Toon posts:

VPN werkt niet zonder router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie nacht allemaal. Hoop dat ik even mag storen.

Ik ben een student. Nu hebben wij in ons huis allemaal onze eigen internet verbinding. Eén van mijn huisgenoten is zo vriendelijk geweest aan zijn verbinding een wireless router te hangen (niet geheel volgens huurcontract maar ok). Belangrijk is dat wij met zn alle dezelfde provider hebben, doch allen een eigen connectie (geregeld in huurcontract, 5 eigen glasvezel connecties, waste of money if you ask me maar goed). Nu komt het rare verhaal. Ik maak gebruik van een vpn. Probleem is dat als ik via mijn eigen verbinding (utp) verbinding probeer te maken met het vpn, dit niet lukt (619, 628 en nog wat errors) maarrr als ik het via de wireless verbinding (en dus via de router) doe wel. Heb trouwens wel gewoon een internetconnectie op mijn utp. VPN is ipredator en provider is xms. Bijkomend probleem is dat mijn lieve huisgenoot nu rare vragen krijgt van de provider over zijn bandbreedte gebruik met de vraag of hij soms niet een wireless netwerk heeft opgezet. Iemand een idee? Groeten,

Joris

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Heeft die lieve huisgenoot zijn wireless verbinding wel beveiligd en heeft die lieve huisgenoot de glasvezel verbinding op de WAN aansluiting van de router aangesloten of op de LAN aansluiting?
Is er ook nog een huisgenoot in het spel die niet lief is, mogelijk dat die problemen veroorzaakt?
In je verhaal staat dat je een UTP kabel in je PC steekt maar 5 glasvezel aansluitingen hebt, wat voor glasvezel modem gebruik jij en is die gelijk aan de glasvezelmodem die je lieve huisgenoot gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik een beetje onduidelijk:p Huis bestaat uit 5 wooneenheden. Elke wooneenheid (kamer) heeft zijn eigen glasvezelkastje, tv-kabel aansluiting en wastafel. 17 vierkante meter voor 285 euro in utrecht. Klagen hoef ik niet. Eén van mijn huisgenoten heeft voor zijn eigen plezier (en dat van ons) een router aangesloten op zijn glasvezelverbinding zodat hij geen utp nodig heeft om te kunnen internetten op zijn laptop. Via deze draadloze verbinding doet mijn vpn het wel.

Bij mijn persoonlijke verbinding in mijn eigen kamer doet hij het echter niet (mijn kastje in de muur). De utp prop ik daarbij gewoon in een glasvezel muur kast ding waar packetfront op staat. Denk dat dat gewoon een modem is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom zet je er zelf geen routertje van een paar tientjes tussen? Je computer zo open aan de glasvezel hangen lijkt me sowieso ook niet echt veilig, tenzij je een goede firewall hebt. In het XMS draadje lopen een paar webcare medewerkers rond, wellicht dat die je ook wel een advies kunnen geven: XMS Glasvezel ervaring - XIV

Edit: Dat Packetfront ding is inderdaad een glasvezelmodem. Ik zou er echt een router tussen zetten, zo duur zijn die dingen niet meer tegenwoordig. En je kamergenoot kan inderdaad beter de beveiliging van z'n wifi aanzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 30-10-2011 01:43 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Thx:), mja ik heb zelf kaspersky internet security en ik dacht dat in combi met een vpn moet wel genoeg security zijn:P niet mee eens?

• Fiber

Fiber

Zit er firewall functionaliteit in dat Kaspersky paket?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• moppentappers
Ah, dat zou wel eens iets kunnen verklaren, ik kan mij van de laatste kaspersky versie die ik heb gebruikt herinneren dat er verschillende profielen waren in de trant van thuis, werk en openbaar. Mogelijk dat Kaspersky blokkeert, al eens gekeken of het wel werkt als die op een ander profiel staat of helemaal uit?

• Fiber

Fiber

Dan kan het misschien toch wel wel veilig zijn. Dat kan trouwens ook het probleem met die VPN veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
profielen binnen die windows netwerk manager of binnen kaspersky zelf? Binnen kaspersky heb ik nog nooit een profiel gezien (maar dat zal wel aan mij liggen:P) en dat windows dingetje staat bij allebij op thuis. Als ik kaspersky uitschakel wil i trouwens ook niet connecten. Nu heb ik wel is gehoord dat je een virusscanner/firewall nooit helemaal 'uit' kan zetten maar goed...

• Fiber

Fiber

Windows heeft ook nog een (beperkte) ingebouwde firewall. Die kan je VPN verkeer ook blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
wie wat waar hoe zet ik dat ding uit? zou hij dan niet altijd een vpn moeten blokkeren?

• moppentappers
Of op die modem staat VPN pass through niet aan, vandaar dat ik vraag wat voor glasvezel modem je hebt, als de situatie niet compleet duidelijk is blijft het gok en giswerk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff op onderzoek uit moment;P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vziw levert xms geen routers uit maar puur modems (die eigenlijk van door glashart wordt geinstalleers en is)zonder losse router oid waar in te knoeien valt. dus ik snap even niet waar de vraag vandaan komt wat voor modem er is

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 01:57 ]

Iperf

• Fiber

Fiber

Het glasvezelmodem bij die kamergenoot is natuurlijk hetzelfde dus daar ligt het niet aan. Leen anders die router eens van je kamergenoot en zet hem er bij jou tussen. Wel rekening houden met lease tijden van een uur geloof ik of anders mac adressen clonen. Als dat werkt zou ik gewoon zelf een routertje kopen die VPN ondersteund.

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 30-10-2011 02:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
how wacht stop. rechtenstudent. geen it hier:P lease tijden van een uur gaat over de vpn provider? hoe clone ik een mac adres en waarom zou dat mij soelaas bieden?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoho ... je kan gewoon een brak modem hebben hoor

Ik had in het begin ook problemen met door mijn modem.sommige downloads kapte hij spontaan af
je hebt het getest via een ander modem wat wel werkt. hang hen even via de utp aan dat modem om dat ook aan te sluiten. dan kun je dat als argument aandragen voor een nieuw modem

let op xms geeft aan om een uur te wachten met het packetfront modem als je de stekker lostrekt en je er een ander apparaat aan hangt

Iperf

• moppentappers
Ik denk dat het voor jou makkelijker is om even de laptop van iemand te lenen en te kijken of die wel een VPN verbinding kan opzetten vanaf jouw UTP kabel om het zo maar even te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
aha! nu heb ik hier een netbook staan. Momentje

• Fiber

Fiber

fish schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:07:
...
let op xms geeft aan om een uur te wachten met het packetfront modem als je de stekker lostrekt en je er een ander apparaat aan hangt
Dat bedoel ik met lease tijd. Gewoon de stekkers er een uurtje uit en dan opnieuw aansluiten met router er tussen.

Of inderdaad de stekkers bij je kamergenoot eruit en daar een uur wachten en dan jouw computer daar zonder modem proberen.

Verwijderd

Topicstarter
mja vaag verhaal. Mijn netbookje doet het wel met de vpn direct op de modem. Mijn laptop niet. "Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding is gesloten." Tis dus mijn laptop. Ideen?

Verwijderd

Topicstarter
voor de zekerheid gooi ik kaspersky er ff af...

Verwijderd

Topicstarter
no effect
Pagina: 1