SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:18
Geen matches
502 is vaak een gebruikersnaam of ww foutief bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Matched: spotweb
Mbt de QNap : spotweb kan in principe net als iedere php web applicatie draaien onder een webserver met minimaal php 5.6. Tevens is mysql/mariadb of postgresql nodig (ik raad sqlite af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:58
Geen matches
De dual core Intel atom is een x86 processor.

En voor het https wat je meldde, moet je even kijken of er in het pad /etc/ssl/certs/ een ca-certificates.crt staat.
Is waarschijnlijk niet het geval bij jou. Dus even zoeken (via WinSCP) waar dat bestand wel staat op je Qnap en dan een kopie op de door mij genoemde plaats neerzetten.

[ Voor 76% gewijzigd door Kroonkurk op 09-05-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 07:19
painkill schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:07:
Sinds een paar dagen geeft spotweb de volgende foutcode op een synology nas:

502
Er is een fout opgetreden tijdens deze aanvraag.

Heb eigenlijk geen idee waar ik het moet zoeken, aangezien spotweb wel draait, maar ik niet verder kom dan deze foutmelding.
Ik heb precies het zelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor? Spotweb heeft jaren als een zonnetje op mijn Synology gedraaid. Nu ineens dit...

[ Voor 8% gewijzigd door casa82 op 16-05-2017 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Geen matches
Bij mij waren het uiteindelijk wat packages die uitstonden in package center na een update.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 07:19
Geen matches
Thanks painkill, dat was voor mij ook de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik lees hier dus dat Spotweb een webbased versie is van Spotnet. Op mijn computer maak ik al een lange tijd gebruik van Spotnet. Onlangs kwam ik Spotweb tegen voor Android. Ik neem aan dat je met deze applicatie een overzicht van alle spots te zien krijg. Als ik de Spotweb applicatie op mijn Android telefoon open krijg ik drie opties: Spotweb instellingen, Spotlist/detail instellingen en Download instellingen.

Ik zie bij de Spotweb instellingen o.a. de optie om de Spotweb host en om een Spotweb API in te vullen. Dit is voor mij onbekend. De enige gegevens die ik heb zijn een server met een poort en een gebruikersnaam en een wachtwoord.

Ik heb gezocht in deze thread naar Android instellingen maar daar word ik niet wijzer van. Heeft iemand misschien een handleiding om Spotweb in te stellen voor Android? Of is het uberhaupt voor mij wel mogelijk om het in te stellen?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30
Geen matches
Ik heb hier nog een spk die ik destijds heb gemaakt van de repo van Martijn de Vries, deze gebruik ik op alle versies zonder problemen ook 6.1.1.

Mocht iemand belang hebben bij die spk let me know, dan zal ik hem posten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 18-05-2017 13:00 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Salamanderr schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:55:
Ik lees hier dus dat Spotweb een webbased versie is van Spotnet. Op mijn computer maak ik al een lange tijd gebruik van Spotnet. Onlangs kwam ik Spotweb tegen voor Android. Ik neem aan dat je met deze applicatie een overzicht van alle spots te zien krijg. Als ik de Spotweb applicatie op mijn Android telefoon open krijg ik drie opties: Spotweb instellingen, Spotlist/detail instellingen en Download instellingen.

Ik zie bij de Spotweb instellingen o.a. de optie om de Spotweb host en om een Spotweb API in te vullen. Dit is voor mij onbekend. De enige gegevens die ik heb zijn een server met een poort en een gebruikersnaam en een wachtwoord.

Ik heb gezocht in deze thread naar Android instellingen maar daar word ik niet wijzer van. Heeft iemand misschien een handleiding om Spotweb in te stellen voor Android? Of is het uberhaupt voor mij wel mogelijk om het in te stellen?
Heb je al bij de Play Store pagina van de ontwikkelaar gekeken, of daar wellicht een linkje staat naar de documentatie, of een (Git) repository bijvoorbeeld? :) Moet zeggen, dat ik voor het eerst over een dergelijke app lees. Ook is er in Spotweb het mobile thema in te stellen, die krijg je dan altijd te zien, wellicht werkt dat ook voor jou?

EDIT: Een snelle zoekopdracht levert Google Play: Spotweb Control op. De website die erbij vermeldt staat, geeft een HTTP 403, helaas. Er staat echter ook een emailadres bij. Wellicht kan die wat voor je betekenen?

Ik zal in elk geval ook even met deze app aan de slag, ben wel nieuwsgierig. Als ik meer weet, kom ik er op terug.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De API key vindt je bij je gebruikers gegevens in spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik heb al tijden Spotweb draaien op m'n Synology, maar heb afgelopen week wat filters uit de lijst verwijderd. En ja....teveel filters. Ik mis er nu een aantal en wil eigenlijk terug naar de default filters die je hebt wanneer je Spotweb installeert. Het lukt me echter niet om deze te resetten of een spotwebfilters.xml te vinden die ze allemaal weer terugzet.

Kan iemand me de gouden tip geven?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
M.v.Veelen schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:53:
Ik heb al tijden Spotweb draaien op m'n Synology, maar heb afgelopen week wat filters uit de lijst verwijderd. En ja....teveel filters. Ik mis er nu een aantal en wil eigenlijk terug naar de default filters die je hebt wanneer je Spotweb installeert. Het lukt me echter niet om deze te resetten of een spotwebfilters.xml te vinden die ze allemaal weer terugzet.

Kan iemand me de gouden tip geven?
Config - Change preferences - Filter - Restore filter to default?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Geen matches
alesandro_46 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Config - Change preferences - Filter - Restore filter to default?
Been there, done that. Dan krijgt ik een volledig leeg filter te zien .....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Geen matches
M.v.Veelen schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Been there, done that. Dan krijgt ik een volledig leeg filter te zien .....
dit al geprobeerd:
https://www.synology-foru...wijt/msg177679/#msg177679

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Geen matches
Die heb ik als eerste geprobeerd en dan gebeurt er niets met de filters. Als iemand de default filters heeft en ze wil / kan exporteren dan denk ik dat ik daarmee erg geholpen zal zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Geen matches
M.v.Veelen schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:24:
Die heb ik als eerste geprobeerd en dan gebeurt er niets met de filters. Als iemand de default filters heeft en ze wil / kan exporteren dan denk ik dat ik daarmee erg geholpen zal zijn.
Die heb ik wel.
Stuur me even een PB met je mail adres, dan mail ik het xml bestand naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb de originele filters geupload en krijg dan een scherm waar ik e.e.a. moet invullen. Doe ik dat niet en ik reload Spotweb, dan zie ik al m'n oude filters weer staan :)

Ik kan ze alleen niet instellen als default. Ik krijg dan een leeg scherm met filters te zien, dus laat ik het maar zo.

Voor de liefhebbers:

https://pastebin.com/a1WzBMVP

[ Voor 8% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-05-2017 16:52 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Salamanderr schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:55:

Gebruik de app al jaren en wordt toch af en toe weer bijgewerkt en werkt zeer eenvoudig.

API kun je vinden in Spotweb zelf, zoals mesa57 aangeeft.
Klik op een gebruiker en dan krijg je daar diverse gegevens te zien waaronder de API.

Als host: ip-adres-nas/spotweb

Meer hoef je niet in te stellen als je de standaard instellingen gebruikt.

Alternatieve verbinding kun je gebruiken voor als je bv niet thuis bent en daarvoor andere instellingen nodig hebt.

De Android app staat verder los van Spotweb zelf dus ondersteuning zul je moeten vinden via het email adres. Ook handig als je even de reacties leest bij de Playstore dan zie je al snel dat de ontwikkelaar dit ook zelf vermeld als reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 04:37
Noob vraagt wat hulp

Info
Besturings systeem W10 64bit
Xampp versie xampp-portable-win32-5.6.30-1-VC11-installer
Spotweb via git dus nieuwste versie

Vraag/ probleem
Spotweb werkt, kan zelfs handmatig nzb naarr sabnzb sturen, en dit werkt
Begrijp hier dus uit dat combo spotweb en sabnzb werkt.
Als ik de link http://127.0.0.1/spotweb/api?t=c krijg ik een xml file
Couchpatato zoekt echter niet in spotweb en/of stuurt nzb niet door
heb in couchpatoto onder host http://127.0.0.1/spotweb ingevuld en bij api de key uit spotweb zelf gezet

Geprobeert
Gewone gebruiker aangemaakt in spotweb en api key in couchpatato gezet
werkt niet
Nzbget geprobeert werkt ook niet

Extra gegevens
Log couchpatato
05-21 17:17:49
INFO
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get https://api.couchpota.to/info/tt2771200/, data: []
05-21 17:17:50
INFO
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get https://api.couchpota.to/eta/tt2771200/, data: []
INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Beauty and the Beast in 720p ignoring ETA
INFO
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://127.0.0.1/spotweb/...ey=xxx&t=movie&extended=1, data: []
05-21 17:17:52
INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Beauty and the Beast in 1080p ignoring ETA
INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Beauty and the Beast in BR-Rip ignoring ETA
INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Beauty and the Beast in DVD-Rip ignoring ETA

nu zal ik natuurlijk wel wat simpel over het hoofd zien, maar wat ?
Alvast bedankt voor hopelijk de geboden hulp

Edit
Probleem heeft zichzelf opgelost
Na terug zetten van admin api key en een restart van couchpatato werkt het

[ Voor 3% gewijzigd door Spockies op 21-05-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Geen matches
Ligt het aan mij, of zijn er de laatste dagen/weken vrij weinig spots (algemeen en specifiek van films ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Geen matches
mvrhrln schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:57:
Ligt het aan mij, of zijn er de laatste dagen/weken vrij weinig spots (algemeen en specifiek van films ?)
Maak daar maar maanden van en zal onder andere te maken hebben met dit soort berichten
https://tweakers.net/nieu...rs-leveren-aan-brein.html
Download mogelijkheden zullen er ongetwijfeld nog zijn maar zich verplaatst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
beste. ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij een snelle/makkelijke oplossing kan bieden.

Ik heb mijn nas gereset en wilde spotweb opnieuw installeren.
Ik heb me al langs vele opstakels geworsteld maar ik kom niet door pagina 2 van de install.php.

Ik krijg de volgende melding:
SQLSTATE[HY000] [1044] Access denied for user ''@'localhost' to database 'spotweb'

Kan iemand me helpen hoe ik dit kan oplossen?

Op de eerste pagina staat alles op OK behalve :
Open base dir /tmp:/var/services/tmp:/var/services/web:/var/services/homes NOT OK (Not empty, might be a problem)

Maar dit zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
darklord007 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:28:
beste. ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij een snelle/makkelijke oplossing kan bieden.

Ik heb mijn nas gereset en wilde spotweb opnieuw installeren.
Ik heb me al langs vele opstakels geworsteld maar ik kom niet door pagina 2 van de install.php.

Ik krijg de volgende melding:
SQLSTATE[HY000] \[1044] Access denied for user ''@'localhost' to database 'spotweb'

Kan iemand me helpen hoe ik dit kan oplossen?

Op de eerste pagina staat alles op OK behalve :
Open base dir /tmp:/var/services/tmp:/var/services/web:/var/services/homes NOT OK (Not empty, might be a problem)

Maar dit zou geen probleem moeten zijn.
Lijkt alsof de gebruiker geen toegang heeft tot de database. In MySQL onderstaande commando's ingeven (de onderstreepte delen vervangen naar jouw eigen situatie) lost het hopelijk op voor je.

CREATE USER spotwebuser@localhost IDENTIFIED BY 'password';
CREATE DATABASE spotweb;
GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotwebuser@localhost IDENTIFIED BY 'password';
FLUSH PRIVILEGES;
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
alesandro_46 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:19:
[...]

Lijkt alsof de gebruiker geen toegang heeft tot de database. In MySQL onderstaande commando's ingeven (de onderstreepte delen vervangen naar jouw eigen situatie) lost het hopelijk op voor je.

CREATE USER spotwebuser@localhost IDENTIFIED BY 'password';
CREATE DATABASE spotweb;
GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO spotwebuser@localhost IDENTIFIED BY 'password';
FLUSH PRIVILEGES;
exit
bedankt voor je reactie. Mijn SQL kennis is echter 0 waardoor ik snel de weg kwijt ben.
Kan ik niet gewoon met een schone lei beginnen?

Ik wil jouw tip ook wel graag uitvoeren, maar dan dan zou je me iets meer details moeten geven over waar ik deze commando's kan invoeren.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Geen matches
darklord007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:01:
[...]

bedankt voor je reactie. Mijn SQL kennis is echter 0 waardoor ik snel de weg kwijt ben.
Kan ik niet gewoon met een schone lei beginnen?

Ik wil jouw tip ook wel graag uitvoeren, maar dan dan zou je me iets meer details moeten geven over waar ik deze commando's kan invoeren.

alvast bedankt!
Inloggen via SSH op je NAS (wat voor NAS is het eigenlijk?). In Windows kan je Putty gebruiken.
Vervolgens als root user inloggen in MySQL door onderstaand commando in te geven:

mysql -u root -p

en daarna de regel per regel de commando's in mijn vorige post ingeven. Let erop dat je de ; aan het einde ook in geeft.

Hopelijk is het zo duidelijk voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
alesandro_46 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Inloggen via SSH op je NAS (wat voor NAS is het eigenlijk?). In Windows kan je Putty gebruiken.
Vervolgens als root user inloggen in MySQL door onderstaand commando in te geven:

mysql -u root -p

en daarna de regel per regel de commando's in mijn vorige post ingeven. Let erop dat je de ; aan het einde ook in geeft.

Hopelijk is het zo duidelijk voor je.
het is een DS214+
Ik ga het eens proberen, laat wat weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik heb allerlei combies geprobeerd, maar het lijkt niet veel nut te hebben :(

login as: maurice
maurice@192.168.0.***'s password:
maurice@mauricewnas:~$ sudo -i
Password:
root@mauricewnas:~# mysql -u root -p
Enter password:
Welcome to the MariaDB monitor. Commands end with ; or \g.
Your MariaDB connection id is 7
Server version: 5.5.54-MariaDB Source distribution

Copyright (c) 2000, 2016, Oracle, MariaDB Corporation Ab and others.

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.

MariaDB [(none)]>
MariaDB [(none)]> CREATE USER XXXXXXX@localhost IDENTIFIED BY 'XXXXXXX'
-> CREATE DATABASE spotweb
-> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO XXXXXXX@localhost IDENTIFIED BY 'XXXXXXXX'
-> FLUSH PRIVILEGES
-> exit
->

nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
darklord007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:34:
Ik heb allerlei combies geprobeerd, maar het lijkt niet veel nut te hebben :(

login as: maurice
maurice@192.168.0.***'s password:
maurice@mauricewnas:~$ sudo -i
Password:
root@mauricewnas:~# mysql -u root -p
Enter password:
Welcome to the MariaDB monitor. Commands end with ; or \g.
Your MariaDB connection id is 7
Server version: 5.5.54-MariaDB Source distribution

Copyright (c) 2000, 2016, Oracle, MariaDB Corporation Ab and others.

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.

MariaDB [(none)]>
MariaDB [(none)]> CREATE USER XXXXXXX@localhost IDENTIFIED BY 'XXXXXXX'
-> CREATE DATABASE spotweb
-> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO XXXXXXX@localhost IDENTIFIED BY 'XXXXXXXX'
-> FLUSH PRIVILEGES
-> exit
->

nog andere opties?
Misschien dat de syntax nog niet helemaal klopt; in elk geval lijk je de ";" aan het eind van de zinnen te missen. Bij mij is bijvoorbeeld de eerste regel:

code:
1
CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';

let ook op de ' (weet niet zeker of die vereist is, maar bij mij werkt het op deze manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
super, dat was het idd THXS!:)
nu kan ik weer erin komen,
alleen zie ik spots van minimaal 4jaar oud. dacht dat het aan de newsserver lag maar dit lijkt niet zo te zijn... :(

[ Voor 24% gewijzigd door darklord007 op 10-06-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Geen matches
darklord007 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:25:
super, dat was het idd THXS!:)
nu kan ik weer erin komen,
alleen zie ik spots van minimaal 4jaar oud. dacht dat het aan de newsserver lag maar dit lijkt niet zo te zijn... :(
heb je alle spots al opgehaald? Volgens mij start hij met de oudste, en wordt de meest recente dus als laatste opgehaald. Afhankelijk van wat je ophaalt (comments etc) kan 4 jaar historie ophalen erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
BoardCrusher schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:12:
[...]

heb je alle spots al opgehaald? Volgens mij start hij met de oudste, en wordt de meest recente dus als laatste opgehaald. Afhankelijk van wat je ophaalt (comments etc) kan 4 jaar historie ophalen erg lang duren.
als ik op retreive klik gaat ie ff draaien en dan stopt ie. Vervolgens geeft ie aan dat de last update unknown is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Een nieuwe spotweb database vullen kan 1-2 dagen duren afhankelijk van de provider en de hardware.
Het beste kun je retrieve.php uitvoeren via ssh. Dan zie je tenminste ook wat er gebeurd.
Het kan zijn dat je retrieve die je gestart hebt via de foreground nog loopt.
De cli retrieve,php meldt dat dan. Dan zul je moeten wachten of de nas moeten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
volgens mij doet hij nix, ook niet via retrieve, maar ik wacht even tot mogen als de nas gerestart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
darklord007 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:30:
volgens mij doet hij nix, ook niet via retrieve, maar ik wacht even tot mogen als de nas gerestart is
Het beste kun je de eerste retrieve starten via putty zodat je kunt zien wat er gebeurt.
Andere optie is om de retrieve naar een logbestand te laten wegschrijven zodat je daarin af en toe kunt kijken of hij nog loopt.

In \etc\crontab de retrieve regel aanpassen naar bv

code:
1
30  *   *   *   *   root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/local/bin/php56 retrieve.php >> /volume1/web/spotweb/spotweb.log    #Spotweb update

tijdsinterval en locatie van spotweb.log kun je aanpassen naar je eigen situatie.
En wat mesa57 al aangeeft kan het 1-2 dagen duren (hangt af hoe snel je nas is) dus als de retrieve loopt is het niet verstandig om je NAS te laten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik heb het volgende script als taak toegevoegd aan de taakplanner:

/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php

Voordat ik mijn nas had gereset werkte dat...

Na meer dan een dag zie ik nog geen enkele post erbij komen, dus volgens mij werkt het echt niet.

Ik vind het zo raar dat wanneer ik op retrieve klik er geen 'last update' verschijnt, maar na het wachtsymbooltje komt er 'last update: unknown' te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door darklord007 op 11-06-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

painkill schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:07:
Sinds een paar dagen geeft spotweb de volgende foutcode op een synology nas:

502
Er is een fout opgetreden tijdens deze aanvraag.

Heb eigenlijk geen idee waar ik het moet zoeken, aangezien spotweb wel draait, maar ik niet verder kom dan deze foutmelding.
HTTP 50x errors zijn serverside errors. Kijk dus even in de logfiles wat er exact fout gaat.
darklord007 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:33:
Ik heb het volgende script als taak toegevoegd aan de taakplanner:

/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php

Voordat ik mijn nas had gereset werkte dat...

Na meer dan een dag zie ik nog geen enkele post erbij komen, dus volgens mij werkt het echt niet.

Ik vind het zo raar dat wanneer ik op retrieve klik er geen 'last update' verschijnt, maar na het wachtsymbooltje komt er 'last update: unknown' te staan.
Er gaat dus wat fout bij het retrieven. Je kan de retrieve.php ook starten vanaf de commandline. Je krijgt dan de output te zien met eventuele fouten. Draai retrieve.php dus even vanaf de commandline, want nu kunnen we hier niets mee. Maar dit was al aangegeven, zie ik. :) Is bijvoorbeeld jouw usenet abo niet verlopen? Gebruik je misschien verkeerde server instellingen? Dat zijn in elk geval aannames die ik nu kan doen.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
CH40S schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:08:

Er gaat dus wat fout bij het retrieven. Je kan de retrieve.php ook starten vanaf de commandline. Je krijgt dan de output te zien met eventuele fouten. Draai retrieve.php dus even vanaf de commandline, want nu kunnen we hier niets mee. Maar dit was al aangegeven, zie ik. :) Is bijvoorbeeld jouw usenet abo niet verlopen? Gebruik je misschien verkeerde server instellingen? Dat zijn in elk geval aannames die ik nu kan doen.
Je hebt helemaal gelijk.
Newsserver abo werkt nog, ik krijg het volgende als feedback vanuit putty:

:~# /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de nieuwste versie van Spotweb draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
CH40S schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:47:
Heb je de nieuwste versie van Spotweb draaien? :)
ik denk t wel, pas uit package center gedownload :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik met Google of in dit topic zoek op MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS, dan kom ik allerlei opties tegen. Het lijkt erop dat je php56 (PHP 5.6) moet gebruiken ipv php bij het automatisch retrieven.

Kan je vanaf commandline
/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
eens proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
CH40S schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:55:
Als ik met Google of in dit topic zoek op MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS, dan kom ik allerlei opties tegen. Het lijkt erop dat je php56 (PHP 5.6) moet gebruiken ipv php bij het automatisch retrieven.

Kan je vanaf commandline
/usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
eens proberen? :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
:~# /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php --for                                                                                                             ce
Last retrieve at Thu 01 Jan 1970 01:00:00 AM CET
Retrieving new Spots from server news.sunnyusenet.com...
Appr. Message count:    1910232
First message number:   1130451
Last message number:    3040683
Current article number: 1499969

Retrieving 1499969 till 1504970
getHeader(): Failed to retrieve article: <UFlIfqBFDaoS15FUQP0zW@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <8fJSvoFY5UsooNFUQAKUE@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <sskmteR7D6Y33lHUQswFB@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <8QYmFSJp5wszzRKUQD9dE@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <DivpDmV4oiQFN9KUQAGpR@spot.net>
 (parsed: 5000, in DB: 0, signed: 3910, invalid: 12, rtntn.skip: 1, mod: 1078, f                                                                                                             ull: 3910, total: 5001)

SpotWeb v0.68.28.32 on PHP v5.6.30 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
  23000: 1062: Duplicate entry '5mWihiXiC6IIllEUQvpGh@spot.net' for key 'idx_spo                                                                                                             ts_1'

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(423): dbeng_pdo->batchIns                                                                                                             ert(Array, 'INSERT INTO spo...', Array, Array)
#1 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(612)                                                                                                             : Dao_Base_Spot->addSpots(Array, Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227):                                                                                                              Services_Retriever_Spots->process(Array, '1499969', 1504970, 1497185400.7672)
#3 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319):                                                                                                              Services_Retriever_Base->loopTillEnd('1499969', '5000')
#4 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(145): Services_Retriever_Base->perform()
#5 {main}

Finished retrieving spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen matches
Dan werkt het dus. De meldingen die je nu kreeg zal je nieet meer krijgen, de spot had je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Geen matches
CH40S schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:42:
Dan werkt het dus. De meldingen die je nu kreeg zal je nieet meer krijgen, de spot had je al.
Nu lijkt ie idd bezig met binnen halen. Super bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Hey, even snel een vraagje.

Heb inmiddels al een tijdje mijn eigen Spotweb server draaien. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik de porno spots uit de algemene lijst met nieuwe spots haal. Ik geloof best dat het gemakkelijk moet kunnen maar kom er even niet uit. Heeft iemand een idee hoe ik die gemakkelijk verberg?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Tim14ww schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:35:
Hey, even snel een vraagje.

Heb inmiddels al een tijdje mijn eigen Spotweb server draaien. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik de porno spots uit de algemene lijst met nieuwe spots haal. Ik geloof best dat het gemakkelijk moet kunnen maar kom er even niet uit. Heeft iemand een idee hoe ik die gemakkelijk verberg?

Thanks!
Config
Change preferences
Hide Erotic Spots from index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Laatst online: 13-08 09:55
Geen matches
RoJan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:06:
[...]

Config
Change preferences
Hide Erotic Spots from index
Geen idee hoe ik hier in vredesnaam overheen heb kunnen kijken. Duizendmaal dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:36
Ik heb mijn spotweb database in Mariadb 5 staan. Mariadb 10 is nu ook beschikbaar, zijn er voordelen voor 10 boven 5 en hoe kan ik mijn db upgraden van 5 naar 10.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik heb moeite om Sonarr aan de gang te krijgen op Xpenology (DSM 6.1).
Hij lijkt gewoon geen verbinding te krijgen.
Na heb ik na aardig lang zoeken de XML van Spotweb aan de gang gekregen en die kan ik via de browser openen.

http://IP-adres/spotweb/api?t=c

Maar bij Sonarr blijkt hij niet te werken.
Nu heb ik ergens gelezen dat het verstandig is om een upgrade-db uit te voeren.

Nu probeer ik dat maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Als ik sudo /usr/local/bin/php56 upgrade-db.php uitvoer dan krijg ik deze fouten.

PHP Warning: require_once(/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6

Warning: require_once(/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required '/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php' (include_path='.') in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php' (include_path='.') in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6

Komt iemand dit bekend voor want Linux is niet mijn sterkste punt ;)
Ik heb met CHMOD al de directory naar 775 gezet.

Ik vind het raar dat het commando niet werkt en jammer dat ik Sonarr niet voor elkaar krijg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
LIjkt erop alsof je spotweb installatie onvolledig / verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
thespeed schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:17:
Na heb ik na aardig lang zoeken de XML van Spotweb aan de gang gekregen en die kan ik via de browser openen.

http://IP-adres/spotweb/api?t=c

Maar bij Sonarr blijkt hij niet te werken.
Nu heb ik ergens gelezen dat het verstandig is om een upgrade-db uit te voeren.

Nu probeer ik dat maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Als ik sudo /usr/local/bin/php56 upgrade-db.php uitvoer dan krijg ik deze fouten.

PHP Warning: require_once(/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6

Warning: require_once(/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required '/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php' (include_path='.') in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/volume2/web/spotweb/bin/../vendor/autoload.php' (include_path='.') in /volume2/web/spotweb/bin/upgrade-db.php on line 6

Komt iemand dit bekend voor want Linux is niet mijn sterkste punt ;)
Ik heb met CHMOD al de directory naar 775 gezet.

Ik vind het raar dat het commando niet werkt en jammer dat ik Sonarr niet voor elkaar krijg :'(
Open in je browsers eens install.php in de spotweb folder.
Daar moet je dan allemaal OK bij te zien krijgen.

Zijn deze allemaal goed dan controleren of er een update is van Spotweb. Als je deze via Package Center hebt geïnstalleerd dan is dat lastig om automatische te doen.

Via Git Pull is het eenvoudig uit te voeren en daarna nogmaals de upgrade proberen.

Werkt het dan nog steeds niet dan zou ik inderdaad overwegen om het eens opnieuw uit te voeren.
Je DB hoef je niet te verwijderen dus installeren is met een paar tellen klaar.

dbsettings.inc.php en ownsettings.php veilig stellen als backup en na installatie kun je deze terug plaatsten als je zeker weet dat deze de juiste instellingen bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gielie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:34:
Ik heb mijn spotweb database in Mariadb 5 staan. Mariadb 10 is nu ook beschikbaar, zijn er voordelen voor 10 boven 5 en hoe kan ik mijn db upgraden van 5 naar 10.
Je verteld niet wat voor systeem je gebruikt en welk OS en wij hebben geen glazen bol.

Maar deze vragen zijn zeker te vinden op de site van MariaDB

https://mariadb.com/kb/en...ariadb-55-to-mariadb-100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
MikeOO schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:55:
[...]

Je verteld niet wat voor systeem je gebruikt en welk OS en wij hebben geen glazen bol.

Maar deze vragen zijn zeker te vinden op de site van MariaDB

https://mariadb.com/kb/en...ariadb-55-to-mariadb-100/
Daar heb je gelijk in, ik draai spotweb op een synology. Ik ga het lezen. Maar ik neem aan dat er in spotweb ook iets aangepast moet worden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gielie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:45:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik draai spotweb op een synology. Ik ga het lezen. Maar ik neem aan dat er in spotweb ook iets aangepast moet worden.
Ok dan is dat duidelijk >:)

MariaDB krijg je toch gewoon via Package Center aangeboden als update. Zo niet dan zou je kunnen overwegen om MariaDB op die manier te gaan installeren.

Alleen moet je de huidige DB gaat backuppen aangezien ik niet weet wat hij daarmee doet als je de nu geïnstalleerde MariaDB gaat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
MikeOO schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:49:
[...]

MariaDB krijg je toch gewoon via Package Center aangeboden als update.
ja en nee, hij komt binnen via PC maar niet als update maar als losse package, MariaDB5 blijft bestaan. Zo heb je ineens 2 MariaDB packages, en ik weet niet of Spotweb met versie 10 overweg kan. Er is blijkbaar nog niemand die dit geprobeerd heeft en zijn ervaring hier heeft gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Geen matches
Ik verwacht niet dat MariaDB 10 problemen geeft met spotnet. Ik begrijp dat de backport MySQL 5.6 nog steeds ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10

GieltjE

Niks te zien...

Geen matches
mesa57 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:08:
Ik verwacht niet dat MariaDB 10 problemen geeft met spotnet. Ik begrijp dat de backport MySQL 5.6 nog steeds ondersteund wordt.
5.6 word inderdaad nog ondersteund, 10.2 van mariadb werkt ook vlekkeloos.
Ben een patch aan het schrijven om wat oude database dingen te optimaliseren.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Nu online
MikeOO schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:52:
[...]

Open in je browsers eens install.php in de spotweb folder.
Daar moet je dan allemaal OK bij te zien krijgen.

Zijn deze allemaal goed dan controleren of er een update is van Spotweb. Als je deze via Package Center hebt geïnstalleerd dan is dat lastig om automatische te doen.

Via Git Pull is het eenvoudig uit te voeren en daarna nogmaals de upgrade proberen.

Werkt het dan nog steeds niet dan zou ik inderdaad overwegen om het eens opnieuw uit te voeren.
Je DB hoef je niet te verwijderen dus installeren is met een paar tellen klaar.

dbsettings.inc.php en ownsettings.php veilig stellen als backup en na installatie kun je deze terug plaatsten als je zeker weet dat deze de juiste instellingen bevat.
Thnx.. Spotweb werkt nu goed.
Nadat ik een Git pull uitgevoerd heb werken alle commando's zonder problemen.
De api werkte toen ook nog niet maar ik kwam erachter dat inkomende verbindingen bij Docker niet standaard werken. De api werkt nu wel met Sonarr wanneer ik deze via de package center installeer.

Ik had graag Docker gedraaid vanwege het makkelijk switchen naar nieuwe
versies maar krijg het netwerkverkeer helaas niet voor elkaar.
Ditzelfde probleem had ik blijkbaar ook met SABnzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
thespeed schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:26:
[...]

Thnx.. Spotweb werkt nu goed.
Nadat ik een Git pull uitgevoerd heb werken alle commando's zonder problemen.
De api werkte toen ook nog niet maar ik kwam erachter dat inkomende verbindingen bij Docker niet standaard werken. De api werkt nu wel met Sonarr wanneer ik deze via de package center installeer.

Ik had graag Docker gedraaid vanwege het makkelijk switchen naar nieuwe
versies maar krijg het netwerkverkeer helaas niet voor elkaar.
Ditzelfde probleem had ik blijkbaar ook met SABnzb.
Mooi dat het weer werkt.
Met docker kan ik je helaas niet helpen. Mijn nassen ondersteunen dit niet.

Maar in dit topic is wel info te vinden hoe dit zou moeten kunnen
[Synology] Packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:59
thespeed schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:17:
Kan je mij een duwtje in de goede richting geven? Ik ben ook al een paar dagen op zoek hoe ik de XML aan de gang krijg op mijn Xpenology (DSM 6.1).
Alles lijkt te werken bij mij, alleen de xml/api niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Nu online
justinb81 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Kan je mij een duwtje in de goede richting geven? Ik ben ook al een paar dagen op zoek hoe ik de XML aan de gang krijg op mijn Xpenology (DSM 6.1).
Alles lijkt te werken bij mij, alleen de xml/api niet.
Ik heb Sonarr uiteindelijk niet goed voor elkaar gekregen.
Vanwege tijd ben ik er toen mee gestopt.
Voor de Git Pull heb ik toen meende ik deze handleiding gebruikt.

https://tomba.tweakblogs....-install-naar-github.html

Bij Docker heb ik uiteindelijk gekozen dat hij gebruik maakt van de standaard IP range (dacht bridge)
Dit kun je instellen in de Docker applicatie bij Synology.
Volgens mij kun je de dockers ook koppelen zodat ze elkaar kunnen zien.

Het .htaccess bestand moet in de directory van Spotweb staan.
(dacht dat deze ook in de versie van de Git pull al standaard staat)
Verder zou je de permissies van de mappen ook nog eens kunnen controleren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
Ik zit sinds een paar dagen met een niet werkende spotweb op mijn synology, het probleem lijkt te zijn ontstaan sinds de laatste update van DSM.

Ik krijg dit als ik spotweb open:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
error_reporting(2147483647);
ini_set('display_errors', 1);

require_once __DIR__ . '/vendor/autoload.php';

#- main() -#
try {
    SpotTranslation::initialize('en_US');

SpotTiming::enable();
    SpotTiming::start('total');

/*
     * Initialize the Spotweb base classes
     */
    $bootstrap = new Bootstrap();
    list($settings, $daoFactory, $req) = $bootstrap->boot();

(totale code is veel langer)

Nu heb ik spotweb al verwijderd myphpadmin en alles opnieuw geinstalleerd (handmatig aangezien ik spotweb niet meer kan installeren via de nzbusenet.com schijnt fout te zijn ik spk). Toen kreeg ik de installatie pagina weer van spotweb en dat leek allemaal goed te gaan. Daarna retrieve en upgrade gedaan via putty en ook die leek succesvol.

Maar helaas bij het openen van spotweb kreeg ik weer de zelfde error.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen fixen ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Geen matches
Kun je andere scripts zoals myphpadmin nog wel draaien ? Lijkt erop alsof php niet geinstalleerd is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
mesa57 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:18:
Kun je andere scripts zoals myphpadmin nog wel draaien ? Lijkt erop alsof php niet geinstalleerd is ...
Ik kan myphpadmin gewoon gestart, hij staat ingesteld op Mariadb10. Heb spotweb nog een keer verwijderd en geinstalleerd.

En zie nu in myphpadmin de volgende error staan:

OpenSSL error: error:0E06D06C:configuration file routines:NCONF_get_string:no value

Notice in ./libraries/common.inc.php#802
Undefined index: AllowSynoRoot

Backtrace

./index.php#13: require_once(./libraries/common.inc.php)

Nog een keer alles verwijderd en geinstalleerd (Mariadb5 db10, myphpadmin, spotweb) en weer het zelfde probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyrus The Virus op 22-08-2017 10:20 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Geen matches
Heb je hier gezocht? Heb dezelfde fout in apr van dit jaar gehad en ontleed.
Wellicht helpt je dat

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 12:47
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:20:
[...]
Nog een keer alles verwijderd en geinstalleerd (Mariadb5 db10, myphpadmin, spotweb) en weer het zelfde probleem.
Zelfde probleem hier sinds gisteren. Verwijderen en opnieuw installeren lost niks op. Gisteren een update voor DSM geïnstalleerd - geen idee of er een verband is. Ik volg deze guide https://www.synology-foru...web-installatie-tutorial/ maar package installeer ik handmatig ivm een 'mysql' error als ik via Package Center (http://synology.nzbusenet.com/) probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Geen matches
ZiSE schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Zelfde probleem hier sinds gisteren. Verwijderen en opnieuw installeren lost niks op. Gisteren een update voor DSM geïnstalleerd - geen idee of er een verband is. Ik volg deze guide https://www.synology-foru...web-installatie-tutorial/ maar package installeer ik handmatig ivm een 'mysql' error als ik via Package Center (http://synology.nzbusenet.com/) probeer.
Ja de package installeer ik ook handmatig maar de error blijft aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 12:47
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Ja de package installeer ik ook handmatig maar de error blijft aanwezig.
Ik krijg in tegenstelling tot jou al een error als ik de install.php draai.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

error_reporting(2147483647);

require_once __DIR__ . '/vendor/autoload.php';

if (file_exists(__DIR__ . '/settings.php')) {
    require_once __DIR__ . '/settings.php';
}
if (file_exists(__DIR__ . '/dbsettings.inc.php')) {
    require_once __DIR__ . '/dbsettings.inc.php';

etc

Ik ga een poging wagen via Docker (https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/). Heb Spotweb lopen en is nu spots aan het binnen halen - kijken hoever we komen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZiSE op 22-08-2017 23:59 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Is er een betere methode dan onderstaand om de laatste versie van spotweb te krijgen op een debian systeem?

apt-get install spotweb

Als die klaar is, remove ik spotweb maar laat de andere modules staan. Ik haal via een git clone de laatste versie op, pas php ini aan qua tijdszone maak een nieuwe db aan en ik geef apache voor de zekerheid een zwieper en installeer spotweb dan.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• mesa57
Geen matches
Waarom een apt-get ? Een git clone is meer dan voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Geen matches
mesa57 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:18:
Waarom een apt-get ? Een git clone is meer dan voldoende ?
Omdat ik lui ben en geen zin heb om alle modules op te zoeken. Met een git clone worden er geen services/modules geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Welke modules ? Spotweb bestaat uitsluitend uit php code en met git clone krig je alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

mesa57 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:53:
Welke modules ? Spotweb bestaat uitsluitend uit php code en met git clone krig je alles binnen.
Apache, mysql, de bijbehorende php modules, git, etc etc :), maar hij draait sinds gisteren weer hoor.

Moest nog wel een extra module installeren genaamd sudo apt-get install php7.0-mbstring

[ Voor 19% gewijzigd door Meneer iCy op 15-09-2017 10:27 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op de vraag of het met Spotweb mogelijk moet zijn om de (encrypted) Spotnet 2.0 posts te gebruiken. Alle info die ik vind is echter heel erg oud, het meest relevante beschreef nog 'zoveel aanbod is er niet'. Inmiddels is dat wel een beetje achterhaald... wie weet hoe het daarmee staat? Ik heb een Synology en een Mac, dus de Windows versie van Spotnet 2.0 gebruiken vind ik wat omslachtig :)

• Kroonkurk
Ik gebruik de Spotnet Classic 1.9.0.4
Die leest volgens mij ook de Spotnet 2.0 posts, maar weet dit niet zeker.
In Spotweb zie ik dezelfde spots en kan ze daarin gewoon inlezen en via NZBGet downloaden.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Hmm ok, in praktische zin: ik zie heel veel '1kb-spots'. Meer dan de melding "Om deze spot binnen te halen klik je op de link bij website." zie ik niet en ik meen mij te herinneren dat ik eerder had gelezen dat daarvoor werd geadviseerd om Spotnet 2.0 te gebruiken. Ik weet ook niet hoe ik op dit moment wél via Spotweb kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:51:
Hmm ok, in praktische zin: ik zie heel veel '1kb-spots'. Meer dan de melding "Om deze spot binnen te halen klik je op de link bij website." zie ik niet en ik meen mij te herinneren dat ik eerder had gelezen dat daarvoor werd geadviseerd om Spotnet 2.0 te gebruiken. Ik weet ook niet hoe ik op dit moment wél via Spotweb kan gebruiken...
Deze '1kb-spots' worden meestal gebruikt om informatie te verzamelen over de mensen die op die link geklikt hebben. Zomaar een voorbeeld. Het is niet verstandig om zonder vpn op zo'n link te klikken. In het minst erge geval krijgen de posters/spotters alleen maar betaald voor het aantal kliks op zo'n link. Maar dan alsnog komt je ip in een of ander logbestand van de betreffende site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Geen matches
Ah, het is dus niet iets wat het met een andere versie wel moet doen! Thanks, dan heb ik dat dus helemaal verkeerd begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Zie ook de Spotweb updates notes:

Posted by mesa57 @ 06-04-2016 (01:00)
Changes in the spotnet protocol made by spotnet 1.8.5.x and spotnet V2 are now supported in spotweb.

• mesa57
Encrypted nzb's worden niet ondersteund in spotweb.

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
Sinds tijden weer 's een pull gedaan, maar ik krijg nu

code:
1
2
3
4
5
Notice: Undefined index: spotweburl in /var/www/html/url/ownsettings.php on line 54

Notice: Undefined index: spotweburl in /var/www/html/url/ownsettings.php on line 55
ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?> ) and no information before the PHP opening tag ( 
Unknown OwnsettingsCreatedOutputException

Mijn ownsettings endbsettings zijn al jaren niet veranderd en hebben zeker geen closing tag.

https://url/install.php geeft ook geen (belangrijke) errors

[ Voor 5% gewijzigd door Webjunkie op 23-09-2017 13:54 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Webjunkie schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:42:
Sinds tijden weer 's een pull gedaan, maar ik krijg nu

code:
1
2
3
4
5
Notice: Undefined index: spotweburl in /var/www/html/url/ownsettings.php on line 54

Notice: Undefined index: spotweburl in /var/www/html/url/ownsettings.php on line 55
ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?> ) and no information before the PHP opening tag ( 
Unknown OwnsettingsCreatedOutputException

Mijn ownsettings endbsettings zijn al jaren niet veranderd en hebben zeker geen closing tag.

https://url/install.php geeft ook geen (belangrijke) errors
Hoe ziet je ownsettings.php eruit?

Die van mij bevat alleen de categories (beetje customized):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
unset($settings['sabnzbd']['categories']);
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
                0       => Array('default'      => "movies",                            # Default categorie when nothing else matches
                                         'a5'           => "books",
                                         'd6'           => "docu",
                                         'd11'          => "tv"),
                1       => Array('default'      => 'unknown'),
                2       => Array('default'      => 'games'),
                3       => Array('default'      => 'apps',
                                         'a15'          => 'pda')
        );

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
pven schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:31:
[...]

Hoe ziet je ownsettings.php eruit?
Het enige van belang is de password salt die er in staat. oh, en het pad naar openssl.cnf.
Voor de rest isie nog standaard

Zonder ownsettings.php doet hij het wel, maar inloggen zal nu wel een probleem zijn.

edit2:

Ik heb deze laatste regels er uit gehaald en nu werkt het weer.

code:
1
2
3
if (substr($settings['spotweburl'], -1) != '/') {
        $settings['spotweburl'] .= '/';
} # if

[ Voor 45% gewijzigd door Webjunkie op 03-10-2017 06:48 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb op een Hp Thinclient T620 Xpenology draaien met Spotweb er op.
Nu heb ik maar 20 gb aan M2 schijf ruimte er op zitten, dat is niet veel maar in 1e instantie genoeg.
Ik heb nu wat langer Spotweb er op staan maar mijn schijf raakt steeds maar voller. Volgens mij ligt dat aan de database van MariaDB.
Hoe kan ik dat beperken? Of de database verplaatsen naar een externe schijf?

[ Voor 0% gewijzigd door digitall1 op 04-10-2017 13:37 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
digitall1 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:37:
Ik heb op een Hp Thinclient T620 Xpenology draaien met Spotweb er op.
Nu heb ik maar 20 gb aan M2 schijf ruimte er op zitten, dat is niet veel maar in 1e instantie genoeg.
Ik heb nu wat langer Spotweb er op staan maar mijn schijf raakt steeds maar voller. Volgens mij ligt dat aan de database van MariaDB.
Hoe kan ik dat beperken? Of de database verplaatsen naar een externe schijf?
Kijk eens naar je cache-directory in je spotweb-installatie, die is bij mij relatief groot. Omvang van een mariadb-database weet ik zo niet, die van mij staat in MySql als het goed is.

Ah, mijn database is blijkbaar net geen GB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
mysql> SELECT table_schema "Data Base Name",
    ->     sum( data_length + index_length ) / 1024 / 1024 "Data Base Size in MB",
    ->     sum( data_free )/ 1024 / 1024 "Free Space in MB"
    -> FROM information_schema.TABLES
    -> GROUP BY table_schema ;
+--------------------+----------------------+------------------+
| Data Base Name     | Data Base Size in MB | Free Space in MB |
| information_schema |           0.00781250 |       0.00000000 |
| spotweb            |         962.13080215 |     138.00000000 |
2 rows in set (0.54 sec)

mysql>

Laagste id in mijn spots-tabel is 1, volgens mij heb ik alles hierin zitten.(Die is van rond begin 2010, volgens mij nog de ouwe overgenomen FTD-zooi.)

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 04-10-2017 14:26 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Geen matches
@digitall1, bij mij is de database ongeveer 2.5GB groot, ondanks dat ik niet alles bewaar (vanaf april 2014) toch fors groter dan de 1GB van @pven.
Zelf heb ik de database op een aparte schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
alesandro_46 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:34:
@digitall1, bij mij is de database ongeveer 2.5GB groot, ondanks dat ik niet alles bewaar (vanaf april 2014) toch fors groter dan de 1GB van @pven.
Zelf heb ik de database op een aparte schijf staan.
Hoe heb jij je database op een aparte schijf gezet? Als ik dat doe via Mariadb dan werkt Spotweb niet meer.
En Pven: hoe zou ik dat kunnen veranderen cq beperken. Want ik heb nu al de 84% bereikt en het loopt alleen maar op. :/
Als ik inlog op volume1 staat er nij@database 11,9 Gb!!

[ Voor 16% gewijzigd door digitall1 op 05-10-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
digitall1 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 00:16:
[...]

Hoe heb jij je database op een aparte schijf gezet? Als ik dat doe via Mariadb dan werkt Spotweb niet meer.
En Pven: hoe zou ik dat kunnen veranderen cq beperken. Want ik heb nu al de 84% bereikt en het loopt alleen maar op. :/
Als ik inlog op volume1 staat er nij@database 11,9 Gb!!
Zelf gebruik ik MySQL op Debian en heb ik onderstaande stappen doorlopen. Ik weet niet in hoeverre dit compatibel is met MariaDB/XPEnology.

Move the SQL Database

It is a good idea to move your Spotweb MySQL database off the SD card, if you plan on retaining a lot of spots and nzbs you will eventually run out of space on the SD card.

Stop MySQL and gninx temporarily
sudo service mysql stop
sudo service nginx stop

Make a MySQL directory on your USB or SATA drive and change the owner to mysql
mkdir -p /mnt/usbstorage/mysql (onderstreept is de nieuwe, zelf te kiezen locatie)
sudo chown -R mysql:mysql /mnt/usbstorage/mysql (onderstreept is de nieuwe, zelf te kiezen locatie)

Copy the database over
cp -r /var/lib/mysql/ /mnt/usbstorage/mysql

Change the MySQL configuration
sudo nano /etc/mysql/my.cnf

Find this line and adjust it to your USB storage path’s mysql folder

datadir = /var/lib/mysql
Ctrl+X, Y and Enter to Save

Restart MySQL and nginx
sudo service mysql restart
sudo service nginx restart

Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitall1
Helaas werkt sudo niet voor mij...
Als ik in PhpMySql de structuur van Spotweb open dan zie ik dat er in de tabel commentsxover 3.9 gb aan data staat. Ik kan dit niet legen vanwege een waarschuwing:
#1701- Cannot truncate a table referenced in a fereign key constraint

Hoe kan ik dit verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Hallo heren,

Zojuist heb ik mijn spotweb server gemigreerd naar een CentOS 7 installatie vanaf mijn Synology.
Gebruik makend van de volgende stappen:
https://www.digitalocean....hp-lamp-stack-on-centos-7
Hierna de standaard spotweb stappen doorlopen.
Echter loop ik tegen het probleem aan dat als ik de news server wilt instellen dan krijg ik de volgende foutmelding. (deze stap tijdelijk geskipped)

[code]stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.tweaknews.eu:563 (Permission denied)
Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

Please correct the errors in below form and try again[/code]

Na het zoeken in dit topic kon dit wel eens liggen aan de SSL config van stream_socket_client() en moest ik het proberen zonder SSL.
Dit geeft echter het zelfde resultaat.

Het ziet er naar uit dat ik in mijn server ergens een config wijziging moet aanmaken of mogelijk een extra PHP module moet installeren?
OpenSSL is al geinstalleerd in de php installatie.

[code][root@localhost ~]# php -r 'phpinfo();' | grep openssl
openssl
[/code]

Inmiddels opgelost met de volgende post:
ArisB schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:56:
Nadat ik lang spotlite heb gebruikt ben ik nu spotweb aan het proberen maar ik krijg het niet helemaal werkend.

Ik heb het geinstalleerd op CentOS mbv de instructies op deze site:
http://t4nkw4rt.blogspot....ql-centos-63-minimal.html

Op het eerste gezicht leek alles goed te gaan. De install.php geeft overal OK, behalve bij PostgreSQL (PDO) en bcmath en de newsserver verificatie test faalde. Ik weet zeker dat ik de correcte gegevens had ingevuld maar er was gelukkig ook een optie om toch door te gaan met de installatie.

Ik heb na de installatie de instellingen van de usenet server aangepast (PureUsenet) en een retrieve gestart via "php /var/www/html/spotweb/retrieve.php". Dit ging prima en na het inloggen kreeg ik ook het herkenbare overzicht te zien gevuld met spots.

Echter als ik nu op een spot klik verschijnt de volgende melding:
Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview

Als ik de link open in ander tabblad lijkt het alsof hij geen verbinding kan maken met pureusenet:
Warning: stream_socket_client(): unable to connect to ssl://news.pureusenet.nl:563 (Permission denied) in /var/www/html/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php on line 693 SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.3

Ik heb toen de server gewijzigd naar unencrypted op 119, maar dit geeft dezelfde fout behalve dat er dan staat:
tcp://news.pureusenet.nl:119

Iemand die mij hier een zetje in de goede richting kan geven?

<edit>
Ik heb poort 563 in de firewall van de server open moeten zetten, nu kan ik wel de spots openen.

Hmm.. Dit is toch niet de oplossing. Ik heb een vinkje gezet bij hele spots ophalen, daardoor kan ik alleen nieuwe spots inkijken. Maar nog steeds de foutmelding.

<edit 2>
Ik heb de installatie stappen stuk voor stuk nog even nagelopen en kennelijk heb ik een stap gemist.
Na het uitvoeren van:
setsebool -P httpd_can_network_connect=1
setsebool -P httpd_can_sendmail=1
Kan ik de spots normaal openen en haalt hij ook de plaatjes op. 8)

[ Voor 49% gewijzigd door ReTechNL op 01-11-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
Ik heb onlangs spotweb weer geinstalleerd op mijn ubuntu server.
Nu probeer ik de api aan te roepen met nzbhydra, maar spotweb is erg langzaam met het teruggeven van een respons.
Wat kan ik er aan doen om dit te versnellen?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Geen matches
Hangt van je query af. Als je me de api call die langzaam gaat PM't, kan ik wel eens kijken.

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
Geen matches
mesa57 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:16:
Hangt van je query af. Als je me de api call die langzaam gaat PM't, kan ik wel eens kijken.
Het probleem is meer dat het bij elke query mis gaat, via NZBHydra of Sonarr, welk request dan ook

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
@mesa57 @Kefding ik heb hetzelfde. Zo langzaam dat ik telkens een time-out krijg....

Ik heb Spotweb ingesteld via de uitleg op snelrennen. Idem voor Couchpotato en Sonarr. Downloaden via andere indexers werkt, maar niet via Spotweb.

In sonarr kom ik wel goed door de test. So far so good.
Als ik dan zoek (automatisch of manual) krijg ik deze error in de log van sonarr:

Newznab Spotweb HTTP request failed: [504:GatewayTimeout] [GET] at [http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5000&extended=1&apikey=(removed)&offset=0&limit=50&rid=23792&tvmazeid=1228&season=5&ep=5] 16:10

HttpClient HTTP Error - Res: [GET] http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5000&extended=1&apikey=

(removed)&offset=0&limit=50&rid=23792&tvmazeid=1228&season=5&ep=5: 504.GatewayTimeout 16:10
NzbSearchService Searching 2 indexers for [Serie : S05E05] 16:09

Als ik handmatig naar de link ga (en mijn apikey invul) krijg ik na heel lang wachten ook een 504 pagina te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BSUqZOfm.jpg?1

Ik heb mij al helemaal suf gegoogled :o maar geen oplossing gevonden. Het lijkt ook dat het heel lang duurt voor er antwoord komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Waar draait die spotweb op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Synology NAS. Sorry even vergeten te vermelden :+ Een DS214+ dus docker is geen optie sowieso. Spotweb zelf draait prima, maar er lijkt een issue met de API sinds de laatste update blijkbaar. De beheerder van Snelrennen (site over Synology instellen voor automated downloads) lijkt zelf ook soortgelijke issues te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Wil je / jullie svp een issue openen op github met zoveel mogelijk informatie :
https://github.com/spotweb/spotweb/issues

Btw. de laatste update zou hier geen invloed op moeten hebben. De laatste update van de api was in april 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
mesa57 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:57:
Wil je / jullie svp een issue openen op github met zoveel mogelijk informatie :
https://github.com/spotweb/spotweb/issues

Btw. de laatste update zou hier geen invloed op moeten hebben. De laatste update van de api was in april 2017
Ik heb een issue geopend. Dan zien we wel waar het schip strand. De boel staat ook niet direct in brand als Spotweb niet werkt. Maar ik mis toch veel items bij andere indexers die ik wel in Spotweb heb helaas. Mocht er een oplossing komen meld ik het wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHyEstes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 10:27
Heeft iemand ervaring om d.m.v. een script ofzo een spot aan SpotWeb, wat draait op mijn NAS, toe te voegen. Het lukt mij ook via de interface niet om een spot toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 23:10
Waah schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:58:
@mesa57 @Kefding ik heb hetzelfde. Zo langzaam dat ik telkens een time-out krijg....

Ik heb Spotweb ingesteld via de uitleg op snelrennen. Idem voor Couchpotato en Sonarr. Downloaden via andere indexers werkt, maar niet via Spotweb.

In sonarr kom ik wel goed door de test. So far so good.
Als ik dan zoek (automatisch of manual) krijg ik deze error in de log van sonarr:

Newznab Spotweb HTTP request failed: [504:GatewayTimeout] [GET] at [http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5000&extended=1&apikey=(removed)&offset=0&limit=50&rid=23792&tvmazeid=1228&season=5&ep=5] 16:10

HttpClient HTTP Error - Res: [GET] http://localhost/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5000&extended=1&apikey=

(removed)&offset=0&limit=50&rid=23792&tvmazeid=1228&season=5&ep=5: 504.GatewayTimeout 16:10
NzbSearchService Searching 2 indexers for [Serie : S05E05] 16:09

Als ik handmatig naar de link ga (en mijn apikey invul) krijg ik na heel lang wachten ook een 504 pagina te zien.
[afbeelding]

Ik heb mij al helemaal suf gegoogled :o maar geen oplossing gevonden. Het lijkt ook dat het heel lang duurt voor er antwoord komt...
Dit heb/had ik ook (een jaar geleden ofzo, op DS1512+).
Zie jij in de resource manager dan ook veel disk use terwijl de query loopt?

Ik wilde er indertijd eens induiken, maar wist niet of de API call inefficient gedaan werd (te veel/verkeerde parameters vanuit Sonarr), of dat de DB query geoptimaliseerd moest worden (vanuit Spotweb). In ieder geval leek het erop alsof MariaDB telkens flink stond te stampen bij een API call.

Uiteindelijk was ik toch al van plan om een SSD te plaatsen als extra volume, dus sinds ik de MariaDB datadir ook daarheen heb verplaatst gaat het een stuk sneller en heb ik in de praktijk geen last meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JohanF schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:49:
[...]

Dit heb/had ik ook (een jaar geleden ofzo, op DS1512+).
Zie jij in de resource manager dan ook veel disk use terwijl de query loopt?

Ik wilde er indertijd eens induiken, maar wist niet of de API call inefficient gedaan werd (te veel/verkeerde parameters vanuit Sonarr), of dat de DB query geoptimaliseerd moest worden (vanuit Spotweb). In ieder geval leek het erop alsof MariaDB telkens flink stond te stampen bij een API call.

Uiteindelijk was ik toch al van plan om een SSD te plaatsen als extra volume, dus sinds ik de MariaDB datadir ook daarheen heb verplaatst gaat het een stuk sneller en heb ik in de praktijk geen last meer van :+
De cpu komt niet boven de 25% tijdens een API call. Mariadb is dan 13% ... Niet heel bijzonder. Couchpotato heeft hetzelfde probleem. Zoals het nu lijkt een Synology issue... Want op een Synology VM is het ook te reproduceren. Vreemd alleen dat ik niet meer mensen met dezelfde klachten zie... Of spotweb wordt niet meer gebruikt als indexer....

Ik heb net een pi 3 binnen. Misschien die maar inrichten als download station

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 07-12-2017 20:40 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.