik heb zelf wel een beetje ervaring in consumentenrecht en weet tot op zekere hoogte nog wat mijn rechten / plichten zijn, maar dat houdt ergens op.
Desondanks dat s0epkip aangeeft dat ik in principe recht heb op volledige vergoeding, is het inderdaad de vraag of je dat ook kunt krijgen, recht hebben en recht krijgen zijn(zeker bij consumentenrecht) twee verschillende dingen.

Toch wil ik je dan vragen s0epkip: denk je dat het 't waard is om die strijd aan te gaan? om die extra 100 euro proberen eruit te halen?(als ze zover gaan)
Of zou je het houden bij het aanbod van 399 euro en er verder niet meer uit proberen te krijgen (je spreekt van een redelijk ''eerste'' aanbod)
Bedankt voor de verwijzing naar het Quelle arrest, schept veel duidelijkheid!
Graag hoor ik van je wat jij zou doen.

En wat toevallig, wij hebben precies dezelfde metafoor over de auto waarvan 1:20 beloofd wordt, maar in de praktijk 1:10 rijdt... En wanneer je naar je fabrikant gaat (dus niet je dealer) zegt die dat het met een software update gefixed gaat worden... Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CLB schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:30:
[...]

Iets wat de TS aangeeft als niet te willen doen =) En gelijk heeft die!
Neuh vind ik niet,

Je koopt een auto die op een normale weg 120 kan rijden en ik ga in een keer op een weg rijden met allemaal bochtjes (extra compressie) dan ga ik toch ook niet klagen dat die de 120 niet haalt

Hij heeft zelf de specs al gevonden
MrRobin schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:36:

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 04-11-2011 10:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Dat vind ik niet een hele goede vergelijking, zo als s0epkip aangeeft belooft Coolblue(om even in jouw metafoor te blijven) dat mijn auto namelijk op elke weg 200 kan rijden. Dat ik daar in werkelijkheid niets aan heb aangezien de maximum snelheid 120 is, doet niet af voor de belofte (zie dit als 1080p belofte, terwijl je een scherm van 720p hebt). Dat zou dus alleen goed uitkomen als ik op een circuit ga racen (aka: de tablet aansluit op een hdtv).
Dat ik dan ineens geen 120 kan rijden terwijl beloofd is dat de tablet 200 aan kan, (wat voor bochtjes dan ook, ze zeggen immers dat de tablet geen krimp geeft.) dan vind ik dat ik best mag klagen dat mijn auto dit niet haalt.

Edit: Je quote een bericht van mij over specs, die gaan echter over de SGT 10.1, en niet over de iconia.
Ik ben niet geinteresseerd in de SGT 10.1 om diverse redenen (geen uitbreidbaar geheugen, geen usb poort, en alleen 16gb versie te verkrijgen bij coolblue). Overigens staat dat lijstje van ondersteunde codec's alleen bij de productpagina van de SGT 10.1, en niet bij die van de Iconia

[ Voor 22% gewijzigd door MrRobin op 04-11-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is natuurlijk onzin. iemand kan een heel slecht protocol bedenken met een net zo slechte player. en dat geeft jou het recht om te zeuren bij de winkel omdat je zelf inefficiente software/protocollen gebruikt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Je vergeet dat de winkel zelf aangeeft dat mijn auto nooit 120 zal kunnen rijden, omdat de hardware niet goed genoeg is, je verhaal over inefficiente software/protocollen is dus niet van toepassing.

Al snap ik wat je bedoelt, er is uiteraard meer dan 1 factor die bepaalt of een video wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Precies, an als omzetten naar mp4 (hoe vervelend dan ook) de oplossing kan zijn heb je feitelijk geen poot om op te staan want hij kan het.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Je hebt deels gelijk, je zou inderdaad kunnen gaan uitzoeken wat de ideale omzet instellingen zijn om toch de hd video's te kunnen afspelen.
Je geeft inderdaad ook aan hoe vervelend dit is. Voor die vervelendheid heb ik toch niet gekozen? Ik heb immers gekozen voor een product dat ''zonder krimp 1080p kan afspelen''
Daar komt bij dat ik dus met veel moeite pas 720p kan af spelen.

Wat als ik over een maand besluit om mijn tablet te gaan gebruiken om 1080p te gaan afspelen op mijn hdtv? Dat staat immers ook in de productomschrijving qua mogelijkheden. Dan zit ik dus met hetzelfde probleem, waar jij (alleen het 720p gedeelte dan) vind dat ik geen poot heb om op te staan, terwijl de winkel al zegt dat ze inderdaad fout zitten en het niet aan mij ligt. (nogmaals, ik zoek geen oplossing in custom rom's, overclocken etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk idd dat de winkel tamelijk coulant in deze is (voor de duidelijkheid ik heb zelf geen winkel he ;) )

Naast de prijs, is het spelen van hd (720 is genoeg voor mij) content voor mij een rem geweest om serieus naar een tablet te kijken. want idd je hebt geen zin om alles te converteren zou ik ook niet hebben.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Ik heb zelf dan ook maar maar 200euro betaald voor de tablet. die andere 300 kwam van een credit-bon doordat een oude netbook niet meer te repareren was terwijl er nog garantie op zat. Ik had zelf ook geen 500 euro over voor een tablet, maar 200 vond ik dan wel weer redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Het is maar hoe je het zelf bekijkt. Als er nu - bij Coolblue - een tablet te vinden is in de <400 prijsrange waarmee jij tevreden bent kun je het aanbod zonder meer accepteren.
Koop je liever (al dan niet ergens anders) een tablet van >400 (of zelfs >500 euro) dan heb je natuurlijk liever gewoon je geld terug.

Het is moeilijk in te schatten hoe een verkoper reageert als je de koop wil ontbinden. In eerste instantie zou ik oppassen met het "strooien" van juridische termen, maar misschien kun je gewoon aangeven dat je de koop wil ontbinden omdat het geleverde product niet voldoet aan de beschrijving en dat je niet akkoord gaat met een tegoedbon o.i.d. Dat je deels betaald hebt d.m.v. een credit-nota maakt niets uit en is en-effect hetzelfde als 500 Euro cash (of giraal) betalen. Ik neem aan dat je gewoon een Coolblue factuur hebt waar de A500 à 500,- ;) op staat?

Overigens lijkt een belangrijke vraag in deze mij: heb je al een nieuwe tablet op het oog?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
De enige tablet waar ik naar uit kijk is de nu al beschikbare asus transformer 32gb + dock (499 euro). maar deze heeft dezelfde hardware dus dan zal ik genoegen moeten nemen met het niet kunnen afspelen van HD video's.

Het is of de asus TF, of wachten op de asus TF prime, maar die wordt over een paar dagen pas aangekondigd en ik weet niet wat de prijs daarvan is, laat staan de leverdatum (ik gok februari 2012).

Ik heb mezelf er nog niet echt van overtuigd dat ik zo lang kan wachten op de TF prime ^^, ik kon destijds ook al niet wachten op de TF toen die leveringsproblemen had.

Op de factuur staat inderdad een Iconia á 500 euro.
Bij wijze van betaling staat echter: Verrekend met credit-bon xxxxxxx á 289 euro
overige 210 betaald met IDEAL. Volgens mij is de policy meestal dat ze credit-bonnen niet zo maar terug gaan geven in echte euro's, wat ik ook niet zo raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Zodra mijn Wopad i7 binnen is zou ik het laten weten, volgens spec's en website reviews moet hij het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is een HTC Flyer geen optie? Die heeft een Snapdragon CPU waar volgens mij de NEON extensie in zit waardoor het afspelen van films een stuk beter wordt ondersteund. Of vergis ik me?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
heb wel gekeken naar de htc flyer, ik dacht alleen dat die ook hetzelfde probleem had, dat je moet converteren. Daarnaast heb ik mijn twijfels over een 7'' tablet, en zou ik hem alleen overwegen als ICS er eenmaal op draait, aangezien gingerbread echt niet gemaakt is voor tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Tsja, bedrijven die creditnota's niet uitkeren zijn meestal lastig om mee te handelen in dit soort gevallen.
Want ook dat is natuurlijk weer onzin, in het geval van de netbook - waar herstel en reparatie niet mogelijk waren - had je ook gewoon recht op volledige terugbetaling. Nu is dat soort van "in natura" gebeurd, omdat Coolblue graag jouw centjes/omzet binnen het bedrijf wil houden, net als nu.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Nee, dit is net iets anders gegaan, dat had ik er misschien bij moeten vertellen.
Toen de netbook kapot ging had coolblue keurig een vervangend product geregeld (nieuwe netbook, maar ander model, mijn model was al out-dated). Toen hebben ze op aandringen van mij dit omgezet in een credit bon zodat ik een tablet kon kopen, aangezien ik niet meer een netbook nodig had.

Ik neem aan dat ik dan geen recht had op volledige terugbetaling? Coolblue had immers keurig een vervangend product geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Okay, nee als reparatie of vervanging gewoon mogelijk was dan is dat voldoende als 'compensatie'.

Je hebt pas recht op terugbetaling als reparatie of vervanging niet mogelijk zijn (of niet redelijkerwijs van de verkoper gevergd kunnen worden). Hoe dit exact zit nu het op verzoek van de klant is omgezet in een credit-nota... op zich zou je kunnen stellen dat de koop van de netbook nu ontbonden is en er niet meer toe doet.

Al met al, gezien het hele verhaal, zou ik denk ik proberen om voor een tegoedbon te gaan, maar dan wel van 499. Iedereen blij, Coolblue behoud haar omzet, jij houdt je keuzemogelijkheden qua tablets zo ruim mogelijk. Het nadeel is wel dat je zo te zien moet wachten op een voor jouw doeleinden geschikte tablet...

(Coolblue is ook gewoon een doorgeefluik en zal de tablet wss aan Acer retourneren danwel als gebruikt verkopen en 'iets' met Acer regelen)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Jij snapt hem helemaal, en wat is het toch eigenlijk een luxe probleem.

Ik zal kijken wat ik ga doen maar het zal een van het volgende worden waarschijnlijk:
- vragen voor vervanging door een asus TF 32gb + dock (499 euro)
- vragen voor een tegoedbon van 499 euro, gelet op het feit dat ze juridisch geen kosten mogen vragen voor vervanging. Deze zal ik dan naar alle waarschijnlijkheid gaan gebruiken voor de TF prime, wanneer die uit komt.

Ik gok dat het eerste makkelijker te realiseren zal zijn, aangezien het iets makkelijker te begrijpen is.
Daarvoor moet ik alleen wel even mezelf overtuigen dat ik zonder HD films kan, of dat ik echt niet kan wachten tot de TF prime beschikbaar is...

Bedankt voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:20
Ik denk het niet, omdat de TF ook geen video's af kan spelen en dan zit jij dus met hetzelfde probleem. Dus in de ogen van Coolblue ruil je je oude tablet(zonder reden) in voor een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Maar ik ruil mijn oude tablet dan ook in met geheel andere verwachtingen van de nieuwe tablet. Daar zit het verschil hem in.
Daar waar ik bij de iconia vooral gefocust was op het spelen van HD, kan ik mijn verwachtingen / eisen aanpassen aan de nieuwe ''mogelijkheden op tablet gebied'' (lees: hd gaat niet lukken, deal with it en stel andere eisen).

Met dat in het achterhoofd kom ik op een andere tablet die ik als ''ideaal'' beschouw. waar dat eerst de Iconia nog was, is dat met mijn nieuwe verwachtingen / eisen de TF.

Daarnaast heb ik uiteraard de Iconia wel 5 maanden kunnen gebruiken. Dat heeft geleid tot betere inzichten m.b.t. specs. Ik weet dus beter wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S0epkip heeft niet helemaal gelijk volgens mij. Er zijn namelijk nogal wat bedenkingen over dat `Quelle` arrest. Waarom het waarschijnlijk niet van toepassing is, is namelijk dat je nu (minder) geld krijgt in plaats van een vervangend product (waarvoor je moet bijbetalen) wat wel aan de verwachtingen voldoet.

Het is wel weer wat minder dat het via verplichte winkelnering gaat, dat is niet zoals het hoort.
Maar €400 lijkt mij en ander een redelijk bedrag dus je moet je afvragen wat je meer waard is €400 te besteden in hun winkel of €300 waar dan ook. (en daar gaan dan nog tijd, verzend- (aangetekend), telefoon-, juridischebijstandskosten enz vanaf) . Als je het 'gevecht' om je recht aangaat gaan vaak de hakken in het zand en zoekt de andere partij ook de grenzen van zijn recht en in dit geval plicht op.

IK zelf had 2 jaar geleden een Samsung NC10 aangeschaft om filmpjes te kunnen kijken in de trein. Ik was nogal teleurgesteld dat *.mkv en *.vob bestanden niet konden worden afgespeeld (blokkerig beeld, geluid en beeld niet synchroon enz....)

Ik zit er nu over te denken om de ARCHOS 9G 101 1,5 Ghz aan te schaffen (helaas is de verkoopdatum al enkele malen uitgesteld). Vandaag vroeg ik bij Media markt of die wel deze bestanden af zou kunnen spelen, maar daar gaven ze aan dat ik daar beter niet vanuit kon gaan.
De twijfel of ik weer dezelfde miskoop zal doen is dus groot. De specificaties zeggen wel dat het moet kunnen, maar kán het ook echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:28:
Ik zit er nu over te denken om de ARCHOS 9G 101 1,5 Ghz aan te schaffen (helaas is de verkoopdatum al enkele malen uitgesteld). Vandaag vroeg ik bij Media markt of die wel deze bestanden af zou kunnen spelen, maar daar gaven ze aan dat ik daar beter niet vanuit kon gaan.
[...] De specificaties zeggen wel dat het moet kunnen, maar kán het ook echt?
MediaMarkt :N Die lui hebben 99 vd 100 x echt geen verstand van zaken hoor.. En als je net een goede medewerker hebt heb je echt een lucky day.. Archos gen9's spelen 1080P af zonder problemen ja =)
Check Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101 voor de eerste ervaringen met de 1GHz variant die het ook kan.

Tevens is de verkoopdatum helemaal niet uitgesteld, de 1,5GHz komt pas aan het einde van het jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 07-11-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check Archos Gen9 tablets: Archos 80 / 101 voor de eerste ervaringen met de 1GHz variant die het ook kan.
Ja, dat had ik gelezen, maar eerder in dit topic staat ook dat er toch verschillen zijn binnen die extensies, vandaar dat ik twijfel.
Tevens is de verkoopdatum helemaal niet uitgesteld, de 1,5GHz komt pas aan het einde van het jaar.
Twee weken geleden stond die in de Pricewatch http://tweakers.net/price.../archos-101-g9-250gb.html bij drie winkels als binnen 3 dagen leverbaar, na 10 dagen veranderde dat bij 2 winkels in een vraagteken. Op de site van die ene winkel waar die nog steeds binnen 3 dagen leverbaar zou zijn staat op de eigen site 4-10 dagen. Bij navraag in de winkel zeoden ze dat dat betekende dat ik er niet op moest rekenen dat die er snel zou zijn. Dat was overigens al meer dan 10 dagen geleden.

Hieruit had ik afgeleid dat de introductie uitgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat zijn gewoon webshops met verkeerde gegevens, simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Ik heb voor de grap een MTS bestand met MPEG2 (Blu-Ray rip van Black Hawk Down) afgespeeld op een Archos 80. Niet via de plugin die je nog via Archos kunt kopen, maar via Moboplayer. Speelt wonderbaarlijk goed af. Ik had wel het idee dat het niet helemaal soepel ging, maar dat kan komen door de 24Hz conversie naar de frequentie van het Archos 80 scherm (60 Hz?) en naar mijn idee niet zozeer door gebrek aan kracht van de Archos.

Vanavond eens kijken of mijn MKV van een Blu-Ray rip van Chocolat op de Archos 80 gaat. Dat is geen MPEG2, maar het zwaardere AVC en volgens mij ook met een hogere bitrate. Bestand is ook veel groter dan de MTS van Black Hawk Down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
FinnBo, ik krijg helemaal geen geld terug, hun aanbod was een credit bon van 399 euro, wat er voor zorgt dat ze dus mijn geld binnen hun bedrijf houden.

Daarnaast ligt deze casus een beetje apart. Want de eerste oplossing zou zijn: repareren, dan volgt herstellen, dan vervanging(iets waar ze alle drie geen geld voor mogen vragen , aldus het Quelle arrest.)
het probleem is echter dat geen van de drie oplossing bieden, aangezien alle vergelijkbare android tablets op de tegra 2 draaien, afijn deze discussie is al gehouden, we gaan het morgen zien. Nadat de TF prime aangekondigd is ga ik kijken wat ik ga doen!

Hoe kom jij trouwens op die 300 euro ''waar dan ook''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn Archos 10.1 (gen 8 ) speelt ook gewoon al mijn 720p content af. Ik dacht eerst van niet, maar dat bleek te komen omdat ik ze via het netwerk afspeelde. Dat bleek de bottleneck te zijn. Toen ik de content naar de sd kopieerde (wat wel gewoon normaal via het netwerk ging) had ik geen problemen meer met afspelen (alhoewel ik wel af en toe het geluid niet synchroon heb lopen wanneer ik hem veel op pauze zet)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ook kan hierbij bevestigen dat een 80 G9 alle 720p mkv's op mijn externe mSD zonder enig probleem
kan afspelen met de standaard meegeleverde videoplayer van Archos (zonder de Cinema-codecpack!)

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
1080p AVC (Blu-Ray rip) was toch niet zo'n goed idee. In ieder geval niet met Moboplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kortom in januari ligt er een Archos bij mij op tafel, dank voor de input.

@MrRobin
Ik ben het helemaal eens met dat jouw situatie complexer is dan het Quelle arrest en daarom zal het ook niet volledig van toepassing zijn. Daarnaast zijn er nogal wat bedenkingen tegen dat arest en mogen landen een aantal zaken ook nog een naar eigen inzicht verder uitwerken. Daarom ben ik het dus niet eens met S0epkip dat hij dit arrest als precedent aanhaalt. Het raakt wel, maar niet genoeg. Tussen kapot gaan en daarom niet voldoen aan de redelijke verwachtingen en reeel verwachtte taak niet aankunnen zit een groot verschil.

Ik begreep ergens dat je je ook afvroeg of je tevreden moest zijn met de geboden oplossing. De oplossing heeft twee kanten een bedrag van €400, maar dus ook verplichte winkelnering. Je kan het een of het ander proberen aan te vechten. Wat ik bedoel is dat je op beide punten waarschijnlijk tot een lager bedrag zal komen.
Voor wat betreft de hoogte van het bedrag zullen bij een (juridische) strijd kosten meegerekend moeten worden, maar vaak wordt zo'n bod als niet onderhandelbaar gedaan (take-it or leave-it).
Voor wat betreft de verplichte winkelnering zullen ze zeggen: we storten geld terug, maar dan wel minder dan die €400.

De €300 is fictief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Heb besloten om in te gaan op het bod van 400 euro shop credit, coolblue is een hele goede winkel qua aftersales, dus ik vind het niet erg de TF prime te kopen bij hun.
Zij gaven aan dat het probleem bij deze casus lag in het feit dat ik het probleem al geconstateerd had na 1 week in gebruik. Ik heb toen echter telkens naar Acer geluisterd ''dat het met een update zou komen''. Als ik toen naar coolblue gegaan was dan was het verhaal anders geweest. Acer is hier dus een beetje de boosdoener met hun valse beloftes, en ik die daar maar vanuit ga.

Anyway, nu maar wachten op de TF prime!
Case closed, bedankt iedereen voor de hulp / feedback!
Pagina: 1