Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Even een vraagje aan de kenners.

https://www.nnek.nl/particulier/home.aspx

In FF, IE en Chrome krijg ik dit soort meldingen. Zullen er hackers aan het werk zijn?

Deze verbinding is niet beveiligd

U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding
op te zetten met www.nnek.nl, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is.
Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie
tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de
juiste plek gaat. De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.

Wat moet ik doen?

Als u doorgaans zonder problemen verbinding
maakt met deze website, kan deze fout betekenen dat iemand de website probeert
na te bootsen en kunt u beter niet verdergaan.

Technische details
www.nnek.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat is verlopen op 22-10-2011 1:59. De huidige tijd is 23-10-2011 8:11.

(Foutcode: sec_error_expired_certificate)

Ik begrijp de risico’s

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:10

sjaak

un giorno credi

Certificaat is gewoon verlopen, te laat of niet verlengd.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het certificaat is gisteren verlopen. Ik denk niet direct dat ze gehackt zijn. Ze hebben het certificaat te laat verlengd/vervangen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

In Geachte Redactie doen we niet aan individuele support. Dit topic had in Beveiliging & Virussen gemoeten, maar aangezien je je antwoord al hebt, verplaats ik het niet maar hang ik er maar een slotje aan :)

edit:
Op verzoek van NNEK heropend, en vanwege inhoudelijke reactie naar Beveiliging & Virussen geschopt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 26-10-2011 11:46 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:18
Aangezien ik de systeembeheerder ben van NNEK wil ik toch graag nog even uitleggen wat er precies fout gegaan is. Onderstaande is een officieel statement namens NNEK (NoordNederlands EffektenKantoor):

Het klopt dat het certificaat verlopen was. Tijdens het verlengen van het certificaat is er een single domain certificaat verlengd i.p.v. het multi domain certificaat. Vervolgens was er dus geen correct certificaat voorhanden en moest dit opnieuw aangevraagd worden met alle verifications van de certificaatleverancier. Het feit dat ondertussen het correcte certificaat verlopen was, zorgde er voor dat het allemaal net iets langer duurde dan iedereen graag had gezien. Ondertussen is het certificaat weer up-and-running en heb ik ook weer wat geleerd. Onze excuses aan iedereen die hier last van heeft ondervonden.

Ik hoop dat hiermee de situatie duidelijk is voor de TS, die ik ook een DM zal sturen met deze informatie.

Als laatste nog even mijn dank aan Rataplan voor het heropenen zodat ik deze uitleg kon plaatsen. Zoals Rataplan al aangaf in zijn email naar mij, is het aan de moderators of het topic wel of niet (weer) op slot gaat, al denk ik dat de discussie waarde laag is.

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Netjes om even te DMén ik had het bewust hier (weliswaar in het verkeerde gedeelte) gevraagd omdat hier de pro's zitten. De vraag was inderdaad al beantwoord maar aangezien ik daar toch wel een hoop euro's heb staan was ik toch wel ietsjes bezorgd.

Juist omdat er de laatste tijd zoveel in het nieuws is over beveiliging van site's en de lekken daarop.

Ik had overigens ook al gemaild naar NNEK maar daar kreeg ik "pas" de volgende werkdag een antwoord wat overigens netjes was en eerlijk. Daar kunnen een hoop bedrijven een puntje aan zuigen.

Complimenten hoe er met dit "probleem" om gegaan is.

Maar jij wat geleerd en ik ook (juiste fora gedeelte en niet te snel in de stress ;-)
Pagina: 1