Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

categorie toekennen aan cel ?

Pagina: 1
Acties:

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo allemaal,

zit nou een tijdje te klooien maar kom er niet uit
ik ben bezig met een financiële template voor het bijhouden van de inkomsten en uitgaven. ik wil geen standaard template van internet gebruiken want wil het zelf leren.

maar ik heb nou een aantal catogorieen gemaakt bijv. : huis, eten/drinken, kleding, uitgaan Enzo.
in elke categorie staat een bepaalde hoeveelheid geld voor die maand ingedeeld
nou heb ik bevoorbeeld een uitgave van 50 euro in de categorie kleding.

als ik dan in de sheet het bedrag en categorie invul wil ik graag dat het bedrag meteen van het geld wat in die categorie zit eraf gehaald word.

is dit mogelijk ?

avlast bedankt,
mvg
peter

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

pwghost schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:12:
hallo allemaal,

zit nou een tijdje te klooien maar kom er niet uit
ik ben bezig met een financiële template voor het bijhouden van de inkomsten en uitgaven. ik wil geen standaard template van internet gebruiken want wil het zelf leren.

maar ik heb nou een aantal catogorieen gemaakt bijv. : huis, eten/drinken, kleding, uitgaan Enzo.
in elke categorie staat een bepaalde hoeveelheid geld voor die maand ingedeeld
nou heb ik bevoorbeeld een uitgave van 50 euro in de categorie kleding.

als ik dan in de sheet het bedrag en categorie invul wil ik graag dat het bedrag meteen van het geld wat in die categorie zit eraf gehaald word.

is dit mogelijk ?

avlast bedankt,
mvg
peter
Natuurlijk, heb je al getracht te werken met een SUMIF?
Of een pivot table met de totalen per categorie?

• pwghost
Amafi schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:15:
[...]

Natuurlijk, heb je al getracht te werken met een SUMIF?
Of een pivot table met de totalen per categorie?
sorry maar ik weet totaal niet waar u het over heeft sumif komt me nog enigzins bekend voor maar wat is een pivot table (nou voel ik me heel dom (a))

peter

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 15:16
Als ik het zo lees heeft de TS niet veel aan dit soort tips. Je kan beter even bij een familielid of vriend langsgaan die het even voor je in elkaar zet.

Maar als je het graag zelf wil doen dan zal je sumif moeten gebruiken ja.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 15:16
Nederlandse versie is een draaitabel, sumif zal iets als 'som.als' zijn.

• pwghost
Malt007 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:17:
Als ik het zo lees heeft de TS niet veel aan dit soort tips. Je kan beter even bij een familielid of vriend langsgaan die het even voor je in elkaar zet.

Maar als je het graag zelf wil doen dan zal je sumif moeten gebruiken ja.
hallo,
ik heb nou niet echt iemand die het beter kan dan ik al kan nou :P
ik kan wel de basis gewonen dingen kleurtjes veranderen linken naar andere tabs enzo maar ik wil er wat dieper op ingaan want is wel handig straks in het bedrijfsleven + solidworks.

weet iemand een goede tutorial voor draaitabellen en sumif ?

mvg
peter

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
pwghost schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

hallo,
ik heb nou niet echt iemand die het beter kan dan ik al kan nou :P
ik kan wel de basis gewonen dingen kleurtjes veranderen linken naar andere tabs enzo maar ik wil er wat dieper op ingaan want is wel handig straks in het bedrijfsleven + solidworks.

weet iemand een goede tutorial voor draaitabellen en sumif ?

mvg
peter
Groeten hoeft niet op dit forum, dit doe je automatisch, voor je andere vraag..... google.nl

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

batsma schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:25:
[...]
Groeten hoeft niet op dit forum, dit doe je automatisch, voor je andere vraag..... google.nl
Of natuurlijk de excel help functie, staat ook het een en ander in omschreven.
In je topic van een paar maanden geleden zijn overigens dezelfde antwoorden al gegeven.http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1466000

Overigens leerde ik het meeste van de templates downloaden en kijken hoe ze de formules hebben opgebouwd. Iemand die een mooie draaitabel heeft doorkijken hoe dat werkt en alle knopjes proberen.
Of proberen de goede som.als na te bouwen met een klein voorbeeldje. Succes ermee in ieder geval
Pagina: 1