Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Hallo,

Ik loop nu al dagen in de pricewatch te zoeken, te googlen enz. naar een goede, makkelijk te monteren socket 1156 cpu koeler. Aanvankelijk leek de Scythe Ninja Mini de perfecte keus, maar die wordt niet meer verkocht. Ook in V&A niet (meer helaas). Ik ging dus weer opzoek naar een alternatief, en kwam vervolgens op deze twee uit:

pricewatch: Cooler Master Vortex Plus
Goede reviews, goedkoop (26 euro), mounting niet zo handig

en

pricewatch: Noctua NH-C12P SE14
Goede reviews, erg duur (57 euro minimaal)

De Noctua heeft erg goede reviews: http://www.overclockerscl.../noctua_nhc12p_se14/5.htm
Maar er zit een gigantische 140mm fan op die weer behoorlijk wat ruimte inneemt op het m-atx moederbord.

Het gaat om het volgende systeem:

i3 530 @ 2.93Ghz onder een Scythe Big Shuriken
Kingston KVR 2x2GB ddr3
Gigabyte H55M-UD2H
Sapphire Radeon HD6750
Alles in een Antec NSK2480

Dit systeem diende in eerste instantie als htpc, maar de laatste tijd gebruik ik 'm steeds meer als workstation, vandaar ook dat ik een ram upgrade ga uitvoeren naar Kingston HyperX 2x4GB DDR3 1600Mhz, die ik vandaag binnenkrijg. De upgrade uitvoeren is niet mogelijk tenzij de huidige cpu koeler verwijderd wordt, en dat ding terugplaatsen is een en al drama, iedere big shuriken (+ m-atx moederbord) ervaringsdeskundige weet waarover ik het heb.... Dat ding beperkt de flexibiliteit gigantisch; zit ook behoorlijk tegen de videokaart aan.

Nu is mijn vraag dus; is er echt niet een cpu koeler voor socket 1156 die lijkt op de Scythe Ninja Mini? Daarmee bedoel ik dus een massieve tower koeler met een maximale hoogte van 11.5cm? Zou leuk zijn als er ook enigzins mee over te clocken valt. Niet extreem, maar bijv. @3.52Ghz redt de Big Shuriken nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb net mijn Ninja mini verkocht, omdat ik dacht dat die niet op S1155 en S1156 past. Verder is is er niet iets vergelijkbaars algemeen verkrijgbaar.

Ik heb nu een Noctua NH-C14, echt de beste koeler die ik ook gehad heb!

Zie ook: Processorkoeler voor in Lian Li PC-V351B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ja idd, jammer dat ik te laat was. Had 'm graag van je over genomen. Die NH-C14 ziet er interessant uit, hoewel die weer duurder is; minimaal 75 euro maar liefst...

Maar uit jouw topic kan ik dus opmaken dat Scythe met nieuwe mini's komt: Mugen 3 Mini en Ninja 3 Mini.... I want... Maar helaas nog niet uit, ook nog niet bekend wanneer ze komen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Een paar suggesties:

Er zijn natuurlijk dit soort zalmans en vergelijkbaar die wel passen gaan:
pricewatch: Zalman CNPS7500-Cu LED

Deze heeft misschien dezelfde installatieproblemen als de shuriken:
pricewatch: Prolimatech Samuel 17

Deze is misschien nét te hoog (1mm):

Of, maar deze is ws even lastig als je shuriken:
pricewatch: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ik neem aan dat je 11.5cm bedoelt ipv mm?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Occy74 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:46:
Ik neem aan dat je 11.5cm bedoelt ipv mm?
Woeps, moet idd 11.5 cm zijn.
noes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:44:
Een paar suggesties:

Er zijn natuurlijk dit soort zalmans en vergelijkbaar die wel passen gaan:
pricewatch: Zalman CNPS7500-Cu LED

Deze heeft misschien dezelfde installatieproblemen als de shuriken:
pricewatch: Prolimatech Samuel 17

Deze is misschien nét te hoog (1mm):

Of, maar deze is ws even lastig als je shuriken:
pricewatch: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile
Die had ik al gezien ja, maar waar ik meer op doelde was een towerkoeler van max. 11.5cm, dus geen koeler met dwarsgeplaatste koelblok zodat het erg veel ruimte op het mobo in beslag neemt.

[ Voor 74% gewijzigd door Trishul op 21-10-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Deze is misschien passend te maken: fan lager monteren en een aantal koelribben aan de bovenkant inkorten. Of misschien zelfs iets verder buigen.

pricewatch: Scythe Katana 3

Ik zat ook nog even te kijken naar de coolermaster HyperTX3, maar die is zelfs al 14 cm hoog.

[ Voor 15% gewijzigd door noes op 21-10-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
noes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:43:
Deze is misschien passend te maken: fan lager monteren en een aantal koelribben aan de bovenkant inkorten. Of misschien zelfs iets verder buigen.

pricewatch: Scythe Katana 3

Ik zat ook nog even te kijken naar de coolermaster HyperTX3, maar die is zelfs al 14 cm hoog.
Bedankt voor het meedenken. Ik moet wel zeggen dat het erop lijkt dat de zoektocht naar een towerkoeler met height <11.5cm een beetje aan het stranden is. De enigste was de Ninja Mini lijkt het, en die wordt opgevolgd door de ninja mini 3 die nog op de tekentafel ligt bij Scythe. Zelfs die dure Noctua's zijn geen uitkomst, omdat hun 14cm fan en bijbehorende dwarsgeplaatste koelblokken overheersend zijn op een m-atx bord.

Zit bijna te denken om alles gewoon in een andere kast te stoppen. Hoewel ik wel erg tevreden ben met de antec nsk2480; koelt erg goed, is behoorlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ken je de koelertjes die in een HP DC7700 sff zitten?

Afbeeldingslocatie: http://www.palmtechnology.co.uk/store/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/p/cp0430.jpg

Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je post las, maar ik denk dat deze alleen s775 compatible is. Net bedacht ik me dat HP vast ook wel nieuwere SFF desktops heeft, maar als ik zoek op de koeler van de hp 8200 elite sff, kan ik helaas niks vinden. Wel denk ik dat je het best een beetje in die hoek moet zoeken, wellicht gebruikt Dell of Lenovo ook eenzelfde soort koelers in de desktops.

Editje: pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 is wellicht ook interessant, iets te hoog, maar de uiteinden van de heatpipes zijn waarschijnlijk wel om te buigen. om zo een centimetertje te winnen, want de afmetingen zijn: 109 L x 95 W x 125 H mm

Edit2: pricewatch: Akasa AK-CC9101BP01, vergelijkbaar aan wat ik zonet al zei over de HP coolers. Nadeel: 6cm fan.

[ Voor 32% gewijzigd door noes op 21-10-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
noes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:19:
Ken je de koelertjes die in een HP DC7700 sff zitten?

Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je post las, maar ik denk dat deze alleen s775 compatible is. Net bedacht ik me dat HP vast ook wel nieuwere SFF desktops heeft, maar als ik zoek op de koeler van de hp 8200 elite sff, kan ik helaas niks vinden. Wel denk ik dat je het best een beetje in die hoek moet zoeken, wellicht gebruikt Dell of Lenovo ook eenzelfde soort koelers in de desktops.

Editje: pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 is wellicht ook interessant, iets te hoog, maar de uiteinden van de heatpipes zijn waarschijnlijk wel om te buigen. om zo een centimetertje te winnen, want de afmetingen zijn: 109 L x 95 W x 125 H mm

Edit2: pricewatch: Akasa AK-CC9101BP01, vergelijkbaar aan wat ik zonet al zei over de HP coolers. Nadeel: 6cm fan.
Bedankt voor je inzet!

Die freezer 7 pro rev. 2 ziet er wel heeeel interessant uit..... Alleen wel 12,5 cm hoogte, zal straks ff opmeten hoeveel ruimte de kast precies heeft. Ondertussen zijn m'n HyperX modules al binnen, maar kan ze nog niet plaatsen omdat ik anders de big shuriken moet verwijderen, en terugplaatsen begin ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik vond net deze op de site van spire:

http://www.spire-corp.com/main/product_detail.asp?ProdID=975

62mm hoogte, ruim onder de 115mm dus... Heeft ook een beetje hetzelfde principe als de ninja mini; korte, massieve towerkoeler met veel finnen. Ook 3X 8mm heatpipes. Nu nog een webshop vinden die hem verkoopt, en enkele reviews uiteraard.

EDIT: Ja hoor, nergens te koop. De pricewatch kent 'm niet eens. Jammer, want het mountingsysteem zag er wel gebruiksvriendelijk uit. Heb ondertussen wel in V&A een losse scythe ninja mini gevonden.....

[ Voor 23% gewijzigd door Trishul op 24-10-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Is dit wellicht een optie? Komt uit op 11,9cm? Verder geen ervaring met deze cooler. Maar zat te zoeken naar die Spire want ik kon toch zweren dat ik die laatst langs heb zien komen, maar Thermaltake heeft een vergelijkbare koeler maar die is bijna 15cm hoog. Kwam in de pricewatch dus de Nexus FLC3000 tegen als potentiële kandidaat.

pricewatch: Nexus FLC-3000 REV II

Edit: Een laatste eventuele optie zou nog kunnen zijn om waterkoeling te overwegen. Antec en Corsair hebben bijvoorbeeld diverse out-of-the-box waterkoelers voor je processor.

[ Voor 16% gewijzigd door Swedish Clown op 25-10-2011 20:17 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ziet er gaaf uit! Die 4mm kan je wel winnen door een paar finnen aan de bovenkant iets naar beneden te buigen, of eventueel het geheel een klein beetje door buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

Die nexus is niet bepaald de beste koeler, maar hij zou zijn werk wel doen. ik heb hem eerder ergens gezien.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Die Noctua NH-C12P uit de TS is inderdaad een heel mooi ding. Ik gok dat je zelf al op deze pagina was gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.noctua.at/images/faqs/nh_c12p_measurements.jpg

Verder is Prolimatech bewezen kwaliteit, dus zou ik je de Samuel-17 ook kunnen aanraden. Deze is weer net wat compacter dus zou iets makkelijker te installeren moeten zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Die Nexus ziet er wel nice uit ja, alleen wel raar. Anywayz, ik heb in V&A eindelijk weer een sythe ninja mini gevonden. Er is volgens mij nog steeds geen vergelijkbare op de markt momenteel. De Noctua is leuk, maar niet voor m-atx moederborden daar het gewoon 14cm diameter inneemt op het kleine moederbord. Maar er is hoop; scythe is momenteel bezig met de ninja mini 3 en mugen mini 3; korte, massieve towerkoelers (<11.5cm), dus passende in alle gangbare behuizingen.
Pagina: 1