[iPhone 4] gestolen: Tips om nog te proberen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo Tweakers,

Afgelopen zaterdagavond is tijdens een concert mijn iPhone 4 gestolen. Deze is direct uitgeschakeld. Ik heb ook direct geprobeerd een berichtje te sturen, en een remote-wipe gedaan. Deze zijn alleen tot op heden niet uitgevoerd/aangekomen. Het was dus zeer zeker iemand die er verstand van heeft. Nummer is geblokkeerd ondertussen.

Heeft het nog zin om aangifte te doen bij de politie? Of heeft iemand nog andere tips? Desnoods om het voor elkaar te krijgen dat de iPhone gebricked wordt. Ik heb een Developer account, en het Unique DeviceID van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aangifte doen zou ik sowieso doen, ook i.v.m. eventuele verzekering...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
Nyarlathotep schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:41:
Aangifte doen zou ik sowieso doen, ook i.v.m. eventuele verzekering...
Hij is niet verzekerd.. En voor aangifte: Hij is gestolen in Zwolle, en ik woon in Kampen. Kan ik dan gewoon in Kampen aangifte doen? Of kan ik dan beter naar de politie in Zwolle gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Mastha-Hacker schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:45:
[...]

Hij is niet verzekerd.. En voor aangifte: Hij is gestolen in Zwolle, en ik woon in Kampen. Kan ik dan gewoon in Kampen aangifte doen? Of kan ik dan beter naar de politie in Zwolle gaan?
Maakt niet uit. Zolang je aangeeft dat het gestolen is in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:42
Misschien dat je dit netjes (geen fraude plegen) kan claimen op een doorlopen reisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
I know the feeling en echt wel kl*** voor je. Anderhalve week geleden ook bestolen op mijn werk...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477155

Ondertussen mis ik mijn foon nog iedere dag en twijfel ik enorm op ergens een nieuwe op de kop te tikken. 't Kost toch net allemaal wat geld...

[ Voor 30% gewijzigd door MTBS op 01-11-2011 13:15 ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
Ik wacht nog 1 of 2 weken voor de 4s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
Zojuist aangifte gedaan. Zometeen maar een afspraak maken met de verzekering om te kijken of het vergoed kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
Helaas.. Het wordt niet vergoed door de verzekering..
Tip voor als je telefoon gestolen wordt, en je hebt een doorlopende reisverzekering: Boek een hotel of een kamer voor 1 nacht, en dan wordt de telefoon wel verzekerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mastha-Hacker schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:37:
Tip voor als je telefoon gestolen wordt, en je hebt een doorlopende reisverzekering: Boek een hotel of een kamer voor 1 nacht, en dan wordt de telefoon wel verzekerd..
Dit riekt naar verzekeringsfraude. Pas maar op met dit soort geintjes, als ze je doorhebben sta je op een zwarte lijst bij verzekeraars en dan heb je echt een probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 03-11-2011 10:40 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Mastha-Hacker schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:37:
Raar, twee bekenden van me hebben hun gestolen iPod wel vergoed gekregen via ik dacht de inboedelverzekering. Vind het vreemd dat dit voor een iPod wel geldig is en voor een iPhone niet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:45:
[...]

Raar, twee bekenden van me hebben hun gestolen iPod wel vergoed gekregen via ik dacht de inboedelverzekering. Vind het vreemd dat dit voor een iPod wel geldig is en voor een iPhone niet.
Sterk afhankelijk van de voorwaarden van je inboedelverzekering. Inboedelverzekering is over het algemeen voor de spullen BINNEN je huis, enkele verzekeraars bieden de service ook buitenshuis, maar standaard is dat nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:22
Bijvoorbeeld Interpolis heeft voor dergelijke gevallen een buiten-de-deur verzekering, daar zou een dergelijk diefstal wel onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
De inboedelverzekering heb ik helaas vandaag pas afgesloten.. Nu maar sparen voor de iPhone 4S..
Pagina: 1