Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste tweakers.net leden,

Thuis heb ik zowel een laptop als een desktop. Ik gebruik nu ongeveer al een half jaar een SSD als mijn bootschijf op mijn desktop. Woow, wat een snelheidsverschil in vergelijking met een normale HD. Nu ben ik dus de snelheid van mijn desktop gewend. Sinds een maand of 2 heb ik een laptop (Sony Vaio VPCF22L1E) met een 500Gb 5200 rpm HD. Je snapt mijn probleem al, het is te traag voor woorden :S
Nu wil ik een SSD inbouwen in mijn laptop, en omdat de huidige harde schijf van mijn laptop 2.5 inch is moet ik waarschijnlijk ook een 2.5 inch SSD kopen. Mijn vraag is klopt dit? En wat voor 1 raden jullie mij aan? Het liefst wil ik een 128GB voor max €200.

Alvast bedankt,

S. Yora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Samety,

uit persoonlijke ervaring kan ik je de Crucial M4 aanraden. In vrijwel alle test gelijk aan, dan wel sneller dan de 120gb van de concurrentie, en gewoon vele malen betrouwbaarder dan de Sandforce gebaseerde SSD's.

Ook de "wear" van de schijven is nihil, ik heb mijn schijf nu een maand of 4, en er is nog geen verschil in snelheid, ook niet in testprogramma's. Hiervoor de OCZ Vertex2 gehad, en daar was dat toch een heel ander verhaal.

Naast alle andere voordelen, is de M4 ook erg aantrekkelijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zijn vrijwel geen 3.5" SSD's dus als je even filtert in de pricewatch kom je genoeg keus tegen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:17:
Hoi Samety,

uit persoonlijke ervaring kan ik je de Crucial M4 aanraden. In vrijwel alle test gelijk aan, dan wel sneller dan de 120gb van de concurrentie, en gewoon vele malen betrouwbaarder dan de Sandforce gebaseerde SSD's.

Ook de "wear" van de schijven is nihil, ik heb mijn schijf nu een maand of 4, en er is nog geen verschil in snelheid, ook niet in testprogramma's. Hiervoor de OCZ Vertex2 gehad, en daar was dat toch een heel ander verhaal.

Naast alle andere voordelen, is de M4 ook erg aantrekkelijk in prijs.
Bedankt voor je snelle reactie Alexbrz! Ik heb het opgezocht en idd veel mensen zijn het eens met jou. Dan is mijn keus snel gemaakt!

nogmaals bedankt! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
redfoxert schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:17:
Er zijn vrijwel geen 3.5" SSD's dus als je even filtert in de pricewatch kom je genoeg keus tegen.
haha daar heb je een punt, maar als psychologiestudent heb ik zeer weinig verstand van computers. Alsnog bedankt voor je informatie. Morgen maar ff bestellen wat Alex me heeft aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
samety schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:31:
[...]

haha daar heb je een punt, maar als psychologiestudent heb ik zeer weinig verstand van computers. Alsnog bedankt voor je informatie. Morgen maar ff bestellen wat Alex me heeft aangeraden.
Ik heb die M4 van Crucial ook en ik kan alleen maar bevestigen wat er gezegd word over het ding. Zie ook mijn review op de productpagina in de pricewatch ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
redfoxert schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:17:
Er zijn GEEN 3,5" SSD schijven????
Volgens mij zijn WEL 57 3,5" SSD schijven in pricewatch.
http://tweakers.net/price...WVKjNnJjMcMWxpmtnpgG-1voH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor dit soort wat-moet-ik-kopen-topic's is een sticky topic in het leven groepen, om een wiltgroei aan topic's te voorkomen. Daarom een kleine doorverwijzing naar: [BBG aanschaf] SSD , hier zul je overigens de bevestiging vinden op wat je reeds aan reacties hebt gekregen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.