Beleid ten opzichte van "wat moet ik kopen" topics !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste moderators,

Het valt mij nu al een tijdje op dat er heel wisselend opgetreden word tegen de bekende "wat moet ik kopen" topics en voor zover mij bekend is dat deze niet meer toegestaan zijn als losse topics. Nu kwam ik vandaag weer een topic tegen wat in mijn ogen een puur voorbeeld was van een wat moet ik kopen topic. Tot mijn verbazing reageert zelfs een mod zonder dan een opmerking te plaatsen dat zulk soort topics niet meer mogen.

Daarentegen worden andere topics dan wel opeens resoluut gesloten en zit ik mij af te vragen van is het nou willekeur of wat is het verschil dat het ene topic wel opengehouden word en het andere weer niet. Ik denk dat hierdoor ook verwarring ontstaat en mensen dan denken van daar mag het wel dus doe ik het ook maar en dan weer het hek van de dam is.

Mijzelf stoot het soms gewoon wel een beetje tegen de borst omdat wij als enthousiaste tweakers dan dagen lang reviews zitten te lezen en half google afstruinen, en dan komt opeens een gast die geen moeite doet en verwacht dat een andere eventjes voor hem/haar gaat zoeken. Niet dat ik niemand wil helpen die er weinig vanaf weet maar een beetje moeite doen mag je toch wel verwachten lijkt mij, en ook lezen wat er wel en niet mag.

Een aantal keren heb ik ook al eens topic reports aangemaakt maar soms word er volgens mij geeneens naar gekeken en zie ik dat soms het report een aantal dagen als ongelezen aangemerkt staat. Tja dan heb ik zoiets van dan doe ik het niet meer en vind ik het ook goed, maar wel jammer dat daardoor zoveel nutteloze en oninteressante topics het forum telkens vullen.

Enfin, hoe zit dat nu met dat beleid en wie is er uiteindelijk verantwoordelijk voor waarbij ik dacht dat het de moderators zijn die vermeld staan bij het onderdeel zoals bv dan Procesoren en Moederboarden en dergelijke maar dat blijkt toch weer van niet. Althans soms zie ik dat andere moderators een topic gesloten hebben dus ook dat is mij eigenlijk niet meer helemaal duidelijk, of dat ik iets gemist heb en nog niet gelezen heb hoe dat in mekaar steekt.

Enkele topicvoorbeelden nog tot slot.

Welk moederbord met de volgende specs..?
Geheugen uitbreiden
feedback nieuwe game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zie jij dan een mod reageren?
Maak een TR aan als je dit soort topics ziet en je denkt dat ze niet door de beugel kunnen, dat is wat we al jaren doen. Wat wel zo kan zijn is dat het ene topic sneller opgepakt wordt dan het andere, maar of dat nu zo'n issue is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Bij die 1ste link reageert een mod of althans een mederwerker want die staat in het rood qua naam, dus ga ik er vanuit dat het iemand is met meer rechten op het forum.

Nou het probleem is vaak dat mensen dan blijven reageren in zo'n topic, goedbedoeld, maar op die manier ontstaat wel dan de gedachte dat het mag en krijg je zo'n wildgroei.

Tja wat betreft TR heb ik al vaakgenoeg gedaan waarbij dan andere topics wel opeens gesloten werden maar mijn TR nog op rood stond en niet gelezen word blijkbaar. Dan vraag ik mij af van heeft het zin nog een TR aan te maken als er toch dan niks mee gedaan word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is een BBGer, geen moderator...

en als je TR op rood staat is hij blijkbaar nog niet gelezen. Modjes zijn niet omnipresent. Sommige blijken zelfs een sociaal leven te hebben.

[ Voor 67% gewijzigd door TERW_DAN op 26-10-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Lordy79

Vastberaden

TERW_DAN schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:36:

Modjes zijn niet omnipresent. Sommige blijken zelfs een sociaal leven te hebben.
Ik dacht dat ze daarop geselecteerd werden!! (op omniprecense dus he :> )

Verder is hier inderdaad TR voor volgens mij...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
TR heb ik herhaalde malen gedaan maar vaak dan zonder resultaat dus vandaar dat ik die vraag eens hier neergezet heb want ik wil ook niet elke keer weer de zeikerd zijn die dan een opmerking plaatst in een topic dat het niet mag.

Maar vooral gaat het mij erom dat ook de "nieuwen" een beetje duidelijkheid erin krijgen en blijkbaar kan dat alleen wanneer een mod er iets van zegt, want op anderen die de opmerking plaatsen word gewoon niet gereageerd.

O ja en tuurlijk dat moderators niet 24 uur per dag hier rondzwerven maar soms duurt het echt dagen eer ik kan zien dat een TR gelezen is, terwijl er wel dagelijk topics bij komen en tja je bent niet voor niks mod lijkt mij. Ook al is het dan vaak vrijwilligerswerk maar je neemt dan toch een bepaalde verantwoordelijkheid op je om Tweakers leuk te houden en in goede banen te leiden ?

[ Voor 29% gewijzigd door Roel1966 op 26-10-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik zou graag 24/7 modjes hebben op elk forum. Helaas is dat (nog) niet zo. Heb even geduld, er komt vanzelf iemand voorbij en grijpt in waar nodig. Soms is ingrijpen niet eens nodig en zakt zo'n topic vanzelf af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Roel1966 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:49:
want ik wil ook niet elke keer weer de zeikerd zijn die dan een opmerking plaatst in een topic dat het niet mag.
Moet je ook vooral niet doen ;) Daar zijn mods voor en daarom heeft iedereen een TR mogelijkheid :)
Zoals reeds aangegeven, zijn die niet 24/7/365 online en aanwezig dus 't kan soms even duren voor iets opgepakt wordt. Voor calamiteiten hebben we nog global mods en ander tuig rondlopen, maar daar valt dit niet onder ;)
Roel1966 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:49:
O ja en tuurlijk dat moderators niet 24 uur per dag hier rondzwerven maar soms duurt het echt dagen eer ik kan zien dat een TR gelezen is, terwijl er wel dagelijk topics bij komen en tja je bent niet voor niks mod lijkt mij. Ook al is het dan vaak vrijwilligerswerk maar je neemt dan toch een bepaalde verantwoordelijkheid op je om Tweakers leuk te houden en in goede banen te leiden ?
Ook mods hebben wel eens een dag (of weekend of soms zelfs meer) "vrij"; en als dat overlapt met andere mods dan kan 't ook wat langer duren. Of een topic wordt soms nog even open gelaten om 't aan te kijken hoe 't loopt of gaat lopen. Of een/de mod(s) is/zijn het niet met je TR eens of... Er zijn legio redenen waarom een TR niet altijd (snel) opgepakt wordt. Bij dringende zaken kun je ook altijd nog terecht in Schop een Modje

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 26-10-2011 23:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Thxx voor de antwoorden en ik begrijp wel al uit de actie van Zeef dat die topics gewoon niet mogen, maar soms blijft het moeilijk om toch niet even een opmerking te plaatsen in het topic zelf. Deels om dan nieuwelingen toch op de goede weg te wijzen en het soms wel onwetendheid kan zijn ( goed lezen is ook een vak ).

Soms kan ik mij er ook wel iets bij voorstellen als je net nieuw bent en enthousiast bezig bent met je nieuwe systeempje samen te stellen. Maar ja voor mensen die al langer rondzwerven op het forum ( zoals o.a. ik zei de gek ) is het af en toe wel eens even frustrerend.

Eer ik mijn systeempje weer samengesteld en gebouwd had waren er weer een paar weken voorbij voor dat de goede keuze gemaakt was. Heel Tweakers even rondstruinen naar ervaringen en reviews lezen, Google op zijn kant gooien enz. enz.

Erg om dan te zien dat mensen in eens verwachten dat er zomaar een paar komen en zeggen van koop dit en dat en je dan ook weer ellenlange discussies krijgt van dit is beter, dat is beter etc..Maar ik zal in elk geval zo consequent mogelijk TR's dan toch blijven sturen in de hoop dat een mod ingrijpt.
Pagina: 1