AI Challenge: Ants!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.freeduino.eu/tweakers_ants_2011.png
Er loopt momenteel een programmeerwedstrijd om de slimste bot te maken voor het aansturen van een kolonie mieren. Deze wedstrijd is georganiseerd door de computer afdeling van University of Waterloo, en gesponsord / gesteund door Google:

The AI Challenge is all about creating artificial intelligence, whether you are a beginning programmer or an expert. Using one of the easy-to-use starter kits, you will create a computer program (in any language) that controls a colony of ants which fight against other colonies for domination.

It only takes 5 minutes to submit one of the starter kits to the website and watch your ant colony fight for domination against colonies created by other people from around the world. From there check out the tutorials on how to locally run your bot and begin programming!

http://aichallenge.org/index.php

Heb nu zelf de tutorials doorlopen... en mijn bot heeft voor het eerst gedraaid. Ik was eigenlijk vrij verbaasd dat hier nog geen topic over was, vandaar deze posting :-)

Er zijn inmiddels een heel aantal tweakers die mee doen: Ranglijst met deelnemers van GoT. Mocht je ook in deze lijst willen komen te staan, zet je organisatie op Tweakers.net Gathering

[ Voor 14% gewijzigd door IWriteCode op 07-11-2011 10:37 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Had er laatst inderdaad over gehoord, klinkt wel leuk. Misschien kunnen we gezamelijk een Tweakers SuperAI ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Als je de 'tools' download, kan je je bot ook tegen anderen, zelf laten draaien, dus wat dat betreft zouden we ook nog een onderlinge competitie kunnen opzetten...

Maar voorlopig concentreer ik me eerst maar eens op een bot die wat meer kan... dan na 25 ronden 'stil' staan...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:02
Ik kom al niet verder dan een bot uberhoubt maken, geen flauw idee hoe ik verder moet gaan. Ik heb de tools en de starters package, maar hoe kan ik hier een bot aan vast hangen? En het lijkt erop dat je python moet hebben, als ik naar de files kijk in de bat bestandenGevonden dat je python altijd moet installeren. Wie kan me hier een zetje in de goede richting duwen?

[ Voor 7% gewijzigd door P-Storm op 01-11-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Volg de tutorials, die geven een aardig aantal stappen in de juiste richting, inclusief de stappen die je nodig hebt om je bot zelf op je pc te draaien!

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Leuk!

Pest met dit soort dingen is alleen dat er zeeën van tijd in gaat zitten om te perfectioneren, en het dan nog steeds verre van perfect is ;(
Ik overweeg wel om een gooi te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik heb net een account aangemaakt en de starter package gedownload.
Het ziet er leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:02
Oke heb de tutorial gedeeltelijk kunnen volgen, blijkbaar wanneer ik mijn bot koppel aan de match dat hij spontaan crashed >.> Dankzij een forumpost en lelijke xcopy heb ik het toch voor elkaar gekregen om mijn bot te starten! Zo en nu code maken.

[ Voor 33% gewijzigd door P-Storm op 01-11-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ik ga em in python maken... heb in elk geval al een pathfinding alogritme in python gevonden:

http://stackoverflow.com/...tar-pathfinding-algorithm

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Pff zo nu tutorial aant volgen. Heb de beestjes rondlopen op me scherm in ieder geval :) Alleen ben ik nu de tutorial van Python aan het volgen terwijl ik liever in C++ wil schrijven.. Hoe pak ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Er is een tutorial voor Python en Java...

Voor C++ is er wel een start-package... dus dan de tutorial volgen... en zelf de C++ code schrijven... zou te doen moeten zijn :-)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Hmm ja wat meer informatie over gevonden.. daardoor besloten dat ik eerst nog maar even aan de python tutorial blijf doorprutsen :P Zit ondertussen vast op stap 3 :/ krijg deze melding:
File "MyBot.py3", line 44
for hill_loc in ants.my_hills():
^ (wijst naar de dubbele punt in de cmd)
TabError: inconsistent use of tabs and spaces in indentation

En kom er maar niet achter wat nou niet klopt in de identation.. alles lijkt in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Vervang alle tabs eens door spaties? Daar is python nogal gevoelig voor! En dan zorgen dat alle spaties / insprongen stappen van 3 of 4 zijn...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
IWriteCode schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:06:
Vervang alle tabs eens door spaties? Daar is python nogal gevoelig voor! En dan zorgen dat alle spaties / insprongen stappen van 3 of 4 zijn...
Heb ik al allemaal geprobeerd :/ Gebruik Notepad++ die houdt zelf ook de inspringing bij met lijntjes wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
De foutmelding is toch wel erg duidelijk... :-) Heb je geen optie om alle tabs te vervangen door spaties?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Overgegaan op C++ waar ik al eens eerder wat mee geprobeerd heb en ook meer van wil weten :P
Meteen geen last meer van die identation..

Nu krijg ik het alleen natuurlijk weer niet voor elkaar om de starterspackage te launchen. Ik heb m gecompiled maar als ik deze nu in een game probeer te launchen crashed die meteen.
Ik launch MyBot op de volgende manier:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/usr/bin/env sh
./playgame.py --player_seed 42 --end_wait=0.25 --verbose --log_dir game_logs --turns 200 --map_file maps/maze/maze_04p_01.map "$@" 
"python sample_bots/python/HunterBot.py" 
"python sample_bots/python/LeftyBot.py" 
"python sample_bots/python/HunterBot.py" 
"python MyBot"

Gaat het fout in de laatste regel? Ik heb geen idee waar ik anders Python voor zou moeten vervangen :)

Sorry voor de noobishheid maar vind dit een mooie kans om eindelijk eens fatsoenlijk te beginnen met programmeren. Zo vaak al geprobeerd maar nooit een project gehad dat ik het ook doorzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Dit lijkt me niet echt een meest eenvoudige manier om eens te beginnen met programmeren. Wel een hele utidaging, absoluut. Maar wellicht net iets té hoog gegrepen.

Ben zelf van plan de bot in php te schrijven. Een PHP bot ontbreekt sowieso nog in de top20 van de ranking :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
Het is ook niet mijn doel om hier hoog in te eindigen maar om er gewoon eens mee te spelen :P
Enig advies over hoe dan wel te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
IWriteCode schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:12:
De foutmelding is toch wel erg duidelijk... :-) Heb je geen optie om alle tabs te vervangen door spaties?
Tuurlijk heeft Notepad++ dat! CTRL + F => \t => ' ' => Extended => Replace All en klaar. :)

On-topic:
Wellicht ga ik 1 deze dagen ook even wat in elkaar knutselen in C#, heb ik eindelijk wat te doen in de 1.30 uur durende treinrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Manuel schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:00:
[...]
Tuurlijk heeft Notepad++ dat! CTRL + F => \t => ' ' => Extended => Replace All en klaar. :)
CTRL + H anyone? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gebruik iets als PyScript voor python, dat valideert je code ook. Dus ook de inspringing.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
zo eindelijk mijn starter pack van c++ werkend, kwam er uiteindelijk op neer dat ik "./MyBot" moest gebruiken in plaats van "MyBot"
Zo simpel maar t heeft me veel tijd gekost -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hydrosine schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:47:
Enig advies over hoe dan wel te beginnen?
Welke programmeertaal moet ik leren?
Verder 't vriendelijke verzoek dit topic hier verder niet mee te "vervuilen" (ook al klinkt 't negatiever dan intended).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Gisteren m'n tweede upload gedaan van iets gemodificieerde code, behalve de tutorial code, houdt de bot nu ook rekening met water... althans... dat zou die moeten doen :-)

2e geworden in een game... met best wat hills die gesloten zijn... alleen is de ai nog verre van perfect:

http://aichallenge.org/vi....php?game=47143&user=7720

:-)

Zit er over te denken om over te stappen naar pascal... dan maak ik voor elke ant een object... en kan ik verschillende soorten ants maken... (ben net wat handiger in pascal dan python)

Als ik de andere game van de bot bekijk... lijkt het er op dat het rekening houden met water nog te simpel is... ... de bot loopt vast... ...

[ Voor 11% gewijzigd door IWriteCode op 02-11-2011 08:06 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Sinds 24 oktober doe ik ook mee aan deze challenge, inmiddels blijft mijn bot een beetje hangen op 57.XX skill (rank ~400 global en ~16 in PHP) en heb ik nog niet de tijd gehad om de door mij gewenste verbeteringen te coden.

Mijn profiel trouwens: Profile for rme_2001

Misschien leuk om een GoT 'affiliation' te maken voor wat interne strijd. Als iemand het leuk lijkt wat tactieken en oplossingen te bespreken of eventueel een "team" te maken. dan kun je mij gerust DM'en voor contact informatie.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Domme vraag hoor, maar als ik de PHP starter kit download hoe kan ik deze dan testen? Door steeds up te loaden op de website?

Disclaimer: ik kwam het toevallig tegen en het ziet er wel mega vet uit, maar moet even wat extra info hebben hoe het gebruikt wordt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
je zou dit moeten kunnen testen met het script test_bot.cmd. zie ook
http://aichallenge.org/using_the_tools.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
4Real schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:07:
Domme vraag hoor, maar als ik de PHP starter kit download hoe kan ik deze dan testen? Door steeds up te loaden op de website?

Disclaimer: ik kwam het toevallig tegen en het ziet er wel mega vet uit, maar moet even wat extra info hebben hoe het gebruikt wordt :$
Als je php installeert, kan je die ook gewoon lokaal draaien... dus als je de tools download en gebruikt (daar heb je dan wel weer python voor nodig) dan zou je je bot moeten kunnen opstarten met de php interperter die op je pc staat.

Edit: net te laat :-) En dus spuit11 :P :+

[ Voor 3% gewijzigd door IWriteCode op 02-11-2011 14:10 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Inderdaad, PHP installeren, Python installeren en dan je eigen bot (i.p.v. een van de standaard bots) aanroepen in de .cmd files

code:
1
"python ""%~dp0sample_bots\python\HunterBot.py"""

veranderen in
code:
1
 " ""c:\Program Files (x86)\PHP\php"" ""c:\pad\naar\je\bot\MyBot.php"""

Dit is echt een basis vereiste i.m.o. op deze manier kun je namelijk gewoon loggen naar een file.
Debuggen is op die manier echt vele malen makkelijker. Vergeet echter niet het debuggen uit te zetten voordat je hem upload, want op de server mag je geen bestanden maken.

[ Voor 6% gewijzigd door CRiMiNaL op 02-11-2011 14:18 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
He, dit is leuk. Ik snap er nog niet veel van, maar ik begrijp dat ik met Phyton een C# ant in linux kan starten? En is dat dan gelijk aan C#.NET?

Qua tactiek denk ik dat je tegen de intuïtie rond mieren juist gebruik moet maken van bewust samenspel. Eens in wiki kijken naar patronen waarmee honden schapen opdrijven of wolven een prooi vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

De tools en 'gameserver' zijn geschreven in python, maar omdat alles via tekst tussen de bot en server gecommuniceerd word kun je in principe elke programmeer/script-taal gebruiken waar zij een starterkit (en compiler/interpreter) voor op de servers hebben staan.

Qua tactiek heb ik me in eerste instantie gefocust op persistence. De gameserver geeft je alleen coördinaten van je mieren dus je moet zelf wat code schrijven om een mier langer dan een turn te kunnen volgen, iets wat een basis is voordat je een mier een berekend pad kan laten bewandelen.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ja precies... daar ben ik nu mee bezig... voor elke mier een object, en dan controleren of hij de volgende ronde er nog is... en dan verschillende mier-klassen voor verschillende taken... :-)

Er is trouwens wel heel veel te vinden op het gebied van de verschillende AI onderdelen die je nodig hebt... zo zit ik nu een aantal papers door te bladeren over cooperative pathfinding... waar de mieren elkaar niet in de weg gaan zitten terwijl ze allemaal tegelijk gaan lopen... erg interessant leesmateriaal... :D

[ Voor 45% gewijzigd door IWriteCode op 02-11-2011 16:45 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ah leuk! Ik zat al af en toe te checken of er een nieuwe challenge was.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Ik zie dat in \tools\sample_bots\csharp\GreedyBot.cs GreedyBot is gebaseerd op de class Bot. Waar is die Bot class?
In \csharp_starter_package zit natuurlijk een Bot class, moet ik maar aannemen dat dat hem is?

PS: Ik sta op nr 4332 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kak, ik doe ook mee :(

Dit gaat veel te veel tijd kosten 8)7

Waarom klik ik in vredesnaam op zo'n topic als ik weet dat ik voor de bijl ga?

[ Voor 39% gewijzigd door eamelink op 02-11-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Als ik het volgende commando geef:
code:
1
2
@echo off
C:\Python27\python.exe playgame.py "c:\xampp\php\php.exe PakspulBot.php" "C:\Python27\python.exe sample_bots/python/HunterBot.py" --map_file maps/example/tutorial1.map --log_dir game_logs --turns 100 --scenario --food none --player_seed 7 --verbose -e

Dan krijg ik het volgende resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
C:\Users\4Real\Desktop\ants challenge>tutorial.cmd
running for 100 turns
turn    0 bot 0 crashed
                  ant_count c_turns climb? cutoff food r_turn ranking_bots s_ali
ve s_hills score  w_turn winning
turn    0 stats:   [1,1,0]     0    [0,1]    -     18    0        None      [0,1
]   [1,1]  [1,1]   0     None
score 1 3
status crashed survived
playerturns 0 0

Maar de HunterBot die ik bij het pakket krijg doet helemaal niks, het lijkt er op alsof na de eerste actie de parser er mee ophoudt en het "spel" maar laat zien ook al is er niks gebeurd :{

edit:
Als ik twee hunter bots tegen elkaar laat vechten dan is er even activiteit en dan stagneert het, maar er gebeurd in ieder geval iets.

Opgelost!
In de map waar PakspulBot staat moet ook Ants.php staan, anders kan hij dit bestand niet vinden die opgevraagd wordt in PakspulBot.php :)

[ Voor 13% gewijzigd door 4Real op 02-11-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Sta nu op plaats 3982... niet zo zeer vanwege m'n eigen skills... als wel het gebrek aan skills van de tegenstander :-) Heb tot nu toe 1 leuke game gehad (van de 6 die tot nu toe gespeeld zijn). De rest waren spellen waarin de bot 'vast' liep...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

hehehe... zal dit weekend ook eens een bot in elkaar timmeren :) :) :)
Leuk topic! en leuke challenge.

BTW: de IRC support is top.. (de documentatie is daarentegen bedroevend als je geen JAVA of Python code)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Camulos schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:55:
hehehe... zal dit weekend ook eens een bot in elkaar timmeren :) :) :)
Leuk topic! en leuke challenge.

BTW: de IRC support is top.. (de documentatie is daarentegen bedroevend als je geen JAVA of Python code)
Nou, ook zonder (support) code & tutorials vind ik de documentatie op zich voldoende. In principe staat er in de Game Specification alles wat je moet weten.
Als je Java / Python gebruikt wordt je alleen een stuk meer aan de hand genomen, maar goed, voor alle talen worden er starter packages aangeboden die je op weg helpen...

Misschien een idee om alle tweakers op te nemen in de Start Post?

Zelf nu aan het kijken naar Collaborative Diffusion voor het bewegen van m'n ants... qua code nog niets gedaan behalve de iets gemodificeerde tutorial bot...

[ Voor 4% gewijzigd door IWriteCode op 03-11-2011 09:22 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Misschien kunnen we tweakers.net als organisatie laten registreren. :P

Edit: University of Tweakers

Nuttig: Amit’s Game Programming Information. Allerlei algoritmes mooi beschreven. Toegankelijk voor beginners :)

[ Voor 66% gewijzigd door Bolukan op 03-11-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@IWriteCode: Meer in de zin van: alles aan de praat krijgen (heeft me toch een uur gekost, inclusief visit @IRC). Tevens zijn de sample_bots slecht gedocumenteerd (helemaal geen beschrijving bij methodes.. geen inline comments).. Ook (het semi-verplichte) Ants.php / Ants.java / Ants.py staat bijna geen doc.
Vond niet alles even duidelijk.. er is geen technische FAQ.. geen Troubleshoot-guides. Geen eens een Readme.txt in de tools.zip ?? Ik bedoel had graag wat uitleg gewilt bij de test_bot.py (inmiddels zelf wel achter gekomen met trial en error). Dus is dat opzicht vind ik de documentatie beneden peil..

De bedoeling en spelregels zijn daarentegen idd wel duidelijk :)
Thnx voor de Game Specificatie link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik heb eens wat code geschreven, en ik heb nu een bot die food verzameld mbv A* pathfinding. Probleem is dat mijn ants maar 1 "optie" hebben (food halen) en op een gegeven moment is dat op (of er zijn minder food zichtbaar dan ants die zoeken) en blijfven ants stil staan :(

Morgen nog maar eens kijken voor wat andere "tasks" om uit te voeren.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
MLM schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:33:
Ik heb eens wat code geschreven, en ik heb nu een bot die food verzameld mbv A* pathfinding. Probleem is dat mijn ants maar 1 "optie" hebben (food halen) en op een gegeven moment is dat op (of er zijn minder food zichtbaar dan ants die zoeken) en blijfven ants stil staan :(

Morgen nog maar eens kijken voor wat andere "tasks" om uit te voeren.
Hoezo op? het blijft toch spawnen? En zover ik begreep is er een Fog Of War, dus je kunt nooit alles overzien, dus eigenlijk zouden je ants altijd aan het zoeken moeten zijn, tenzij je al zoveel ants hebt dat je de hele kaart kan overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ja precies, maar als nu de enige taak voedsel vinden is... dan houdt het daarna natuurlijk op (tenzij er nieuwe food spawnt)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

Mijn AI heeft een soort van "flocking" idee.. dat ants zo snel mogelijk met z'n 2en op pad gaan (ivm met tegenkomen van andere ants, waarbij die van jou blijven leven vanwege overmacht 2vs1).

Food is wel belangrijk zo snel mogelijk en zo veel mogelijk te verkrijgen :)
@MLM: kun je overgebleven ants (Ants>food) niet op zoektocht sturen naar onbekend terrein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ik heb nu een eerste (basis) versie van Collaborative Diffusion in m'n bot zitten... puur om te kijken wat het doet. Over twee uurtjes weer een game... ben benieuwd...

Probleem met diffusion is dat het eigenlijk diffusie door de tijd heen is... en je het liefst elke beurt het opnieuw berekend... dus doe nu een truukje om te kijken wat het doet :-) Niks berekenen door de tijd heen...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Gave challenge, ik zal er dit weekend ook eens naar gaan kijken! Voor mij de eerste kennismaking met zo'n soort competitie (en eigenlijk ook met AI), dus ik ben erg benieuwd of ik er nog iets van kan maken.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Camulos schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:44:
Mijn AI heeft een soort van "flocking" idee.. dat ants zo snel mogelijk met z'n 2en op pad gaan (ivm met tegenkomen van andere ants, waarbij die van jou blijven leven vanwege overmacht 2vs1).

Food is wel belangrijk zo snel mogelijk en zo veel mogelijk te verkrijgen :)
@MLM: kun je overgebleven ants (Ants>food) niet op zoektocht sturen naar onbekend terrein?
Ja, dat is zeker het plan, maar alles is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn food-AI moet ook nog wel een stuk efficienter kunnen, op het moment willen ants wel eens langs elkaar lopen, ieder onderweg naar food die dichterbij de ander ligt :(

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

MLM schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:54:
[...]

Ja, dat is zeker het plan, maar alles is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn food-AI moet ook nog wel een stuk efficienter kunnen, op het moment willen ants wel eens langs elkaar lopen, ieder onderweg naar food die dichterbij de ander ligt :(
Ik kijk niet vanuit de ant, maar vanuit de food, dichtstbijzijnde ant bij food de opdracht geven, afhankelijk van wat hij aan het doen is. De tijd die je verliest met het iteraten van je ants om de dichtstbijzijnde te vinden win je weer terug met minder cycles op je pathfinding en efficiëntere food gathering.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Nou... die eerste versie hing van bugs aan elkaar... een haalde dus niet echt een geweldige score... na wat aanpassingen en debuggen heb ik nu een eerste versie die wel volgens het principe van Collaborative Diffusion werkt... Nu wordt er echter nog niet echt onderscheid gemaakt tussen de verschillende soorten 'doelen' en is er van een efficient mechanisme niet echt sprake. Wel schopt het kont t.o.v. de tutorial bots... dus ik hoop met deze versie in elk geval wat hoger te komen dan de 3000 die ik met de vorige versie haalde.

Verbeteringen die op de planning staan:
- van python afstappen vanwege de snelheid, vermoedelijk pascal, anders C(++)
- Verschillende doelen onderscheiden, food, enemy hills, unexplored area
- Mieren (slim) opsplitsen naar de verschillende doelen toe...
- Mieren lopen nu nog via de tutorial code, dat houdt in, geen stap naar een plek waar nu een mier staat. Dit is irritant... dus ook daar zit nog een optimalisatie stap.

Nog ongeveer twee uurtjes en dan mag mijn bot weer een poging wagen... ben benieuwd... Maar het resultaat zal vermoedelijke beter zijn dan: 163 turns, food not being gathered »
Won at 1 »

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ja Leuk, ik ga ook meedoen. In C# denk ik. Mijn enige AI ervaring was met zeeslag competitie hier, en die was leuk!!

Misschien dat we als bedrijf idd "tweakers.net Gathering" kunnen invullen? Ik had het bij other ingevuld, en nu staat het op de lijst.

[ Voor 91% gewijzigd door - peter - op 04-11-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
- peter - schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:08:
Ja Leuk, ik ga ook meedoen. In C# denk ik. Mijn enige AI ervaring was met zeeslag competitie hier, en die was leuk!!
Heb het even gepobeerd werkend te krijgen, maar het koste me meer dan een paar minuten en toen was ik wel even uitgekeken :P
Zit nu eigenlijk al een paar dagen over na te denken om hier aan mee te doen. Is dit ook nog lokaal uit te voeren na afloop van de contest? Dat ze dus de beste ai online gooien zodat je die zelf lokaal kan gebruiken om je eigen ai te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb ook maar eens even een poging gewaagd. De simpele voorbeeld bots waren kansloos, maar ik heb geen illusies over live tegenstanders :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ik ben er ook mee bezig. Het kostte me wel uren (!) om het ding werkend te krijgen en het principe een beetje door te hebben (maarja als 16jarige student heb ik tijd zat :D ). Ik was in PHP begonnen en die tutorial is alleen voor Python of Java dus dat was even zoeken :)
Mijn eerste bot stond op plaats 1700 na 4 games maar hij presteerde voor geen meter in mazes :p Hij was nl gebaseerd op de standaardbot en die wilt eerst naar het food gaan, maar in mazes zitten ze dan vast omdat ze niet rond het water kunnen. Nu heb ik een bot gemaakt die (efficiënter) ronddwaalt (door te kijken waar hij vandaan komt en waar de open ruimte is) en het food binnen een radius van 2 neemt. Werkt vrij goed hier tegen die standaardbots, nu nog zien of hij het kan halen tegen de tegenstanders (nog 1 uur wachten :p )

Ik moet alleen nog de aanval eens goed uitwerken. Simpel gesteld lijkt het beste me om te kijken hoeveel vijanden & vrienden in de radius van een ant zitten en als er meer vijanden dan eigen ants in de radius zitten moeten hij vluchten (en vluchten ze dus ook ongeveer allemaal in die radius), dan komen ze automatisch wel bij andere ants van je en die moeten dan een groepje vormen en terugkeren. Ik heb dus nog wat werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn eerste submission deed het live toch wel wat minder, maar dat kwam voornamelijk omdat mijn kolonie in een state terecht kwam waarbij er geen tegenstanders of voedsel te zien was en dan deden ze niks. Maar even een extra explore component toegevoegd aan mijn algoritme.

Ging trouwens om deze game. Hoewel ik 'm wel gewonnen heb zie je dat alels stil valt op het moment dat er niks meer in de buurt is.

[ Voor 26% gewijzigd door Janoz op 04-11-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

mja, je vision is beperkt, dus je ziet food respawns ook niet vanzelf. eigenlijk wil je nadat je de initiele food binnen hebt ook per regio 1 ant hebben die de food die respawnt op te eten denk ik.

ik merk wel dat mijn debug-builds nu al een timeout hebben lokaal :( dat helpt niet bij het debuggen :P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Debuggen vond ik niet gemakkelijk. Als oplossing maak ik in PHP van de info die ik wil gewoon een array en geef deze met print_r($array), dan geeft de runner(of hoe noem je dat) een error van "unknown command" + de array maar gaat hij gewoon door met runnen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Debuggen is inderdaad een hel. Ik heb het vooralsnog opgelost door een groot try...catch blok om mijn applicatie heen te zetten, wat wat informatie output naar een logbestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Doet ook mee! Toevallig dat er gisteren een starters pack in C# toegevoegd is, anders was ik in Python aan de gang gegaan. Tot nu toe niet zoveel veranderd. Aangepast dat hij beter rekening houd met het terrein.
Tevens aan het bedenken hoe ik zo snel mogelijk kan bepalen welke Ants het dichtste bij Food in de buurt zijn, om zo de juiste Ants een directe order te geven om richting food te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Laatst online: 12-09 20:53
Goed, deze contest kost me mijn nachtrust :P
Taal:PHP
Op dit moment is voornamelijk de performance een probleem, ik krijg regelmatig time-outs. Maar dat is misschien niet zo raar met 120 eigen mieren in het testveld.
De Tweakers.net Gathering 'organisatie' ziet er trouwens vrij leeg uit, zo te zien ben ik de enige :( (andere organisaties met 'tweakers' in de naam kon ik niet vinden).

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik heb geen tweakers in mijn naam (Danthar). Maar welkom tot de nachtclub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 01:04
Ik weet wat je bedoelt :P

wel weet ik dat ik 's nachts betere resultaten boek.
Ik denk dat ik hier maar een gooi naar ga doen in c# en evt c++ als dat te traag wordt (moet ik mijn best doen)
Zal me zo eens gaan aanmelden en dan maar eens beginnen @ half 3 in de ochtend.......

(Ellos zet de koffie aan, en begint opzoek te gaan naar wat chille jazz voor op de achtergrond :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Ellos op 05-11-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Helaas duurt het volgens het huidige schema nog zo'n 4 uur voordat mijn nieuwste inzending mee mag doen aan een wedstrijd. Dat wordt misschien toch iets te lang.

De geleverde standaardbot heb ik flink bijgewerkt. Zo vond ik het handiger om van de map (array[x][y]) een ééndimensionale map te maken, scheelt een hoop reken/regelwerk in de binnenste lussen/controles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, dit is tof! Ik ben toevallig zelf een beetje in die hoek aan het prutsen, eens kijken of ik hier iets aan heb :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Koffie -- check
Visual studio -- check
Chille Jazz -- check
Programmeurs drive -- check
Tijd -- check
Account -- check
Naam ZAntAI, referentie naar Zant in zelda, die boss was zeer divers en kon op basis van vorige gevechten zichzelf aanpassen, wel passend :P en nee begin me niet over zentai _O- alhoewel ik dan weer de link kan leggen naar anonimiteit, aka al die mieren, aka we are anonymous we are legion. -- check

GAAN dacht ik zo

Edit:
Ok dit is een kriem om aan de praat te krijgen wegens de slechte documentatie om de andere startup packages dan python (zelfs java is minder supported) aan de praat te krijgen

Ik begin onderhand wel een idee te krijgen wat ze allemaal willen hebben maar duidelijk is het alles behalve

[ Voor 64% gewijzigd door Ellos op 05-11-2011 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
need sleep -- check

morgen weer een dag :P mzzls :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Ik heb me ook maar eens in de strijd gegooid :)

Ik ben begonnen vanaf de (C#) starter package implementatie, maar die bleek uiteindelijk toch wel erg beperkt te zijn. Ik heb nu enkele dingen aangepast, maar ik denk dat ik een groot gedeelte morgen gewoon ga herschrijven naar iets bruikbaars (al neem ik de input parsers wel mooi over O-) ).

Het spelen van een match gaat trouwens wel erg lang duren als je de zet-tijd helemaal gebruikt :P

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
ye klopt, ik ben ook begonnen met de c# package maar hij is inderdaad zo beperkt dat hij bij mij 1 ant spawned en daarna steeds dezelfde move doet, over and over again, rewrite time....

duurde wel even voordat ik doorhad hoe het hele systeem in elkaar zat met die python enige daarnaast etc, naja even code doorgenomen en het lichtje ging branden :P

dat van die tijd valt toch wel mee?
een seconde is te doen..

[ Voor 38% gewijzigd door Ellos op 05-11-2011 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Toen ik IWriteCode's aangedragen paper over collaborative diffusion las, was ik ook verkocht...
Ben dus maar in C++ begonnen om er iets van te maken.

Op dit moment nog vooral veel nietsdoende code...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Debugging is trouwens redelijk goed te doen door de input op te vragen. Dit kan met het onderste "bot in" knopje. Vervolgens run ik mijn bot los en plak die data vervolgens in mijn console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ik heb mijn organisatie ook op Tweakers.net Gathering gezet. Er staan nu 2 tweakers in de lijst: http://aichallenge.org/organization_profile.php?org=2560

Mijn bot heeft nu de eerste paar keer gedraaid, maar hij heeft een beetje de neiging vast te komen zitten en een voorkeur om naar het westen te gaan... :(

Edit: zei ik 2? Er staan er al vier in de lijst! :-)

[ Voor 8% gewijzigd door IWriteCode op 05-11-2011 08:59 . Reden: zij = zei... prutser die ik ben! ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb 'm ook aangepast maar sta (hier) nog niet tussen het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Grmbl... ik dacht ik gooi die pascal package even door Delphi heen... ... is free pascal toch anders dan Delphi... ondanks dat je in freepascal de 'Delphi' mode moet aanzetten... ...

Lazarus is een gratis IDE die het wel 'meteen' doet voor de starterpackage... die ga ik nu gebruiken voor mijn pascal versie... (dit ter info voor anderen die eventueel ook pascal willen doen).

[ Voor 35% gewijzigd door IWriteCode op 05-11-2011 10:09 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Voor de mensen die tegen een timeout aanlopen met lokaal testen: De timeout is in live games meesal maar 500ms i.pv. de 1000 van de tookit. Wat betreft het debuggen. Je kunt gewoon naar een logfile schrijven,dus ik mis eventjes waarom je een print_r zouu moeten doen naar de game zelf

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Voor de mensen met commentaar op de c# starter package. Mja duh :P het is de bedoeling dat je er zelf iets van maakt. Volgens mij zijn al die starter packages bedoeld om de tutorials mee te volgen: http://aichallenge.org/ants_tutorial.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Cool, mijn eerste game met de nieuwe bot heb ik gewonnen, ondanks een timeout. (Vele andere bots hadden eerder een timeout, dat dan weer wel) Mijn bot viel uit in beurt 254, het spel liep door tot 1000, maar niemand heeft mij in kunnen halen :P

Overigens, de 500ms timeout betekend niet (persé) dat je minder kunt doen. Ik heb het idee dat de server een stuk sneller is/werkt dan mijn dekstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik heb de instructies gevolgd zoals ze in de de tutorial gesteld worden. Bij de tweede tutorial doen mijn mieren al anders dan de tutorial laat zien.
Daarna gaat het helemaal fout. Eclipse (Java) lijkt niet te begrijpen hoe de bestandsstructuur in elkaar zit en ik kan ook al niet debuggen.
Op die manier ga ik natuurlijk nooit winnen :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Debuggen heb ik voor c# zo opgelost
neem aan dat er voor de andere talen ook wel zoiets is

ik heb in mijn main() nog voordat ik de bot start deze regels staan

C#:
1
2
3
4
5
#if DEBUG
            System.Diagnostics.Debugger.Launch();
            while (!System.Diagnostics.Debugger.IsAttached)
            { }
#endif

wel zou ik de turntime in de local game even goed hoog zetten, dan kun je zo lang over je debug doen als je wilt

[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 05-11-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Ellos schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:10:
Debuggen heb ik voor c# zo opgelost [...] ik heb in mijn main() nog voordat ik de bot start deze regels staan[...]
Die wil niet werken bij mij. Wordt netjes gevraagd om een debugger, maar de debugger wil niet breaken op mijn breakpoints :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-08 14:27
Hoe goed moet je hiervoor kunnen programmeren? Ik wil het nl. ook wel eens proberen in C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand een fatsoenlijke manier weet om te debuggen met freepascal/lazarus. Graag. Ik kan niet knippen en plakken in het console window, en de debugger attachen geeft ook weinig hits in google.
Sibert schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:20:
Hoe goed moet je hiervoor kunnen programmeren? Ik wil het nl. ook wel eens proberen in C#
Probeer het uit? Als je nog slecht kan programmeren lijkt me dit de juiste mogelijkheid om je skills op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-09 13:07
Een poging wagen kan altijd, doe ik ook :+ Verwacht niet veel meer dan een poging, maar toch is het wel leuk om eens te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Nog nooit zoiets gedaan maar wil mijn Python skills toch uitbreiden, dit lijkt me dan ook wel een leuke manier om dat te realiseren.

Ik programmeer normaal enkel wat in Python om server taken te automatiseren, dit zal dus even een andere tak van sport gaan worden. Ik heb inmiddels de eerste tutorials in de bot zitten en ga nu dus maar eens van start :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:25:
Als iemand een fatsoenlijke manier weet om te debuggen met freepascal/lazarus. Graag. Ik kan niet knippen en plakken in het console window, en de debugger attachen geeft ook weinig hits in google.
Ahh je kan alt-spatie -> paste doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Ik snap echt de ballen van die eerste tutorial! :S Waar teh fok moet je die code in plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff,

ik kom er ook niet aan uit.
python tools/playgame.py "java -Xdebug -Xrunjdwp:transport=dt_socket,server=y,suspend=y,address=8000 -jar MyBot.jar" "python tools/sample_bots/python/HunterBot.py" --map_file tools/maps/example/tutorial1.map --log_dir game_logs --turns 60 --scenario --food none --player_seed 7 --turntime 1000000 --loadtime 1000000 --verbose -e

Op deze manier zet ik een xdebug-sessie op, waar de het commando de server is.

Het script blijft netjes wachten totdat ik met de debugger vanuit Eclipse verbinding maak, maar schiet daarna meteen door, zonder in een debug/breakpoint te vallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Matis schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:42:
Pff,

ik kom er ook niet aan uit.
python tools/playgame.py "java -Xdebug -Xrunjdwp:transport=dt_socket,server=y,suspend=y,address=8000 -jar MyBot.jar" "python tools/sample_bots/python/HunterBot.py" --map_file tools/maps/example/tutorial1.map --log_dir game_logs --turns 60 --scenario --food none --player_seed 7 --turntime 1000000 --loadtime 1000000 --verbose -e

Op deze manier zet ik een xdebug-sessie op, waar de het commando de server is.

Het script blijft netjes wachten totdat ik met de debugger vanuit Eclipse verbinding maak, maar schiet daarna meteen door, zonder in een debug/breakpoint te vallen :/
Yup zelfde probleem. Moet je de turntime van je lokale game verhogen naar 30000 oid. Maar dan nog is het shaky..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb de turntime naar 1000000 verhoogd als ook de loadtime, maar dat is het probleem ook niet.
Ik snap ook niet waarom je niet gewoon tegen een proces aan kunt haken.

In Linux maak ik wel eens gebruik van FiFo's, maar dat lijkt de game niet te snappen.

[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 05-11-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb andere problemen: bij de tutorial houd mijn bot het mooi 100 beurten vol. Ga ik echter een andere map laden kapt het programma er na 1 beurt mee zonder foutmelding. Er verschijnt niet eens een ant op het scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik ga kijken of ik deze maand ook nog een beetje tijd voor dat kan vinden, opzich een rustig blok nu. Heb alleen nog niet echt verstand van al die path finding algoritmes e.d. dus dat wordt nog leuk.

Ik wil mijn C++ skills even een beetje op peil houden, dus dat wordt mijn taal naar keuze, ook meteen fijne performance waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Zit ik met mn stomme kop PLINQ toe te passen. Om dan bij submitten er pas achter te komen dat PLINQ niet ondersteund wordt. DOH!

Gelukkig was t niet zoveel moeite om t aan te passen :+

Overigens ben ik nu voor debugging overgestapt naar trace statements en losse Unit Tests. Unit Tests kan ik namelijk wel debuggen :P

[ Voor 26% gewijzigd door D-Raven op 05-11-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:23:
Ik heb andere problemen: bij de tutorial houd mijn bot het mooi 100 beurten vol. Ga ik echter een andere map laden kapt het programma er na 1 beurt mee zonder foutmelding. Er verschijnt niet eens een ant op het scherm :?
Ik heb eigenlijk alleen de standaardmap geprobeerd. Maar staat er ook geen informatie in het game-logboek? (tools/game_logs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die map bevat een replay.0.html, en een 0.replay file waar niet veel interessants in staat.

Powershell output dit als ik het programma draai:
code:
1
2
3
4
5
6
running for 60 turns
                  ant_count c_turns climb? cutoff food r_turn ranking_bots s_alive s_hills score  w_turn winning
turn    0 stats:   [0,0,0]     0    [0,0]    -     0     0        None      [0,0]   [1,1]  [1,1]   0     None
score 1 1
status survived survived
playerturns 0 0

Een werkende map output dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
running for 60 turns
                  ant_count c_turns climb? cutoff food r_turn ranking_bots s_alive s_hills score  w_turn winning
turn    0 stats:   [1,1,0]     0    [1,1]    -     18    0        None      [1,1]   [1,1]  [1,1]   0     None
turn    1 stats:   [1,1,0]     0    [1,1]    -     16    1       [0,0]      [1,1]   [1,1]  [1,1]   1     [0,1]

*hak*

score 1 1
status survived survived
playerturns 60 60

Let op de kolom ant_count. Het lijkt alsof er geen ants worden gespawnd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Laatst online: 16:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Kun je trouwens nog ergens zien met welke parameters (loadtime, turntime, etc.) er is gespeeld bij officiele matches? Ik zie wel een "save settings" button in de player, maar die doet niets? :?

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
@^^ http://aichallenge.org/game_settings.php
ben nu bezig met een priority map, zodat ik op basis daarvan kan bepalen wat elke ant gaat doen, anders rennen ze in het wilde weg rond en geef je ze wat behavior mee en daar houd je speelruimte op....

het idee is om op basis van een instelbare radius een map te maken die de meest lucratieve spots het hoogste zal ranken op basis van wat er zich dus in die radius allemaal bevindt veel enemy ants en weinig food niet lucratief vice versa wel, flocken met een aantal ants en weer weg naar de volgende spot
ook dingen zoals veel enemy ants dicht bij eigen hill valt dan snel een prio boost op te geven waardoor ants ernaartoe zullen trekken om het te 'verdedigen'

het is wel een bitch om te maken..

[ Voor 57% gewijzigd door Ellos op 06-11-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ben momenteel met pathfinding bezig. Das toch wel de basis van het hele ding. Als je geen fatsoenlijke pathfinding hebt dan kun je er uiteindelijk niet veel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mnstrspeed schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:27:
Kun je trouwens nog ergens zien met welke parameters (loadtime, turntime, etc.) er is gespeeld bij officiele matches? Ik zie wel een "save settings" button in de player, maar die doet niets? :?
http://aichallenge.org/game_settings.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk bezig een pathfinding algoritme in te bouwen... Alles in Python... Geen ervaring met AI of Python. Tis wel heel leerzaam, maar wel heel lastig... *knutseld verder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

D-Raven schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:36:
Ben momenteel met pathfinding bezig. Das toch wel de basis van het hele ding. Als je geen fatsoenlijke pathfinding hebt dan kun je er uiteindelijk niet veel mee doen.
Ik heb geen expliciete pathfinding; Ik vermoed dat IWriteCode er ook geen heeft.
Moet enkel nog zien of het ook daadwerkelijk iets nuttig doet...

Ik maak trouwens van de gelegenheid gebruik om de mooie nieuwe features van C++0x wat onder de knie te krijgen...

[ Voor 12% gewijzigd door H!GHGuY op 05-11-2011 20:25 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste