Toon posts:

Harde schijf en werkgeheugen vergroten in iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om een iMac te kopen. Deze wil ik gebruiken voor Photoshop, After Effects en Cinema 4D. Dan koop ik de:

http://store.apple.com/nl...ct&product=MC814N%2FA,

Met 3,4 GHz i7
Ik wil ook meer geheugen dan 4GB, dus wil ik de 16GB kopen. Ik kan opzich geheel zelfstanding geheugen vervangen, dus zit ik eraan te denken om dan die met 4 GB te kopen, en dan van:

http://www.centralpoint.n...d3d8r9sk2-8gi-num-750483/ 4 er bij te doen, en degene die er al inzit eruit te halen. Nu is mijn vraag, kan deze in de iMac, zo ja zitten er als je het instapmodel koopt, nog lege geheugenslots.

Ook twijfel ik of ik een 1GB of 2GB videokaart zal kopen. Ik ben geen gamer, maar het lijkt mij voor After Effects en CInema 4D wel handig om 2GB te hebben. Maakt die 1 GB extra zoveel uit, dat het 100 euro extra waard is?

Je kunt i.p.v. 1 harde schijf ook twee nemen. Nu wil, net als bij het geheugen, de instapversie kopen en dan deze vervangen. Kun je in het instapmodel zelf twee harden schijven installeren, zo ja kun je dan ook de op de SSD (die ik dan los koop) gebruik om Apple's besturingssysteem op te zetten + Adobe CS5.5 en dan die 1 TB voor andere dingen gebruiken?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:42:
Ik zit eraan te denken om een iMac te kopen. Deze wil ik gebruiken voor Photoshop, After Effects en Cinema 4D. Dan koop ik de:

http://store.apple.com/nl...ct&product=MC814N%2FA,

Met 3,4 GHz i7
Ik wil ook meer geheugen dan 4GB, dus wil ik de 16GB kopen. Ik kan opzich geheel zelfstanding geheugen vervangen, dus zit ik eraan te denken om dan die met 4 GB te kopen, en dan van:

http://www.centralpoint.n...d3d8r9sk2-8gi-num-750483/ 4 er bij te doen, en degene die er al inzit eruit te halen. Nu is mijn vraag, kan deze in de iMac, zo ja zitten er als je het instapmodel koopt, nog lege geheugenslots.
Hoi ICT 1.0. Ik vind je lui :)

Deze info kun je uitgebreid terug vinden in het Apple hardware forum. Beetje meer eigen initiatief en eigen moeite. Bovendien hoort deze vraag niet in dit subforum.
Ook twijfel ik of ik een 1GB of 2GB videokaart zal kopen. Ik ben geen gamer, maar het lijkt mij voor After Effects en CInema 4D wel handig om 2GB te hebben. Maakt die 1 GB extra zoveel uit, dat het 100 euro extra waard is?
Lees de reviews, lees de Apple fora. Waaorm moeten andere mensen deze info voor jou gaan googelen?

Wees gerust, er zijn velen die niet eens deze bestaande posts lezen en vervolgens 30 minuten van hun tijd jouw gratis van al je antwoorden voorzien, maar ik ben dat niet.
Je kunt i.p.v. 1 harde schijf ook twee nemen.
Niet waar, alleen HD, SSD of HDD+SSD maar niet HDD+HDD.
Nu wil, net als bij het geheugen, de instapversie kopen en dan deze vervangen. Kun je in het instapmodel zelf twee harden schijven installeren, zo ja kun je dan ook de op de SSD (die ik dan los koop) gebruik om Apple's besturingssysteem op te zetten + Adobe CS5.5 en dan die 1 TB voor andere dingen gebruiken?
Ook hier geldt weer dat alle vragen die je stelt zelf met weinig moeite te beantwoorden zijn. Als je dat niet kunt raadt ik je aan hard aan je eigen computerkennis te gaan werken zodat je je basic skills eigen maakt zodat je jezelf kunt redden. Waarom zou jouw scenario niet werken?

Dit kan misschien wat erg 'direct' over komen maar aan deze feedback heb jij als mens meer dan dat ik nu je vragen ga voorkauwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 30-10-2011 20:32 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Q schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:29:
[...]
Hoi ICT 1.0. Ik vind je lui :)
Amen :+
want :iMac, welke? Crosspost, gezien de brakke link overname, zat hij al eerst in het apple sectie te spammen.

Maargoed even vriendelijk zijn...

Apple Imacs zijn op maat gemaakte dingen, wat erin zit hoort erin te blijven zitten niet te veranderen.
Alleen RAM geheugen is gemakkelijk te vervangen...

Kijk dit filmpje maar eens eerst...
YouTube: iMac SSD Upgrade - How to
Bedenk dan maar eens of je jezelf technisch genoeg vind en genoeg vertrouwen hebt om aan zo'n klus te beginnen aan een apparaat van 2000 euro.

[ Voor 62% gewijzigd door Swordlord op 30-10-2011 21:22 ]

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik ben niet al te bekend met Apple maar weet wel:

Geheugen is te vervangen maar je moet er wel zoeken die Apple compatible is. Er zijn meerdere merken hiervoor maar ik weet toevallig dat Crucial het heeft: http://www.crucial.com/mac/index.aspx

Meestal zit in een laptop maar twee geheugen banken, dat betekend max 8gb ram.

Meestal zit in een Apple maar 1 harde schijf bay. Je kan wel de dvd speler vervangen met een bracket voor een tweede hardeschijf. Deze bracket zal je ergens moeten vinden, ebay ofzo.

Het vervangen van de harde schijf en geheugen is veel makkelijker bij een mac dan de meeste beweren. Je schroeft de onderste plaat los en je hebt er meteen toegang tot. Pas wel op dat er geen seals op zitten want dan ben je je garantie kwijt.

Apple is heel duur met het upgrade van ram en opslag, dus ik zou dit inderdaad ergens anders kopen en zelf inbouwen.

De rest kan ik geen antwoord op geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Meessen op 31-10-2011 02:12 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Meessen schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 02:10:
Het vervangen van de harde schijf en geheugen is veel makkelijker bij een mac dan de meeste beweren. Je schroeft de onderste plaat los en je hebt er meteen toegang tot. Pas wel op dat er geen seals op zitten want dan ben je je garantie kwijt.
Dat was bij de oude witte iMac's nog wel het geval, tegenwoordig niet meer ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Duidelijk niet het filmpje bekeken he, HDD is een hel ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

Pas wel op dat er geen seals op zitten want dan ben je je garantie kwijt.
Als jij bij het vervangen van een/de HDD(s) of het geheugen een seal moet losscheuren verlies jij niks geen garantie. De Nederlandse wetgeving stelt namelijk dat jij als consument minimaal de HDD en/of DIMM's van een computer en/of laptop moet kunnen vervangen of uitbreiden zonder hierbij garantie te verliezen.

Zoals hierboven aangegeven: Zoek wat beter rond, zeker op het apple forum kan je hier info over vinden.

After Effects en Cinema4D hebben meer baat bij veel RAM als bij een GPU met veel VRAM. En GPU's voor iMac's zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te overpriced..

Waarom ga je niet voor een windows-based PC en haal je veel meer (en betere) hardware voor hetzelfde geld? Zeker als je met programma's gaat werken welke ook gewoon in Windows beschikbaar zijn zie ik niet helemaal in waarom je een (ruim) duurdere iMac haalt welke daarna ook nog eens (veel) duurder is om uit te breiden of up te graden.

Maaruhm, deze vraag had je beter hier:
Complete Systemen & Laptops
of hier:
Macs & Software
kunnen plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 31-10-2011 09:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste ICT1.0, afgezien dat de meeste vragen die je stelt geheel niet in dit topic thuis horen, zou jij jezelf ook wel eens wat meer mogen verdiepen in de materie. Hier op GoT verwachten we toch enig eigen initatief, tevens worden crossposts ook niet echt op prijs gesteld.

Je hebt inmiddels al enige verwijzingen gekregen, ik zou zeggen neem deze eens door, dit topic gaat in iedergeval op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.