Unlocken Sapphire 6950>6970 boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:03
Hallo,

Wou mijn Videokaart vandaag ook maar een unlocken maar nu ben ik tegen een probleem aangelopen heb alles goed gelezen en als ik mijn switch op 1 zet en dan deze methode doe:
Grab ATI Winflash from here (32 & 64-bit).
Download HD 6970 BIOS. The Sapphire one I linked to will work on all reference design cards from any vendor.
Make sure the BIOS switch on the card is set to the 1 position (pictured further down if you don't know where it is).
Run ATI Winflash, click Save to save your BIOS, so you have a backup in case something goes wrong.
Load the HD 6970 BIOS into Winflash by clicking Load Image, followed by Program.
Let the flashing process complete and reboot your system.
Check the shader count using GPU-Z, it should show 1536. Make sure you use version 0.5.0 or newer, the official 0.4.9 version does not support HD 6900 Series properly. If you see a shader count of 1600, your GPU-Z version is outdated.
To ensure maximized performance open Catalyst Control Center, go to the Overdrive tab and set the PowerTune slider to the +20% setting. The "Testing" section of this article has more data on that.
Check stability in Windows desktop applications and games.
Dan krijg ik een bekende foutmelding met id mismatch maar dat is op te lossen met dit:
http://www.techpowerup.co...hp?p=2134576&postcount=19
Heb ik gedaan reboot ik mijn pc en dan wil die gewoon niks doen helemaal zwart beeld en op mijn moederboord brand het lampje "B2"
Ik gebruikte deze bios: http://www.techpowerup.co...e.HD6970.2048.110217.html

Wat is nou het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Welke 6950 heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Sapphire 6950 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Die met de dirt 3 editie koeler?

Bij mij was dat een kwestie van jumpertje omzetten en hij was unlocked :O!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Reference? Dirt edition?
Heb zelf een Dirt 3 edition en kwam op google en youtube meerdere mensen tegen die hetzelfde geluk hadden als ik. Op bios nr2 stond standaard al een HD6970 bios en hoefde dus enkel het CCC overdrive gedeelte te doen.

Edit: wat rikkiz0r zegt :p

[ Voor 5% gewijzigd door amaterasu op 24-10-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Rikkiz0r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:44:
Die met de dirt 3 editie koeler?

Bij mij was dat een kwestie van jumpertje omzetten en hij was unlocked :O!
Nee geen dirt 3 editie maar een Sapphire met 2 koelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Volgens mij heeft alleen de sapphire Dirt 3 edition 2 coolers. Kan er naast zitten natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Zou ik je mijn bios sturen ?

Hij stond er standaard af fabriek al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
pricewatch: Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E

Zelfde als de Dirt 3 edition, maar dan zonder Dirt 3 :p

Edit: heeft wel maar 1gb

Edit 2: ninja's...

[ Voor 10% gewijzigd door Exbloder op 24-10-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

amaterasu schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:47:
Volgens mij heeft alleen de sapphire Dirt 3 edition 2 coolers. Kan er naast zitten natuurlijk..
http://tweakers.net/price...gddr5-pci-e.html#tab:info

Eigenlijk de Dirt 3 zonder de Dirt 3 :P

@Exbloder: curse you :+

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 24-10-2011 21:48 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ja die heb ik dus ook.

Zou ik je mijn unlocked bios sturen dan kan je hem erop flashen en dan is 't een kwestie van jumpertje om zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=448474 deze heb ik dus. Wat bedoel je van jumpertje omzetten die schakelaar op mijn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Nouu,

Ik had die kaart dus ook en als ik de jumper zo ver mogelijk van de crossfire brug af deed was mijn kaart al geunlocked want op die kaarten staat namelijk standaard als 2e bios een 6970 bios(bij mij iig)

Ik kan je mijn bios sturen zodat je hem kan terug flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Rikkiz0r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:50:
Nouu,

Ik had die kaart dus ook en als ik de jumper zo ver mogelijk van de crossfire brug af deed was mijn kaart al geunlocked want op die kaarten staat namelijk standaard als 2e bios een 6970 bios(bij mij iig)

Ik kan je mijn bios sturen zodat je hem kan terug flashen?
Dus als ik het goed begrijp moet ik hem booten met schakelaar naar de brug toe en dan als mijn pc geboot is naar de andere kant zetten en dan met jou BIOS erzo inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Bij mij was het alleen pc uitzetten, jumper zo VER mogelijk van de brug.

Opstarten en GPU-Z zei 1536 shader cores, nou weet ik niet welke bios jij over hebt geflasht de normale of die van de 6970 maar als je die van de 6970 hebt over geflasht zou ik even mijnes flashen en dan zou hij het moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Rikkiz0r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:57:
Bij mij was het alleen pc uitzetten, jumper zo VER mogelijk van de brug.

Opstarten en GPU-Z zei 1536 shader cores, nou weet ik niet welke bios jij over hebt geflasht de normale of die van de 6970 maar als je die van de 6970 hebt over geflasht zou ik even mijnes flashen en dan zou hij het moeten doen!
Kun je hem even ergens uploaden dan ga ik nu even douchen en zo testen maar ik moet mijn pc booten met de switch naar de brug toe en dan als die op is gestart van de brug af doen jou BIOS erop doen en dan moet het hopelijk goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ja probeer eerst eens zonder flashen van de brug af misschien doet hij meteen goed of start hij daarmee nu niet op ?

Je moet trouwens niet de jumper verplaatsen als de pc aan staat he ;)

http://uppit.com/9tfaa59atcbd/CaymanHD6950unlocked.bin (misschien moet je trouwens de bios hernamen naar Cayman.bin zo heette hij eerst maar heb de naam veranderd)

[ Voor 11% gewijzigd door Rikkiz0r op 24-10-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Rikkiz0r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:00:
Ja probeer eerst eens zonder flashen van de brug af misschien doet hij meteen goed of start hij daarmee nu niet op ?

Je moet trouwens niet de jumper verplaatsen als de pc aan staat he ;)

http://uppit.com/9tfaa59atcbd/CaymanHD6950unlocked.bin (misschien moet je trouwens de bios hernamen naar Cayman.bin zo heette hij eerst maar heb de naam veranderd)
Uhmm oke dankje zal zo proberen maar als ik hem nu de andere kant op zet die switch dan boot die niet nee omdat ik dan zwart scherm krijg wat ik beschreef in mijn begin post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Probeer de bios over te flashen die niet werkt met mijnes, ik weet niet precies hoe dat flashen in z'n werk gaat maar anders moet je dat maar ff googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Ik heb jou bios geflasht maar hij boot nu wel maar ineens is heel mijn resolutie anders en moet die stuurprogramma's installeren van videokaart en bij GPU-z staat ook iets heel raars
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/11/10/24/bam.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Hey wacht,

Jij hebt helemaal geen Caympan GPU maar een Antilles die kan je niet unlocken :/

Ik wist niet dat de editie van mijn kaart ook met Antilles kwam.

Helaas jou kaart is niet te unlocken ;(

Je zal gewoon de standaard bios moeten gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Rikkiz0r op 24-10-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Rikkiz0r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:20:
Hey wacht,

Jij hebt helemaal geen Caympan GPU maar een Antilles die kan je niet unlocken :/

Ik wist niet dat de editie van mijn kaart ook met Antilles kwam.

Helaas jou kaart is niet te unlocken ;(

Je zal gewoon de standaard bios moeten gebruiken.
Aaah damm heb ik weer.. :(
Maar waarom kan ik hem dan ook niet hoger overclocken in afterburner dan 1325 en 840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik zou Sapphire Trixx gebruiken voor het overclocken, mij werd verteld dat de tool in CCC daar niet goed voor was, met Trixx kan je hem zo ver clocken als je wilt in principe. (Mijne was meteen stabiel op de 6970 kloksnelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Rikkiz0r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:24:
Ik zou Sapphire Trixx gebruiken voor het overclocken, mij werd verteld dat de tool in CCC daar niet goed voor was, met Trixx kan je hem zo ver clocken als je wilt in principe. (Mijne was meteen stabiel op de 6970 kloksnelheden)
Uhmm oke maar ik had hem net geklokt met afterburner op 1325 en 840 en werd 65 graden in BF3 maar dat is niet erg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
[zware offtopic]
Lol, ik dacht net dat jij eerst was 8)7 lange dagen tegenwoordig

[/zware offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
65 graden is helemaal goed het word pas oppassen als hij over de 85 heen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb een probleempje met mijn sapphire 6950 2gb OC
http://www.sapphiretech.c...pid=1530&psn=&lid=1&leg=0

Ik dacht even de bios schakelaar om te zetten om de shaders te unlocken maar na het omzetten bleven de shaders op 1408.
Dus wou ik het flashen naar de 6970,heb dezelfde stappen gevolgd als deze topic opener en na het rebooten kreeg ik een zwart scherm en geen post geluid.Als ik met de switch naar de standaard bios terug ga werkt de kaard goed.
Originele bios had ik van tevoren gesaved via ati winflash.
Heb flink wat gegoogled maar kan geen oplossing vinden hiervoor.Heb wat gevonden in een andere topic op deze site namelijk:
AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3
helemaal onderaan staat na het opstarten met de goede bios,schakelaar omzetten naar de tweede bios en dan gaan flashen,als ik dat doe valt mijn beeld weg en gaan de ventilatoren op volle toeren draaien.
Nou wil ik jullie om advies vragen voordat ik de kaart helemaal omleg.

Heb trouwens de Cayman Gpu en moederbord is een gigabyte 970A-UD3.
Alvast bedankt gr.kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 10:56

Axon

Dikke tetten

tumtum100 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:26:
[...]

Uhmm oke maar ik had hem net geklokt met afterburner op 1325 en 840 en werd 65 graden in BF3 maar dat is niet erg toch?
Die temperaturen zijn normaal, en helemaal niet zo warm voor een GPU onder load :)

Tetten.

Pagina: 1