Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 21:20
Beste tweakers,

Met de komst van Skyrim, en de bekendmaking van de minimale specificaties voor dit spel.
Ben ik eigenlijk een beetje bang of mijn laptop Acer aspire 6930G-644G64MN hier wel geschikt voor is.

Aangezien ik op het moment maar een heel klein budget (100EUR is al teveel eigenlijk) heb.

Wil ik de mogelijke upgrades even afwegen.

CPU upgraden
Laptop verkopen / Desktop samenstellen

Ik denk dat met deze specificaties de CPU de grootste bottleneck is.

Ik heb op het forum wel gelezen dat een CPU upgrade meestal niet de beste optie is, verder las ik dat bij Acer vaak de koelpasta slecht was, maar bij een CPU upgrade moet deze volgens mij toch vervangen worden.
(Mijn laptop wordt overigens helemaal niet heet, wel goed warm bij intensief gebruik op een ondergrond die niet ventileert)

Een andere wat drastischere mogelijkheid, is het verkopen van mijn huidige laptop, en vervangen door een desktop.

Mijn vraag hierbij is, wat zou mijn laptop ongeveer opbrengen?
Op de accu na, werkt alles nog volledig na behoren. Windows geeft aan: Overweeg de accu te vervangen
De accu is een tijd geleden achteruit gegaan, ik heb hieruit een aantal cellen vervangen, en hierdoor is de accuduur flink gestegen (helaas niet naar wat het ooit geweest is)
Wat de huidige accuduur nu is weet ik eigenlijk niet precies, omdat ik toch altijd de kabel eraan heb hangen.
Mocht het erg belangrijk zijn wat deze is dan kan ik dat wel een paar keer proberen.

Ik heb nog wel wat bruikbare onderdelen liggen, en met een kleine upgrade kan ik hier waarschijnlijk een redelijke desktop van maken.
Indien er een budget vrij komt na verkoop kan ik zelf (misschien met hulp van hier) de upgrades hiervoor wel bepalen.

Zijn er nog mogelijkheden die ik over het hoofd zie? Ik wil Skyrim sowieso voor de PC dus aankomen met PS3/Xbox is natuurlijk geen optie.

Alvast bedankt!
Advena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Als jij je laptop verkoopt, laten we voor het gemak zeggen 350 euro en je hebt zelf nog een budget van 100 euro. Voor 450 euro kan je geen pc inclusief accessoires (tft) aanschaffen dat Skyrim fatsoenlijk gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:29

Quad

Doof

Veel zul je niet meer voor je laptop krijgen helaas.
Weet zo niet direct de systeemeisen voor Skyrim, maar zal wel hoger liggen dan je laptop aan kan.

Waarom zal je niet veel voor je laptop krijgen:
- Het is een Acer
- Accu is niet zo best
- CPU is zwaar verouderd inmiddels ;)

Pluspunt is wel het fullHD scherm, maar op 16" weet ik niet of het echt practisch is.

Mijn huidige schatting voor de waarde ligt op 250/275 euro max (mede door het scherm natuurlijk).

Dus wellicht doorsparen tot je voldoende cash hebt zodat je Skyrim zonder frustratie kan spelen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
@Giostyle

450 is alleen maar voor de upgrades nodig, ik heb redelijk wat onderdelen her en der verspreid liggen die bruikbaar zijn. ook een fatsoenlijk scherm, muis, toetsenbord heb ik natuurlijk. (Met dank aan mijn ouders die allebei alleen maar een laptop gebruiken)
Verder is door mijn beperkte budget het nu genoeg wanneer die desktop basis onderdelen krijgt, en skyrim op lage kwaliteit gewoon vloeiend aan kan. Wanneer mijn budget groter wordt wil ik vervolgens verder upgraden, zeg over een half jaar ongeveer. Ik denk dat mijn GPU (een jaar oude 512mb) misschien al genoeg is (volgens specs van Skyrim wel. En anders misschien dmv van SLI want die GPU zal niet zo duur meer zijn. met 450 euro kom ik denk ik vrij ver.
Mijn "wens" was zonder teveel poespas ongeveer 800 euro (incl wat ik nog heb liggen), en dan had ik high end

@Quad
Acer echt zo erg? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad.
Aangezien de CPU idd oud is, wat zouden de mogelijkheden tot upgraden hiervan zijn?

http://www.bethblog.com/i...m-requirements-announced/ <- hier overigens die specs

[ Voor 15% gewijzigd door advena op 28-10-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Een nieuwe Acer niet, maar een tweedehandse Acer is men huiverig voor, en dat meen ik.
Als het een Asus of Sony is, scheelt het al gauw een paar tientjes.

Als je zegt wat je precies hebt liggen, en wat de (minimum) systeemeisen zijn voor Skyrim, kan ik wel even kijken wat je minst. wat je kan upgraden en zo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Nou de onderdelen die nog waard zijn te noemen, ik dacht dat een van de pc's wat nieuwer was, een pc waar een vriend van me spellen altijd goed op kon spelen (volgens hem, blijkbaar geen nieuwe spellen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,64€ 66,64
1Asus P5N-MX€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake TR2-R1€ 17,50€ 17,50
2Corsair Value Select VS1GB667D2€ 11,40€ 22,80
1Intel Core 2 Duo E4600€ 0,-€ 0,-
1Asrock AM2NF3-VSTA€ 37,19€ 37,19
1AOpen Z400-08FC€ 0,-€ 0,-
1Codegen PS-400, 400W (ATX)€ 0,-€ 0,-
1Point of View GeForce 9500GT GPU Core€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,13

Ook nog een Asrock AM2NF3 VSTA maar deze is zo goed als zeker kapot

Verder heb ik gewoon randapparatuur zoals Muis Toetsenbord, en een fatsoenlijk beeldscherm van Philips (kan type nergens vinden)

Ik denk eigenlijk dus dat het enige dat zeker bruikbaar is de HDD is,
Ik denk dat de Processor opzich nog wel enige tijd meekan, volgens mij is deze ook te overclocken
De videokaart is opzich niet heel slecht.
Wat is de prijs/kwaliteit verhouding SLI tov een andere GPU?
De voeding is met 400W volgens mij ook wel voldoende.
Het Moederbord is neem ik aan wel aan vervanging toe met het oog op upgraden

Geheugen is natuurlijk aan vervanging toe naar 4GB, dit kost tegenwoordig ook niet veel meer.
Ik heb nog laptop geheugen liggen 4GB is dit bruikbaar? lijkt me niet, maar vragen kan altijd.

Hier nogmals de specs:

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simotion
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 20:00
Punt is, een nieuw moederbord vinden voor je s775 CPU wordt een flinke opgaaf denk ik en of het echt veel nut heeft...

Al eens gedacht aan misschien tijdelijk 2e hands een q6600 en een DDR2 kitje van 4G ofzo voor je moederbord proberen te vinden? Die zul je intussen voor niet al te veel geld op de kop kunnen tikken, dan verder alvast een fatsoenlijke GPU halen (Geforce GTX 570 oid), dan moet je met die hardware nog aardig wat games prima de baas kunnen lijkt me. Hoewel een iets zwaardere voeding me dan ook geen overbodige luxe lijkt gezien 400w n beetje aan de krappe kant is, neem je meteen een die je straks voor je nieuwe systeem ook kunt gebruiken.

Een oude bak van me die ik hier heb staan met Q6600 en een inmiddels best oude GTX260 core 216 bijvoorbeeld speelt nog best prima wat games, zelfs in 1920 x 1080. Fallout 3 en Crysis 2 draaien er prima op. Crysis 1 heeft hij het ietsje zwaarder mee maar met wat lagere settings speelt die ook prima. Denk dat het nalaten van dat systeem meer met de GPU als met de CPU te maken heeft. Om maar aan te geven dat oudere hardware niet persé totaal nutteloos is.

Als je dan meer geld hebt bouw je je een compleet nieuw systeem en zet je je nieuwe voeding en GPU mee over, desnoods met een 2e ernaast als SLI opstelling.

Zo kun je voorlopig in elk geval wat vooruit terwijl je doorspaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Heb je mijn 1e post ook gelezen? Ik heb ongeveer 300EURO te besteden door verkoop van Laptop (vrij hoog misschien) en evt een paar euro extra, een GTX570 is dus nu eigenlijk al niet te doen.

Het is misschien wel een goed idee idd, om het mobo te houden en wat erop zit te upgraden. Hier had ik nog niet over nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15

M2M

medicijnman

Met je huidige hardware kun je skyrim niet fatsoenlijk spelen. Heel misschien als je de resolutie omlaag schroeft en alle grafische instellingen op 0 zet, maar dat is eigenlijk ook geen spelervaring te noemen.

Upgraden van je laptop is kansloos. Het enige wat standaard upgrade-baar is is je geheugen. En dat is niet eens het grootste probleem.

Het kopen van een nieuw systeem kan aardig in de euro's lopen. Wat je in ieder geval kunt houden van het lijstje van hierboven is de voeding, kast en harde schijf.

Wat je nodig hebt is een quad core CPU uit het AMD kamp (die zijn stukken goedkoper), samen met wat geheugen (kost ook niets meer tegenwoordig), een AM3 moederbord en een videokaart.

En voor 300 euro moet dat wel lukken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 94,90€ 94,90
1Asrock N68-S3 UCC€ 36,12€ 36,12
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,87

Eventueel is de ratio CPU power / Videokaart power aan te passen naar wens. En hoe meer euro's er te besteden zijn, hoe meer mogelijkheden je hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 28-10-2011 19:03 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simotion
In dat geval een beetje doorsparen misschien? Je GPU is in games zowat het belangrijkste onderdeel dus ik zou er niet te veel op afschaven, hooguit naar een GTX 560 of iets met vergelijkbare performance uit het ATI kamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Punten die belangrijk zijn:
- CPU
- GPU
- Geheugen.
- Voeding

Waar zit ik dan aan te denken:

- CPU Q8400/Q9550
Waarom een QuadCore, het helpt je beter te multitasken, en je kan spel beter spelen kwa kracht wat erachter zit, verwachte prijs is zo rond de 100,-.
Je kan ook voor een dualcore gaan, bijvoorbeeld de E8400, makkelijk over te clocken, en presteren ook voldoende in games, die zijn in V&A vast wel te vinden voor ongeveer 70,-

- GPU HD5770/HD 6850
Deze zijn krachtig genoeg voor jouw doeleinden, en zijn ook nog eens NIET duur. Een tweede handse HD5770 pik je in V&A al op voor +- 60 euro.

- Kwa geheugen kan je prima af met Kingston Valueram geheugen, als je 4GB nodig hebt (2x2GB), zul je die wel vinden voor ongeveer 40,- (tsjah zijn eenmaal duurder als DDR3, waar je voor zelfde geld 8GB hebt).

- Voeding voor een stabiel systeem zul je ook je voeding moeten vervangen. Ik heb er eentje in de aanbieding, een Corsair HX520, modulair, die mag weg voor 45,- excl. :-). klik

Als je kijkt naar verwachte kosten, zul je op een bedrag komen van in het positiefste geval op ongeveer 215,-- euro.
Let wel, allemaal tweedehandse oplossingen, maar je houd geld over om door te sparen naar een nieuw en high end game systeem ;-).

Je kan kijken naar de oplossing die M2M bied zit je ook wel gebeiteld, maar dan heb je bijvoorbeeld niet echt de ruimte meer voor een voeding, plus minder je houd minder over om te sparen naar een nieuw systeem.

Ook kun je dan je voeding + GPU + CPU verkopen, om wat meer winst mee te nemen naar je spaarbank ;)
M2M schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:00:

Eventueel is de ratio CPU power / Videokaart power aan te passen naar wens. En hoe meer euro's er te besteden zijn, hoe meer mogelijkheden je hebt.
De TS heeft dan wel meer te besteden, maar des te minder om mee tenemen naar zijn nieuwe gamebak. Het gaat de TS volgens mij dus meer om een tussenoplossing die met name Skyrim kan draaien, en tussendoor sparen.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 28-10-2011 19:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Nu heeft de TS ook wel genoeg aan een 400W voeding. Investeren in een fatsoenlijke voeding is altijd aan te raden, maar bij een beperkt budget kun je je geen voeding van 50 euro veroorloven. Zeker niet wanneer het systeem in kwestie waarschijnlijk de 300W nog niet haalt.

Maar ik ben het wel met bovenstaande post eens dat 2e hands zelden een slecht idee is bij een beperkt budget. Dat kan veel schelen. Investeren in een dual core (E8400 ofzo) is toch echt not done. Multicoresupport zal er ook voor skyrim zijn. Wat betekend dat een random quad core, veel meer power geeft dan dezelfde dual core.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simotion
Toch zou ik kijken dat je er meteen een goede GPU bij haalt, daar heb je gewoon meer aan on the long run. Het aanbod van de 520W corsair zou ik ook zeker weten aannemen.

Een quadcore moet je ook voor minder dan 100 wel kunnen vinden ;) Zag laatste een Q6600 langskomen voor 75, dus de koopjes zijn er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

M2M schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:12:
Nu heeft de TS ook wel genoeg aan een 400W voeding. Investeren in een fatsoenlijke voeding is altijd aan te raden, maar bij een beperkt budget kun je je geen voeding van 50 euro veroorloven. Zeker niet wanneer het systeem in kwestie waarschijnlijk de 300W nog niet haalt.

Maar ik ben het wel met bovenstaande post eens dat 2e hands zelden een slecht idee is bij een beperkt budget. Dat kan veel schelen. Investeren in een dual core (E8400 ofzo) is toch echt not done. Multicoresupport zal er ook voor skyrim zijn. Wat betekend dat een random quad core, veel meer power geeft dan dezelfde dual core.
Wat betreft de Quadcore ben ik het met je eens.
Maar die voeding van hem is sowieso not done als je met een quadcore gaat werken plus een leuke graka.
Je moet niet blind staren op die 400wattages maar op wat hij kan leveren.
EN ik weet zeker dat hij eerder problemen met de graka krijgt als hij die voeding blijft gebruiken dan een nieuwe of betere voeding met 80+ certi.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Ik denk dat ik even goed ga kijken naar de Q6600 ik zag er op tweakers al een voor 50EUR, misschien maar snel op reageren!

Verder wat zouden de problemen worden met deze voedingen? Ik kan evt beide testen of ze nog gewon 400W kunnen leveren.

Het is voor mij inderdaad een tussenoplossing, maar als ik goedkoop aan iets kan komen waar ik nog lang mee kan doen, dan is dat natuurlijk altijd handig.

Volgens mij moet ik dan de meeste waarde hechten aan een mobo dat ik voorlopig niet hoef te vervangen, mogelijk zowel met support van intel/amd en nvidia/ati. Tegenwoordig is dat Bulldozer en Sandy bridge?

Zou ik bijv een Q6600 nog kunnen gebruiken bij een mobo upgrade? of moet ik die dan destijds beide vervangen. Volgens mij moeten grote mobo/processor upgrades altijd samengaan vanwege de verschillende sockets, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Quad schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:50:
[...]

Wat betreft de Quadcore ben ik het met je eens.
Maar die voeding van hem is sowieso not done als je met een quadcore gaat werken plus een leuke graka.
Je moet niet blind staren op die 400wattages maar op wat hij kan leveren.
EN ik weet zeker dat hij eerder problemen met de graka krijgt als hij die voeding blijft gebruiken dan een nieuwe of betere voeding met 80+ certi.
80+ zegt niets. Bouwkwaliteit en gebruikte onderdelen wel :). En dan nog, een fatsoenlijke 400W voeding kan 400W leveren. Zo'n voeding trekt dan gewoon meer dan 400W uit het stoptcontact. Als je een wat mindere voeding hebt, zal die nog steeds 300W kunnen leveren. 75% zou elke voeding moeten halen.

Bovendien, 300W is nog vrij veel. Mijn systeem trekt onder load condities 380W uit de muur. En dat is met een i7 920 op 3.8GHz, HD5850 op 770/1100 en 8 harde schijven. mid-range cpu en een 6000 series videokaart uit het AMD kamp vreten veel minder power.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
advena schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:15:
Ik denk dat ik even goed ga kijken naar de Q6600 ik zag er op tweakers al een voor 50EUR, misschien maar snel op reageren!

Verder wat zouden de problemen worden met deze voedingen? Ik kan evt beide testen of ze nog gewon 400W kunnen leveren.

Het is voor mij inderdaad een tussenoplossing, maar als ik goedkoop aan iets kan komen waar ik nog lang mee kan doen, dan is dat natuurlijk altijd handig.

Volgens mij moet ik dan de meeste waarde hechten aan een mobo dat ik voorlopig niet hoef te vervangen, mogelijk zowel met support van intel/amd en nvidia/ati. Tegenwoordig is dat Bulldozer en Sandy bridge?

Zou ik bijv een Q6600 nog kunnen gebruiken bij een mobo upgrade? of moet ik die dan destijds beide vervangen. Volgens mij moeten grote mobo/processor upgrades altijd samengaan vanwege de verschillende sockets, toch?
Als je een nieuwe mobo koopt zul je je q6600 moeten vervangen. Tegenwoordig gebruiken ze andere sockets.
Kijk dus of je 755 moederbord die je nu hebt een q6600 trekt (denk het wel). Koop dan idd een q6600 tweedehands.

Kijk ook of je bijvoorbeeld een HD57xx of 58xx kan kopen tweedehands. Die trekken skyrim makkelijk. Een vergelijkbare nvidia kaart kan ook natuurlijk. (een 5870 zal niet meer dan 150 euro kosten, dat is ook wel de uiterste prijs)

Dan heb je dus voor 200-250 euro een nieuwe vid en een nieuwe proc. Kan je van de rest een nieuwe voeding kopen en misschien nog wat andere zaken.

Ik zag ook dat je nog een AMD mobo hebt? verkoop die anders ook, om je budget een beetje te spekken. Evenals de 9600 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Misschien moet je eerst gewoon wachten om te zien of de game wel wat is?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Postius schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:18:
Misschien moet je eerst gewoon wachten om te zien of de game wel wat is?
Ben al jaren TES fan dus dat gaat wel goed komen :)
En zo niet, dan heb ik alsnog een leuk systeempje dat voorlopig de nieuwste games aan kan :)

on topic:

Die q6600 van 50 is van de V&A af, maar ik ga ze even in de gate houden!
Ook ga ik even kijken naar het aanbod van verschillende videokaarten. Ik heb hier een aantal mogelijkheden voorbij zien komen, en als ik een mooie deal zie, dan zit ik gebakken.

4GB DDR2 hoop ik ook 2e hands aan te komen, gezien de prijs van het nieuw tov DDR3. Maar 40eur is nog niet echt om over te huilen, dus dit komt wel goed.

Qua voeding, ga ik het eerst even proberen met de voeding die ik nu heb. Ik laat ze beide even doormeten, en dan neem ik aan dat het gewoon voldoende voor mijn systeem moet zijn.

Het AMD moederbord is zo goed als zeker kapot, dus daar kan ik denk ik niks meer voor vangen, de proc die erop zit weet ik niet, kan ik nergens achter komen.

Verder kan ik dan 1 van de 2 voedingen verkopen, de 9500gt de E4600 misschien krijg ik de Corairs ook nog wel weggesleten!

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal,

meer oplossingen en discussies over mogelijkheden zijn natuurlijk altijd welkom!

[ Voor 60% gewijzigd door advena op 29-10-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Bedenk maar even dat je niet per se het beste hoeft te halen.
De vidkaart die ik noemde was een high end videokaart van de vorige generatie. Een mid end moet ook zeker voldoende zijn.

Veel games (waaronder skyrim) worden ontwikkeld voor de xbox360 (soms ps3) en gepoort naar de PC en andere consoles. Je kan dus met goede en niet high end componenten in skyrim en andere gepoorte games al snel (vrijwel) alle grafische pracht en praal eruit halen. Games waar de PC als lead platform wordt gebruikt (battlefield 3) lukt dat minder goed. Maar die zullen wel speelbaar zijn op lagere settings.

Dus een systeem met een q6600 en een redelijke videokaart moet wel eventjes meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simotion
Q6600 moet voorlopig meer dan zat op zijn inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Trouwens, ben ik met videokaarten nog ergens op gelimiteerd? Kan hier niks over vinden, lijkt mij dus dat een PCI-e 16x genoeg is om alle kaarten te draaien? ook bijv een GDDR5 4GB bij wijze van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59

Dennis1812

Amateur prutser

Je moet niet alleen naar het Vram kijken he.
Tevens zul je waarschijnlijk ook genoeg stroom eraan moeten geven, en dus een fatsoenlijke voeding hebben.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Bij (oudere) laptops is de GPU bijna altijd de bottleneck, CPU is tegenwoordig veel minder een issue.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Nee natuurlijk niet, maar het mobo kan in principe dus gewoon alles aan wanneer de voeding voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

advena schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:14:
Nee natuurlijk niet, maar het mobo kan in principe dus gewoon alles aan wanneer de voeding voldoende is?
Bij een moederbord moet je doorgaans puur kijken naar de featureset (chipset type, i/o mogelijkheden etc etc).
Beetje leuke kwaliteit wil je over het algemeen ook wel hebben, al heeft dat weer meer met je budget te maken.
Als je dan toch voor een vroegere generatie Intels gaat zou ik overigens wel gaan voor een Q9650 oid. Zal misschien een tikkeltje duurder zijn op V&A dan een Q6600 maar is wel iets sneller en koeler.

[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 29-10-2011 18:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:38
Ik denk dat je beter kunt gaan voor een am3 mobo, met een amd processor, dat is wat minder end of life namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
400euro geboden op mijn laptop op Marktplaats, heb em er net een paar uur opstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:20

MsG

Forumzwerver

Kijk uit he, vaak zijn het ook buitenlandse oplichters die er zwaar over bieden. Heb je een linkje naar de advertentie? Dan zie ik gauw genoeg of dat een echte bieder is.

EDIT: Zelf al even gekeken. 100% een oplichter.

Ik denk dat je met een harde prijs van 400 mensen teveel afschrikt. Er staat momenteel ook eentje van 350 op de website. Wat maakt die van jou meer waard?

[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 29-10-2011 19:39 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Dat ik gewoon even wil kijken of ik em met geluk voor dit bedrag kwijt kan.
Niet geschoten is altijd mis!

Wat ik ondertussen gevonden heb in de V&A
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G€ 41,55€ 41,55
1Sapphire HD 5570 1GB DDR3 DP€ 0,-€ 0,-
1XFX HD5770 1GB GDDR5 PCI-E (HD-577A-ZHFC)€ 0,-€ 0,-
1Point of View GT430 2GB DDR3 PCI-E€ 65,-€ 65,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 126,81€ 126,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,36

Bij deze producten zijn dus V&A mogelijkheden, tips?

[ Voor 85% gewijzigd door advena op 30-10-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45
Iemand die een snelle inschatting voor mijn systeem kan maken? Zal het allemaal zeker wel kunnen draaien, maar in welke mate?

pricewatch: Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E
pricewatch: Intel Core i7 920
pricewatch: Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
pricewatch: MSI X58 Pro-E
pricewatch: OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel

Zou het allemaal maxed out op 1080p gaan? En als ik dit systeem überhaupt zou willen verbeteren, wat moet er dan vervangen worden? Dacht zelf aan de grafische kaart, maar schiet ik daar dan wel voldoende mee op in vergelijking met de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:38
dat zal hem prima draaien, alleen AA enzo zal misschien problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Ik denk dat je GPU de grootste bottleneck hier is, maar dat je wel op vrij goede graphics kunt gaan spelen, maar totdat er benchmarks zijn voor Skyrim is er niks van te zeggen wat mogelijk is met de videokaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45
Ok bedankt voor de snelle reacties :)
Zal sowieso eerst eens kijken hoe het allemaal draait. Ben niet echt een graphicsjunkie, als de (of het gebrek aan) maar niet afleid van de speelevaring. Maar voor dit spel maak ik graag een uitzondering als het erg veel toevoegt, maar dat zal allemaal wel reuze meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Ik denk dat je geen last gaat krijgen van verminderde speelervaring hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
advena schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:39:
Dat ik gewoon even wil kijken of ik em met geluk voor dit bedrag kwijt kan.
Niet geschoten is altijd mis!

Wat ik ondertussen gevonden heb in de V&A
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G€ 41,55€ 41,55
1Sapphire HD 5570 1GB DDR3 DP€ 0,-€ 0,-
1XFX HD5770 1GB GDDR5 PCI-E (HD-577A-ZHFC)€ 0,-€ 0,-
1Point of View GT430 2GB DDR3 PCI-E€ 65,-€ 65,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 126,81€ 126,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,36

Bij deze producten zijn dus V&A mogelijkheden, tips?
toon volledige bericht
de 6850 en de 5770 zijn sowieso goed. De 5570 niet denk ik. De 430 weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik heb als het goed is na morgen een upgrade setje over.

Een Gigabyte GA-EP45-DS3 moederbord met een Intel Dualcore E8400 en 4GB Corsair Dominator geheugen.

Enige is dat 1 reepje geheugen onder garantie gefixed moet worden en dat ik beide reepjes moet opsturen, dus dat duurt even voordat ik die terug heb; ze gaan morgen op de bus.

Zelf heb ik daar een tijd een ATI 5770 1GB Vapor-X in gehad en die trok de meeste games heel behoorlijk op 1920x1200 :)

Misschien dat je daar interesse in hebt? Dan zou je alleen nog een videokaart moeten scoren ergens en over de prijs worden we het vast wel eens.

Ik denk dat je met zo een 5770 en die set van mij best leuk Skyrim kan spelen. Niet voluit natuurlijk, maar gezien je budget wel best prima.

Laat maar even weten of je interesse hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Opzich een leuk aanbod, maar aangezien ik al een 775 socket mobo heb, en Skyrim quad-core kan gebruiken, ga ik hier ook liever naar upgraden. Dan zou alleen het Ram geheugen interessant zijn, maar het lijkt me voor jou handiger om het als 1 pakket te verkopen!

Ik ben ook nog aan het wachten op een bod op mijn laptop, want ik kan niks financieren wanneer deze niet verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advena
Zo daar ben ik weer.

Onlangs dus mijn laptop verkocht voor €300,-
En heb hier het volgende mee gekocht
#ProductPrijsSubtotaal
2Corsair CM2X2048-6400C5€ 21,60€ 43,20
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 153,50€ 153,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 196,70

Ik heb dus (nog) geen andere voeding gekocht
#ProductPrijsSubtotaal
1Codegen PS-400, 400W (ATX)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

De doos van de graka geeft aan:
450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin connector recommended

De AOpen voeding heeft 350V output (400W peak) en heeft een 6-pin connector (maar of dat ook 75W is weet ik niet) verder staat er nog iets over 130W max. Dit is ook de voeding die er in zit.

De Codegen staat alleen 400W bij, niks over peak, en heeft geen (zichtbare) 6pin connector, hier staat nog ergens 160W max

Ik ben niet zo bekend met voedingen enzo, maar volgens pap (die er wel iets van af weet maar geen expert is) moet het met de AOpen gewoon lukken.

Het gehele nieuwe systeem bestaat dus uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,99€ 109,99
1Seagate Momentus 5400.6 ST9250315AS, 250GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 77,35€ 77,35
1Pioneer DVR-116D€ 0,-€ 0,-
1Asus P5N-MX€ 0,-€ 0,-
2Corsair CM2X2048-6400C5€ 21,60€ 43,20
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 153,50€ 153,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,04

Daarbij nog een http://tweakers.net/price...3/thermaltake-tr2-r1.html of de koeler die bij de E4600 komt (welke kan ik het beste gebruiken?)

De Pioneer optische drive wordt alleen aangesloten wanneer ik iets nieuws wil installeren, oftewel kan hij in principe 1 dag na de installatie alweer losgekoppeld worden, en hoeft dan nog maar af en toe terug te komen.
De Seagate staat de back-up van het huidige systeem op (icm documenten op de NAS-Server) en kan dus ook 1 dag later weer los.

In principe laat ik alles op Stock draaien, maar wanneer het systeem stabiel is, en er mogelijkheden zijn wil ik evt wel proberen te overclocken, tips? Ik heb hier namelijk nog geen ervaring mee.

Nog andere tips om dit systeem optimaal te laten draaien?
Ik ben nu nog aan het wachten op een DVI-VGA adapter en op de koelpasta (heeft een oom nog liggen, weet niet welke maar dit zal waarschijnlijk geen groot probleem opleveren)
Wil dus voor het eind van de week eigenlijk het hele systeem werkend hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door advena op 28-11-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

In het grote voedingen land gaat het echt niet om de connectors. Het gaat om het te leveren vermogen op de 12V lijn, en of dat geleverde vermogen een beetje kwaliteit heeft (zo min mogelijk golfjes, ripples of random voltage slinger). Van deze lijn (gele draad uit de voeding) wordt het meeste power gepakt. Uiteindelijk kun je van molex stekkertjes prima 6-pins PCI-E powerconnectors maken.

Aangezien ik van geen van beide voedingen een representatieve review kan vinden, is het misschien een idee het bovenstaande bericht in het voedingentopic te gooien. Hier dus: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Blijkbaar is dit topic langs me heen geglipt want dit soort dingen kunnen prima besproken worden in [BBG Aanschaf] Gamesysteem. Bij deze gaat het dan alsnog dicht :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.