feedback nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enige tijd research aan het doen om mijn nieuwe game PC samen te stellen. Ik ben tot onderstaande gekomen en zou graag feedback hebben van andere mensen.
Graag zou ik horen wat er eventueel nog kan verbeteren of goedkoper gemaakt worden. Dit zonder in te moeten boeten aan kwaliteit of performance.

Alvast bedankt!

Uitgangspunten:
---------------
• laag werkingsvolume
• upgraden mogelijk
• overclocken mogelijk
• budget vriendelijk

samenstelling:
--------------
• moederbord: ASUS Maximus IV Extreme-Z (Z68)
• CPU: Intel i7-2500K
• ventilator: Zalman CNPS10X Quiet
• ram: Corsair DDR3 1600 Vengeance 2x4GB
• grafische kaart: Asus GTX580
• SSD: OCZ technologie Vertex3 120GB 2,5
• voeding: Corsair PSU Series Gold AX1200 1200 Watt
• behuizing: Corsair Graphite 600 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Hiervoor hebben we de BBG topics. Lees even de stickies door omtrent de reglementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie [BBG aanschaf] Gamesysteem en post je vraag daaron, maar leg dan ook uit waarom je bepaalde componenten hebt gekozen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:27:
Hallo,

Ik ben al enige tijd research aan het doen om mijn nieuwe game PC samen te stellen. Ik ben tot onderstaande gekomen en zou graag feedback hebben van andere mensen.
Graag zou ik horen wat er eventueel nog kan verbeteren of goedkoper gemaakt worden. Dit zonder in te moeten boeten aan kwaliteit of performance.

Alvast bedankt!

Uitgangspunten:
---------------
• laag werkingsvolume
• upgraden mogelijk
• overclocken mogelijk
• budget vriendelijk

samenstelling:
--------------
• moederbord: ASUS Maximus IV Extreme-Z (Z68)
• CPU: Intel i7-2500K
• ventilator: Zalman CNPS10X Quiet
• ram: Corsair DDR3 1600 Vengeance 2x4GB
• grafische kaart: Asus GTX580
• SSD: OCZ technologie Vertex3 120GB 2,5
• voeding: Corsair PSU Series Gold AX1200 1200 Watt
• behuizing: Corsair Graphite 600 T
Er zijn een aantal vragen die een bepaalde 'waarom' vraag oproepen.
Waarom kies je voor deze componenten.
Waarom denk je een SSD nodig te hebben.
Waarom heb je een voeding van 1200watt?

Waarom zou het goedkoper moeten? Is dit nog binnen het budget? etc etc.
Je kan indd beter in de BBGs kijken, veelal staan daar veel goede samenstellingen die wellicht én beter presteren én binnen je budget vallen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Tevens snap ik inderdaad niet waarom je bepaalde componenten kiest als je eis is dat het budget-vriendelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik wist niet dat het hier zo streng was. Ik versta wel dat dit moet om de wildgroei zoveel mogelijk te beperken. Ik heb deze bovenstaande "sticky's" ingekeken maar ik ga toch trachten hier verder te gaan, ik zie wel waar ik uitkom. :)

Even schetsen waar ik deze componenten vandaan heb. Ik heb zelf veel dingen opgezocht via benchmarks en dergelijke. Heb dan deze gepost op bepaalde websites (zoals ik hier nu doe) en opmerkingen die ik bruikbaar vond heb ik opgezocht en indien nodig aangepast. Ik veronderstel dat de vraag "waarom deze componenten" daarmee is opgelost.

Waarom SSD. Omdat uit verschillende benchmarks blijkt dat dit een performance boost geeft in mijn gamen (loading) en een langere levensduur heeft. Uiteraard ga ik buiten de SSD ook een normale HHD hebben draaien maar deze zal nooit met mijn gamen in aanraking komen.

Waarom die voeding had ik inderdaad beter toegelicht. Normaal stond er een 850W voeding in, maar heb deze verhoogt omdat ik mijn toren ineens wou voorzien voor een toekomstig mogelijke uitbreiding van een tweede GTX580.

Ik ben hier niet op dit forum binnengestapt om van 0 te beginnen. Ik weet dat ik hier als specc heb gepost die best ok is. Ik wil gewoon zoveel mogelijk opinies krijgen zodat ik 99% zekerheid heb dat hier niets kan aan verbetert worden.

Ik heb trouwens nergens gezet dat ik een budget pc aan het samenstellen ben. Ik weet wat bovenstaande mij gaat kosten en ben ook bereid dit te betalen. Mijn vraag omtrent geld was of ik misschien een goedkopere mogelijkheid over het hoofd had gezien. Het is niet omdat ik dat kan en wil betalen dat ik het geld zomaar uit de deur werp.

Dus nogmaals sorry dat ik 1. blijkbaar deze post niet goed heb opgebouwd en 2. ik niet alles volledig heb toegelicht, maar ik had toch graag van jullie een opinie gehad.

Mvg,
Gino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Naar mijn idee zit de gtx580 op dit moment niet echt op de prijs-prestatie sweetspot. Je betaald gewoon extra voor de snelste kaart op dit moment (jaja, lieve mede tweakert, nuanceer dat zelf maar in gedachten). Ik persoonlijk zou me dan afvragen of de performancewinst de investering van de kaart waard is, mocht geld een afweging te zijn. Het prijsverschil tussen deze kaart en eentje met wat lagere specs zou de upgradeability misschien ten goede komen gezien de verwachtingen van de radeon 7xxx series, terwijl die paar fps echt niet de moeite waard zijn. Zolang het soepel speelt en er goed uit ziet is het naar mijn idee prima toch?

gewoon mijn gedachten over jouw bak, hopelijk kun je er wat mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixxel schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
gewoon mijn gedachten over jouw bak, hopelijk kun je er wat mee :D
Is mijn bak nog niet dus alle gedachten zijn welkom. Er zit zeker waarheid in wat jij zegt maar ik denk toch niet om lager dan een GTX580 te gaan. Ben al gezakt van een GTX590 omdat het zwaar overkill zou zijn. Nog meer zakken zou ik niet overleven. :p

Toch bedankt voor jou input en nog meer info is altijd welkom. :)

Gino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:06:
Sorry, ik wist niet dat het hier zo streng was. Ik versta wel dat dit moet om de wildgroei zoveel mogelijk te beperken. Ik heb deze bovenstaande "sticky's" ingekeken maar ik ga toch trachten hier verder te gaan, ik zie wel waar ik uitkom. :)

Mvg,
Gino
Hij zal denk toch gesloten worden, dus je kan beter in de BBG's verder posten.

Sowieso bestaat de I7-2500K niet, het is of een 2600K of 2700K (wanneer deze uitkomt overigens)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

ipazza schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Hij zal denk toch gesloten worden, dus je kan beter in de BBG's verder posten.

Sowieso bestaat de I7-2500K niet, het is of een 2600(K) of 2700(K) (wanneer deze uitkomt overigens)
Met of zonder K!, aangezien het verschil zit in het ondersteunen voor VMs etc.
Verder is een 2e GTX580 erbij wel zinloos, de GTX580 speelt nu alles al op ultra..

Ik denk dat er iemand over woordtje budget is gevallen, want dat wil niet zeggen dat je een budget pc aan het samenstellen bent.

Als SSD kan ik je een Crucial M3 aan raden, die zijn sneller, stabieler en gewoon beter als de Vertexen.
Voor meer info kan je daar beter rondneuzen in het SSD topics.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals hierboven al opgemerkt is het eigenlijk niet de bedoeling dat er nog topics aangemaakt worden met wat moet ik kopen en wat vinden jullie. Denk ook dat het erg moeilijk is om voor een ander te bepalen wat ie het beste kan kopen en dit puur persoonlijk is met een aantal dingen.

Voor de een is design belangrijk, de ander wil stilte, die wil weer veel snelheid met gamen enz. enz., dus toch beter als je op basis van reviews een gemiddelde trekt en die afweegt t.o.v. je budget en verdere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad iets vrij persoonlijks. Wou gewoon bevestiging dat ik niets idioots aan het bestellen was. Uit de antwoorden die ik hier krijg maak ik uit dat mijn specc ok is en dat de rest kleine nuances zijn. Dus dit kan inderdaad gesloten worden, blijf bij mijn specc.
ipazza schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Sowieso bestaat de I7-2500K niet, het is of een 2600K of 2700K (wanneer deze uitkomt overigens)
sorry i5-2500K :s

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:42:
[...]

Als SSD kan ik je een Crucial M3 aan raden, die zijn sneller, stabieler en gewoon beter als de Vertexen.
Voor meer info kan je daar beter rondneuzen in het SSD topics.
Zal dit eens nader bekijken. Bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Mooi, dan kan dit topic op slot want eigenlijk is dit niet de bedoeling. Om dagelijks topics als : "Is dit een goeie game PC" te voorkomen hebben we de BBG topics, zoals eerder in dit topic vermeld. Voor game PC's is er [BBG aanschaf] Gamesysteem. Voortaan graag daar de vragen & opmeringen over game pc's. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.