Pff nou versie 8 ingestuurd met een klein beetje andere combat routine.
Hopelijk is het uberhaupt een verbetering.
Nu snel nog wat slapen!
Hopelijk is het uberhaupt een verbetering.
Nu snel nog wat slapen!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het kon niet alleen, ik heb het ook gedaan. Ik heb nog even aan je gedacht, maar dat was maar kort.Sjaaky schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:42:
Wat dat betreft benijd ik Corniel, die kon gewoon op tijd naar bed gisteravond (..)
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Als je al redelijk kan programmeren wel, maar dan is het ook een goede manier om een andere taal te leren die je nog niet beheerst. Als je nog geen programmeer-ervaring hebt denk ik dat het een zeer heftige eerste opdracht is.Bernardo schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:30:
Succes mensen! ^^
Is het beginnen met deze challenge een goede manier om C# te leren? (..)
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
De competitie is al wel gesloten op zich. Je kunt misschien wel wat (goede) bots van andere mensen verzamelen om er voor jezelf toch nog een uitdaging van te maken. Op zich zal het voor een lerende programmeur ook al best een uitdaging zijn om een bot te maken die om de obstakels (water) heen naar voedsel kan zoeken.Bernardo schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:30:
Succes mensen! ^^
Is het beginnen met deze challenge een goede manier om C# te leren? Gezien er starterskits zijn en genoeg materieel te vinden op internet. Je hebt ook meteen een doel en dat helpt mij enorm als ik iets nieuws wil leren.
Ik heb mijn bots al beschikbaar gesteld. De versie die in de finale runt ga ik binnenkort nog verder van commentaar voorzien (is het plan) en tezamen met een blog over mijn ervaringen posten (tenminste dat is de ambitie)...boreus schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:15:
[...]
De competitie is al wel gesloten op zich. Je kunt misschien wel wat (goede) bots van andere mensen verzamelen om er voor jezelf toch nog een uitdaging van te maken. Op zich zal het voor een lerende programmeur ook al best een uitdaging zijn om een bot te maken die om de obstakels (water) heen naar voedsel kan zoeken.
Tja hier zelfs 1687 minuten. Laten we wel wezen, alle 7500+ bots zijn nu weer actief. Ook die 2000+ starterkit-versies. Tenminste mijn inschatting is dat er een flink aantal niet veel verder is gekomen dan het uploaden van een starter-kit versie met op zijn hoogst een paar kleine aanpassingen.Meanwhile op aichallenge.org...
Next Game: 4869 players are ahead.
The current player rate is about 40.3 players per minute.
The current game rate is about 9.2 games per minute.
Next game should be within 1446 minutes.
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Less = more
[ Voor 65% gewijzigd door Bolukan op 19-12-2011 18:35 ]
[ Voor 11% gewijzigd door jmzeeman op 20-12-2011 10:20 ]
Ze zullen de goede bots ongetwijfeld meer spellen laten spelen dan de slechte. Want of je 3 of 15 bent maakt behoorlijk wat uit. Maar 1200ste of 5600ste, who gives a damn?jmzeeman schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 02:00:
Begin me wel af te vragen of er voor donderdag wel genoeg games gespeeld zullen worden om een beetje representatieve rankings te krijgen.
[ Voor 49% gewijzigd door Janoz op 20-12-2011 11:41 ]
Ken dat gevoel :-) Ik heb ook nog enkele (kleine) bugs gevonden NA het afsluiten van de inzendingen die toch wel een verschil zouden kunnen maken... in mijn nieuwste versie ging die al beter, maar die heb ik niet geupload...
Vond dat in dat potje het veel te lang duurde voordat je daadwerkelijk de aanval inzette. Je zou iets in kunnen bouwen dat maar een bepaald percentage (80% oid) van je mieren verzameld moet zijn bij je mierenhoop, voordat je gaat aanvallen.Janoz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:37:
Wow, toch ff een dikke boost in score waardoor ik ineens 2e van de tweakers ben. Zal straks wel weer uitlevelen denk ik.
hmm, ff wat wezen terugkijken en in dit potje zie je duidelijk een flaw van mijn aanvals taktiek (in mijn nieuwste versie ging die al beter, maar die heb ik niet geupload)
http://aichallenge.org/vi...php?game=286835&user=9218
En dat het een beetje onhandig was dat je in een een heel leger stuk liep op een schamele verdediging van 3 ants.D-Raven schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:39:
[...]
Vond dat in dat potje het veel te lang duurde voordat je daadwerkelijk de aanval inzette (..)
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
I am going to try and explain what is going on with the game counts. I have talked with one of the devs on IRC and he confirmed that this explanation is accurate.
The match maker is trying to sort the bots, so it would prefer to have a bunch that play more matches to act as landmarks in the rankings.
Think how quicksort works, it picks a pivot value and then partitions the rest of the values into two groups, based on whether they fall on one side of the pivot or the other. During this partitioning step each value is compared to the pivot only once, but the pivot gets compared to every other value. The result is that the values are put in the proper section of the list quickly.
The matchmaking system is trying to do something similar, and the bots that are getting a lot of games are acting as a sort of pivot or landmark for broadly categorizing the other bots more quickly.
Stond allemaal nog op de TODO. De implementatie van mijn bot is dat hij op 3/4 van het aantal beurten gaat verzamelen en op 7/8 gaat aanvallen. Bij 1000 beurten wordt dat dus bij beurt 750 en beurt 825. De enige uitzondering is wanneer al mijn hills ingenomen zijn. Dan start het 'regroupen' gelijk.D-Raven schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:39:
[...]
Vond dat in dat potje het veel te lang duurde voordat je daadwerkelijk de aanval inzette. Je zou iets in kunnen bouwen dat maar een bepaald percentage (80% oid) van je mieren verzameld moet zijn bij je mierenhoop, voordat je gaat aanvallen.
Maargoed, achteraf gelul is altijd makkelijk. Het is verder wel een geinige aanvals methodiek.
Hmm, mijn bot is duidelijk agressiever ingesteld: als ik meer dan 24 ants heb én weet hoe ik bij een hill moet komen: run! En dat blijf ik doen tot het bittere einde.Janoz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:47:
[...]
Stond allemaal nog op de TODO. De implementatie van mijn bot is dat hij op 3/4 van het aantal beurten gaat verzamelen en op 7/8 gaat aanvallen. Bij 1000 beurten wordt dat dus bij beurt 750 en beurt 825. De enige uitzondering is wanneer al mijn hills ingenomen zijn. Dan start het 'regroupen' gelijk.
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Het komt voornamelijk doordat ik een mijn verplaats algo zo heb gemaakt dat er geen rekening gehouden wordt met waar mieren nu staan en enkel met waar ze gaan staan. (en een handige fallback voor wanneer een mier zich helemaal niet kan verplaatsen) Doordat ze zo dicht bij elkaar staan hebben ze ook dezelfde omgeving en krijgen ze dus ook dezelfde orders waardoor ze inderdaad bij elkaar blijven.boreus schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:31:
Janoz, wat lopen je mieren gaaf bij elkaar in groepjes. Als ze hier van zouden kunnen profiteren door te kunnen vechten, dan zou dat best een gave tactiek zijn.
Zodra mijn mieren een hill dichtbij zien gooien ze zich er ook op. Het enige verschil is dat na beurt 825 alle mieren zich ten alle tijden op een hill gaan werpen.Corniel schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:50:
[...]
Hmm, mijn bot is duidelijk agressiever ingesteld: als ik meer dan 24 ants heb én weet hoe ik bij een hill moet komen: run! En dat blijf ik doen tot het bittere einde.
[ Voor 10% gewijzigd door dotcode op 20-12-2011 14:54 ]
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Janoz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:03:
48 is toch duidelijk, data is precies 32 + 16
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Yep, maar niet in de top-100. En ze spelen wel erg veel maze... Da's niet Truusjes specialiteit.Janoz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:55:
Zo Corniel, even in een paar uurtjes 20 punten erbij gesprokkeld!
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Ik kan m'n weg wel vinden, dat is het probleem niet. Alleen mijn mieren hebben graag wat ruimte voor een ideale samenwerking.D-Raven schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:35:
Met mijn A* algoritme zijn mazes geen probleem voor mijn bot (..)
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Ik ook. Hopelijk top-3 en boven jou, maar ik durf er nog weinig van te zeggen. Nu sta ik weer 1.70 op je achter, maar jij hebt net een flink aantal meer potjes gespeeld (25 om 13). Geen enkele Nederlander nu in de top 100, da's ook niet best.boreus schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:01:
Corniel heeft nu 0.30 meer mu dan ik heb...
Ben wel benieuwd hoe de NLD ranking gaat eindigen.
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
[ Voor 26% gewijzigd door flux_w42 op 21-12-2011 16:10 ]
Nice!flux_w42 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:07:
Op open maps zie je m'n aanvals "tactiek" goed (..)
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
@Janoz: volgens mij wordt je dit potje afgestraft voor het veel te vroeg beginnen aan je defence. Die twee ants zijn zolang je geen vijand ziet veel nuttiger in te zetten als voedselzoekers.flux_w42 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:10:
Lol Janoz, ik heb net een match tegen jou gespeeld
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Twee statisch en nog meer dynamischCorniel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:38:
[...]
@Janoz: volgens mij wordt je dit potje afgestraft voor het veel te vroeg beginnen aan je defence. Die twee ants zijn zolang je geen vijand ziet veel nuttiger in te zetten als voedselzoekers.
[ Voor 24% gewijzigd door Bolukan op 22-12-2011 16:42 ]
Ja vroeg.Janoz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:46:
MWah vroeg (..)
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Van die 3 problemen heb ik eigenlijk alleen de laatste opgelost. Dat vond ik veel leuker om op te lossenCorniel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:36:
Maar goed, iedereen die met static defence in de weer is gegaan kent het probleem. Wanneer begin je, hoe bepaal je hoeveel, en niet onbelangrijk, hoe zorg je dat je hill niet geblokkeerd raakt waar door je nieuwe ants niet weg kunnen.
Die static defense heb ik wel aardig getweakt. Alleen neemt mijn battle strategy, die ik zondagavond/nacht nog snel even heb 'geklust', het over als er de tegenstander echt dichtbij komt. En die laat ze een stapje achteruit doen als het moeilijk wordt... Dus soms lopen mijn verdedigers van mijn hill weg. In deze pot zie je de static defense opgebouwd worden, maar als het echt spannend wordt valt het uiteen. Eigenlijk had ik met minder mieren ook terug moeten schalen naar een kleinere formatie. Maar dat doe ik niet en elke plaats binnen een formatie is net zo veel waard, dus staan de mieren een beetje verspreid.Corniel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:36:
Maar goed, iedereen die met static defence in de weer is gegaan kent het probleem. Wanneer begin je, hoe bepaal je hoeveel, en niet onbelangrijk, hoe zorg je dat je hill niet geblokkeerd raakt waar door je nieuwe ants niet weg kunnen.
[ Voor 119% gewijzigd door Bolukan op 23-12-2011 11:09 ]
Een aantal factoren tellen denk ik mee. Eén van de belangrijkste daarvan is dat ik mijn versies nooit goed heb getest. Een uur voor de deadline had ik geen enkel idee welke versie het beste was (slaap tekort was ook een factorCorniel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:36:
@Boreus: What went wrong? Je riep al iets over spijt. Die v14 in C++ en die v8 in Java wellicht? Of had je goede redenen om van taal te switchen?
Coverage is alles wat tijdens de huidige turn niet zichtbaar is. Scout is alles wat nog nooit gezien is van de map. Dit zijn de verhoudingen:Bolukan schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:07:
Mooi !!
Wat is het verschil tussen coverage en scouting? Known/Unknown en Seen/Unseen? En wat is de verhouding tussen deze in de optelsom.
Rank: 767 ↓ Skill: 60.22 ↓
Sorry you are outside of the pairing cutoff, you're unlikely to play in anymore games
1 (72) Corniel 77.79 2 (73) fvannee 77.71 3 (96) tombana 76.31 4 (106) Parsley 75.87 5 (110) boreus 75.64 6 (129) PeterB 74.64 7 (241) Mighty_Servants 70.62 8 (285) mario.klaver 69.35 9 (292) royvanrijn 69.24 10 (300) jmzeeman 69.03
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
We hebben nu weer tijd !!!RobIII schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:51:
[...]
We hebben momenteel iets op stapel liggen voor over niet al te lange tijdMeer kan en ga ik niet loslaten
Ok, bedankt. Ik ben geen professionele programmeur maar dit ziet er een leuk tijdverdrijf uitCorniel schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:34:
@croontje: Ja dat kan. Ik weet niet of er nog veel TCP-servers aan staan, maar er zijn nu genoeg bots beschikbaar om tegen te spelen.
Zelf doe ik heel soms nog even mijn bot op tcpants.com laten spelen, maar er is niet veel activiteit meer zo lijkt het. Een bot of 10 verspreid over de dag als ik moet schatten.croontje schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:34:
Kan je eigenlijk nog meespelen? Niet in de wedstrijd maar gewoon ter vermaak??
Een bot of 11.boreus schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:36:
[...]
Zelf doe ik heel soms nog even mijn bot op tcpants.com laten spelen, maar er is niet veel activiteit meer zo lijkt het. Een bot of 10 verspreid over de dag als ik moet schatten.
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Ah ik zag hem draaien!Corniel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Een bot of 11.Ik heb de laatste versie van Truusje ook maar in de lucht geschopt.
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Die pokerchallenge vond ik niet zo uitdagend. Ik heb mee gedaan aan Cloudball, maar dat ligt nu ook weer stil. En dze is gewoon té leuk.boreus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:12:
Die mieren challenge zat wel goed in elkaar he!
De pokerchallenge van Starapple gaat ook (in oktober als ik het goed heb) opnieuw plaatsvinden.
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq