Verwijderd

Topicstarter
Hi !

Gister heb ik mijn oude TV verkocht omdat ik deze ruk vond, en zit nu zonder. Niet echt erg want ik kijk niet eens zoveel TV. Speel soms een spelletje op mijn 360 of kijk een film met mijn Bluray speler (HDMI V.1.3).

Nu moet er toch binnen nu en een aantal weken een nieuwe komen en ik twijfel of ik een 3D moet kopen. Mijn budget is namelijk klein (<€700). Daar kun je nu al deze Sony mee kopen. (Bij de wat vertrouwdere winkels kost ie €699)

Of anders deze Philips.

Echter, eerlijk gezegd twijfel ik of 3D voor mij nuttig zal zijn: Ik woon nog thuis (want ik studeer en ben nog maar 20 jaar) en zie eigenlijk niet echt in dat ik in mijn eentje 3D films ga kijken op mijn kamer. Bovendien schat ik in dat mijn Pa wel oog heeft op een 3D tv in de toekomst voor in de woonkamer :p

Ook moet ik mijn BluRay speler gaan vervangen voor een 1.4 HDMI ondersteund model. 3D dus. Plus nog een bril..

Maargoed, ik denk ook, voor 2 honderd euro meer heb je wel de functie en die kan later misschien toch wel van pas komen. Nu is dus mijn vraag: Is het aan te raden om een (budget) 3D TV te kopen waar ik in eerste instantie niet eens gebruik zal maken van de 3D functie? Is 3D nog steeds vol in ontwikkeling en kan ik beter over een paar jaar een 3D tv kopen as ik het ook daadwerkelijk ga gebruiken? Ik denk zelf van wel maar heb graag nog jullie mening.

Bedankt :)

Verwijderd

Ik denk dat 3D gaat floppen, wie gaat nou met zo'n brilletje achter/voor de TV zetten? Dan sta je toch voor paal?

Zo denk ik er in ieder geval over en heb een paar maanden geleden een mooie 2D Sony TV gekocht.

Trouwens, heb je de [FAQ] Welke TV moet ik kopen? al doorgenomen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:09:
Ik denk dat 3D gaat floppen, wie gaat nou met zo'n brilletje achter/voor de TV zetten? Dan sta je toch voor paal?

Zo denk ik er in ieder geval over en heb een paar maanden geleden een mooie 2D Sony TV gekocht.
Ik denk niet dat het gaat floppen. Ik was zelf ontzettend onder de indruk van een Panasonic 3D tv bij een kennis. Waanzinnig mooi dat 3D. Zo'n brilletje zie ik niet echt als een nadeel zolang het maar een beetje lekker zit. Maar ik hoor dus verhalen dat die dingen na een half uur al zeer zwaar aanvoelen op je knar en sommige mensen halverwege de film koppijn hebben door ze het 3D beeld.. Ervaringen?

En Ja, de FAQ heb ik al doorgenomen maar helpt mij niet om de knoop door te hakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 21:14 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is een hype die toch nog redelijk aanblijft. Maar bij zaken als de MediaMarkt & Saturn (zelfde tent, andere naam), staan die dingen gewoon aan, en liggen de 3D-brilletjes er bij om te kijken. Daar gebruiken ze 3D blurays.

Het beste is dus om even in een zaak even zo'n bril op te zetten, en te checken bij de types die je aanspreken. Het kan namelijk zijn dat je het helemaal niet ziet.

Ik heb een lui oog, wat inhoud dat mijn linker ook nooit een scherp beeld geeft. Ik kan met alleen m'n linker oog geen letter lezen.

Alles zie ik dus met m'n rechter oog, met een klein beetje ruimte met links.

Dat houd in dat ik vanwege dat linker oog, dus geen 3D kan zien, en direct knallende koppijn heb, omdat m'n hersenen met het linker oog willen focusen, want helemaal niet kan.

Dus echt... ga gewoon even bij zo'n zaak kijken, of het je bevalt. Ik heb er namelijk niks aan. Zonder bril is het zelfs beter beeld dan met 8)7 :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ben je al is bij de BCC of Mediamarkt geweest dan kom je er snel achter. Dat 3D is niks meer dan een truck om mensen weer opnieuw een LCD te laten halen. Het bestaat op de PC namelijk al meer dan 10 Jaar (Nvidia) en er is nooit iemand die het serieus heeft genomen.
Ook moet de gemiddelde kijker nog steeds wennen aan HDTV's op groot formaat. 3D is daar zeker geen toevoeging voor tenzij je graag kinder films kijkt of slappe "Jaws" / NFS achtige remakes met 0,0 kwaliteit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je twijfelt over 3D dan zou ik denken dat 3D niets voor je is. De mensen die ik ken die een 3DTV willen kopen zo'n ding juist omdat ze per se 3D willen hebben. De twijfelaars kopen juist een normale TV.

Verwijderd

http://www.mediamarkt.nl/...0,10259,46012,186961.html heb ik laats gekocht en het is een top TV, schittert niet in 3d en voor dit geld echt een top tv met goede kwailiteiten

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Persoonlijk hoef ik pas een 3D TV als ik zonder brilletje 3D kan kijken. Zolang ik nog een brilletje op moet hebben, koop ik wel een goede 2D TV.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:25:
Ben je al is bij de BCC of Mediamarkt geweest dan kom je er snel achter. Dat 3D is niks meer dan een truck om mensen weer opnieuw een LCD te laten halen. Het bestaat op de PC namelijk al meer dan 10 Jaar (Nvidia) en er is nooit iemand die het serieus heeft genomen.
Ook moet de gemiddelde kijker nog steeds wennen aan HDTV's op groot formaat. 3D is daar zeker geen toevoeging voor tenzij je graag kinder films kijkt of slappe "Jaws" / NFS achtige remakes met 0,0 kwaliteit
Probleem was met nvidea dat er weinig tot geen content voor was. Game Ontwikelaars gaan niet voor een tiental mensen een 3d game ontwikkelen.

Iedereen zijn eigen smaak. Ik zie ook niet dat dadelijk met 5 man op de bank een hele dag met een brilletje op zitten om eTV te kijken. Maar als het om een leuke/goede film gaat ja dan kan ik mij daar soms wel invingen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:07:
Hi !

Gister heb ik mijn oude TV verkocht omdat ik deze ruk vond, en zit nu zonder. Niet echt erg want ik kijk niet eens zoveel TV. Speel soms een spelletje op mijn 360 of kijk een film met mijn Bluray speler (HDMI V.1.3).

Nu moet er toch binnen nu en een aantal weken een nieuwe komen en ik twijfel of ik een 3D moet kopen. Mijn budget is namelijk klein (<€700). Daar kun je nu al deze Sony mee kopen. (Bij de wat vertrouwdere winkels kost ie €699)

Of anders deze Philips.

Echter, eerlijk gezegd twijfel ik of 3D voor mij nuttig zal zijn: Ik woon nog thuis (want ik studeer en ben nog maar 20 jaar) en zie eigenlijk niet echt in dat ik in mijn eentje 3D films ga kijken op mijn kamer. Bovendien schat ik in dat mijn Pa wel oog heeft op een 3D tv in de toekomst voor in de woonkamer :p

Ook moet ik mijn BluRay speler gaan vervangen voor een 1.4 HDMI ondersteund model. 3D dus. Plus nog een bril..

Maargoed, ik denk ook, voor 2 honderd euro meer heb je wel de functie en die kan later misschien toch wel van pas komen. Nu is dus mijn vraag: Is het aan te raden om een (budget) 3D TV te kopen waar ik in eerste instantie niet eens gebruik zal maken van de 3D functie? Is 3D nog steeds vol in ontwikkeling en kan ik beter over een paar jaar een 3D tv kopen as ik het ook daadwerkelijk ga gebruiken? Ik denk zelf van wel maar heb graag nog jullie mening.

Bedankt :)
In jouw geval zou ik gewoon je pa gek maken en hem een 3D TV laten kopen.Als je voor passief 3D gaat zijn er vaak acties waarbij je extra 3D brillen krijgt, of anders kun je ze heel goedkoop bijvoorbeeld via ebay kopen. en het voordeel van passief is dat de brillen veel lichter zijn en je geen batterijen hoeft op te laden/vervangen.

3D is nog in ontwikkeling en er zijn nu actieve 3D brillen die met een 360 of PS3 dual play met een 3D scherm kunnen aansturen. Met passief kan dit ook, maar moet je een van de glazen omdraaien in de bril. Maar als je voornamelijk alleen of online speelt heb je er ook niet veel aan. Maar er wordt gefluisterd over 240Hz schermen, waarbij twee kijkers elk hun eigen 3d beeld in 60 Hz hebben op een TV. Dit kan alleen met actief (shutter glasses).

En oude passieve 3D TV's hebben een maximum 3D resolutie van 1080i. LG heeft nieuwe TV's waarbij elk oog apart 1080i voorgeschoteld krijgt, waarbij je hersenen dit moeten combineren tot een 1080p beeld.

En voor de mensen die maar blijven klagen over de brillen, in veel bioscopen hebben mensen er geen probleem mee om "even voor lul" te zitten in het openbaar, dus wat zou het probleem dan thuis zijn?

Verder bestaat 3D in de bioscoop al heel lang (IMAX 3D bestaat volgens mij al een jaar of 10) en wordt de laatste tijd alleen maar populairder. Dus het aantal films beschikbaar in 3D groeit nog steeds. Steeds meer fabrikanten komen nu ook met 3D (video)camera's, dus op die manier kun je zelf je eigen 3D films of foto's maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen eens naar de MediaMarkt om de beslissing te kunnen maken :) Maar bijna alle nieuwe 3D schermen hebben toch actieve 3D? Voor passief is toch niet eens een 3D tv nodig?

Dat zou ik ook niet hoeven want wil wel Full HD :D

En hoe kan de Xbox 360 ineens compatible zijn met een firmware update? Ik dacht dat daar een speciale HDMI versie voor nodig was, namelijk 1.4

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-12 22:59
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:07:
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen eens naar de MediaMarkt om de beslissing te kunnen maken :) Maar bijna alle nieuwe 3D schermen hebben toch actieve 3D? Voor passief is toch niet eens een 3D tv nodig?

Dat zou ik ook niet hoeven want wil wel Full HD :D

En hoe kan de Xbox 360 ineens compatible zijn met een firmware update? Ik dacht dat daar een speciale HDMI versie voor nodig was, namelijk 1.4
Dat is een fabeltje, oudere HDMi standaarden zijn perfect geschikt voor 3D weergave (kijk bijv. maar naar de PS3, de oudere modellen hebben nog een 1.1 aansluiting)

Verder geef je aan dat je ook welles gamed en een beperkt budget hebt, over het algemeen wordt passief 3D gezien als DE manier om in 3d te gamen en het feit dat de brilletjes ook erg goedkoop zijn in tegen stelling tot de actieve variant is voor jou ook gunstig.

Daarnaast hebben de goedkope actieve TV's veel last van ghosting, iets waar de passieve varianten geen last van hebben.

Mijn advies is ze beiden is te bekijken bij de Media Markt, het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk maar staar je niet bind op een technologie en ga voor het 3d effect waar jij je het prettigst bij voelt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nano2009 op 25-10-2011 09:35 ]

Pagina: 1