Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Zojuist heb ik in een Blackberry 9700 een hollandsnieuwe SIM kaartje gedrukt. Hierop zit het goedkoopste abonnement (zonder internet). Wi-Fi is ook ingeschakeld en maakt thuisverbinding met het internet. Via de browser kwamen we op nu.nl en whatsapp.com, maar ineens dacht ik aan de instelling Opties Mobiel Netwerk > Gegevensservices. Deze stond nog op AAN, en sinds deze op UIT staat kan er ook niet meer geinternet worden.

Nu heb ik 2 vragen:
  1. Hebben we op nu.nl en whatsapp.com gezeten via het gegevensnetwerk van hollandsnieuwe of via wifi?
  2. Hoe krijgen we het voor elkaar dat in ieder geval whatsapp gaat werken op de telefoon via wifi, zonder dat er een (BB) internet abonnement afgesloten dient te worden?
Ik kan me voorstellen dat zelfs via wifi (BB) internet niet mogelijk is, omdat de telefoon zich niet registreert (geen GPRS met hoofdletters en geen BB logo voor het wifi netwerk of in geval van 3G voor het gegevensnetwerk).

Alvast bedankt!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:40
Volgens mij bied Hollandsnieuwe geen BIS aan.

1. Waarschijnlijk heb je de webpages via wifi bekeken.
2. Het is niet mogelijk om blackberry-services uit te voeren zonder BIS of BES.

Je zult toch een provider moeten nemen die wel BIS aanbied, anders is je Blackberry een nutteloze telefoon wat alleen kan sms'en en bellen.

Ook activatie van Whatsapp gaat via BIS.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Er is hoop, al is er helaas geen eenduidig antwoord op je vraag.

Ik heb namelijk ooit WhatsApp kunnen Activeren op een Telefoon zonder Internetverbinding (met alleen WiFi).

De Browser is idd wss de "HotSpot Browser" geweest, welke nutteloos is op GPRS / 3G, maar functioneerd onder BIS loze WiFi.

Wellicht zou je als Workaround nog kunnen proberen om WhatsApp te activeren met een BIS abo inserted om vervolgens te kijken of deze blijft functioneren wanneer je je eigen SIM weer gaat gebruiken (zorg wel even dat bij Geavanceerde Instellingen het gebruik van Push / BIS op uitstaat.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Wat erg apart was, was dat zodra Opties Mobiel Netwerk > Gegevensservices op AAN staat, met Wi-Fi ingeschakeld en het Mobiel Netwerk uit, Whatsapp gewoon werkt!

Nu ben ik alleen bang voor wat er gebeurt als je het Mobiel Netwerk aanzet en geen Wi-Fi bereik hebt, we willen geen hoge kosten maken ivm internet dat wordt gebruikt. Of hoeven we hier niet bang voor te zijn?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4