Zoals ik in mijn vorige (geblokkeerde) topic heb gezegd, ga ik een nieuwe computer kopen. (Windows 7, natuurlijk).
Daarop komt gratis beveiligingssoftware.
Ik heb in een VM een beetje programmatjes getest op gebruiksvriendelijkheid, installatie en dergelijke.
Ik heb ook met zo'n eicar test-virusje (eicar.org) getest, natuurlijk wordt alles geblokkeerd.
Uit mijn test kwamen deze:
Je mag er ook andere aanraden (er zullen er niet veel meer over zijn), maar deze niet:
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Daarop komt gratis beveiligingssoftware.
Ik heb in een VM een beetje programmatjes getest op gebruiksvriendelijkheid, installatie en dergelijke.
Ik heb ook met zo'n eicar test-virusje (eicar.org) getest, natuurlijk wordt alles geblokkeerd.
Uit mijn test kwamen deze:
- MSE (lage systeembelasting - gebruiksvriendelijk)
- Avira free av (snelle scans - hoge detectiegraad)
- Windows firewall (heb je geen last mee - lage systeembelasting)
- COMODO firewall met defense+ (defense+ is goed - goede firewall)
Je mag er ook andere aanraden (er zullen er niet veel meer over zijn), maar deze niet:
- Avast! free av (die heb ik al zolang gebruikt - die registratie is niet echt goed gevonden - maakt mijn computer traag [met die automatische update tijdens het opstarten en zo] - laat je geen keuze [blokkeert zonder het te vragen])
- AVG free (dat weet je ook wel zeker - veel reclame - hoge systeembelasting - ingewikkelde interface)
- Panda cloud antivirus (laat je geen keuze [blokkeert zonder het te vragen] - die "cloud" vertrouw ik niet zo)
- Online armor firewall free (die beveiligingswizard na de setup duurt lang en is niet nodig - lange, ingewikkelde meldingen [die nemen bijna de hele hoogte van mijn scherm in]
- Outpost security suite (in Engels, registratie nodig, laat je geen keuze [blokkeert zonder het te vragen])
- Secunia PSI
- Sandboxie
- Prey (om mijn laptop op te sporen)
- Programma's verwijder ik via Revo Uninstaller
Alvast bedankt voor jullie hulp.
[ Voor 3% gewijzigd door user001 op 30-10-2011 12:17 ]