• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:29
Op dit moment zitten wij wbt Internet en telefonie bij Concepts ICT.
Ik wil dan graag ook een TV abo bij aanschaffen, en dat zou in mijn ogen ook moeten kunnen.

In mijn ogen is het ontvangen van de TV niets meer als, Signaal komt de genexis modem binnen, via een UTP kabel wordt hij geleid naar de amino A110 settopbox, en daar vandaan moet hij naar mijn laptop.

Op de laptop sluit ik een USB TV kaart aan, en middels Windows Media Center kan ik dan TV kijken.

Zou je denken, daar Concepts ICT daar anders over denkt, namelijk ik kreeg dit mailtje:
Geachte heer/mevrouw,

Het is niet mogelijk om de decoders aan te sluiten op andere aparatuur dan uw televisie.
Dit omdat het signaal gecodeerd is.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Dat is het leuke, ik heb geen TV, en er komt ook geen TV, omdat ik 1, het geld er niet voor heb, en 2 de ruimte er niet voor heb.

Wat ik dan niet snap, is dat ik vorig jaar zat TV's heb aangesloten op de settopboxen van Concepts, zelfs TV beeldbuizen die uit de begin jaren 90 stamden, die gewoon perfect werken..

Ik heb gekeken in de IPTV op je HTPC topic, maar dat is iets wat ik totaal niet wil, werken met vlans, ip's etc. Wat is er nou anders in de Tuner van een TV of een USB TV kaart?

Zou dat kunnen werken, wat voor USB TV kaart moet ik aanschaffen? Ik heb nou een USB DVB tuner waar een coaxiale ingang op zit, mooi denk ik dan, want de Aminobox heeft ook een soort coaxiale uitgang..

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetsplus.com/ebay/aminet110/DSC04770.JPG

Het gaat mij ook niet zo zeer om de kwaliteit, meer dan 1920 * 1080 wordt toch niet weergegeven op mijn aangesloten 24" scherm.

Zie ik wat over het hoofd? Denk ik gewoon verkeerd en is het gewoon niet mogelijk?
Ik hoop dat ik wat verduidelijking kan krijgen..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-12 00:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uhm, volgens http://glasvezelnetwerkaa...ox-ontwikkelingen-en.html heeft het beestje gewoon een s-video aansluiting. Het is ook een SD-tuner.

Dat moet dus gewoon gaan op een capturekaart/s-video in. Zodra het de s-video poort uitgaat, is het geschikt voor ieder aangesloten apparaat met s-video in.. :)

edit: Het COAX-signaal dat in jouw tuner gaat, is versleuteld. De capturekaarten/dvb-kaarten op je computer beschikken niet over de benodigde decodeermogelijkheden (anders zou iedereen gratis kunnen kijken).

Vandaar: Tuner -> S-video -> S-video in op de computer-> Kijken maar! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2011 23:55 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Quad
@MK, dus als ik het goed begrijp, kan iedere USB apparaat met S Video het signaal ontvangen en weergeven in WMC?
Dan moet ik daarbij nog kijken hoe het geluid loopt, want dat loopt nooit over s video, maar dan moet ik denk ik een spdif > 3.5mm jack kabeltje hebben.
Standaard wordt bij de Aminobox een s video > scart geleverd, misschien dat ik dan bijv ook kan werken met scart aansluiting op een tuner?

Ik zou dan hier mee kunnen werken?
Afbeeldingslocatie: http://www.computerland.nl/a/site/itemimages/large/10021806.jpg

Of heb ik dan toch wat anders nodig?

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 28-10-2011 00:19 . Reden: afbeelding toegevoegd. ]

nggyu nglyd

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-12 00:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je het in WMC wilt gebruiken, dient de kaart WMC-compatible te zijn. Zo kan WMC de kaart doirect benaderen.

Bij de goedkopere capture-devices heb je vaak een bijgeleverd programma om te kunnen kijken naar je input.

Ook zijn er vele gratsi programma`s, zoals DScaler. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Quad
Digitale decoder aansluiten op monitor
Ik zie dat het mogelijk is om een decoder aan te sluiten op een monitor.

Nu lijkt het mij beter voor de kwaliteit dat ik dan een decoder bij aanschaf, welke moet ik dan maar even kijken, en dan aansluit op HDMI op deze pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1 monitor.

Kan ik én opnemen, en later streamen naar mijn laptop.

Dus kort gezegd: Modem > utp > Amino settopbox > S video-out / Scart-in> decoder > HDMI-out / HDMI-in > Monitor.

Dan heb ik dus een decoder nodig met volgende eigenschappen
- Scart in
- HDMI out
- Opslag capaciteit
- Lan mogelijkheid

Zal vast wel ergens te vinden moeten zijn dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 31-10-2011 21:15 ]

nggyu nglyd

• Quad
Anyone?
Ik heb een gevoel dat ik iets over het hoofd zie, maar volgens mij moet dit prima werken.
Heb al gekeken naar een decoder, maar kan niet zo iets vinden, en is een smartcard verplicht of niet?

nggyu nglyd

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12 20:58
Een decoder op een tweede decoder aansluiten?
Dat lijkt mij erg vreemd.

Je moet eerst kijken naar de Amino.
Je moet die Amino gebruiken, want alleen die decoder kan het beeld maken
dat via het netwerk wordt aangeleverd.

Als ik het correct hebt, is er alleen een analoog beeld/signaal beschikbaar via de 10 pin SCART uitgang.
Je moet dus alleen maar een tv/monitor/tv kaart vinden/kopen die een analoge beeld/geluidsingang heeft.
De decoder zelf is uitsluitend in staat om met PAL resoluties te werken.

Dus je hebt een apparaat nodig met een SCART ingang of met tulp ingangen voor beeld en geluid.
S-Video ingang kan ook nog. Maar dat is altijd in combinatie met tulp audio ingangen.
S-Video alleen is alleen beeld, geen geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 02-11-2011 01:32 ]

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ten eerste dat is geen s-video uitgang maar een mini-din (zeg maar ronde scart) aansluiting op die decoderbox. Dus daar zit audio op.
Ten tweede is de meerwaarde van wat TS een "decoder" noemt mij niet duidelijk, dus waarom wil je van analoog naar digitaal? Het ligt aan wat je capture card aankan, deze kunnen denk ik in het algemeen niets met audio dus je hebt ook een geluidskaart nodig als je de laptop nog steeds wilt gebruiken.Dit zou betekenen dat je je scart/mini-din moet splitten in 1:audio->audiokaart en 2:analog video(vga/s-video)->capture card.
Mocht je een monitor nemen dan kun je direct scart->vga of evt. omslachtig via een hdmi-converter doen. Maar dan nog moet je iets met audio regelen.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Quad
Ik weet dat er inderdaad zowel beeld als geluid uit de uitgang komt.
Daarom dacht ik, een extra decoder waarmee ik ook kan opnemen, plus een uitgang voor HDMI naar mijn monitor, mijn monitor kan geluid via hdmi afspelen, vandaar.

Maar het wordt denk ik allemaal omslachtig, want je zult dus naar scart moeten, scart naar tulp converter, daarvandaan mbv tulpkabels (geel, rood, wit) naar een usb ding, en die kan het beeld weer op mijn laptop toveren.

Ik heb toevallig ook een setje tulpkabels liggen welke van rood/wit(uit) naar 3.5mm(in) gaan. Stel dat ik dan een scart>vga aansluit, plus de 3,5mm in mijn monitor, zou het dus in principe ook kunnen werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 02-11-2011 08:54 ]

nggyu nglyd

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12 20:58
SCART naar RGB zal je bedoelen, vermoed ik.

Niet alle SCART uitgangen hebben standaard een RGB signaal zitten.
Of de Amino ook een RGB signaal heeft, weet ik niet.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik zou het raar vinden als er geen rgb signaal uit een settopbox voor digitale tv komt :-( Ik denk dat de (duurdere) hdmi oplossing het veiligst is want er staat mij nog iets bij dat het niet simpel is om een scart RGB signaal naar VGA te doen.

Iets van wikipedia:
De RGB-implementatie in scart is vrijwel geheel compatibel met de VGA-standaard die in de computerwereld gebruikt wordt. De enige verschillen zijn dat bij scart de horizontale synchronisatie (terugslag) een vaste frequentie van 15,625 kHz heeft en de verticale synchronisatie tussen 50 en 60 Hz dient te liggen. Bij VGA is de horizontale terugslag variabel, maar minimaal 31 kHz, evenals de verticale terugslag, die minimaal 50 Hz is. Een ander verschil is dat bij scart beide terugslagsignalen op dezelfde elektrische leiding worden doorgegeven en bij VGA op twee aparte leidingen.
Dus een simpele pin adapter zal het denk ik niet worden als je deze route kiest, want er moet iets met de frequenties gebeuren.
Ff snel voorbeeld gezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.js-technology.com/images/rgb-vga/rgb-vga.jpg

Ik weet niet wat het goedkoopst is, dit hierboven, een hdmi converter(of PVR apparaat met hdmi uit), of een kleine tweedehandse tv kopen :?

[ Voor 18% gewijzigd door jayvol09 op 02-11-2011 16:09 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Pagina: 1