Studio speakers op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 14:49
Hallo tweakers,

Ik wil graag de pricewatch: Tangent Evo E4 (Zwart) of de pricewatch: Magnat Monitor Supreme 200 (Zwart) op mijn bureau zetten en deze dan aansluiten op mijn computer.

De grote vraag is: Hoe? Heb ik een AMP nodig zoja wat voor soort? Misschien zijn de boxen wel te overpowerd of zijn er betere voor de zelfde prijs. Ik ben nog wel van plan een subwoofer er pij te plaatsen in de nabije toekomst.

Kort:
1. Hoe sluit ik deze aan?
2. Zijn er betere speakers voor de zelfde prijs?
3. Wat voor AMP of media iets heb ik nodig?

Groet... Silas

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

Voor passieve speakers (= alle speakers waar geen 230 Volt aansluiting op zit) heb je een versterker nodig. Dit in tegenstelling tot actieve speakers, die kun je gelijk op een koptelefoon uitgang aansluiten.

Beide speakers die je noemt zijn passief en hebben daarom een versterker nodig. Elke "AMP" volstaat :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gozer natuurlijk heb je dan een aperte versterker nodig. any amp. gewoon lekker gaan luisteren bij de hifi boer

180 watt overpowered ? voor een huiskamer ofzo. zeker

Iperf

• silasje1
lier schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:32:
Voor passieve speakers (= alle speakers waar geen 230 Volt aansluiting op zit) heb je een versterker nodig. Dit in tegenstelling tot actieve speakers, die kun je gelijk op een koptelefoon uitgang aansluiten.

Beide speakers die je noemt zijn passief en hebben daarom een versterker nodig. Elke "AMP" volstaat :9
Ok dankje... [domme vraag modus] kan je eentje aanraden? [/domme vraag modus]

• silasje1
fish schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:32:
Gozer natuurlijk heb je dan een aperte versterker nodig. any amp. gewoon lekker gaan luisteren bij de hifi boer

180 watt overpowered ? voor een huiskamer ofzo. zeker
voor een slaapkamer, ik ga er mee gamen en muziek luisteren. dus overpowered zeker :P?

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08-2025
180 watt noem ik ruim voldoende :P maar die dingen koop je denk ik meer voor de geluidskwaliteit dan voor het vermogen

• silasje1
abn19 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:39:
180 watt noem ik ruim voldoende :P maar die dingen koop je denk ik meer voor de geluidskwaliteit dan voor het vermogen
watt maakt mij niks uit... watt zegt niet altijd alles toch...

• silasje1
laatste vraag: maakt het uit wat voor versterker ik haal? (ja kreeg al een soort antwoord) Moet ik perse een bepaald aantal watt hebben op de versterker die 180watt van de Magnat kan hebben?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Lees [FAQ] Audio anders eens door, daar staat heel wat in betreffende het vermogen en waar je wel (of eigenlijk niet) op moet letten. Wat eigen inzet is op GoT namelijk nog steeds gewenst en dat mis ik toch wel in dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• silasje1
FeaR schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:24:
Lees [FAQ] Audio anders eens door, daar staat heel wat in betreffende het vermogen en waar je wel (of eigenlijk niet) op moet letten. Wat eigen inzet is op GoT namelijk nog steeds gewenst en dat mis ik toch wel in dit topic.
Heb de FAQ gelezen. Zal het nog es doen. Ik weet alles nu eigenlijk al. Slotje mag hoor. Danku
Pagina: 1