Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 09:47
Hey all,

Ik heb nu een maand het network traffic control tooltje draaien op mijn bold 9700 om mijn dataverbruik te meten. Ik verbaas me heel erg over het resultaat dat is namelijk dat ik in deze maand 12,44mb totaal over de radio verstookt heb en 52,7 mb over wifi.

Ik heb een aantal apps aanstaan die "constant" syncen zoals Whatsapp, Facebook, Twitter, Linkedin daarnaast maak ik toch ook gemiddeld zon 6 uur per maand gebruik van Opweg navigatie (van kpn) die de kaarten download.

Op school en thuis zit ik altijd met wifi verbonden maar dan vind ik nog dat blackberry extreeem zuinig is met zijn bandbreedte.

Hebben jullie dezelfde ervaring met bandbreedte verbruik of is dit tooltje gewoon gaar?

Hoe is dit verbruik ten opzichte van andere telefoons? (ik ontvang volgende week een iphone 4s en zou graag weten of ik met 250mb per maand uitkom :D)
Als de iphone net zo zuinig is dus makkelijk!

Even de exacte resultaten op dit moment:

Monthly traffic:
Traffic radio in: 10,27mb
Traffic radio out: 2,16mb
traffic wifi in: 44,01mb
traffic wifi out: 8,68mb
Total radio traffic: 12,44mb
total wifi traffic: 52,70mb

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Mijn BB is ook altijd heel zuinig geweest! Dit komt grotendeels door de Compressie die de Speciale BlackBerry Servers op de door jou aangevraagde Content uitvoeren voordat ze deze aan jou toestel aanbieden.

Echter heb ik wel gemerkt dat het gebruik van Spotify mijn Dataverbruik explosief to lijkt te laten nemen, ik zal de komende dagen proberen wat nauwlettender in de gaten te houden wat mijn verbruik in deze is.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 13:34
We hebben die servers in Slough verguisd de afgelopen maanden maar dat is toch wel het voordeel dat al het verkeer via hun servers loopt, maximale compressie.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:29

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb een Torch 9800 die thuis op WiFi draait en op werk gewoon via 3G.
Ik check regelmatig Facebook en Twitter en ook draait BBM, WhatsApp en Google Maps i.c.m. Google Latitude constant op de achtergrond.
Gemiddeld verstook ik ong 100 tot 150 Mb per maand via 3G.
Afgelopen vakantie 7 dagen op Kreta gezeten met internet op reis (Vodafone) en bleek dat ik voor een week 35 Mb gebruikt had. Nog steeds draaide alles zoals hierboven al aangegeven was en regelmatig mailtje gestuurd/ontvangen en foto's geupload naar Facebook/mail.

Dit ga je met een iPhone of Android bij lange na niet halen.
Bij ons op werk zie je de mensen die van Blackberry naar iPhone overstappen ook flink in dataverbruik stijgen. Natuurlijk is dat zakelijk en niet prive. Maar waar je BB aan 250 MB waarschijnlijk genoeg heeft, mag je voor een iPhone of Android gerust het 3-dubbele verwachten. Van een Vodafone medewerker kreeg ik zelfs te horen dat dit bij zakelijk gebruik een factor 5 kan zijn.

[edit: even typfoutje verwijderd]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Hydrosine
Oei dan ben ik eens benieuwd wat ik dalijk op mijn iphone ga verstoken :) Heb de eerste maand 1,5 GB datalimiet en alle maanden daarna maar 500mb dus kan ik eerste maand even uittesten hoe ik daarmee uit ga komen. Er is gelukkig een app die het monitort voor de iphone

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 17:32
App geinstalleerd, maar na het sluiten kan ik niet meer terug komen in de app/overzichtscherm.
App draait niet op de achtergrond na aanklikken van het icoon.
Meerdere battery-pulls gedaan zonder succes.
Uninstall en re-install gaven me weer een eenmalige blik op de app, maar na het sluiten kan ik met geen mogelijkheid terug erin komen.

Het zal vast iets simpels zijn, maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik gebruik OS 6.0.0.615.

[ Voor 5% gewijzigd door FRanatic op 29-10-2011 16:34 ]

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Welke app heb je het over? Maar ik denk dat je zelf even een nieuw topic moet openen om niet het topic van iemand anders te vervuilen/kapen... :)

[ Voor 69% gewijzigd door cdoens op 30-10-2011 23:29 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:22

martjah

Appel

Hydrosine schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:19:
Oei dan ben ik eens benieuwd wat ik dalijk op mijn iphone ga verstoken :) Heb de eerste maand 1,5 GB datalimiet en alle maanden daarna maar 500mb dus kan ik eerste maand even uittesten hoe ik daarmee uit ga komen. Er is gelukkig een app die het monitort voor de iphone
Met 500MB moet je makkelijk rond kunnen komen. Zolang je niet teveel youtube en andere streamprogramma's gebruikt.
Voor de navi kun je straks je kaarten op je telefoon zetten. Ik zit op school/werk, thuis en bij sommige vrienden op het wifi en dat scheelt heel veel.

• FRanatic
cdoens schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:29:
Welke app heb je het over? Maar ik denk dat je zelf even een nieuw topic moet openen om niet het topic van iemand anders te vervuilen/kapen... :)
Natuurlijk heb ik het over de app die de TS beschijft: Network Traffic Control.

Maar toch bedankt voor je belerende reply :)

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Sorry, ik dacht echt dat je het over een totaal andere app had dan uit de TS. My bad... :X

• FRanatic
cdoens schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:09:
Sorry, ik dacht echt dat je het over een totaal andere app had dan uit de TS. My bad... :X
Geen probleem. Enig idee waarom de app voor mij niet 'schijnt' te werken misschien?

• Hydrosine
Hey ja ik weet waarom deze niet werkt waarschijnlijk.
Deze app functioneert alleen als je je system language op engels zet!

erg vervelend :)

succes

Na nu 15 dagen mijn gebruik gemeten te hebben (op mijn iphone) zit ik op 90mb. En dan heb ik nergens op bespaard qua bandbreedte! Gaat dus helemaal goedkomen met die 500mb ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hydrosine op 14-11-2011 07:19 ]

Pagina: 1