Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beveiligingssoftware (laatste keuze) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zoals ik in mijn vorige (geblokkeerde) topic heb gezegd, ga ik een nieuwe computer kopen. (Windows 7, natuurlijk).
Daarop komt gratis beveiligingssoftware.
Ik heb in een VM een beetje programmatjes getest op gebruiksvriendelijkheid, installatie en dergelijke.
Ik heb ook met zo'n eicar test-virusje (eicar.org) getest, natuurlijk wordt alles geblokkeerd.

Uit mijn test kwamen deze:
  • MSE (lage systeembelasting - gebruiksvriendelijk)
  • Avira free av (snelle scans - hoge detectiegraad)
  • Windows firewall (heb je geen last mee - lage systeembelasting)
  • COMODO firewall met defense+ (defense+ is goed - goede firewall)
Is MSE met Windows firewall echt genoeg?
Je mag er ook andere aanraden (er zullen er niet veel meer over zijn), maar deze niet:
  • Avast! free av (die heb ik al zolang gebruikt - die registratie is niet echt goed gevonden - maakt mijn computer traag [met die automatische update tijdens het opstarten en zo] - laat je geen keuze [blokkeert zonder het te vragen])
  • AVG free (dat weet je ook wel zeker - veel reclame - hoge systeembelasting - ingewikkelde interface)
  • Panda cloud antivirus (laat je geen keuze [blokkeert zonder het te vragen] - die "cloud" vertrouw ik niet zo)
  • Online armor firewall free (die beveiligingswizard na de setup duurt lang en is niet nodig - lange, ingewikkelde meldingen [die nemen bijna de hele hoogte van mijn scherm in]
  • Outpost security suite (in Engels, registratie nodig, laat je geen keuze [blokkeert zonder het te vragen])
Verder heb ik ook:
  • Secunia PSI
  • Sandboxie
  • Prey (om mijn laptop op te sporen)
  • Programma's verwijder ik via Revo Uninstaller
En maak ik ook regelmatig een backup/image, scan ik eens met Hitman Pro en ruim ik mijn computer op met Ccleaner.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door user001 op 30-10-2011 12:17 ]

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Als je achter een router zit met firewall, zal Windows Firewall voldoen. Ik heb zelf nooit met Avira gewerkt, maar ik hoor vaak dat ze de betaalde versie proberen op te dringen.

MSE is een prima virusscanner.

• user001
  • Niet online
Bedankt.
Avira toont bij elke update reclame, maar dat kun je uitschakelen.
http://www.gratisvirussca...erwijderen-avira-antivir/
Ik denk wel dat mijn router een firewall heeft.

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 16:01
Ik gebruik al behoorlijk lang MSE met Windows firewall en heb nog geen probleem gehad.

Avira dringt inderdaad de betaalde versie op (kun je met wat geknutsel weg krijgen) en geeft erg veel false positives. AVG heeft er twee keer voor gezorgd dat gebruikers hun computer niet meer konden opstarten, dan val je voor mij af.

De rest heb ik geen ervaring mee.

• user001
  • Niet online
Inderdaad, AVG heeft mijn computer ook al eens "om zeep geholpen".
Ik denk/hoop wel dat ze die fout niet opnieuw maken.

• user001
  • Niet online
Aangezien de beveiliging van MSE en Windows Firewall goed genoeg is, ga ik die gebruiken.
Bedankt voor de reacties.

In heb echter nog een vraag over de Windows 7 firewall.
Je kunt instellen dat het uitgaand verkeer moet geblokkeerd worden.
Ik denk dat ik dat best niet inschakel.
Of wel..l

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:42
PabloM schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:30:
In heb echter nog een vraag over de Windows 7 firewall.
Je kunt instellen dat het uitgaand verkeer moet geblokkeerd worden.
Ik denk dat ik dat best niet inschakel.
Of wel..l
Bedoel je uitgaand blokkeren behalve voor de regels die je dan zelf aanmaakt?
Zo nee, dan zou ik toch niet al het uitgaande verkeer blokkeren.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik gebruik nu al een tijd Microsoft Security Essentials en ik moet zeggen dat het prima bevalt :). Lage systeembelasting, ook bij het scannen. AVG maakt oudere computers gelijk zo langzaam, met MSE is er prima mee te werken.

My favorite programming language is solder.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
MSE is in mijn ogen de beste optie momenteel voor gratis anti-virus. Echter moet je nagaan dat programma's zoals CCleaner en Hitman Pro IMHO een beetje verjaren omdat een goede anti-virus in combinatie met Windows Firewall, Windows Defender en een recente browser de meeste malware kan tegen houden. IMHO hoef je niet meer zo bang te zijn als 10 jaar geleden met Windows XP en IE6.

Verwijderd

Ik snap wel dat MSE populair is omdat 't gratis is en 't systeem niet of nauwelijks belast. Maar om nu te zeggen dat 't ook echt goed is, dat is niet correct.
Bekijk eens wat tests waar MSE tegelijkertijd met andere Anti-Malware programma's is getest, en vraag je dan af of 't wel een goede keus is...

• user001
  • Niet online
Amai, het gaat hier weer snel! :-)

Baserk: ik bedoelde toch de optie om alle uitgaande verkeer te blokkeren. Dit ga ik dus niet inschakelen.
Alex3305: Ccleaner is er ook niet om malware te blokkeren. En ja, ik hoop dat mijn computer veilig genoeg is...
Zomaar: ik heb gisteren ook een beetje erover opgezocht, en je krijgt soms zo van die resultaten als "2/46 cleaned" en dat vraag je je af, werkt dat wel goed...
Pagina: 1