huishoudbudget & rekeningoverzicht maken in excel *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo tweakers,

ik weet niet of dit hier goed staat, maargoed leek me de beste plek om het te posten.
ik zit met een probleempje ik wil graag in excel een template/sheet maken waarin ik per maand kan zien wat erin komt en eruit gaat. maar ik weet niet echt hoe ik zoiets moet aanpakken ?? hoe kan ik dit het beste doen ?
ik wil geen programma gaan gebruiken hiervoor gewoon excel !

soort van sheet waarin ik budgetten aan catogorieen kan stellen en als ik teveel/te weinig uitgeef in een bepaalde categorie dat dat afgetrokken/opgeteld word (extra) bij het budget van de maand ernaar.

en iets van een visueele representatie van de catogorie, gemiddelde uitgaven over de maanden, en inkomsten uitgaven gemiddeld.

als iemand voorbeeld heeft, of weet hoe ik het moet aanpakken graag thanks in advance.

groeten peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heb je een rekening bij ING? Probeer dan TIM eens, dat kan heel mooi alles op een rijtje zetten. En ik las gisteren/vandeweek in een mail van ING dat andere rekeningen (andere banken) er eventueel ook aan gekoppeld kunnen worden. Dan moet je wel iets van een rekening bij ING hebben ben ik bang.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41
Kijk eens op www.computeridee.nl bij de downloads. Daar staan vaak wel excel templates voor dit soort huis-tuin-keuken wensen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Ik gebruik zoiets ook (waar je van tevoren al verwachte uitgaven in kan vullen voor komende maanden), ik weet niet meer waar ik 'm vandaan heb, maar als je wilt kan ik het wel even doorsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
hallo allemaal,

ik heb alleen rabobank rekeningen, okej ik zal eens daar kijken bij de downloads.
@master fx : als je het zou willen doorsturen zou fijn zijn alvast bedankt :D

mvg
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59
Je kan ook naar Offline Rekening overzicht kijken: http://www.orov.nl/

Hiermee kan je je afschriften importeren en dan kan je je gegevens op allerlei manier te bekijken en berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
@jjbstolk ik wil het graag in excel doen iets van een tutorial of voorbeeld ook om mijn excel kennis verder uit te breiden. en ik wil mijn gegevens niet op een website of in een app zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Begin simpel:
Kolom A zet je iedere keer het bedrag wat binnenkomt of uitgaat in een nieuwe rij en begin in rij 2. In kolom B kan je een beschrijving kwijt. Totaal kan je simpel krijgen door in cel A1 de formule SOM(A2:Axxx) te zetten.
Dit is de meeste eenvoudige. Je kan het ook uitbreiden stap voor stap (met pre-defined kosten/inkomst posten etc)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Als je dan in kolom C een categorie neerzet, kan je met SOM.ALS() gemakkelijk per categorie optellen om bijv. taartdiagrammen te maken. Of, voor de steilere leercurve: met draaitabellen leren werken ipv SOM.ALS.

[ Voor 21% gewijzigd door Reptile209 op 22-07-2011 07:07 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
bedankt allemaal , ik ga iinfo over draaitabellen opzoeken das nieuw voor mij :D
@chief-xl jah ik wou vooraf bugetten per maand creeeren en als ik teveel of te weinig uitgeef meenemen in het budget van de volgende maand maar weet niet hoe ik dat op elkaar moet afstemmen
Pagina: 1