iPhone gestolen (foto nemen?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Sorry voor de titel en mijn manier van schrijven maar het moet even snel gaan.

iPhone werd gestolen... via zoek mijn iphone heb ik bij de politie de gsm gedurende anderhalf uur kunnen volgen tot hij voor een supermarkt stopte... daar veranderde het bolletje van groen naar grijs en blijft hij nu lokaliseren op diezelfde plaats "1 minuut geleden daar gevonden"...

korte vraag (de rest post ik ook nog wel eens dit topic) : kan ik een foto nemen met mijn iPhone vanop afstand via mijn ipad of macbook in mijn bezit?

ben nog met andere pistes bezig, maar kan dit? ik denk dat er al een andere simkaart inzit, maar hij staat nog niet terug in fabrieksinstellingen want "zoek mijn iphone" vindt hem nog steeds "1 minuut geleden"... weliswaar met grijs bolletje en niet met groen bolletje...

pls guys?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Foto maken is volgens mij niet mogelijk, maar zodra de iPhone weer in de buitenlucht komt zal hij weer zichtbaar worden voor de GPS.

Als je daar in de buurt bent, kan je natuurlijk dat bericht laten tonen inclusief geluid. Dan heb je hem zo gelokaliseerd!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Als ik met "zoek mijn iphone" een "remote wipe" doe... wat is er dan weg? alle foto's, contacten, mails,...? maar kan ik blijven volgen via "zoek mijn iphone" zolang hij niet terug naar fabrieksinstellingen is?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De dief zou in de supermarkt kunnen zijn. Misschien heeft ie daar een baantje. Ga of bel erheen en vraag de manager te spreken en vraag of hij wil helpen. Als hij weet dat er op dat tijdstip mensen bij hem met hun dienst begonnen zijn zouden dat wel eens goede kandidaten kunnen zijn.

Hoe actief de politie hier bij wil helpen moet je hun zelf even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Laatst online: 20:35

dimako_

Vogel

Dan ben je ales kwijt, en kan je je iphone niet meer volgen.

Is het signaal nog steeds weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
dimako_ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:20:
Dan ben je ales kwijt, en kan je je iphone niet meer volgen.

Is het signaal nog steeds weg?
Ja en nee... Begrijp het niet goed... Het bolletje blijft hangen op een bepaalde plaats op de kaart en blijft grijs, maar er blijft wel bijstaan "located 1 minute ago"... Bij mijn iPad bvb staat er "offline" en een grijs bolletje en daar staat niet "located 1 minute ago"...

Maar dus geen manier om een foto te nemen vanop afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_

dimako_

Vogel

nee. ik zou er per direct naar toe gaan om te kijken als je iphone daar is.
Want nu schiet je helaas niks op.

Wat is er op google maps te zien war het grijze bolletje staat?
Gebouw, bos, water of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dimako_ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:28:
Wat is er op google maps te zien war het grijze bolletje staat?
Gebouw, bos, water of?
Een supermarkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_

dimako_

Vogel

als dat zo is wist ik wel... direct er naar toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je kan je telefoon op slot zetten, ga er heen en als je er bent log je opnieuw in en laat je de telefoon constant geluid maken. Heb je snel de dader

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je erheen gaat ga dan niet alleen maar zorg dat je voldoende 'back-up' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik ken iemand die door dit programma zijn audi terug heeft gevonden met behelp van de politie.
In Laren NH.
Was binnen half uur terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Waterlelie op 20-10-2011 20:44 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Fietsbel schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:32:
je kan je telefoon op slot zetten, ga er heen en als je er bent log je opnieuw in en laat je de telefoon constant geluid maken. Heb je snel de dader
op slot zetten... mja... "remote lock"... wat doet dat precies... ga ik daarmee niet uitlokken dat hij er alles aan gaat doen om dat ding te inlokken (mijn account overschijven en wissen via itunes)...

misschien is hij dom en laat hij de gsm gewoon zoals ie is met zijn eigen (nieuwe) simkaart erin... en komt hij morgen wel gewoon terug naar het werk gereden (is gestolen in ons kantoorgebouw)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Waterlelie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:43:
Ik ken iemand die door dit programma zijn audi terug heeft gevonden met behelp van de politie.
In Laren NH.
Was binnen half uur terug.
mja, een audi valt net iets meer op dan een iphone4 natuurlijk... ;)

verdomme hè... max 5 minuten de telefoon alleen gelaten naast mijn toetsenbord in een bureel waar ik vandaag alleen werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Misschien ligt de telefoon in een kluisje in de supermarkt waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt via GPS, maar beschikt de telefoon nog wel over een batterijlading. Ik zou morgen de manager van de supermarkt inderdaad bellen en de situatie uitleggen. Misschien kan hij je helpen om de telefoon terug te vinden.

Mocht je de manager via internet kunnen opzoeken (dat kan bijv. bij Jumbo) dan kun je 'em nu al bellen en vragen of je langs kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:47:
Mocht je de manager via internet kunnen opzoeken (dat kan bijv. bij Jumbo) dan kun je 'em nu al bellen en vragen of je langs kunt komen.
Ik kan me vergissen, maar ik krijg zomaar de indruk dat TS een Belg is. Daar zijn geen Jumbo's :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:47:
Misschien ligt de telefoon in een kluisje in de supermarkt waardoor er geen verbinding kan worden gemaakt via GPS, maar beschikt de telefoon nog wel over een batterijlading. Ik zou morgen de manager van de supermarkt inderdaad bellen en de situatie uitleggen. Misschien kan hij je helpen om de telefoon terug te vinden.

knip

[ Voor 23% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

MTBS schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:50:
[...]

't Is een Aldi supermarkt (Belgie)... Daar zijn denk ik geen kluisjes... En die Aldi ligt net aan appartementsblokken... Dus het zal eerder ergens daar liggen...

Heb ook mijn IMEI-code gegeven aan de politie, maar naar het schijnt is dat een hele procedureslag om het parket ervan te overtuigen om de GSM daardoor terug te gaan zoeken (zo heel wat kosten??)...
Waar in Belgie ? :o heb hier 3-4 aldi"s in de buurt

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 20-10-2011 20:53 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:04

Saven

Administrator

MTBS schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Heb ook mijn IMEI-code gegeven aan de politie, maar naar het schijnt is dat een hele procedureslag om het parket ervan te overtuigen om de GSM daardoor terug te gaan zoeken (zo heel wat kosten??)...
Ja je betaalt toch belasting of niet dan, niet zomaar laten afschepen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MTBS schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:45:
[...]

op slot zetten... mja... "remote lock"... wat doet dat precies... ga ik daarmee niet uitlokken dat hij er alles aan gaat doen om dat ding te inlokken (mijn account overschijven en wissen via itunes)...

misschien is hij dom en laat hij de gsm gewoon zoals ie is met zijn eigen (nieuwe) simkaart erin... en komt hij morgen wel gewoon terug naar het werk gereden (is gestolen in ons kantoorgebouw)...
Misschien is hij slim en laat hij de SIM erin zitten en belt ie op jouw kosten allemaal dure nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
_JGC_ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:53:
[...]

Misschien is hij slim en laat hij de SIM erin zitten en belt ie op jouw kosten allemaal dure nummers...
Ik probeer te bellen naar mijn nummer en het is onmiddellijk antwoordapparaat... En mijn SIM-kaart is geblokkeerd door Proximus... Dus bellen kan hij er niet meer doen...

Hij kan enkel mijn toestel gebruiken met zijn sim-kaart... En als hij "dom" is dus zonder mijn account te wissen...

Iets anders : ik heb mijn paswoorden gewijzigd van mijn mailboxen die gekoppeld waren aan die iPhone... Zijn er nog zaken waar ik aan moet denken? Misschien mijn paswoord van de apple ID veranderen (alhoewel hij daar normaal niet aankan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_

dimako_

Vogel

En op de plaats waar je telefoon gestolen is, zijn daar geen beveiligingcameras oid?
Of in de lift (als die daar zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:29
MTBS schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:03:
[...]

Ik probeer te bellen naar mijn nummer en het is onmiddellijk antwoordapparaat... En mijn SIM-kaart is geblokkeerd door Proximus... Dus bellen kan hij er niet meer doen...

Hij kan enkel mijn toestel gebruiken met zijn sim-kaart... En als hij "dom" is dus zonder mijn account te wissen...

Iets anders : ik heb mijn paswoorden gewijzigd van mijn mailboxen die gekoppeld waren aan die iPhone... Zijn er nog zaken waar ik aan moet denken? Misschien mijn paswoord van de apple ID veranderen (alhoewel hij daar normaal niet aankan)...
Zou ik zeker doen. Als je je credit card gekoppeld hebt. Alles valt te kraken, maar het is wel ver gezocht. Ik zeg: better safe than sorry. Weet alleen niet of je foon dan nog te tracken is...

[ Voor 3% gewijzigd door Volture op 20-10-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
nog een vraag : als hij enkel de SIM-kaart verandert door een eigen kaart, dan is het toch zoals ik hierboven al ergens aanhaal dat ik hem kan blijven volgen via "zoek mijn iphone" tot op het moment dat hij werkelijk de gsm volledig wist?

[ Voor 28% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ja als je een andere sim erin doet kan je het nog steeds blijven zien. Totdat hij de zoek mijn iphone account verwijderd

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
tis echt een dubbel gevoel... die kerel heeft nu toegang tot mijn mailbox, foto's, sms'en, contacten, geschiedenis, enzovoort...

dus ik wil eigenlijk de telefoon blokkeren of wissen... maar als ik blokkeer, dan vernietigt hij mss de telefoon of gaat ie de vuilbak in... als ik wis, dan kan ik hem ook niet meer zelf volgen... pfff...

had echt gehoopt de camera vanop afstand te kunnen bedienen zoals je dat bij een laptop wel kan (volgens een reportage onlangs op tv)... de kans zit er namelijk dik in dat ik die kerel ken van gezicht...

ik ga proberen slapen... bedankt allemaal...

[ Voor 20% gewijzigd door MTBS op 20-10-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Schaapmed schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:54:
Ja als je een andere sim erin doet kan je het nog steeds blijven zien. Totdat hij de zoek mijn iphone account verwijderd
k'heb mijn apple ID paswoord (en dus ook icloud paswoord) voor alle veiligheid veranderd (risico is te groot)... en begin nu te vrezen dat ik daardoor ook de iphone niet meer zal zien morgen (want paswoord in iphone voor icloud is nu niet meer correct)...

ik wens het hier niemand toe wat ik deze middag en avond allemaal heb moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

:S ik hoop dat je um terugkrijgt!!

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:39
Ik wens je heel veel sterkte, want dit is natuurlijk enorm klote en een hele dure grap.
MTBS schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:02:
[...]

k'heb mijn apple ID paswoord (en dus ook icloud paswoord) voor alle veiligheid veranderd (risico is te groot)... en begin nu te vrezen dat ik daardoor ook de iphone niet meer zal zien morgen (want paswoord in iphone voor icloud is nu niet meer correct)...

ik wens het hier niemand toe wat ik deze middag en avond allemaal heb moeten doen...
Dit echter kan ik je niet aanraden. Lock dan op z'n minst de telefoon, dan kun je geluidjes laten afgaan en een waarschuwing in beeld zetten, of remote wipe de telefoon. Nu staan al je gegevens er nog in, iCloud wachtwoord veranderen is niet hetzelfde als remote wipe. Werkt het veranderen van je wachtwoord naar wat er in de iPhone opgeslagen misschien? Dan zou ik hem eerder remote wipen. Door je iCloud wachtwoord te veranderen staan je foto's er nog in, en alle lokale data ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

De vraag die je jezelf moet stellen is:

Zijn de persoonlijke gegevens (foto's, sms, e-mail, etc.) op de iPhone meer waard dan het toestel zelf?

Want als je hem op afstand wist zie je het toestel bijna zeker nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:23
Ik zou je wachtwoord terugveranderen naar je oude wachtwoord en iCloud even helemaal leeghalen, daarna goed in de gaten houden wanneer het toestel weer online komt, wanneer hij online komt lock je hem meteen. Daardoor weet je zeker dat het apparaat internet heeft, en kan de "boef" dus niet snel internet uitzetten. Het blocken van je simkaart was misschien niet het slimste wat je kon doen omdat daardoor waarschijnlijk mobiel internet ook niet meer werkt. Dit houdt simpelweg in dat de telefoon dus niet meer zijn locatie kan doorgeven zonder WiFi verbinding. Het locken van je telefoon is misschien dan wel weer niet handig omdat de "boef" daardoor geen WiFi verbinding kan maken welke jij hard nodig hebt om het toestel te traceren !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:03
SanderPS3 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:11:
Ik zou je wachtwoord terugveranderen naar je oude wachtwoord en iCloud even helemaal leeghalen, daarna goed in de gaten houden wanneer het toestel weer online komt, wanneer hij online komt lock je hem meteen. Daardoor weet je zeker dat het apparaat internet heeft, en kan de "boef" dus niet snel internet uitzetten. Het blocken van je simkaart was misschien niet het slimste wat je kon doen omdat daardoor waarschijnlijk mobiel internet ook niet meer werkt. Dit houdt simpelweg in dat de telefoon dus niet meer zijn locatie kan doorgeven zonder WiFi verbinding. Het locken van je telefoon is misschien dan wel weer niet handig omdat de "boef" daardoor geen WiFi verbinding kan maken welke jij hard nodig hebt om het toestel te traceren !
Het probleem is dat je dan de kans hebt dat de dief besluit om de telefoon te wissen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
nu staat er in de applicatie "gevonden 6u geleden"... Nog steeds op diezelfde plaats... dus ik denk dat de dief toch de GSM zal gewist hebben en dat ik tegen vanavond gewoon de blokkering zal doen... en jammer genoeg de strijd zal moeten opgeven...

[ Voor 23% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MTBS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:58:
nu staat er in de applicatie "gevonden 6u geleden"... Nog steeds op diezelfde plaats... dus ik denk dat de dief toch de GSM zal gewist hebben en dat ik tegen vanavond gewoon de blokkering zal doen... en jammer genoeg de strijd zal moeten opgeven...

jammer dat de poltie en het gerecht niet tot het uiterste willen of kunnen gaan om een "gewone dief" te klissen... nu wint de "slechterik" weer...
Als je nou gewoon die supermarkt bel zodra hij open is :) Misschien is de "dief" gaan slapen "6 uur geleden" (1 uur dus) en heeft hij de telefoon even uitgezet....
Check die supermarkt nou... m'n voorgevoel zegt dat je hem daar gaat vinden :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MTBS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:58:
Als dat zo is, is dat 'find my iphone' dan niet waardeloos?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ja als je weet hoe een iPhone werkt heb je 'm rap gewiped...

Er zou een setting in moeten zitten dat je wipen volledig kan disablen (dat kan, via security, maar het gaat dan nog steeds via iTunes...).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Gunner schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:12:
[...]

Als dat zo is, is dat 'find my iphone' dan niet waardeloos?
dat is inderdaad waardeloos in het kader van een diefstal... meestal is een dief wel slimmer en wist hij de GSM... find my iphone is vooral handig als je je GSM ergens op een plaats laten liggen hebt of om zeker te zijn dat hij weldegelijk gestolen werd... daar stopt het meestal... 't is best wel vies om je GSM te zien "rijden" op een autostrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Laatst online: 22-09 11:30
Saven schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:52:
[...]

Ja je betaalt toch belasting of niet dan, niet zomaar laten afschepen he
ik heb ondervonden dat de politie ietwat actiever reageert wanneer je aangeeft wel eens last van losse handjes te hebben, en dat er momenteel bepaalde individuen zijn die daar merkbaar voor in aanmerking gaan komen wanneer ze NU niet komen..

Enfin, ikzelf woon ook in België, imo zijn de flikken daar toch adequater in dit soort zaken dan in Nederland...
Misschien is dat ook enkel provinciaal... don't know..

Maar idd, ik was al lang richting de laatste locatie gereden, supermarkt indien hij het zoals je aangaf binnenlopen en met de manager babbelen.

Succ6 met het vinden van je iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Wat iedereen al zegt idd. Gelijk er bovenop zitten, politie inschakelen en zorgen dat je mobiel internet bij de hand hebt terwijl je op speurtocht bent. ( natuurlijk niet als een wilde bezetene overal luid binnenstormen ;) )

Net als bij ontvoeringen, eerste uren zijn het meest curciaal. Daarna heeft de dief ook de tijd om hem rustig even helemaal te formatten/sim eruit te trekken/wipen/iOS5 er op te zetten.

Krijg nu wel een schijnveiligheidsgevoel van "find my iPhone" en misschien was het idd van jouw zijde niet verstandig om je SIM te laten blokkeren. (je weet dat die nodig is om find my iPhone te laten communiceren)

Ben zeer benieuwd naar de afloop, hoop echt dat je hem vind. Dit is behoorlijk ... shit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
LinuX-TUX schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:41:
Wat iedereen al zegt idd. Gelijk er bovenop zitten, politie inschakelen en zorgen dat je mobiel internet bij de hand hebt terwijl je op speurtocht bent. ( natuurlijk niet als een wilde bezetene overal luid binnenstormen ;) )

Net als bij ontvoeringen, eerste uren zijn het meest curciaal. Daarna heeft de dief ook de tijd om hem rustig even helemaal te formatten/sim eruit te trekken/wipen/iOS5 er op te zetten.

Krijg nu wel een schijnveiligheidsgevoel van "find my iPhone" en misschien was het idd van jouw zijde niet verstandig om je SIM te laten blokkeren. (je weet dat die nodig is om find my iPhone te laten communiceren)

Ben zeer benieuwd naar de afloop, hoop echt dat je hem vind. Dit is behoorlijk ... shit :(
Ik heb gewacht met de SIM te blokkeren totdat ik zeker wist dat mijn SIM niet langer in het toestel zat (ik kon niet meer bellen naar mijn eigen nummer en had direct antwoordapparaat).

Nu is het aan de politie... We hebben de nummerplaten van de wagens die aan de Aldi stonden en kunnen die vergelijken met de database van mijn werk... We hebben eventueel (als parket toelaat) de bancontactverrichtingen in de Aldi tussen bepaalde tijdstippen... Enzovoort...

We zien wel.. Ik hoop er niet meer op om eerlijk te zijn... en raar maar waar : die iphone en de waarde ervan zijn mij minder waard dan het weten wie de dief is... want de kans is groot dat dat iemand is uit mijn omgeving op het werk... ik ben zo nog een (te?) goedgelovig iemand die gewoon hoopt dat gerechtigheid geschiedt... maar ja... :) (<-- kost moeite om een lachende smiley te zetten)

Naar die Aldi rijden zoals sommigen voorstellen was niet mogelijk... Ik had geen mobiel middel waarmee ik achter mijn iphone moest gaan en kon dus niet achter zijn auto rijden... Ik moest wachten tot hij stilstond... Jammer genoeg voor mij was dat niet bij hem thuis in een rustige buurt, maar in een centrum op de parking van de Aldi waar hij de iphone heeft gewiped... tot zover het spoor... die Aldi was op 100 km van mijn werk en op 200 km van mij thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Nog 1 ding, had je ook een pin om je iPhone te unlocken? (slide to unlock -> pin)

Tevens, dat je iPhone even niet meer bereikbaar is, houd niet in dat de sim eruit is natuurlijk. (hij zou toch z'n jas in het magazijn van Aldi opgehangen hebben, met al die metalen rekken/karretjes/opbergkluisjes voor personeel)

Al met al, bummer, en goed om te zien dat je al een smiley neer kan zetten. Het is immers maar een mobiel, maar toch, het leed dat je een tijdje niet meer bereikbaar bent en met berichten etc is altijd shit (of worden die ook gesynct in de iCloud?)

Jep, hier ook ervaring met gestolen mobieltje. Was helaas nog in het tijdperk dat er geen GPS op zat of Tracking APPS :/

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-10-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken jullie met een externe partner op het werk voor onderhoud voor copiers/printers/pcs/....?

Als het iemand is dat op jullie werk binnen kan dan is het ofwel een klant, collega, onderhoud mensen. ( kuisploeg?)

- Welke collega's wonen bij jou op het werk in België en in welke streek ?
- Onderhoudfirma's in belgië ? of hebben ze personeel dat uit België komt?
- Klanten die die dag zijn langs gekomen uit België ?

Welke locatie in België was het ( kan misschien helpen met eens op locatie te gaan )

+ hou ook de komende dagen websites zoals kapaza.be / 2dehands.be in het oog voor iphones die verkocht worden in de omgeving van de laatst bekende plaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.2dehands.be/te...hone&afd=telecommunicatie

welke regio en welk typtje was het ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
MTBS schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:03:
[...]

euh... als de sim niet meer werkt dan werkt de data verbinding ook niet...
als de data verbinding niet werkt dan kan je hem ook niet meer volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hidden schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

wifi ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:07
en is je telefoon nog live gekomen vanochtend? hoop dat je hem vindt en al zn tanden uit zn muil trapt :D
ownee dat is niet aardig van me..jammere is dat als die gast gepakt wordt hij een tik op de vingers krijgt en weer opzoek gaat naar een andere telefoon om te jatten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
dan moet je een handeling op de telefoon uitvoeren om het netwerk te joinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet de dief al verbinding maken met wifi he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:25:
[...]

dan moet de dief al verbinding maken met wifi he
Als hij zoals mij de data kosten in België nog te duur vind dan zal hij misschien wel even wifi aanzetten. Natuurlijk zal hij dan ook zo slim zijn volgens mij om ff icloud sync af te zetten.

Ik zou echt kijken naar wie had die dag toegang tot je bureau. Externe partners die die dag aanwezig waren, kuisploeg dat toen is langs geweest.. noem maar op.. en daar horen of op die bepaalde dag een medewerker uit België is langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Hoop maar niet dat de politie je in deze gaat helpen.
Helaas zelf te maken gehad met de Belgische politie icm traceren van mobiel.
Na 3 weken hadden ze eindelijk het verzoek tot traceren klaar, maar toen was in mijn geval al duidelijk dat het een verloren zaak was :(

Iig veel succes met het terugvinden van je telefoon, hopelijk word de dader gevonden & gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aan de hand van het IMEI nummer moet het toestel toch door elke mobiele telecomprovider te traceren zijn? Of vinden die dat teveel werk om daaraan mee te werken? Ik weet ook niet hoe makkelijk het bij een iPhone is om evt. de IMEI de veranderen maar het lijkt me op zijn minst het proberen waard. Wat zegt de politie over de mogelijkheden om het toestel zo te traceren?

En als ze het niet willen of kunnen/mogen traceren en het toestel opgeven laten ze het dan in elk geval blacklisten zodat de dief het tenminste niet meer kan gebruiken (tot hij er evt. een nieuwe IMEI in zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
hidden schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

wel als hij zijn eigen simkaart erin steekt en al de rest laat zoals het is (instellingen icloud bvb) zonder de gsm eerst te wipen... maar ik vermoed dat hij dus gewiped is...

[ Voor 26% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:41:
Aan de hand van het IMEI nummer moet het toestel toch door elke mobiele telecomprovider te traceren zijn? Of vinden die dat teveel werk om daaraan mee te werken? Ik weet ook niet hoe makkelijk het bij een iPhone is om evt. de IMEI de veranderen maar het lijkt me op zijn minst het proberen waard. Wat zegt de politie over de mogelijkheden om het toestel zo te traceren?

En als ze het niet willen of kunnen/mogen traceren en het toestel opgeven laten ze het dan in elk geval blacklisten zodat de dief het tenminste niet meer kan gebruiken (tot hij er evt. een nieuwe IMEI in zet).
het parket moet daarvoor tussenkomen en er moet goedkeuring zijn van de onderzoeksrechter... die krijg je als gewone man in de straat niet voor een simpele diefstal... enkel wanneer er sprake is van zware misdrijven die eraan gekoppeld zijn...

ik kan het toestel inderdaad laten blacklisten en laten blokkeren via IMEI nummer... dat ga ik ook doen als er de komende dagen geen verder schot in de zaak komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 21:34

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Moet zeggen dat ik helemaal vergeten was deze functie er was, heb het nu geactiveerd en het werkt! Bedankt daarvoor en succes verder :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 23:26
Ik denk dat het bolletje is blijven hanen op de plaats waar de dief was toen je sim geblokkeerd werd. Misschien een les voor een volgend slachtoffer om je sim pas te blokkeren als je de woonplaats van de dief hebt.

Als je de telefoon lockt, dan kan de dief alleen nog verbinding maken met internet door de telefoon te wipen met itunes. En dan werkt findmyiphone ook niet meer. Dus het handigste is in mijn ogen dus een remote lock zonder de sim te blokkeren.

Bovendien kan het voor de dief nog een beste klus zijn om de sim te wisselen als hij nog nooit een iphone heeft vastgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
ik heb geen i-spulletjes, maar is het niet zo dat wijlen steve jobs your every move kan bijhouden... ?
iets met algemene voorwaarden die iedereen altijd ondertekent enz.. of klopt die info die ik heb niet ?!
Enfin zou je niet aan apple kunnen vragen om dit in t oog te houden ?
Pierz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:23:
Bovendien kan het voor de dief nog een beste klus zijn om de sim te wisselen als hij nog nooit een iphone heeft vastgehad.
School kunnen ze niet afmaken... maar zoiets snappen ze dan weer wel.. grappig eigenlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Patientzero op 21-10-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Imei nummer is 100% zeker te tracken.

Hier @work hadden we iemand met een zakelijke iphone die opeens werd gebelt door de politie dat haar iphone met xxx imei nummer gestolen was.

Dus dat is zeker mogelijk :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 10:37
Sowieso gestolen dit.
Waarom zal je anders een iPhone willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
Joostje123 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:38:
[...]

Sowieso gestolen dit.
voor 400 euro wel ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Pierz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:23:
Ik denk dat het bolletje is blijven hanen op de plaats waar de dief was toen je sim geblokkeerd werd. Misschien een les voor een volgend slachtoffer om je sim pas te blokkeren als je de woonplaats van de dief hebt.

Als je de telefoon lockt, dan kan de dief alleen nog verbinding maken met internet door de telefoon te wipen met itunes. En dan werkt findmyiphone ook niet meer. Dus het handigste is in mijn ogen dus een remote lock zonder de sim te blokkeren.

Neenee, bolletje was al geblokkeerd drie uur voor ik de SIM heb geblokkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nicky_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 14:36
zeker als je naar zijn andere aanbiedingen kijkt....
[...]

Sowieso gestolen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 23:26
[...]

Sowieso gestolen dit.
Hij heeft er zelfs geen idee van dat er modellen met verschillende opslagcapaciteit zijn. Dit zet je er normaal echt wel bij.

Misschien interesse tonen en even langs gaan?

Overigens zit volgens hem bij die HTC wel alle toebehoren. Maar misschien verkoopt hij die om met de opbrengst van de iPhone een nieuwe 'niet hete' iPhone te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierz op 21-10-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMEI nummer laten tracken. Zo heb ik me Desire Z teruggevonden. Was toen ook gestolen door 1 of andere random voorbijganger op een bureautje toen ik een herstelling aan het doen was ...

gewoon keihard zijn in die dingen. Tegen te politie verklaren dat je een beetje losse handjes hebt (ookal zieje er zo ni uit ... gewoon doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:09:
IMEI nummer laten tracken. Zo heb ik me Desire Z teruggevonden. Was toen ook gestolen door 1 of andere random voorbijganger op een bureautje toen ik een herstelling aan het doen was ...

gewoon keihard zijn in die dingen. Tegen te politie verklaren dat je een beetje losse handjes hebt (ookal zieje er zo ni uit ... gewoon doen ;) )
Doen ze dat in Belgie?

Hier in NL zijn ze er te bedonderd voor :(
edit:
Wilde net als Steeefie hieronder vragen of je die indeling van 2dehands bekend voorkwam of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-10-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Herken je de indeling op de iphone zoals die staat op 2dehands.be? Als die bekend voorkomt, zou ik zeker eens een gokje wagen. Daarnaast staat er op deze aangeboden iPhone al iOS5 (kiosk tekentje is te zien). Was dit bij jou ook het geval? Verder heeft die 2 tabbladen, misschien komt dit ook wel overeen met jou iPhone..

[ Voor 14% gewijzigd door Steeefie op 21-10-2011 12:19 ]

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nicky_
  • Laatst online: 08-07 14:36
natuurlijk kan hij al gewoon de iphone gewist hebben en heeft de server van apple dit nog niet helemaal door voor de find my iphone app
Steeefie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:17:
Herken je de indeling op de iphone zoals die staat op 2dehands.be? Als die bekend voorkomt, zou ik zeker eens een gokje wagen. Daarnaast staat er op deze aangeboden iPhone al iOS5 (kiosk tekentje is te zien). Was dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Steeefie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:17:
Herken je de indeling op de iphone zoals die staat op 2dehands.be? Als die bekend voorkomt, zou ik zeker eens een gokje wagen. Daarnaast staat er op deze aangeboden iPhone al iOS5 (kiosk tekentje is te zien). Was dit bij jou ook het geval? Verder heeft die 2 tabbladen, misschien komt dit ook wel overeen met jou iPhone..
indeling bij mij was alleszins anders op die pagina... ziet er mij de indeling uit van een "verse installatie" op iphone...

heb een mailtje naar de eigenaar gestuurd met de vraag of hij ook een factuur heeft en de nodige accessoires... maar geen antwoord... niemand van Antwerpen hier die eventueel wilt helpen een dief te klissen? :)

kan moeilijk aan die kerel vragen of hij me de serienummer even doormailt gewoon om zeker te zijn dat het om een echte iphone gaat en geen kloon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTBS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:46:
[...]

indeling bij mij was alleszins anders op die pagina... ziet er mij de indeling uit van een "verse installatie" op iphone...

heb een mailtje naar de eigenaar gestuurd met de vraag of hij ook een factuur heeft en de nodige accessoires... maar geen antwoord... niemand van Antwerpen hier die eventueel wilt helpen een dief te klissen? :)

kan moeilijk aan die kerel vragen of hij me de serienummer even doormailt gewoon om zeker te zijn dat het om een echte iphone gaat en geen kloon...
Ik zelf ben ook van Antwerpen, Ik kan altijd deze persoon eens contacteren maar ja... kan even goed jou telefoon niet zijn. Het viel me enkel op dat de datum klopte en hij nogal rare gegevens had. Welke regio was de laatst bekende positie ? Dan kan ik deze persoon eens bellen en vragen of we kunnen afspreken en waar dat dit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat als de dief ook op dit forum neust?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:11:
Wat als de dief ook op dit forum neust?
Dan heb je swisso pech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
dan is die inderdaad in zijn vuistje aan het lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
Zoals eerder gezegd zou ik toch even op het werk vragen:
- wie er allemaal extern was
- of er medewerkers uit belgie zijn
- Wie er toegang had tot jouw kantoor

Hoop echt dat het opgelost wordt voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer dit erop zetten: http://www.ilocalis.com/

Met o.a.:
- Remote audio recording
- Remote backup
- Take Pictures Remotely
- Prevent Power OFF

En veel meer. Erg handig.

Maarja daar heb jij nu niks aan helaas

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:50

Dutch_Celt

Jollygood

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:35:
Volgende keer dit erop zetten: http://www.ilocalis.com/

Met o.a.:
- Remote audio recording
- Remote backup
- Take Pictures Remotely
- Prevent Power OFF

En veel meer. Erg handig.

Maarja daar heb jij nu niks aan helaas
Dit gaat overigens alleen werken op een jailbroken iPhone, app is alleen beschikbaar via Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
imei is toch hardbaked in de hardware van je telefoon...imei is gekoppeld aan findmyiphone account die weer aan jou is gekoppeld, toch guys? No way dat zo''n toestel ooit weer aan kan worden gezet zonder dat je het met jouw account op findmyiphone dinges gaat zien. Nog een ideetje, je werkgever eens even checken voor aansprakelijkheid bij diefstal op de werkvloer(hoor ik daar iemand Iphone 4s zeggen, van de zaak?)

anyway, succes met de zaak en blijven checken of ie online is en dan helemaal kapotbellen dat kreng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
stash_nl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:45:
imei is toch hardbaked in de hardware van je telefoon...imei is gekoppeld aan findmyiphone account die weer aan jou is gekoppeld, toch guys? No way dat zo''n toestel ooit weer aan kan worden gezet zonder dat je het met jouw account op findmyiphone dinges gaat zien. Nog een ideetje, je werkgever eens even checken voor aansprakelijkheid bij diefstal op de werkvloer(hoor ik daar iemand Iphone 4s zeggen, van de zaak?)

anyway, succes met de zaak en blijven checken of ie online is en dan helemaal kapotbellen dat kreng
Mmmm... Jij bent de eerste die beweert dat findmyiphone gebonden is aan de IMEI... Volgens mij is die gebonden met je account (vroeger mobile me, nu icloud)... Als de dief de gsm wipet, dan is het gedaan met findmyiphone...

Zo zie ik bijvoorbeeld ook nooit meer mijn iPad 1 die ik enkele maanden 2dehands heb doorverkocht... De nieuwe eigenaar heeft direct een clean installatie gedaan en vanaf dan zag ik die niet langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 20:53
MTBS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Mmmm... Jij bent de eerste die beweert dat findmyiphone gebonden is aan de IMEI... Volgens mij is die gebonden met je account (vroeger mobile me, nu icloud)... Als de dief de gsm wipet, dan is het gedaan met findmyiphone...

Zo zie ik bijvoorbeeld ook nooit meer mijn iPad 1 die ik enkele maanden 2dehands heb doorverkocht... De nieuwe eigenaar heeft direct een clean installatie gedaan en vanaf dan zag ik die niet langer...
1. heeft een iPad een iMEI (kan best heb daar niet naar gekeken) ;)
2. dan moet hij natuurlijk wel Find my iPad op z'n iPad hebben gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

MTBS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Find my iPhone is gekoppeld aan je iCloud (vroeger MobileMe) account. Je hebt eerder verteld dat je je iCloud password verandert hebt, dit betekend dus hoogstwaarschijnlijk dat er niet meer gecommuniceerd kan worden met find my iPhone, ook als je het oude wachtwoord terugzet is de kans groot dat de iPhone het oude wachtwoord/de account al verwijdert heeft omdat het niet werkte. Hiermee is je kans op remote lock/wipe ook verkeken, je kunt voor je data nu alleen nog hopen dat de dief hem zelf heeft gewiped.

Find my iPhone is zwak voor diefstallen, het is uit te zetten met één slidertje en de functionaliteit is beperkt (alleen gericht op dataprivacy en zoekgeraakt-onder-de-bank ipv boeven vangen), erg slecht gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door donny007 op 21-10-2011 23:48 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
donny007 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:22:
[...]

Find my iPhone is gekoppeld aan je iCloud (vroeger MobileMe) account. Je hebt eerder verteld dat je je iCloud password verandert hebt, dit betekend dus hoogstwaarschijnlijk dat er niet meer gecommuniceerd kan worden met find my iPhone, ook als je het oude wachtwoord terugzet is de kans groot dat de iPhone het oude wachtwoord/de account al verwijdert heeft omdat het niet werkte. Hiermee is je kans op remote lock/wipe ook verkeken, je kunt voor je data nu alleen nog hopen dat de dief hem zelf heeft gewiped.

Find my iPhone is zwak voor diefstallen, het is uit te zetten met één slidertje en de functionaliteit is beperkt (alleen gericht op dataprivacy en zoekgeraakt-onder-de-bank ipv boeven vangen), erg slecht gemaakt.
Inderdaad... Dat paswoord van de apple ID veranderen zorgt ervoor dat je de iPhone niet meer ziet op de applicatie via de Mac... Nadien terug veranderen naar het oude gaat niet (geen oude paswoorden worden aanvaard)...

FMIphone is idd zeer zwak voor diefstallen, da's nu wel de conclusie ja... Ofwel neem je het risico en verander je niets (niet laten blokkeren, geen paswoorden veranderen,...) ofwel speel je op safe voor je gegevens maar ben je wel gegarandeerd je iphone kwijt.

Ik heb er mij al bij neergelegd dat de dief in dit geval de gelukkige is... Misschien te voorbarig, maar ik kan het niet opbrengen om er constant mee bezig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Moet je ook zeker niet doen. Ik zou echter wel je sig aanpassen... :) Keep smiling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
MTBS schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:21:
[...]FMIphone is idd zeer zwak voor diefstallen, da's nu wel de conclusie ja... Ofwel neem je het risico en verander je niets (niet laten blokkeren, geen paswoorden veranderen,...) ofwel speel je op safe voor je gegevens maar ben je wel gegarandeerd je iphone kwijt.
Niet helemaal juiste benadering imho.

Dit is echt reden numero 1 om AL-TIJD een passcode op je iPhone te hebben. Op die manier zijn je gegevens compleet veilig want niemand kan erin zonder die code. Ook is het zo dat als je een passcode hebt je de iPhone niet ziet in iTunes, totdat deze ontgrendeld is. Op deze manier is je iPhone dus alleen te wissen via de DFU mode, en dat weet ook niet iedere dief.

Gevolg is dat de noodzaak om je SIM te blokkeren er ook niet was geweest, aangezien de dief toch niets met de iPhone en SIM kan (met de aanname dat je een pincode op je SIM hebt die niet 4x 0 is). Je had je iPhone dan vermoedelijk ook langer kunnen volgen. En als je echt geen passcode wilt, blokkeer dan in ieder geval in je settings dat mailaccounts en locatievoorzieningen niet te wijzigen zijn zonder passcode (dat kan via Instellingen > Algemeen > Beperkingen).

Maar goed, als de dief verstand van zaken heeft haalt hij gelijk de SIM eruit / zet de iPhone uit na de diefstal en dan is je iPhone sowieso niet meer te volgen. Misschien dat Apple in de toekomst je de mogelijkheid geeft om een firmware password (zoals op OS X dat heeft) erop te zetten zodat hij bij een wipe compleet gebrickt wordt en niet meer hersteld kan worden zonder de hulp van Apple / password.

Denk dat dit wel een wijze, maar dure les voor je is geweest. Ik wens je veel sterkte nog met het zoeken van je iPhone :)

[ Voor 4% gewijzigd door JanvdVeer op 24-10-2011 17:25 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Een beetje iPhone gebruiker weet dat ie de iPhone per direct uit kan zetten zonder delay door Home + Power knop tegelijk in te drukken en ingedrukt te houden. Dan even paar seconen wachten, home knop los, en over paar seconden zit je in DFU, iTunes koppeling, wipen, kwestie van een minuut en de iPhone is yours.

Dat is het vervelende van deze situatie, de telefoon is niet anti-diefstal beveiligd ..
Echt kut voor je, heb zelf net de iPhone 4S besteld voor 599,- als die ooit gejat wordt .. Dan wil je echt niet weten wat de dief gaat overkomen .. :? Mensen moeten met hun poten van andermans spullen afblijven, en zelf een baan zoeken, in plaats van een uitkering te leven, omdat ze mentaal niet in staat zijn om te werken omdat jatten een stuk makkelijker is en meer opbrengt. Paupers eerste klas die jouw iPhone hebben gejat.

Sterke ermee ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CRXDelSol schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:48:
Een beetje iPhone gebruiker weet dat ie de iPhone per direct uit kan zetten zonder delay door Home + Power knop tegelijk in te drukken en ingedrukt te houden. Dan even paar seconen wachten, home knop los, en over paar seconden zit je in DFU, iTunes koppeling, wipen, kwestie van een minuut en de iPhone is yours.

Dat is het vervelende van deze situatie, de telefoon is niet anti-diefstal beveiligd ..
Echt kut voor je, heb zelf net de iPhone 4S besteld voor 599,- als die ooit gejat wordt .. Dan wil je echt niet weten wat de dief gaat overkomen .. :? Mensen moeten met hun poten van andermans spullen afblijven, en zelf een baan zoeken, in plaats van een uitkering te leven, omdat ze mentaal niet in staat zijn om te werken omdat jatten een stuk makkelijker is en meer opbrengt. Paupers eerste klas die jouw iPhone hebben gejat.

Sterke ermee ..
Ze konden toch via de politie berichten sturen naar het imei nummer van de telefoon ofzoiets?
Met 'let op deze telefoon is gestolen'

tot het irritante aan toe zeg maar, of kan dit niet meer?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
Wii4all schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:43:
[...]

Ze konden toch via de politie berichten sturen naar het imei nummer van de telefoon ofzoiets?
Met 'let op deze telefoon is gestolen'

tot het irritante aan toe zeg maar, of kan dit niet meer?
my sentiments exactly

weet dat het met samsung dive wel zo werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Inderdaad, ze kunnen het toestel "onklaar" maken door dit soort berichten er naartoe te sturen en door het IMEI nummer te blokkeren. Het toestel is dan niet meer bruikbaar.

• MTBS
Net geen twee maanden later kreeg ik gisteren een telefoontje : "meneer, u mag de iPhone bij ons op het politiekantoor komen halen". :)

Omwille van het verdere onderzoek ga ik hier geen details meer posten, maar dat er een vorm van kwaad/bedriegelijk opzet in het spel was, staat zo goed als vast. Ik ga trouwens ook sommige van mijn vorige posten in dit topic verwijderen... Sorry!

Felicitaties aan de Belgische politie en het gerecht... En dank aan iedereen die hier heeft bijgedragen ! Me happy! _/-\o_

Moraal van het verhaal : niet te snel opgeven en de moeite doen om aangifte te doen + het IMEI nummer bij de hand hebben en niet hardwarematig laten blokkeren door de provider bij diefstal. En... een codeslot op de iPhone zetten... ;)

:z

[ Voor 4% gewijzigd door MTBS op 15-12-2011 12:17 ]

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Hey nice man :D

Verwijderd

jeuj !

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Über! Congrats man! In tussentijd niet een iPhone weer gekocht? Jij hebt iig rete mazzel!

Verwijderd

nice good for you!! Congrats!

• MTBS
NeFoRcE schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:35:
Über! Congrats man! In tussentijd niet een iPhone weer gekocht? Jij hebt iig rete mazzel!
Had twee weken geleden een 4S besteld ja... Even getwijfeld... En toch maar laten leveren (gisterenavond)... ;)

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 14:21
Gratz idd, gaaf dat je hem weer terug hebt! Heb je wel erg veel mazzel mee gehad. Zelf had ik de vorige keren minder mazzel.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
MTBS schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:48:
[...]

Had twee weken geleden een 4S besteld ja... Even getwijfeld... En toch maar laten leveren (gisterenavond)... ;)
Wat vervelend ;) haha

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
technologie yeah buddy!

• LinuX-TUX
MTBS schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:48:
[...]

Vragen of je het klantenbestand van de boef over mag nemen. Kan je hem gelijk legaal weer doorverkopen :Y)

Maar mooi dat je hem TOCH UITEINDELIJK weer terug hebt. Had de moed denk ik, net als jij, al opgegeven & ook een nieuwe gekocht.

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-12-2011 15:52 ]

Pagina: 1