Toon posts:

Soundcart met dolby

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dolby surround sound voor mijn pc (DVD) liefst met veel speaker uitgangen.

Ik dacht zelf eerst aan een soundblaster live Platinum, maar ik vind deze toch een beetje aan de dure kant, is er een goed alternatief, dus met dolby digital en minimaal 4 speaker uitgangen.

En als je de boxen een beetje goed opsteld, heb je dan ook een beetje bioscoop geluid?
Ik zoek nog van die draadloze boxjes, zijn hier tips voor?

Als bass wil ik mijn stereo gebruiken met 2*1000 watt.

Bedankt!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

SoundBlaster Live 5.1:?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Natuurlijk moet je de Creative 5.1 nemen. Deze heeft dolby Digital (dts) nog beter dan surround. Neem als speakers de Creative2200.
Je kunt ze kopen op de site van megapool (onder het kopje "specials")
www.megapool.nl

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 15:21 schreef delfosso het volgende:
Natuurlijk moet je de Creative 5.1 nemen. Deze heeft dolby Digital (dts) nog beter dan surround.
Volgens mij is dts toch echt digital theatre sounds en dat is iets anders dan dolby digital!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die 5.1 lijkt me wel wat, hebben ze die ook gewoon in de winkel want die is hier vlak bij (10km).

Ik dacht zelf (ik weet niet hoor, ben een sound newB) aan:
2* 550W Speakers, subwoofer + 4 satellieten
http://www.gistron.com/Onderdelen/info/speakers/wavemaster_550W_2.htm

Specifications
subwoofer + 4 satellites
550 Watt (PMPO)
magnetic shielded
frequency response: 70 - 500Hz (subwoofer)
frequency response: 300 - 18.000 Hz (satellites)

4.1 digital surround sound
built-in amplifier
volume control
input by connection cable
power output (rms): 7,6 + 2 x 2,9 + 2 x 1,8 Watt
tension: AC 230 volt
dimensions: 87 x 97 x 90 mm (satellites)
dimensions: 125 x 176 x 210 mm (subwoofer)
dimensions: 43 x 101 x 124 mm (control module)

of is die van creative beter dan 2*deze tsjap. 2* deze is nog 100,- goedkoper :)

Verwijderd

Zucht... hier gaan we weer...

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Je moet wel ff opletten dat er weinig DVD software spelers zijn die DTS goed decoderen, vaak is je meegeleverde WinDVD of wat dan ook een OEM versie en dus cripple.
Dus DTS over spdif werkt dan ook niet.

* ilrenato vind het jammer maar waar :'(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

ik weet niet hoor, ben een sound newB
Nou, dat is een overbodige opmerking. Het druipt echt van je posts af.

Hoeveel geld heb je beschikbaar? Met dat bedrag in je hoofd moet je eens naar een redelijke audiozaak gaan (iets als Staffhorst), en dat is geen: Megapool, de Block, Duiker, enz. Dus een zaak waar alleen audio & video wordt verkocht, en geen haardrogers oid. Dan ga je in een luisterruimte (degene met de stereo spullen erin) zitten, en veel luisteren. En dan moet je nog eens terugkomen en dan kan je altijd nog die goedkope prul kopen (wat je dan waarschijnlijk niet meer wil).

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 16:57 schreef Jag het volgende:

[..]

Nou, dat is een overbodige opmerking. Het druipt echt van je posts af.

Hoeveel geld heb je beschikbaar? Met dat bedrag in je hoofd moet je eens naar een redelijke audiozaak gaan (iets als Staffhorst), en dat is geen: Megapool, de Block, Duiker, enz. Dus een zaak waar alleen audio & video wordt verkocht, en geen haardrogers oid. Dan ga je in een luisterruimte (degene met de stereo spullen erin) zitten, en veel luisteren. En dan moet je nog eens terugkomen en dan kan je altijd nog die goedkope prul kopen (wat je dan waarschijnlijk niet meer wil).

Jag
Sorry hoor, ik mag dan een sound newB zijn, maar ik ben geen mongool, behandel me dan ook niet zo. Dank u!

Ik wilde alleen een beetje goedkope oplossing voor redelijk leuk geluid, het hoeft hier echt geen bioscoop te zijn en natuurlijk zal een oplossing van 500,- veeeel slechter zijn dan de professionele uitvoeringen. Maar dat kan altijd nog later als ik student af ben :)

Maar van mijn vorige post (misschien heeft iemand die toevallig) is dat 2* dat setje beter dan 1* zo'n creative?

• Jag

Jag

Ok, ik reageerde een beetje lame, maar de inhoud meende ik op zich wel.

Hoeveel geld heb je te besteden? Eén ding kan ik je al wel vertellen: ik zou echt absoluut voor een stereo setje gaan, en geen comp speakers. Echt, dit is geen verfijnd audiofiel geneuzel. Als je 2e hands een versterker plus twee speakers kan kopen, dan heb je echt veel meer waar voor je geld.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ja en ik heb ook iets te lame gereageerd, sorry :)

Wat ik nu aan normaal geluid spul heb liggen is het volgende:
- Ik heb een goede versterker van JBsystems met twee volumeknoppen (ik moet effe het boekje zoeken voor het type)
- 2* 1000 watt JBL boxen
- 4* 80 watt yamo

De versterker heb ik aangesloten op mijn sb128 (er is maar een uitgang die geluid geeft ondanks dat er in het boekje meerdere staan)
Op deze versterker heb ik 2*80 en 2*1000w aangesloten.

Ik heb mooi geluid en het kan lekker hard >:) alleen surround is er dus niet echt bij.

Nou dacht ik (ja zal wel dom zijn :) )
als ik een goede geluidskaart koop, bijv die Liveplayer 5.1 die meer dan 1 uitgang heeft om versterkers op aan te sluiten. Dan koop ik 1 versterkertje bij ( ik heb nog 2 oude jvc's onder het stof staan) en dan kan ik dus 4 versterkers aansluiten en op elke versterker 2 boxen. En dan hoop ik dus dat ik surround sound heb.

Eigenlijk was ik ook een beetje van plan die 4*yamo's te verkopen en dan een aantal kleine draadlozen te kopen.

Maar zoals je merkt ik heb geen flauw idee wat te doen. Ik wil me zuurverdiende studente centjes niet aan onzinnnig spul besteden.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als het je om geluidskwaliteit gaat kun je beter bij Creative wegblijven.
Dan is Terratec (www.terratec.net) een betere keuze. Ze zitten wat meer in de profi-hoek dus wat minder game-features maar kwaliteit is top.

En Jag heeft trouwens gelijk. Weinig PC speakers kunnen tippen aan een middelmatige Hi-Fi installatie.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 01:06 schreef funksngrooves het volgende: Nou dacht ik (ja zal wel dom zijn :) )
als ik een goede geluidskaart koop, bijv die Liveplayer 5.1 die meer dan 1 uitgang heeft om versterkers op aan te sluiten. Dan koop ik 1 versterkertje bij ( ik heb nog 2 oude jvc's onder het stof staan) en dan kan ik dus 4 versterkers aansluiten en op elke versterker 2 boxen. En dan hoop ik dus dat ik surround sound heb.

Eigenlijk was ik ook een beetje van plan die 4*yamo's te verkopen en dan een aantal kleine draadlozen te kopen.

Maar zoals je merkt ik heb geen flauw idee wat te doen. Ik wil me zuurverdiende studente centjes niet aan onzinnnig spul besteden.
Ehm... laat ik je 1 ding zeggen : die 3 uitgangen op de 5.1 zijn niet ontworpen om 3 versterkers op aan te sluiten. Zonder te flamen, je kan beter ff op http://www.soundblaster.com ofzo kijken wat die uitgangen wel doen.

Dit zou namelijk behoorlijk onzinnig zijn en geluid uit 3 verschillende bronnen tegelijk ?!?! Mwoa, lijkt me niet fijn.

• Jag

Jag

Tja, de laatste tijd wil iedereen ineens surround geluid hebben. Ten eerste: surround geluid, als in Dolby surround en Dolby Digital is bedoeld voor films. En werkt ook alleen maar met films. Waarbij je voor dolby digital en dts ook nog eens een DVD speler nodig hebt plus een decoder.
Dan heb je nog het four point surround dat oa ondersteund wordt door de Sb Live, en wat speciaal voor spellen bedoeld is

Muziek is dus gewoon bedoeld om stereo af te spelen. En dat is dus met twee speakers (tenzij je gaat delayen of dat soort grappen, maar dat lijkt me niet erg nuttig in jouw geval :P)! Alles wat je er extra bijzet maakt het alleen maar minder. Vaak als je een dubbel stereo met voor en achter speakers, opstelling maakt, krijg je een frequentie afhankelijke voor achter balance. Dat wil zeggen, bij een bepaalde frequentie lijkt het geluid van achter te komen en anderom. En dat is echt zwaar irritant.

Dus wat ik zou doen als ik jou was, is alles wat je extra hebt staan op je kamer, op een andere kamer neerzetten, weggeven aan je zusje of verkopen.
En dan je JBsystems (wat een serieus PA merk is, in tegenstelling tot die McCrypt enzo ellende) versterker en JBL speakers houden. En dan zou ik met het geld dat je bespaart twee 18-inch subs van JBL eronder zetten, met evt een actieve crossover plus een extra amp. Ik denk dat je daar heel wat gelukkiger van wordt.

Jag

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Wil je puur voor de surround gaan, haal dan gewoon een SBLive 1024 met digital output. Koop ook meteen een goedkope Dolby Digital receiver (2e hands is ook mogelijk). Een goedkope nieuwe Pioneer is maar iets van 600,- als je even zoekt. Sluit op deze set op de fronts die JBL's aan en op de rearkanalen die Jamo dingen. Center hoef je niet aan te sluiten, dat signaal verwij je dan naar de fronts (je kunt later altijd nog een center kopen) Wat je overhoudt kun je verkopen.
Wat je ook doet, hou het bij 1 set, dus niet meerdere versterkers enzo. En die pc speaker setjes is ook niet alles. Als je volgens hun normen gaat meten zit er in je pc-kast zelfs een 400W speaker met een bereik van 20-20.000 Hz.
En als je de boxen een beetje goed opsteld, heb je dan ook een beetje bioscoop geluid?
Dat is natuurlijk per ruimte verschillend, ligt dus aan meerdere factoren. Daarnaast moet ik zeggen dat bioscoopgeluid niet het mooiste geluid is (een beetje HT freak heeft beter) maar zolang je er zelf mee tevreden bent houdt niemand je tegen. Het is uiteindelijk wel een goedkope oplossing. Zelf luisteren dus, dan oordelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het hele pc idee vergeet, en dan gewoon een goede standalone DVD-speler koop, een 2e handse dolby digital receiver en dan dus die yamo's als achter en midden en die jbl's als voor.

Ik zal eens op ibazar etc. kijken naar een reciever als ik denk iets gevonden te hebben, dan post ik het wel kunnen jullie adviseren voor een potentiele misstap

Heb ik gelijk iets voor de uitzet :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Check out deze DVD speler van Pioneer. De 535, een goede DVD speler in z'n prijsklasse en nu in de aanbieding bij de Megapool (:r)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Op donderdag 22 maart 2001 14:30 schreef Jag het volgende:
Tja, de laatste tijd wil iedereen ineens surround geluid hebben. Ten eerste: surround geluid, als in Dolby surround en Dolby Digital is bedoeld voor films. En werkt ook alleen maar met films. Waarbij je voor dolby digital en dts ook nog eens een DVD speler nodig hebt plus een decoder.
Dan heb je nog het four point surround dat oa ondersteund wordt door de Sb Live, en wat speciaal voor spellen bedoeld is
Er zijn ook wel spellen met Dolby Digital te krijgen hoor. Niet veel, maar ze zijn er.

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Ik heb zelf een Creative Live 1024 player en de Soundworks 2200 geluidsset. Werkt echt prima. Perfect geluid vind ik. Ook met spelletjes werkt het prima hoor. Ze hoeven nog niet eens dolby surround te ondersteunen.. gewoon om te ervaren dat je geluid overal om je heen hoort en een lekkere trillende bas booster aan je voeten is al relaxed 8-) Al dat "gezeik" (excusez-moi) van die mensen op het forum die het altijd beter weten en altijd betere en duurdere speakers hebben.. pff :r Voor de prijs die je betaald voor een Live! Player en de 2200 Soundworks set is het wat mij betreft prima geluid! Ik heb er geen duizenden guldens voor over voor net dat betere geluid.. niet iedereen is financieel even sterk en heeft zoveel geld over voor geluid. Sommige mensen (like me) zijn al tevreden met iets minder. Sorrie voor de preek, maar het moest er effies uit :7

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Juist...

Al dat gedoe. M'n live 1024 met dts 2500 werkt lekker voor die prijs. Van mij hoeft het niet beter, want dat kan ik nie betalen :P. En het resultaat is echt niet slecht hoor *D

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op woensdag 21 maart 2001 15:21 schreef delfosso het volgende:
Natuurlijk moet je de Creative 5.1 nemen. Deze heeft dolby Digital (dts) nog beter dan surround. Neem als speakers de Creative2200.
Je kunt ze kopen op de site van megapool (onder het kopje "specials")
www.megapool.nl
:) DUUR!
www.asci.nl (groningen en assen, en nogeen plaats dacht ik.) kost het 467,70 voor een set, dus met de live5.1 en de dtt 2200 !, veel beter dan bij die megapool voor 570 piekjes te kopen1..

Heb hem ook en het is FANATASTISCH KEWL GELUID> ook met een 19" monitor.. >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Jag

Jag

Op vrijdag 23 maart 2001 13:12 schreef MrKoen het volgende:
Ik heb zelf een Creative Live 1024 player en de Soundworks 2200 geluidsset. Werkt echt prima. Perfect geluid vind ik. Ook met spelletjes werkt het prima hoor. Ze hoeven nog niet eens dolby surround te ondersteunen.. gewoon om te ervaren dat je geluid overal om je heen hoort en een lekkere trillende bas booster aan je voeten is al relaxed 8-) Al dat "gezeik" (excusez-moi) van die mensen op het forum die het altijd beter weten en altijd betere en duurdere speakers hebben.. pff :r Voor de prijs die je betaald voor een Live! Player en de 2200 Soundworks set is het wat mij betreft prima geluid! Ik heb er geen duizenden guldens voor over voor net dat betere geluid.. niet iedereen is financieel even sterk en heeft zoveel geld over voor geluid. Sommige mensen (like me) zijn al tevreden met iets minder. Sorrie voor de preek, maar het moest er effies uit :7
Nee joh, je moet gewoon zo'n surround set kopen, veel slechter geluid voor hetzelfde geld. Echt maar gezeik hoor van die mensen die zeggen dat je veel beter een stereo systeem kan kopen.

Geloof me, surround geluid is heel indrukwekkend als je het goed doet met films. En A) wat jij van plan bent is niet goed (met allemaal verschillende speakers en geen goede centre), en B) en voor hetzelfde geld kan je een systeem kopen dat zowel met films maar met name met muziek veel beter klinkt!

Geloof me, als je twee PA subwoofers oid onder je JBL's zet zal je denk ik heel wat heftiger geluid hebben. Is geen audiofiele oplossing, maar wel audiofieler dan wat je nu van plan bent!

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik na JAG ga luisteren :)

Maar iedereen die gepost heeft in deze thread BEDANKT! :)

• Jag

Jag

Hehe ;).

Laat maar weten als je vorderingen maakt.

Jag
Pagina: 1