Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beveiligingssoftware keuze Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen.
Natuurlijk moet ik die computer beveiligen.
Maar omdat er zo veel keuze is vraag ik eens aan jullie, "experts", wat jullie de beste keuze vinden.
Uiteraard moet niet alleen de beveiliging goed zijn, maar mag het ook niet al te veel systeembelastend zijn.
De 90 seconden dat Avast! Free av nodig heeft tijdens het opstarten vind ik dus wat veel.
Ah, ja! Het moet ook gratis zijn, en ik heb een antivirus en firewall nodig.
Graag jullie mening.

Ik heb alvast enkele voorbeelden:

1:
Avira Free av
PCtools firewall

2:
Comodo internet security (gratis)

3:
Microsoft security essientals
Windows firewall

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:42
Als je een FW+HIPS combi overweegt, kijk dan zeker ook naar Online Armor Free.
Naar mijn mening een uitstekend alternatief voor CIS.
Niet zo uitgebreid als CIS met AV en semi-sandbox maar zeer degelijk.
Voor AV; Avira, MSE of Panda Cloud AV.
Mocht je graag een second opinion willen naast die van je AV; Malwarebytes'Antimalware of HitmanPro3.

En overige progs naar behoefte/noodzaak;
De gratis versie van Sandboxie voor bijvoorbeeld je browsers.
Secunia PSI of FileHippo Updatechecker om updates voor progs binnen te halen.
Een gratis imaging/backup programma zoals van Paragon of DriveXML om na je installatie van Win7(?) en je programma's, meteen een image te maken (van je OS+progs partitie).

Heb je interesse in ASLR en Bottom Up Rand, kijk dan eens naar EMET 2.1

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Verwijderd

Gewoon optie 3 kiezen als je weet wat je op het internet doet.
Voor de meeste mensen ruim voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 22:17 ]

Verwijderd

Avast, comodo en malwarebytes zijn uitstekend.

Avast heeft ook een sandboxie, ik gebruik het ongeveer 6 jaar en geen enkel probleem.

En ze zijn gratis :).

Mijn windows 7 load in 12-14 seconden, met bios load van rond 15 seconden, dus vanaf de moment dat ik op de power knop druk is het rond 30 seconden voor dat ik kan inloggen.

Uitloggen 6 tot 8 seconden.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik ben erg tevreden met Microsoft Security Essentials, voorheen gebruikte ik altijd NOD32 of AVG. Maar MS SE is een hele verbetering t.o.v. AVG en het mooiste is dat het ook nog eens gratis is :). Verder eist het bijzonder weinig van je systeem, zelfs op de wat oudere pc's loopt het prima! Enigste vereiste is dat je beschikt over een legale Windows licentie.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Comodo voor Defense+ en firewall. Panda cloud voor AV.

MSE, Avira en de andere suggesties hierboven zijn ook allemaal prima. Bovenstaande heeft mijn voorkeur.
En uiteraard Secunia PSI installeren. Eventueel ook sandboxie. Met Secunia PSI heb je altijd alles up to date, inclusief de software (flash, java) waardoor relatief makkelijk virussen op de computers kunnen komen.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Ik gebruik al jaren:

MSE,
PC Tools firewall,
Malwarebytes' Anti-Malware,

En zo nu en dan Spybot - Search & Destroy.
Allemaal gratis en erg gebruiksvriendelijk.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Welkom Pablo op tweakers.net we verwachten hier toch echt wat meer eigen inzet.

Je hebt zelf al wat software gevonden, Het topic zou juist wel voldoen als je er ook nog zelf bijzet wat de voordelen en nadelen in jouw mening zijn van elke pakket, anders wordt een topic zoals dit een opsom topic met verschillende pakketten maar met weinig meerwaarde.

Als je dus een nieuw topic hierover wilt aanmaken, moet je er wel even zelf wat voordelen en nadelen van de software pakketen die je hebt gevonden erbij zetten.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.