Toon posts:

[iMac] Welke uitvoering voor Photoshop, After Effects etc.?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om een iMac te kopen. Deze wil ik gebruiken voor Photoshop, After Effects en Cinema 4D. Dan koop ik de:

http://store.apple.com/nl...select&product=MC814N%2FA,

Met 3,4 GHz i7
Ik wil ook meer geheugen dan 4GB, dus wil ik de 16GB kopen. Ik kan opzich geheel zelfstanding geheugen vervangen, dus zit ik eraan te denken om dan die met 4 GB te kopen, en dan van:

http://www.centralpoint.n...d3d8r9sk2-8gi-num-750483/ 4 er bij te doen, en degene die er al inzit eruit te halen. Nu is mijn vraag, kan deze in de iMac, zo ja zitten er als je het instapmodel koopt, nog lege geheugenslots.

Ook twijfel ik of ik een 1GB of 2GB videokaart zal kopen. Ik ben geen gamer, maar het lijkt mij voor After Effects en CInema 4D wel handig om 2GB te hebben. Maakt die 1 GB extra zoveel uit, dat het 100 euro extra waard is?

Je kunt i.p.v. 1 harde schijf ook twee nemen. Nu wil, net als bij het geheugen, de instapversie kopen en dan deze vervangen. Kun je in het instapmodel zelf twee harden schijven installeren, zo ja kun je dan ook de op de SSD (die ik dan los koop) gebruik om Apple's besturingssysteem op te zetten + Adobe CS5.5 en dan die 1 TB voor andere dingen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zoals je kunt zien bij Apple zit er standaard 2x 2GB in. Er is ruimte voor nog 2 modules, dus je kunt bijvoorbeeld 2x4 er bij prikken of 2x 8. Of je vervangt de 2x2GB modules voor iets anders.

1GB videogeheugen extra maakt voor jouw toepassing volgens mij niks uit.

Harddisk vervangen of erbij prikken is lastig. Er mist in de 'instap' versie een kabel en een bracket. Het vereist dus wat meer gedoe.

Deze vragen had je op zich prima zelf kunnen beantwoorden met wat researchwerk, hier op GoT vinden we dat wel fijn als het duidelijk is dat je wat eigen inspanning hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik heb je titel iets verduidelijkt. Verder is het geen slechte startpost, maar je kunt een gedeelte van deze informatie vinden met de zoekfunctie. Dan heb je meteen je antwoorden :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."