Videokaart, welke is goed voor mij

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 23:10
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart zodat ik de nieuwste games goed kan blijven spelen.
Mijn budget is ongeveer 150 euro.

Groeten

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Zelf een beetje onderzoek doen kan ook geen kwaad. Het is niet de bedoeling om zonder enig onderzoek hier zomaar een nieuwe topic aan te maken met de vraag 'welke videokaart is goed voor mij.'

Je kunt met behulp van google een hoop te weten te komen, zelf hier op GoT is er genoeg te vinden.

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[BBG aanschaf] Videokaarten

Ik zou je deze links eigenlijk niet eens moeten geven ;)

Verwijderd

Hallo, ik zoek een boom die goudstukken als vruchten geeft zodat ik de nieuwste games kan kopen... ;w

groet,
khildin

• JKa
Oh ik zie t. Excuses

• Prijs
Ongeveer 150 euro

• Prestaties
Ik wil er games als Battlefield 3 en Modern Warfare 3 op kunnen spelen in goede (hoeft niet per se Ultra) kwaliteit

• Beeldkwaliteit
1680*1050

• Geluid
Maakt me niet uit

• Hitte en/of ruimte
Slaapkamer met voldoende ventilatie

• Stroomverbruik
Maakt me niet uit

• Overclockmogelijkheden
Gebruik ik niet

• Compatibility
Waar kan ik dit vinden?

• SLI/Crossfire
Als ik het goed begrijp maak je hiermee van 2 scherm als het ware 1 scherm. Als dit klopt is het voor mij niet nodig

Ik beschik overigens nu over een GT240 (Nvidia)
Windows 7 32
4.00 GB RAM (2.99 beschikbaar)
i5 CPU750@2.67GHz
Medion 1680*1050

[ Voor 9% gewijzigd door JKa op 25-10-2011 00:19 ]

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Je leest die posts boven je dus niet he? ;)

• JKa
Hoezo niet dan? Ik heb het lijstje toch ingevuld? Wat mist er nog aan dan werk ik dat bij

• Crijnn
  • Laatst online: 25-10-2025
JKa schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:15:
Hoezo niet dan? Ik heb het lijstje toch ingevuld? Wat mist er nog aan dan werk ik dat bij
Je wilt nog steeds dat wij onderzoek gaan doen naar welke kaarten er binnen je budget passen.

Wat heb je zelf zoal al uitgevogeld? Welke kaarten spreken je aan? En wat zijn de verschillen tussen de gevonden kaarten? Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?

http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards,1.html
http://www.guru3d.com/category/vga_charts/

Op deze sites kan je een hoop info vinden, zoals charts etc.

Kijk ook eens in de http://tweakers.net/pricewatch.
Hier kan je alle kaarten vinden die er op de markt zijn en je kan zoeken mbv een hoop filters.

Nog steeds een hoop uit te zoeken dunkt me.
Je post met het lijstje is goedbedoeld, maar het is de bedoeling dat je je verhaaltje in het BBG-topic doet. Dit om te voorkopen dat er een wildgroei aan wat-moet-ik-kopen-topics ontstaat
Goeie! Was ik vergeten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Crijnn op 25-10-2011 00:23 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Je post met het lijstje is goedbedoeld, maar het is de bedoeling dat je je verhaaltje in het BBG-topic doet. Dit om te voorkomen dat er een wildgroei aan wat-moet-ik-kopen-topics ontstaat :)

Draag zelf wat kaarten aan nadat je zelf een onderzoekje hebt gedaan en laat vervolgens de experts in het BBG-topic hun mening geven voordat je tot aankoop overgaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Bee.nl op 25-10-2011 00:22 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je mist de bedoeling van die gelinkte topics. Boodschappenlijstjes worden niet ingevuld, je moet het werk zelf doen. Nu je je eisen op een rijtje hebt, kun je gaan kijken in de Pricewatch wat je je kunt veroorloven, en dan gaan zoeken naar wat de beste kaart is in die prijsklasse.

Als je ergens specifiek over twijfelt, dan gewoon vragen. Maar eerst zelf aan de slag, en dat ook laten merken in je vragen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JKa
Ik wil graag helpen maar ik heb echt geen verstand hiervan. Ik weet niet waar ik op moet letten vandaar dat ik daar graag hulp bij wil :|

Dus wat ik nu moet doen is mijn topic verplaatsen naar het BBG-topic?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Zelfs als je er "geen" verstand van hebt is het nog zaak tenminste meer inzet te laten zien dan de mensen die hier reply's geven. Wil je er niets voor doen, ga dan naar de lokale computerboer en vraag het daar. Zij krijgen er voor betaald. (en dan niet stiekem toch online bestellen omdat het daar goedkoper is...)

Dat betekend dus GOOGLE gebruiken of dingen op wikipedia opzoeken voor je hier vraagt wat SLI / Crossfire is.

[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 25-10-2011 00:30 ]

-_-

• JKa
Nee zo is het niet ik wil er graag moeite voor doen maar ik weet er gewoon echt niks van. Dat is niet hetzelfde. Ik wil niet dat jullie alles voor me doen want ik wil het ook zelf leren en er moeite voor doen maar ik heb er wel wat hulp bij nodig.
Dus vandaar mijn vragen. Moet ik hiermee naar het BBG-topic?

Ik heb op jullie site het stukje over Crossfire gelezen vandaar dat ik vraag of ik dat goed begrepen heb.

[ Voor 15% gewijzigd door JKa op 25-10-2011 00:32 ]

Verwijderd

Daar horen dit soort vragen thuis idd. Videokaarten uitzoeken is helemaal niet zo moeilijk Het enige waar je op moet letten is of je genoeg stroom hebt maar voor het midden segment zal dat wel los lopen kwa stroom verbruik. Je hebt 2 kampen ATI en Nvidia beide hebben tegen woordig een lowend, medium , medium + en highend segment. Bij Nvidia kom je al snel op een GTX560 (Ti = 50 eurie duurder) voor rond de 150. ATI moet je zelf even uitzoeken geloof dat dat de HD6870 is ofzo!

p.s.: Het mooie aan pricewatch is dat je een 'slider' hebt waarmee je je max prijs kan invoeren zo zie je ook ong. wat elke kaart moet opleveren etc. op dit moment!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 00:35 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Om te beginnen... update eens snel naar een 64-bit Windows. Een nieuwe videokaart zal mogelijk nog meer geheugen van je 32-bit limiet afsnoepen (geen zin om dat wéér uit te leggen, het staat op zat andere, goed vindbare plekken).

Daarnaast, tsja... wat is goed voor je? Je hebt een hele lijst features die een kaart geschikt maakt.

* Geheugen. Voornamelijk voor hoge resoluties handig. Je hebt geen hoge resolutie. 3GB, of zelfs 2GB: hecht er geen waarde aan.
* Features. DirectX 11 ondersteuning, 3D weergave. EyeFinity (van 3 schermen één maken voor spellen), CrossfireX/SLI (van twee kaarten één maken voor theoretische snelheidsverhoging, let op: moederbord moet het ondersteunen!). Etc.
* Snelheid: daarvoor zijn tests/reviews gemaakt.

Tipje: zet pricewatch in! Filter op maximum én minimum prijs. Vink features aan, en sorteer op beschikbaarheid (zodat oude kaarten er uit vallen). Je hebt dan een shortlist die waarschijnlijk uit kaarten zoals de AMD Radeon HD 6770 en een aantal andere kaarten. Ze heten misschien Asus, MSI, Club3D etc, maar van belang is de chip. Zoek vervolgens benchmarks op ván die chip (google bijvoorbeeld op "Radeon 6770 benchmark" of "Radeon 6770 Review" of "Radeon 6770 comparison"), en je kunt je keuze onderbouwen!

• Edmin
  • Laatst online: 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

JKa schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:31:
Dus vandaar mijn vragen. Moet ik hiermee naar het BBG-topic?
ja! :)
Succes daar. Ook daar geldt dat je in ieder geval naar je mogelijkheden gezocht hebt. Dit topic ga ik sluiten, tot ziens in het BBG topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.