SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Matched: spotweb
Ik gebruik spotweb server op Windows 7 x64, nu heb ik een gitupdate gedaan, maar nu krijg ik zodra ik spotweb webpagina opstart een melding:

Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window

Hoe kan ik dit fixen, dit moet via de console maar ik begrijp niet helemaal hoe. Als ik het in mozilla invul dan krijg ik:

upgrade-db.php can only be run from the console, it cannot be run from the web browser

Iemand die mij kan helpen?

Ik denk dat hij nu is overgezet van de oude spotweb naar de nieuwe klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door rikadoo op 03-11-2013 14:05 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Ga met de command (ms-dos) naar de installatie map van spotweb.

Daar voer je het volgende in (er vanuitgaande dat de php.exe in je PATH staat)
php upgrade-db.php

Dan ga je een bakkie doen. Na je eerste bakkie moet je waarschijnlijk ook de cache nog updaten:
php migrate-cache.php

Doe dan nog een bakkie.

Daarna kun je weer gebruik maken van spotweb via de browser.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
strandbal schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:54:
Dat eerste commando ging goed, maar daarna krijg ik "already on 'refactor'"

edit: "git branch" geeft een sterretje bij "refactor", dus dat staat toch niet helemaal OK?
Waarschijnlijk is die refactor een lokaal gecreerde branch en niet de branch die remote staat.

Wat je het beste kunt doen is de lokale branch verwijderen en daarna mijn commando's nog een keer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Matis schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:52:
Ga met de command (ms-dos) naar de installatie map van spotweb.

Daar voer je het volgende in (er vanuitgaande dat de php.exe in je PATH staat)
php upgrade-db.php

Dan ga je een bakkie doen. Na je eerste bakkie moet je waarschijnlijk ook de cache nog updaten:
php migrate-cache.php

Doe dan nog een bakkie.

Daarna kun je weer gebruik maken van spotweb via de browser.
Hier staat de spotweb files:

C:\Spotweb\apps\spotweb\htdocs\spotweb-master

php.exe staat in:

C:\Spotweb\php

Ik heb het!

Moest eerst C:\Spotweb>C:\Spotweb\php\php.exe C:\Spotweb\apps\spotweb\htdocs\spotweb-master\
migrate-cache.php
uitvoeren daarna, C:\Spotweb>C:\Spotweb\php\php.exe C:\Spotweb\apps\spotweb\htdocs\spotweb-master\upgrade-db.php

toen ik upgrade.php uitvoerde gaf die aan dat ik eerst migrate-chache.php moest draaien, en daarna upgrade-db.php anders was ik alles kwijt.
Your current Spotweb installation has an old way of storing Spotweb related files like images and NZB files. We provide the script 'migrate-cache.php' to migrate the cache without losing your data. Depending on the size of your cache this can take a very long time.

Please run the 'migrate-cache.php' script because attempting to run 'upgrade-db.
php' again will erase your cache completely
Nu werkt het weer! Bedankt! :*) hoefde overigens geen koffie te drinken, was binnen 1 minuut klaar :)

EDIT:

Klein vraagje nog, hoe zit het met dit:

http://www.spot-net.nl/fo...c.php?f=32&p=53753#p53753

Ik kan dit bestandje niet meer vinden, werkt dit nu gewoon nog? Denk dat het ergens anders is verwerkt nu?

[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 03-11-2013 16:16 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Geen matches
Matis schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:53:
[...]

Waarschijnlijk is die refactor een lokaal gecreerde branch en niet de branch die remote staat.

Wat je het beste kunt doen is de lokale branch verwijderen en daarna mijn commando's nog een keer uitvoeren.
Gelukt!

Ik moest "git checkout master" doen blijkbaar (git branch gaf toen een sterretje bij master).
Toen "git pull" om blijkbaar nog wat changes binnen te halen.
Toen voor de zekerheid upgradedb.php nog even gedraaid.

En met git branch -d refactor de oude rommel opgeruimd.

Draait prima nu.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Geen matches
Matis schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:53:
Je moet eerst
git fetch origin

doen, dan kun je
git checkout refactor

doen.
Moet dit niet zijn git checkout master, zodat je naar de master switcht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Na enige tijd Spotweb succesvol op een test-raspberry gedraaid te hebben heb ik gisteren de installatie uitgevoerd op een 'productie' Raspberry pi. Alles werkt perfect, alleen een klein aandachtspuntje bij het binnenhalen van spots :-). Ik krijg de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
 $ sudo /usr/share/spotweb/scripts/retrieve.sh 
Last retrieve at Mon Nov  4 08:41:56 2013
Retrieving new Spots from server newsreader18.eweka.nl...
Spots in database:  0
PHP Fatal error:  Cannot use object of type PEAR_Error as array in /usr/share/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php on line 99

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Geen matches
hmm ik ben geswitch naar de master branch, maar als ik dan een git pull doe krijg ik een foutmelding.

"Please, commit your changes or stash them before you can merge.
Aborting"

te samen met een lijst van bestanden die ik schijnbaar lokaal heb veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Geen matches
Kan iemand mij de weg wijzen in hoe te switchen naar de nieuwe branch plus het updaten ?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:23
Ik krijg sinds vanmiddag problemen met het updaten van de database. De blacklist schijnt down te zijn
( http://jij.haatmij.nl/spotnet/blacklist.txt )
Hebben jullie dezelfde problemen of ligt dit toch echt aan mij?

Precies 2 jaar geleden schijnt hetzelfde probleem al een keer voorgekomen te zijn..... (4-11-'11)

De error in kwestie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.3-1ubuntu2 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
  Unknown CorruptBWListException

#0 /var/www/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(44): CustomException->__construct()
#1 /var/www/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(52): Services_BWList_Retriever->retrieveExternalList('http://jij.haat...')
#2 /var/www/spotweb/retrieve.php(223): Services_BWList_Retriever->retrieveBlackList('http://jij.haat...')
#3 {main}

[ Voor 46% gewijzigd door svenvv2 op 04-11-2013 19:33 . Reden: error zelf gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Geen matches
Ik heb geen problemen met ophalen van Posts, maar je zou tijdelijk de blacklist uit kunnen zetten onder instellingen > prestaties.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Laatst online: 18-09 16:23
Geen matches
renzo4000 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:36:
Ik heb geen problemen met ophalen van Posts, maar je zou tijdelijk de blacklist uit kunnen zetten onder instellingen > prestaties.
Ah, dat lost het inderdaad op. Ik had al geprobeerd 'retrieve reports' uit te zetten in de veronderstelling dat dat de blacklist was, maar dat bleek dus niet het geval.

Tegen de tijd dat die site geen 404 meer geeft zal ik de lijst wel weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Geen matches
rikadoo schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:06:
[...]

Klein vraagje nog, hoe zit het met dit:

http://www.spot-net.nl/fo...c.php?f=32&p=53753#p53753

Ik kan dit bestandje niet meer vinden, werkt dit nu gewoon nog? Denk dat het ergens anders is verwerkt nu?
Hier zit ik ook nog even mee, zou graag willen dat de links van de 2 grotere groepen weer werkte.
Ze gebruiken allebei een andere methode.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Geen matches
Vandaag een git-pull gedaan, upgraden van db en cache is goed gegaan.

Echter begint de updater van voor af aan te tellen, en haalt zowel spots als comments opnieuw binnen, is dit normaal?

Boel draait op een simpele vps; weinig schijfruimte en de db is nu al 2GB gegroeid, en zit pas op een kwart van de comments...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Geen matches
gielie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:01:
[...]

Hier zit ik ook nog even mee, zou graag willen dat de links van de 2 grotere groepen weer werkte.
Ze gebruiken allebei een andere methode.
Zover ik weet werkt dat al in de nieuwe versie. Alleen in de oude master zat dit niet verwerkt.
Die van QQ gaat hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
svenvv2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:31:
Ik krijg sinds vanmiddag problemen met het updaten van de database. De blacklist schijnt down te zijn
( http://jij.haatmij.nl/spotnet/blacklist.txt )
Hebben jullie dezelfde problemen of ligt dit toch echt aan mij?

Precies 2 jaar geleden schijnt hetzelfde probleem al een keer voorgekomen te zijn..... (4-11-'11)

De error in kwestie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.3-1ubuntu2 crashed

Unknown CorruptBWListException

#0 /var/www/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(44): CustomException->__construct()
#1 /var/www/spotweb/lib/services/BWList/Services_BWList_Retriever.php(52): Services_BWList_Retriever->retrieveExternalList('http://jij.haat...')
#2 /var/www/spotweb/retrieve.php(223): Services_BWList_Retriever->retrieveBlackList('http://jij.haat...')
#3 {main}
Nieuwe posts zou hij gewoon moeten ophalen. Krijg ook die melding maar posts haalt hij gewoon op.
Als de blacklist weer werkt pakt hij die weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
LiquidSmoke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:56:
Vandaag een git-pull gedaan, upgraden van db en cache is goed gegaan.

Echter begint de updater van voor af aan te tellen, en haalt zowel spots als comments opnieuw binnen, is dit normaal?

Boel draait op een simpele vps; weinig schijfruimte en de db is nu al 2GB gegroeid, en zit pas op een kwart van de comments...
Volgens mij hoort hij niet alles opnieuw op te halen. Kan wel zijn dat de database aanpassingen heeft waardoor hij bepaalde dingen opnieuw moet laden.

Check in PHPadmin eens of je hij dezelfde database gebruikt of dat er een tweede is aangemaakt. Dan zou je de gegevens van je oude database verkeerd hebben ingevuld.

Ja kan ook de comments uitzetten zodat hij niet alles binnenhaalt en je database kleiner blijft. Of je zet de retentie wat korter in Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Geen matches
MikeOO schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:52:
[...]

Test het eens zonder ownsettings.php of het dan nog goed gaat.
Check ook het eerste deel van de foutmelding
ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?>
Bedoel je dat ik het beste de ownsettings.php kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
MikeOO schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:33:
[...]

Volgens mij hoort hij niet alles opnieuw op te halen. Kan wel zijn dat de database aanpassingen heeft waardoor hij bepaalde dingen opnieuw moet laden.

Check in PHPadmin eens of je hij dezelfde database gebruikt of dat er een tweede is aangemaakt. Dan zou je de gegevens van je oude database verkeerd hebben ingevuld.

Ja kan ook de comments uitzetten zodat hij niet alles binnenhaalt en je database kleiner blijft. Of je zet de retentie wat korter in Spotweb.
Ik zie op github dat iemand hetzelfde probleem heeft...

Enige wat ik ophaal zijn comment headers, niet de volledige dus.

Tis wel dezelfde DB die gebruikt word in ieder geval. Aangezien ie toch alles moest binnen slurpen heb ik de volgende tabellen gewoon getruncate:

commentsfull
commentsxover
spots
spotsfull
usenetstate

Ik gebruik mysql met innodb en de optie file per table, dus meteen ff ge optimized nu alles toch leeg is, anders duurt het zo lang :P

Retrieve loopt weer, gaat wel ff duren.

Enige euvel is dat de gebruikers weer een miljoenmiljard nieuwe spots zien, maar dat is maar éénmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Na de merge is spotweb wel een stuk trager...

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmm ik ben weer bij met een "sudo git pull". Daarna upgrade-db en vervolgens migrate-cache gedaan.

Echter kreeg ik nog wel een foutmelding op m'n ownsettings file i.v.m. templates. Regels 126 tm 139 uit gecommentaard en het werkt weer..

Edit: heb wel t idee dat de UI trager is en een hoge CPU load oplevert in m'n FF25 browser.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

CPU loads op mySQL lijken een stuk hoger bij het navigeren van spotweb. Doordat spotweb op mySQL zit te wachten lijkt het allemaal idd een stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MikeOO schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:52:
[...]

Test het eens zonder ownsettings.php of het dan nog goed gaat.
Check ook het eerste deel van de foutmelding
ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?>
Dit is de inhoudt van mijn dbsettings.inc.php:
code:
1
2
3
4
5
6
<?php 
$dbsettings['engine'] = 'mysql';
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'database naam van spotweb';
$dbsettings['user'] = 'degebruikersnaam';
$dbsettings['pass'] = 'mijnwachtwoord';

Maar deze staat toch goed? Ik heb geen ownsettings.php nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:54:
[...]

Dit is de inhoudt van mijn dbsettings.inc.php:
code:
1
2
3
4
5
6
<?php 
$dbsettings['engine'] = 'mysql';
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'database naam van spotweb';
$dbsettings['user'] = 'degebruikersnaam';
$dbsettings['pass'] = 'mijnwachtwoord';

Maar deze staat toch goed? Ik heb geen ownsettings.php nu.
Bij mij is de eerste regel anders en is door Spotweb zelf aangemaakt.
$dbsettings['engine'] = 'pdo_mysql';

Heb je wel een net een GIT PULL gedaan. Er is namelijk een nieuwe versie beschikbaar. De refactor branch is gepulled naar de master waardoor het een en ander is veranderd.

Daarna weer even /usr/bin/php upgrade-db.php draaien en dan krijg je vanzelf een melding of je nog een ander bestand ook moet uitvoeren.

Als je geen ownsettings gebruikt, check ook of dat bestand niet voorkomt uit een verleden, dan zou ik een issue aanmaken bij Spotweb.

Je zou ook je Spotweb map kunnen hernoemen en even een nieuwe installatie uitvoeren en install.php uitvoeren en check goed of bij install.php alle vinkjes groen zijn.

Dat is zo gebeurt en dan moet het goed gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 06-11-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Goedemorgen,

Na de laatste git pull werkt de mobile template niet meer naar behoren. (als ik op de save knop druk blijft het cirkeltje draaien en gebeurt er niets in sabnzbd).

Het werkt wel met de weirdo template.

iemand dezelfde ervaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Ik heb gisteren een bug ingeschoten:
Unable to filter categories

Als er meer mensen zijn die dit probleem ondervinden (reproduceren) dan zou ik het kunnen waarderen dat zij dit ook melden op github.

[ Voor 35% gewijzigd door Matis op 06-11-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Heeft iemand spotweb als newsnab werkend gekeregen in SickBeard?
Het heeft voorheen weleens gewerkt, niet erg stabiel, maar nu krijg ik helemaal vreemde fouten.
Dit alles na de recente pull van spotweb.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
2013-11-06 15:31:04 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-268126 :: Error trying to load SpotWeb XML data
AA to Elementtree, Error: syntax error: line 2, column 0
AA
AA      Image > DivX
AA      Fri, 25 Oct 2013 18:52:26 +0200
AA      http://endor/spotweb/api?t=g&id=R8N5mrbCFnwyaFqUgCtXY@spot.net&apikey=7f39168044680a35770174562f315a2f
AA      R8N5mrbCFnwyaFqUgCtXY@spot.net
AA      
AA      Image > x264HD
AA      Fri, 25 Oct 2013 18:52:36 +0200
AA      http://endor/spotweb/api?t=g&id=pDf8Mc2tr0k1qFqUgYhnK@spot.net&apikey=7f39168044680a35770174562f315a2f
AA      pDf8Mc2tr0k1qFqUgYhnK@spot.net
AA      
AA    
AA      Image > DivX
AA      Sat, 02 Nov 2013 09:57:00 +0100
AA      http://endor/spotweb/api?t=g&id=K1v7vutabpwZb50UgTEkC@spot.net&apikey=7f39168044680a35770174562f315a2f
AA      K1v7vutabpwZb50UgTEkC@spot.net
AA      
AA      Image > x264HD
AA      Sat, 02 Nov 2013 09:57:14 +0100
AA      http://endor/spotweb/api?t=g&id=ylON0o2CbYcdL50UgKLDd@spot.net&apikey=7f39168044680a35770174562f315a2f
AA      ylON0o2CbYcdL50UgKLDd@spot.net
AA      
AA    
AA      SpotWeb Index API Results
AA      http://endor/spotweb/
AA      
AA      http://endor/spotweb/images/spotnet.gif
AA    
AA    
AA    
AA    en-gb
AA    http://endor/spotweb/
AA    Spotweb Index API Results
AA    
AA
AAWarning: filegroup(): stat failed for ./cache//web/1 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295
AA
AAWarning: fileowner(): stat failed for ./cache//web/1 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 294
AA
AAWarning: fileperms(): stat failed for ./cache//web/1 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293
2013-11-06 15:30:40 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-268126 :: Searching for stuff we need from Ravenswood season 1

Iemand een idee hoe ik dit oplos

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Geen matches
Een filter maken op basis van een Tag gaat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

gielie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:02:
Heeft iemand spotweb als newsnab werkend gekeregen in SickBeard?
Het heeft voorheen weleens gewerkt, niet erg stabiel, maar nu krijg ik helemaal vreemde fouten.
Dit alles na de recente pull van spotweb.

code:
1
2
2013-11-06 15:31:04 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-268126 :: Error trying to load AAWarning: fileperms(): stat failed for ./cache//web/1 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293
2013-11-06 15:30:40 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-268126 :: Searching for stuff we need from Ravenswood season 1

Iemand een idee hoe ik dit oplos
Ga eens naar de Spotweb directory op een commandline, bv. met putty, en voer dan eens dit uit:

chmod -R 777 cache

Daarmee reset je de rechten en zal het wat eenvoudiger zijn. Dit is overigens niet de veiligste oplossing, maar die is veel moeilijker en heel systeem specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers.. ik heb al een tijdje een spotweb server (Windows 7; Xampp) te draaien, alleen ik krijg het automatisch updaten maar niet voor elkaar.

ik had een simpel batch script gemaakt nl

X:\xampp\php\php.exe x:\xampp\htdocs\retrieve.php

als ik dit script uitvoer word de database netjes bijgewerkt.
alleen wil ik deze taak graag plannen via de windows taakplanner en dan werkt hij niet.
zelfs niet als ik op "Run" klik.

ik heb nu als actie ingesteld dat hij retrieve.bat opent.

doe ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:26:
Beste tweakers.. ik heb al een tijdje een spotweb server (Windows 7; Xampp) te draaien, alleen ik krijg het automatisch updaten maar niet voor elkaar.

ik had een simpel batch script gemaakt nl

X:\xampp\php\php.exe x:\xampp\htdocs\retrieve.php

als ik dit script uitvoer word de database netjes bijgewerkt.
alleen wil ik deze taak graag plannen via de windows taakplanner en dan werkt hij niet.
zelfs niet als ik op "Run" klik.

ik heb nu als actie ingesteld dat hij retrieve.bat opent.

doe ik nu iets verkeerd?
Ja. Waarom niet gewoon "X:\xampp\php\php.exe x:\xampp\htdocs\retrieve.php" als taak toevoegen aan de scheduler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
elevator schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:14:
[...]

Ga eens naar de Spotweb directory op een commandline, bv. met putty, en voer dan eens dit uit:

chmod -R 777 cache

Daarmee reset je de rechten en zal het wat eenvoudiger zijn. Dit is overigens niet de veiligste oplossing, maar die is veel moeilijker en heel systeem specifiek.
Er gebeurd wel iets maar niet wat ik wil, er komt nog steeds een XML error

code:
1
2
3
4
5
6
2013-11-07 09:02:03 ERROR    SEARCHQUEUE-BACKLOG-268126 :: Error trying to load SpotWeb XML data
AA to Elementtree, Error: syntax error: line 2, column 0
AA
AA
AAWarning: DOMDocument::loadXML(): Start tag expected, '<' not found in Entity, line: 1 in /volume1/web/spotweb/lib/services/MediaInformation/Services_MediaInformation_Tvrage.php on line 25
2013-11-07 09:01:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-268126 :: Searching for stuff we need from Ravenswood season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Ik krijg de laatste pull van spotweb niet aan de praat.
code:
1
2
3
Retrieving 2605851 till 2610852PHP Fatal error:  
Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted          
(tried to allocate 70484743 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line           281

iemand een idee hoe ik moet aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Geen matches
laat maaree

[ Voor 95% gewijzigd door Chadi op 08-11-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gielie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:07:
Ik krijg de laatste pull van spotweb niet aan de praat.
code:
1
2
3
Retrieving 2605851 till 2610852PHP Fatal error:  
Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted          
(tried to allocate 70484743 bytes) in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line           281

iemand een idee hoe ik moet aanpakken
En wat heb je zelf gedaan om dit probleem te onderzoeken. Bij Tweakers wordt wel verwacht dat je zelf eerst gaat zoeken en daarna ook vermeld wat je zelf al hebt geprobeerd.

Als je de fout in google stop vindt je al antwoorden.

Google

Je met je PHP.ini bestand aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 09-11-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
MikeOO schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 07:58:
[...]

En wat heb je zelf gedaan om dit probleem te onderzoeken.
Je met je PHP.ini bestand aanpassen.
Dat snap ik, ik zit hier ook al een tijdje, ik heb mijn php.ini al aangepast naar 512, deze wordt na elke update weer terug gezet naar 128.
Dit lost het probleem iig niet op, na elke retrieve crasht spotweb en moet ik een upgrade-dp doen.
Ik heb dit probleem sinds ik de laatste update gepulled heb, heb spotweb al meerdere malen opnieuw er op gezet (synology), daarvoor heeft ie tijden zonder problemen gedraaid maar sinds ze de refactor branch naar de master hebben gepulled krijg ik hem niet meer werkend.
overigens had ik met de oude master genoeg aan 128 in de php.ini, nu heb ik aan 256 niet eens genoeg, snap niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
gielie schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:21:
[...]

Dat snap ik, ik zit hier ook al een tijdje, ik heb mijn php.ini al aangepast naar 512, deze wordt na elke update weer terug gezet naar 128.
Dit lost het probleem iig niet op, na elke retrieve crasht spotweb en moet ik een upgrade-dp doen.
Ik heb dit probleem sinds ik de laatste update gepulled heb, heb spotweb al meerdere malen opnieuw er op gezet (synology), daarvoor heeft ie tijden zonder problemen gedraaid maar sinds ze de refactor branch naar de master hebben gepulled krijg ik hem niet meer werkend.
overigens had ik met de oude master genoeg aan 128 in de php.ini, nu heb ik aan 256 niet eens genoeg, snap niet waarom.
Vreemd dat de waarde steeds weer teruggaat. Stop je apache wel eerst.

/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh stop
Dan waarde aanpassen in php.ini
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh start

En als je bv comment eens uitzet in de instellingen of andere opties die je daar kan vinden.

Welke type Synology heb je. Bij mij op een DS211 draait het zonder problemen en ben ook overgegaan van Refactor branch naar Master. Toen ik van Master naar Refactor overging kreeg ik ook veel problemen met mijn SQL database en uiteindelijk heb ik deze gedropt en alle opnieuw gedownload. Kost even tijd maar draait sindien wel weer als een zonnetje.

Ik ben overgaan via onderstaande stappen.

1. git checkout master of de naam van de branch
2. git branch om te controleren of je op de juiste branch zit.
3. /usr/bin/php upgrade-db.php om de database te controleren op aanpassingen die nodig zijn.
4. git branch -d refactor om de oude rommel op te ruimen.

Het zou ook kunnen dat je SQL database niet helemaal lekker is.
SQL Tabel controleren op fouten

/usr/syno/mysql/bin/mysql -p --database=spotweb
check table spots; <spots als voorbeeld>
repair table spots; <bij fouten>

Als je hier verder ook geen oplossing in vindt dan zou ik even een Isseu aanmaken bij Gitbuh/Spotweb en krijg je vaak snel antwoord met mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
MikeOO schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:19:
[...]

Probeer eens via Putty een Retrieve te draaien met --retro optie. Dit vult de onstane gaten op.

Voor een Synology NAS: /usr/bin/php retrieve.php --retro
Sorry voor de late reactie van mijn kant.
Ik heb inmiddels wederom een nieuwe spotweb opgebouwd. Daarbij de database gevuld met bovenstaand commando. Echter, ik kom niet verder terug dan 1 jaar en 1 maand. Balen, maar het is niet anders. Denk dat ik het er maar bij laat en met de huidige install gewoon aan het werk ga

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Geen matches
Blacklist is weer online. Het kan nog een paar uur duren voordat iedere provider de DNS heeft geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Na alle problemen die ik heb met mijn Spotweb installatie ga ik toch maar eens opnieuw installeren.
Ik heb alles op een VPS draaien, maar kan hier niet met putty of ssh naar toe. Ik moet vanuit Direct admin een cronjob aanmaken om bijvoorbeeld de spots te retrieven.

Waar kan ik nu de meest recente versie van Spotweb downloaden om te uploaden naar mijn VPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Downloaden van Spotweb doe je hier: https://github.com/spotweb/spotweb

Hou er wel rekening mee om vooral nu regelmatig te updaten. Sinds refactor nu master is gemeged zullen er nog wel bugs gevonden en geplet gaan worden de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Geen matches
Bedankt voor de info! Hoe kan ik dan het beste een update draaien als ik niets via SSH/Telnet/Putty kan draaien aan commando's? Via een cronjob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Geen matches
Binnetie schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:08:
Bedankt voor de info! Hoe kan ik dan het beste een update draaien als ik niets via SSH/Telnet/Putty kan draaien aan commando's? Via een cronjob?
Ik denk niet. Als je geen 'GIT' kan gebruik zal je zelf iets moeten regelen met betrekking tot updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Geen matches
Snap ik, maar wat is dan een alternatieve manier om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Laatst online: 18-09 16:27
Geen matches
Binnetie schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:43:
Snap ik, maar wat is dan een alternatieve manier om te updaten?
crontab kan natuurlijk. of af en toe handmatig de zip downloaden en extracted uploaden via ftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:31:
Goedemorgen,

Na de laatste git pull werkt de mobile template niet meer naar behoren. (als ik op de save knop druk blijft het cirkeltje draaien en gebeurt er niets in sabnzbd).

Het werkt wel met de weirdo template.

iemand dezelfde ervaring???
Yup, same here. De mobile template werkt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Geen matches
Ik heb gisteren een nieuwe installatie gedaan en alles werkt weer aardig naar behoren. Ik zie alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/groenkruisje_zpsbe7d6598.jpg

Het kruisje heeft een zwarte achterond, dat was bij mijn vorige installatie niet zo. Is dit aanpasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
MikeOO schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:29:
[...]

Als je hier verder ook geen oplossing in vindt dan zou ik even een Isseu aanmaken bij Gitbuh/Spotweb en krijg je vaak snel antwoord met mogelijke oplossingen.
Ah bedankt, hij draait nu goed alleen erg traag, veel trager dan voor de refactor branch merch. Ik heb de retentie al terug naar 100 dagen zonder comments gezet.

maar goed voorlopig gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Geen matches
Binnetie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:18:
Ik heb gisteren een nieuwe installatie gedaan en alles werkt weer aardig naar behoren. Ik zie alleen dit:

[afbeelding]

Het kruisje heeft een zwarte achterond, dat was bij mijn vorige installatie niet zo. Is dit aanpasbaar?
Ik heb dit ook, ik vermoed een schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Geen matches
Ah refactor is gemoved naar master branch vanavond eens omgooien :D
1. git checkout master of de naam van de branch
2. git branch om te controleren of je op de juiste branch zit.
3. /usr/bin/php upgrade-db.php om de database te controleren op aanpassingen die nodig zijn.
4. git branch -d refactor om de oude rommel op te ruimen.
moet je stap 3 nog doen als je al op refactor zit of niet ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Kan geen kwaad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Geen matches
ShadowBumble schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:54:
Ah refactor is gemoved naar master branch vanavond eens omgooien :D

[...]

moet je stap 3 nog doen als je al op refactor zit of niet ?
Dit moet je eigenlijk altijd uitvoeren na een Git Pull of omzetting van branch.
Dit check of je SQL database klopt met de branch of update.

Als het goed is krijg je ook een melding als je dit niet hebt uitgevoerd na een Git Pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:27
Spotweb draait nu netjes op m'n server, maar is heel traag. Hebben jullie enig idee hoe ik hem wat sneller kan krijgen? Het draait (helaas) op een server waar ik geen CLI access heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Geen matches
Effe my.ini of my.cfg doorlopen. De standaard config voor mySQL is namelijk zo weinig mogelijk resources gebruiken en door die file te editen kan je de boel wat optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Oké, volgens mij ligt het inderdaad aan de MySQL database.
Echter kan ik ook niet bij de config van MySQL door het ontbreken van CLI access.

Hoe kan ik bij de laatste versie van Spotweb voor SQLite kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
garp schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:46:
Na enige tijd Spotweb succesvol op een test-raspberry gedraaid te hebben heb ik gisteren de installatie uitgevoerd op een 'productie' Raspberry pi. Alles werkt perfect, alleen een klein aandachtspuntje bij het binnenhalen van spots :-). Ik krijg de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
PHP Fatal error:  Cannot use object of type PEAR_Error as array in /usr/share/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Abs.php on line 99

Even een bump, want ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit moet fixen. Dus nogmaals: iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Op mijn 214+ wil het maar niet lukken om automatisch nieuwe dingen te retrieven

ik heb

Nov 13 21:29:01 crond: USER root pid 10252 cmd cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null

om het uur draaien alleen updaten gaat alleen handmatig goed vanuiot de applicatie.

Iemand enig id?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Chadi schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:33:
Nov 13 21:29:01 crond: USER root pid 10252 cmd cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /dev/null

om het uur draaien alleen updaten gaat alleen handmatig goed vanuiot de applicatie.
Met dat stuk "> /dev/null" gooi je effectief alle log-informatie weg. Zonde, want DAT zou je kunnen vertellen waarom het niet werkt.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Geen matches
Binnetie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:18:

[afbeelding]

De volgende code toevoegen aan Custom CSS lost dit probleem tijdelijk op:

div.details table.spotinfo a.addspotterasfilter, div.details table.spotinfo a.addtagasfilter {
background: url("templates/we1rdo/css/../img/sprite.png") no-repeat scroll -88px -146px transparent;
text-decoration: none;
min-width: 16px;
}

a.delete {
background: url("templates/we1rdo/css/../img/sprite.png") no-repeat scroll -34px -127px transparent;
text-decoration: none;
width: 11px;
height: 13px;
display: inline;
cursor: pointer;
}

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
Geen matches
ik zie dat refactored merged is in master. en dat in master nieuwere commits zitten.
welke if nu "de nieuwste/ leading" ?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• MikeOO
Geen matches
remcoXP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:17:
ik zie dat refactored merged is in master. en dat in master nieuwere commits zitten.
welke if nu "de nieuwste/ leading" ?
Dat is al even zo en de Master is de nieuwste. De refactored wordt niet meer bijgewerkt.

• MikeOO
Chadi schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:33:
Op mijn 214+ wil het maar niet lukken om automatisch nieuwe dingen te retrieven

ik heb

Iemand enig id?
Ik weet niet waar je dit uitvoert dat geef je helaas niet aan. Je kan het beste een Cronjob (/etc/crontab) regel aanmaken. Met WinSCP is dit bestand eenvoudig te bewerken.
Met onderstaande regel zou het prima moeten werken. Deze regel voert elke 30 min een retrieve uit en schrijft die weg naar het bestand error.log in je Spotweb folder. Bij problemen kun je dit bestand dan raadplegen. Tijd kun je uiteraard aanpassen naar jou wensen.
Let wel op dat je tussen alle * een TAB zet en geen spaties anders werkt het niet.

code:
1
30  *   *   *   *   root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php >> /volume1/web/spotweb/errors.log #Spotweb update

Daarna de Cronjob even herstarten zodat deze regel actief wordt.
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 14-11-2013 13:08 ]

• sdevos13
Maar klopt het dat er bij de laatste versie van Spotweb (git pull) niet meer mogelijk is om voor SQLite te kiezen?

De database server van m'n hosting gaat iedere keer onderuit wanneer ik iets binnen haal/optimaliseer.
SQLite zou een makkelijke oplossing zijn voor dit probleem.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Geen matches
MikeOO schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:51:
[...]

Dit moet je eigenlijk altijd uitvoeren na een Git Pull of omzetting van branch.
Dit check of je SQL database klopt met de branch of update.

Als het goed is krijg je ook een melding als je dit niet hebt uitgevoerd na een Git Pull.
Omzetting is gedaan Stap 3 toch gewoon utigevoerd geen enkel probleem ondervonden alles snorde lekker verder.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sdevos13 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:57:
Maar klopt het dat er bij de laatste versie van Spotweb (git pull) niet meer mogelijk is om voor SQLite te kiezen?

De database server van m'n hosting gaat iedere keer onderuit wanneer ik iets binnen haal/optimaliseer.
SQLite zou een makkelijke oplossing zijn voor dit probleem.
Waarom lost de hoster de MySQL problemen dan niet gewoon op? Lijkt mij een veel effectievere oplossing. Ook andere klanten zijn er dan bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:01
garp schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:13:
garp schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:46:

code:
1
2
3
4
5

Even een bump, want ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit moet fixen. Dus nogmaals: iemand enig idee?
Denk dat je er niks aan hebt, maar heb je pear wel installed? : sudo apt-get install php-pear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Helaas moet ik julllie hulp toch weer inroepen,
Normaal gesproken draaide ik op mijn server gewoon Spotweb Easy. Lekker makkelijk en gaan met die banaan.
Nu moest ik onlangs een andere website erbij hosten, mysql en was deze versie van spotweb dus niet handig omdat deze al apache en een vorm van mysql draaide. Hierdoor kreeg ik botsing tegen elkaar in en heb ik spotweb dus uninstalled.
Nu wil ik dus eigenlijk spotweb in deze nieuwe mysql database gaan krijgen. Maar het is mij nu eigenlijk een raadsel hoe ik dit moet beginnen met installeren.

Ik heb NGINX en mysql geinstalleerd.

Ik zoek dus geen kant en klare versie want die installeren ook apache en andere dingen mee die dan dus conflicten krijgen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Eerste hit op google...

https://github.com/spotweb/spotweb/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ja dat had ik gevonden maar dat werkt dus allemaal niet, zodra ik de database ga verifyen krijg ik een wit scherm.

Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden maar nu even de oplossing nog zoeken, ik heb deze nieuwe mysql op 3307 draaien inplaats van 3306.

EDIT:
NVM, het werkt weer. I kreeg ineens een geniale ingeving al vind ik het zelf.
Spotweb heb ik nu op zijn alternatieve poort laten draaien (4001) En nu doet hij het ook weer :9~

[ Voor 26% gewijzigd door ralph0603 op 15-11-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Geen matches
CptChaos schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:30:
[...]
Waarom lost de hoster de MySQL problemen dan niet gewoon op? Lijkt mij een veel effectievere oplossing. Ook andere klanten zijn er dan bij gebaat.
Omdat ik bij Versio zit, en die dat zeer waarschijnlijk niet voor mij gaan oplossen -.-'

Ik heb nu zelf wat dingen aangepast en het lijkt weer te werken. Even kijken hoe lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Ik ben enige tijd geleden overgestapt naar osx Maverick (vanaf Mountain Lion) en heb vandaag geprobeerd om Spotweb opnieuw te installeren, maar ik kom helaas niet verder dan het volgende:

http://cl.ly/image/0a2A1w3f2W2E

Ik draai via terminal het commando retrieve.php (heb ook al upgrade-db.php geprobeerd) maar ik zie geen activiteit en als ik localhost:8085 als webadres invoer, krijg ik een blanco pagina..

Via little snitch is te zien dat er totaal geen internetactiviteit is en dat het commando eigenlijk niets doet.. Kan iemand mij verder helpen?

[ Voor 198% gewijzigd door willem1509 op 15-11-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
willem1509 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:53:
Ik ben enige tijd geleden overgestapt naar osx Maverick (vanaf Mountain Lion) en heb vandaag geprobeerd om Spotweb opnieuw te installeren, maar ik kom helaas niet verder dan het volgende:

http://cl.ly/image/0a2A1w3f2W2E

Ik draai via terminal het commando retrieve.php (heb ook al upgrade-db.php geprobeerd) maar ik zie geen activiteit en als ik localhost:8085 als webadres invoer, krijg ik een blanco pagina..

Via little snitch is te zien dat er totaal geen internetactiviteit is en dat het commando eigenlijk niets doet.. Kan iemand mij verder helpen?
Je kan proberen om het volledige pad naar PHP erbij te zetten. Mogelijk dat PHP niet gevonden kan worden.
Kan ook zijn dat PHP niet werkt.

Toevallig had ik gistern op mijn NAS hetzelfde probleem dat PHP ineens stuk was en foutmeldingen gaf.
Na wat aanpassingen deed het helemaal niets meer en kwam ik zonder melding weer bij de prompt terug.

Uiteindelijk had ik het kunnen oplossen door een downgrade en upgrade van de NAS te kunnen doen waardoor PHP weer werkte.

Ik zou dus eens proberen PHP opnieuw te installeren en het in die hoe te zoeken.

Poortnummer wordt niet gebruikt in Spotweb. Dus hoe je bij dat poortnummer komt is niet duidelijk verder.
Alles loopt via poort 80 als je van buitenaf erbij wilt komen. Een portforward moet je dan ook op die poort maken indien je van buitenaf het bereikbaar wilt maken.
Intern gebruik je geen poortnummer.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 16-11-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
MikeOO schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 08:11:
[...]

Je kan proberen om het volledige pad naar PHP erbij te zetten. Mogelijk dat PHP niet gevonden kan worden.
Kan ook zijn dat PHP niet werkt.

Toevallig had ik gistern op mijn NAS hetzelfde probleem dat PHP ineens stuk was en foutmeldingen gaf.
Na wat aanpassingen deed het helemaal niets meer en kwam ik zonder melding weer bij de prompt terug.

Uiteindelijk had ik het kunnen oplossen door een downgrade en upgrade van de NAS te kunnen doen waardoor PHP weer werkte.

Ik zou dus eens proberen PHP opnieuw te installeren en het in die hoe te zoeken.

Poortnummer wordt niet gebruikt in Spotweb. Dus hoe je bij dat poortnummer komt is niet duidelijk verder.
Alles loopt via poort 80 als je van buitenaf erbij wilt komen. Een portforward moet je dan ook op die poort maken indien je van buitenaf het bereikbaar wilt maken.
Intern gebruik je geen poortnummer.
Ik heb de handleiding gevolgd zoals in de vorige link en de vorige keer werkte alles. Ik heb nu in de server.app ingesteld dat hij te vinden is op poort 8085 en heb spotweb ingesteld dat spotweb alleen voor mij toegankelijk is, dus dat laatste verhaal gaat denk ik niet op..

http://cl.ly/image/210L2k3b0S1u

Hoe kom ik erachter wat het volledige php pad is? Ben namelijk nog niet erg handig met code dus is het voor mij vooral kopiëren&plakken:)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
which php

Als er dan een regel terugkomt, weet je dat dat het pad is van php. Maar dat houdt ook in dat het in je path variabele staat, waardoor je eigenlijk niet het volledige pad hoeft toe te voegen bij het aanroepen van het upgrade / retrieve script.

Heb je wel php-cli geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Geen matches
Matis schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:13:
which php

Als er dan een regel terugkomt, weet je dat dat het pad is van php. Maar dat houdt ook in dat het in je path variabele staat, waardoor je eigenlijk niet het volledige pad hoeft toe te voegen bij het aanroepen van het upgrade / retrieve script.

Heb je wel php-cli geinstalleerd?
Ik heb beide opties geprobeerd en ben nagegaan of ik cli had, maar volgens mij wel (zie screenshots)

http://cl.ly/image/0i0P2w1w201y

http://cl.ly/image/3k2q3t1J2s2A

Het rare is dat ik wel de install.php kan draaien en de configuratie kan starten, alleen alle commando's die ik daarna geef (retrieve.php / upgrade-db.php) doen helemaal niets.. in de termina gebeurt niets en ik zie ook niets binnenkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Draai eens:

php -i | grep -i mysql

(er van uitgaande dat je MySQL hebt gekozen in de wizard). Wat is de output daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Geen matches
elevator schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:31:
Draai eens:

php -i | grep -i mysql

(er van uitgaande dat je MySQL hebt gekozen in de wizard). Wat is de output daarvan?
http://cl.ly/403q3p0K263y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Geen matches
willem1509 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:25:
[...]

Ik heb beide opties geprobeerd en ben nagegaan of ik cli had, maar volgens mij wel (zie screenshots)

http://cl.ly/image/0i0P2w1w201y

http://cl.ly/image/3k2q3t1J2s2A

Het rare is dat ik wel de install.php kan draaien en de configuratie kan starten, alleen alle commando's die ik daarna geef (retrieve.php / upgrade-db.php) doen helemaal niets.. in de termina gebeurt niets en ik zie ook niets binnenkomen..
Check dit eens of alles klopt
http://www.perkussionswar...otweb-on-mac-os-x-server/

[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 17-11-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Ehm, ik weet niet wat je me nu geeft maar ik ga geen rare apple dingen openen, kan je niet ergens gewoonde tekst pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Geen matches
elevator schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:17:
[...]

Ehm, ik weet niet wat je me nu geeft maar ik ga geen rare apple dingen openen, kan je niet ergens gewoonde tekst pasten?
Last login: Sat Nov 16 10:13:31 on console
MacBook-Pro-van-Willem:~ willemspeijer$ php -i | grep -i mysql
Configure Command => '/private/var/tmp/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/php/configure' '--prefix=/usr' '--mandir=/usr/share/man' '--infodir=/usr/share/info' '--disable-dependency-tracking' '--sysconfdir=/private/etc' '--with-apxs2=/usr/sbin/apxs' '--enable-cli' '--with-config-file-path=/etc' '--with-config-file-scan-dir=/Library/Server/Web/Config/php' '--with-libxml-dir=/usr' '--with-openssl=/usr' '--with-kerberos=/usr' '--with-zlib=/usr' '--enable-bcmath' '--with-bz2=/usr' '--enable-calendar' '--disable-cgi' '--with-curl=/usr' '--enable-dba' '--enable-ndbm=/usr' '--enable-exif' '--enable-fpm' '--enable-ftp' '--with-gd' '--with-freetype-dir=/BinaryCache/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/Root/usr/local' '--with-jpeg-dir=/BinaryCache/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/Root/usr/local' '--with-png-dir=/BinaryCache/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/Root/usr/local' '--enable-gd-native-ttf' '--with-icu-dir=/usr' '--with-ldap=/usr' '--with-ldap-sasl=/usr' '--with-libedit=/usr' '--enable-mbstring' '--enable-mbregex' '--with-mysql=mysqlnd' '--with-mysqli=mysqlnd' '--without-pear' '--with-pdo-mysql=mysqlnd' '--with-mysql-sock=/var/mysql/mysql.sock' '--with-readline=/usr' '--enable-shmop' '--with-snmp=/usr' '--enable-soap' '--enable-sockets' '--enable-sqlite-utf8' '--enable-suhosin' '--enable-sysvmsg' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--with-tidy' '--enable-wddx' '--with-xmlrpc' '--with-iconv-dir=/usr' '--with-xsl=/usr' '--enable-zend-multibyte' '--enable-zip' '--with-pcre-regex=/usr'
mysql
MySQL Support => enabled
Client API version => mysqlnd 5.0.10 - 20111026 - $Id: e707c415db32080b3752b232487a435ee0372157 $
mysql.allow_local_infile => On => On
mysql.allow_persistent => On => On
mysql.connect_timeout => 60 => 60
mysql.default_host => no value => no value
mysql.default_password => no value => no value
mysql.default_port => no value => no value
mysql.default_socket => /var/mysql/mysql.sock => /var/mysql/mysql.sock
mysql.default_user => no value => no value
mysql.max_links => Unlimited => Unlimited
mysql.max_persistent => Unlimited => Unlimited
mysql.trace_mode => Off => Off
mysqli
MysqlI Support => enabled
Client API library version => mysqlnd 5.0.10 - 20111026 - $Id: e707c415db32080b3752b232487a435ee0372157 $
mysqli.allow_local_infile => On => On
mysqli.allow_persistent => On => On
mysqli.default_host => no value => no value
mysqli.default_port => 3306 => 3306
mysqli.default_pw => no value => no value
mysqli.default_socket => /var/mysql/mysql.sock => /var/mysql/mysql.sock
mysqli.default_user => no value => no value
mysqli.max_links => Unlimited => Unlimited
mysqli.max_persistent => Unlimited => Unlimited
mysqli.reconnect => Off => Off
mysqlnd
mysqlnd => enabled
Version => mysqlnd 5.0.10 - 20111026 - $Id: e707c415db32080b3752b232487a435ee0372157 $
Loaded plugins => mysqlnd,example,debug_trace,auth_plugin_mysql_native_password,auth_plugin_mysql_clear_password
API Extensions => mysqli,pdo_mysql,mysql
mysqlnd statistics =>
PDO drivers => mysql, sqlite, pgsql
pdo_mysql
PDO Driver for MySQL => enabled
Client API version => mysqlnd 5.0.10 - 20111026 - $Id: e707c415db32080b3752b232487a435ee0372157 $
pdo_mysql.default_socket => /var/mysql/mysql.sock => /var/mysql/mysql.sock
PATH => /usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/sbin:/usr/local/git/bin:/usr/local/mysql/bin
_SERVER["PATH"] => /usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/sbin:/usr/local/git/bin:/usr/local/mysql/bin
MacBook-Pro-van-Willem:~ willemspeijer$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Geen matches
Nou ik heb het aan de hand van die handleiding geïnstalleerd en heb alles tig keer nagelezen of m'n instellingen wel kloppen, maar ik kan de fout maar niet vinden.
elevator schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:17:
[...]

Alstu:
Last login: Sat Nov 16 10:13:31 on console
MacBook-Pro-van-Willem:~ willemspeijer$ php -i | grep -i mysql
Configure Command =>  '/private/var/tmp/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/php/configure'  '--prefix=/usr' '--mandir=/usr/share/man' '--infodir=/usr/share/info' '--disable-dependency-tracking' '--sysconfdir=/private/etc' '--with-apxs2=/usr/sbin/apxs' '--enable-cli' '--with-config-file-path=/etc' '--with-config-file-scan-dir=/Library/Server/Web/Config/php' '--with-libxml-dir=/usr' '--with-openssl=/usr' '--with-kerberos=/usr' '--with-zlib=/usr' '--enable-bcmath' '--with-bz2=/usr' '--enable-calendar' '--disable-cgi' '--with-curl=/usr' '--enable-dba' '--enable-ndbm=/usr' '--enable-exif' '--enable-fpm' '--enable-ftp' '--with-gd' '--with-freetype-dir=/BinaryCache/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/Root/usr/local' '--with-jpeg-dir=/BinaryCache/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/Root/usr/local' '--with-png-dir=/BinaryCache/apache_mod_php/apache_mod_php-87~65/Root/usr/local' '--enable-gd-native-ttf' '--with-icu-dir=/usr' '--with-ldap=/usr' '--with-ldap-sasl=/usr' '--with-libedit=/usr' '--enable-mbstring' '--enable-mbregex' '--with-mysql=mysqlnd' '--with-mysqli=mysqlnd' '--without-pear' '--with-pdo-mysql=mysqlnd' '--with-mysql-sock=/var/mysql/mysql.sock' '--with-readline=/usr' '--enable-shmop' '--with-snmp=/usr' '--enable-soap' '--enable-sockets' '--enable-sqlite-utf8' '--enable-suhosin' '--enable-sysvmsg' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--with-tidy' '--enable-wddx' '--with-xmlrpc' '--with-iconv-dir=/usr' '--with-xsl=/usr' '--enable-zend-multibyte' '--enable-zip' '--with-pcre-regex=/usr'
mysql
MySQL Support => enabled
mysql.allow_local_infile => On => On
mysql.allow_persistent => On => On
mysql.connect_timeout => 60 => 60
mysql.default_host => no value => no value
mysql.default_password => no value => no value
mysql.default_port => no value => no value
mysql.default_socket => /var/mysql/mysql.sock => /var/mysql/mysql.sock
mysql.default_user => no value => no value
mysql.max_links => Unlimited => Unlimited
mysql.max_persistent => Unlimited => Unlimited
mysql.trace_mode => Off => Off
mysqli
MysqlI Support => enabled
Client API library version => mysqlnd 5.0.10 - 20111026 - $Id: e707c415db32080b3752b232487a435ee0372157 $
mysqli.allow_local_infile => On => On
mysqli.allow_persistent => On => On
mysqli.default_host => no value => no value
mysqli.default_port => 3306 => 3306
mysqli.default_pw => no value => no value
mysqli.default_socket => /var/mysql/mysql.sock => /var/mysql/mysql.sock
mysqli.default_user => no value => no value
mysqli.max_links => Unlimited => Unlimited
mysqli.max_persistent => Unlimited => Unlimited
mysqli.reconnect => Off => Off
mysqlnd
mysqlnd => enabled
Version => mysqlnd 5.0.10 - 20111026 - $Id: e707c415db32080b3752b232487a435ee0372157 $
Loaded plugins => mysqlnd,example,debug_trace,auth_plugin_mysql_native_password,auth_plugin_mysql_clear_password
API Extensions => mysqli,pdo_mysql,mysql
mysqlnd statistics =>  
PDO drivers => mysql, sqlite, pgsql
pdo_mysql
PDO Driver for MySQL => enabled
pdo_mysql.default_socket => /var/mysql/mysql.sock => /var/mysql/mysql.sock
PATH => /usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/sbin:/usr/local/git/bin:/usr/local/mysql/bin
_SERVER["PATH"] => /usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/bin:/Applications/Server.app/Contents/ServerRoot/usr/sbin:/usr/local/git/bin:/usr/local/mysql/bin
MacBook-Pro-van-Willem:~ willemspeijer$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Geen matches
@willem1509: Zet je 'paste' even tussen de code tags, maakt het een stuk leesbaarder.

[ Voor 8% gewijzigd door DeTjuk op 18-11-2013 10:36 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Geen matches
DeTjuk schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:33:
@willem1509: Zet je 'paste' even tussen de code tags, maakt het een stuk leesbaarder.
Zie bovenstaande wijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02
Had een corrupte tabel in mysql, voor de 2e keer. dus de database maar eens verwijderd en een pull gedaan op mn qnap.
Wat een gedoe, partij foutmeldingen om de kiezen, acces denied dingen. install.php die het niet deed.
Uiteindelijk een chmod op de phpsettings map moeten doen. Blijkaar zijn zaken uit de db naar disk gebracht.
Vervolgens de settings.php moeten vervangen, heb die manueel uit https://github.com/spotweb/spotweb/blob/master/settings.php moeten halen. Deze loste een bekend probleem op.
Ik snap dan ook niet waarom die aangepaste settings.php niet met een pull meekomt, temeer omdat dit ding al 11 maanden oud is. Of begrijp ik hier iets verkeerd.

Na een dag stoeien werkt e.e.a. weer, maar geheel vloeiend loopt die setup niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 18-11-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Geen matches
[quote]willem1509 schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:34:
[...]

Wellicht hebben jullie hier ook iets aan:
http://cl.ly/image/0o1H0m2v152Z

Misschien zie ik daar een foutmelding over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Geen matches
Ik heb sinds de overstap naar de master versie dat mijn plaatjes niet meer weergeven worden. Ik had hier bij de refractor branch nooit last van. Iemand een idee hoe dat kan?
Gaat om de plaatjes linksboven bij een post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
willem1509 schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:59:
[quote]willem1509 schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:34:
[...]

Wellicht hebben jullie hier ook iets aan:
http://cl.ly/image/0o1H0m2v152Z

Misschien zie ik daar een foutmelding over het hoofd
Je cache folder heeft geen schrijfrechten, zoals netjes staat aangegeven in het overzicht.

Maak als deze niet aanwezig is onder je Spotweb cache folder aan en geef deze 777 rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
MikeOO schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 07:45:
[...]

Je cache folder heeft geen schrijfrechten, zoals netjes staat aangegeven in het overzicht.

Maak als deze niet aanwezig is onder je Spotweb cache folder aan en geef deze 777 rechten.
Thanks voor je hulp! Maar ik ben niet heel handig met de code dus kun je het voor mij in makkelijke tekst uitleg geven hoe ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
vanaalten schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:28:
[...]

Met dat stuk "> /dev/null" gooi je effectief alle log-informatie weg. Zonde, want DAT zou je kunnen vertellen waarom het niet werkt.
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.3.27 crashed

Permission denied [21] for objectid []
MikeOO schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:07:
[...]

Ik weet niet waar je dit uitvoert dat geef je helaas niet aan. Je kan het beste een Cronjob (/etc/crontab) regel aanmaken. Met WinSCP is dit bestand eenvoudig te bewerken.
Met onderstaande regel zou het prima moeten werken. Deze regel voert elke 30 min een retrieve uit en schrijft die weg naar het bestand error.log in je Spotweb folder. Bij problemen kun je dit bestand dan raadplegen. Tijd kun je uiteraard aanpassen naar jou wensen.
Let wel op dat je tussen alle * een TAB zet en geen spaties anders werkt het niet.

code:
1
30  *   *   *   *   root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php >> /volume1/web/spotweb/errors.log #Spotweb update

Daarna de Cronjob even herstarten zodat deze regel actief wordt.
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Permission denied [21] for objectid []

#0 {main}

Dit is wat ik voor error krijg.

[ Voor 34% gewijzigd door Chadi op 19-11-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
@willem1509:

Log in met ssh oid en dan:
code:
1
chmod 777 /waar/is/je/spotweb/cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Geen matches
Ik heb dus geen cache directory. Deze is niet aangemaakt door install.php. Ik mis 'm ook niet moet ik zeggen :). Alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
FitzJac schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:05:
@willem1509:

Log in met ssh oid en dan:
code:
1
chmod 777 /waar/is/je/spotweb/cache
Thanks.. Ik heb de install opnieuw doorgelopen en daarbij stond dat de cache nu wel OK was, maar ik kom helaas nog niet verder. Als ik daarna retrieve.php of upgrade-db.php draai, gebeurt er nog steeds niets.. Misschien ook Chmod aan deze bestanden geven? Of geeft dit geen resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Nee, je php-bestanden hoeven niet executable te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16
Geen matches
NVM, verkeerd gepost.

[ Voor 95% gewijzigd door Freshnub op 19-11-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Geen matches
willem1509 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:11:
[...]

Thanks.. Ik heb de install opnieuw doorgelopen en daarbij stond dat de cache nu wel OK was, maar ik kom helaas nog niet verder. Als ik daarna retrieve.php of upgrade-db.php draai, gebeurt er nog steeds niets.. Misschien ook Chmod aan deze bestanden geven? Of geeft dit geen resultaat?
Probeer dit eens
http://stackoverflow.com/...ter-update-to-maverick-os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Is het hebben van een cache directory wel of niet noodzakelijk?

• MikeOO
Geen matches
smeerbartje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:30:
Is het hebben van een cache directory wel of niet noodzakelijk?
Volgens mij noodzakelijk voor een goede werking. De Install.php controleer er ook op.
Hier worden plaatjes en evt NZB bestanden in opgeslagen bij het openen van een post.

Als je hem niet heb kun je deze eenvoudig even aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ok, wel vreemd dat de installer deze dan niet aanmaakt. De code om de directory aan te maken staat er namelijk wel in :). (en de spotweb-root bij mij is chmodded naar 777)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Chadi schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:35:
[...]

Permission denied \[21] for objectid []

[...]

Permission denied \[21] for objectid []

#0 {main}

Dit is wat ik voor error krijg.
Iemand met advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Geen matches
Ik zie net dat ik voor 3,75GB aan NZB files heb op mijn VPS. Dat is wel erg veel.

Ik heb de volgende settings:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/spotwebophalen_zpsd6cd36be.jpg

Ik zag ergens eens een lijstje wat de settings beteken, maar weet niet meer waar ik die kan vinden. Welke setting moet ik nu hebben zodat hij de NZB pas ophaalt wanneer je een download start?
Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.